לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 15-05-2005, 23:06
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
"מעולם לא..."????? - טעות !!
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "עמט"ר מעולם לא שימש למדידת הרוח"

העמט"ר שימש והוא משמש למדידת כוון ועצמת רוח (כמו גם טמפרטורה ולחץ ברומטרי) בטנקים רבים גם במזרח וגם במערב. העמט"ר מודד את וקטור הרוח (כוון ועצמה) ב- M1A1, M1A2, LECLERC, BMP-3, T-72 ועוד רבים.

נתוני הרוח הוזנו בעזרת העמ"טר גם בשוטים ובמגחים של צה"ל שהשתמשו בבק"שי ה"גל" מתוצרת אל-אופ (כיום אלביט). בתחילת שנות ה- 90 עדיין הוזנו נתונים כאלה לבק"שי המרכבה של אותן השנים.

אגב תאור אחד העמט"רים הללו (ללא שייכות לטנקים בארץ) ניתן בדפי מידע של יצרן שוויצרי -

http://www.irdam.ch/Produits/doc_cl...%20EN%20V01.pdf

אינני יודע, ולכן גם שאלתי, מדוע והאם עדיין מודדים נתון זה במרכבות סימן 4. נראה לי שאופן הסתרתם ומיקומם לא מאפשר מדידה כזו...?

נראה לי שצודק TAL53 בהנחתו שאין טעם למדוד וקטור כזה כשמהירויות הלוע כה גבוהות. הייתי רוצה לשמוע גם דעת "אנשי מקצוע אחרים".

נכון גם שמדידת הרוח בסביבות הצריח אינה אולטימטיבית שכן משבי רוח משתנים לאורך מסלול המעוף של הפגז. זו שאלה עתיקה שגם עליה לא קיבלתי אף פעם תשובה מספקת ממהנדסים שתיכננו מערכות בק"ש לטנקים.... ובכל זאת עשו בנתונים אלה שימוש.

ואגב בשיחות עם אנשי M1A2 לפני זמן מה בארה"ב, נאמר לי שיש להם בעיות תחזוקה רבות בעמט"ר בגלל אבק ובוץ המצטברים על החישן (במקרה שלהם דומני שזהו חוט להט...אינניי זוכר מה סיפרו לי...).

מעניין אותי מה השתנה בתכנון העמ"טר במרכבה - 4, ומדוע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-05-2005, 01:40
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
הבעייה שלי בדיון היא מקורות מידע גלויים.
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב ""מעולם לא..."????? - טעות !!"

כמו שנרמז כאן השינוי החל מוקדם יותר מהסימן ארבע.
העובדה שהייתה קיימת יכולת מדידת רוח החל מהעמט"ר הראשון שהקדים את מערכות הגל שהזכרת אינה אומרת בהכרח שנעשה בא שימוש באותם שנים.

אני אתייחס למספר נקודות הנוגעות למדידת רוח באופן כללי ונכונות לטנק כמו גם לתחנה מטרולוגית.

ראשית כפי שאמרת קשה לתכנן מד רוח אמין לתנאי האבק והבוץ של הטנקים, לא סתם מדי הרוח האמינים ביותר מורכבים משבשבת.

מדידת רוח אמינה צריכה להעשות במרחק מסויים מהטנק/גוף עצמו על מנת להמנע מהיסט והגברה של הצריח עצמו. לכן דרוש עמט"ר גבוהה שפוגע בצללית הטנק.

במצב של משבי רוח מדידה של הרוח בשנייה מסוימת אינו נותן חיזוי טוב לזמן הירי אפילו עם הוא רק מספר שניות מהמדידה.

אין טעם לעשות ממוצע כי גם כאן החיזוי לא משובח.

לפגז מסלול בליסטי ולכן הוא עובר גם מרחק אופקי וגם בגבהים שונים הנתונים לרוחות שונות.

בניגוד לנאמר למעלה דווקא כאשר מהירות הפגז איטית יותר לקראת סוף מעופו לרוח השפעה רבה יותר מכייון שזמן ההשפעה של הוקטור של הרוח ארוך יותר והטעות ביחס למדידה בטנק עלולה להיות גדולה אף יותר.

כמו שנאמר כאן במהירות הלוע הקיימת כיום השפעת הרוח קטנה מאלמנט הטעות האפשרית הנלווה למדידה.


ועדיין אשמח לשמוע מומחים לנושא
(יש לי רקע קצת במטרולוגייה ובטנקים אך מעולם לא בחיבור בניהם)

טל
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 16-05-2005, 06:23
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
אדון מיקיטל
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב ""מעולם לא..."????? - טעות !!"

זה הרי ברור שישנם עמודים שמודדים את הרוח (ואגב כך הם אינם נקראים "עמוד מטאורולוגי" אלא "מדיד רוח" - Wind Sensor ) .
כשאמרתי "מעולם לא" , לא התכוונתי לM1A2SEP , TYPE 88 , BMP3 וכו. לא דיברתי על גל, לא DRAVA-T , לא 1A4GT, ולא נעליים ולא גרביים .
במרכבות 3 ומעלה העמט"ר אף פעם לא שימש למדידת רוח (וויתרו על האופציה הזאת , הסיבה לא זכורה לי) .
לכן כמו שאמרתי - שום דבר לא השתנה בתכנונו .

ואני עוד פעם חוזר : המקום הכי "פגיע" של פגז , בו הוא הכי מושפע מהרוח , היא תחילת דרכו , יציאה מהקנה . הפגז יוצא מהקנה (בלי רוח) היישר אל תוך הרוח ברגע שהוא רק פיתח את המהירות שלו , ורגע זה הוא הכי משפיע במחינת מסלולו - גם כי ברגע זה הפגז מקבל איזשהיא זווית היסט שהיא הכי קריטית (גלגל כדור לעבר מטרה מסוימת על הקרקע . אם תיגע בכדור ותסיט אותו ממש במקצת בדיוק אחרי שגילגלת אותו , או הסטת אותו במקצת באמצע הדרך , איפה יש סיכוי יותר רב שהכדור לא יתגלגל לאן שרצית ? ) .אני בהחלט לא מסכים עם ההבחנה שהרוח זניחה , לא ב120ממ ולא ב105ממ . פשוט אי אפשר למדוד אותה לכל אורך מסלול תעופתו של הפגז , ומודדים בנקודה הכי קריטית , בקרבת הטנק .

נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 16-05-2005 בשעה 06:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-05-2005, 06:40
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
אדון JAVENH ...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "אדון מיקיטל"

המדידים המופיעים בשוק אינם משתמשים במינוח אחיד כפי שציינת.

הנה למשל המדיד השוויצרי (בשימוש בין היתר בטנקים הצרפתיים) נקרא Digital Weather Station. תוכל לראותו בקישור:

http://www.irdam.ch/Produits/doc_cl...%20EN%20V01.pdf

אינני יודע מי משתמש בשבשבת היום אולם שני הסוגים הנפוצים ביותר בטנקים בעולם אינם משתמשים בשבשבות אלא באחד משני החישנים הבאים:
א. חוט להט - אותו מחממים לטמפרטורה ידועה מראש ומודדים את השפעת הרוח על חומו ע"י מדידת שינוי הזרם העובר בו. משתמשים בשניים או יותר חוטי להט בתצורת כוכב כדי להגיע למהירות רוח זוויתית.
ב. שיטת יוניזציה - שאינני בקיא בה מעבר לשמה....
שבשבת - או כל פריט מסתובב או נע אינם אמינים בתנאי האבק והחול בסביבת הצריח. יחד עם זאת לאבק וחול יש גם השפעה על מדי הרוח שהזכרתי לעיל. קל גם יותר לנקות את החישנים שהזכרתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 16-05-2005, 06:53
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
ועוד לך JAVEHN...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "אדון מיקיטל"

אתה צודק בקשר למיקום ההשפעה המירבית של הרוח על הפגז. אכן היא ברובה בסביבת תחילת המסלול הבליסטי. אולם משתנים רבים קיימים כאן. אם למשל מהירות וכוון הרוח במרחק רב יותר של מעופו של הפגז מהתותח הם בוקטור מסית משמעותי (למשל בניצב) , ואילו הוקטור הזה בסביבת הצריח "מסייע" כביכול (למשל רוח גב לפגז), הרי שחיזוי המסלול הזה מתחיל להסתבך......

ושוב אשאל - האם במרכבה - 4 התקינו 2 עמט"רים או אחד בודד ? - נדמה היה לי שראיתי בתמונות אחד מכל צד (אחורי) של הצריח. יתכן ולא זיהיתי נכונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 16-05-2005, 19:43
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
אכן יש לי איפשהו מאמר על מדי הרוח בשימוש רק"מים
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "ועוד לך JAVEHN..."

אני אנסה למצוא אותו ולתרגם אותו . שם ישנו הסבר די מקיף , עם מספרים וכו.

אך כמו שאמר נכון טל , מדידי רוח בעיקרון מותקנים בצריכוני כלים היורים תחמושת בקוטרים שלרוח ישנה השפעה רבה עליהם - כמו בדוגמה , מדיד רוח של BMP-3

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בטנקים שיורים פגזי 120ממ בעלי מהירות התחלתית גבוהה , הרוח כמעט ולא משפיעה , כמו שטל אמר . הרוח שמודדים בשבשת מ"פ (כמ ושטל ציין נכונה גן הפעם , מדובר בפק"ל שאינו חלק מהטנק ונמצא אצל המ"פ) ומזינים לטנק נמדד בקילומטרים (וכל העניין של לדייק במדידה ואבק וחול אינם רלוונטים) ,וגם אותו מודדים במידה וקיימת רוח חריגה במיוחד . לא בטוח למה אתה סבור שחייבים להיות שני מדידים במרכבה 4 (לפי מה שראיתי , ישנו 1 וזה מספיק) , יש סיבה מספיק טובה שהורידו את האופציה למדידת רוח עוד לפניו .

ביינתיים נושא קצר למחשבה : http://63.99.108.76/forums/index.ph...47&hl=crosswind

נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 16-05-2005 בשעה 19:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-05-2005, 15:35
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מד הרוח על ה- BMP-3 שבתמונה...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "אכן יש לי איפשהו מאמר על מדי הרוח בשימוש רק"מים"

לשבשבת המ"פ באמת אין הגיון במובן של התיקון הבליסטי. אינני מכיר אותה כלל אולם הנתונים הללו לא ישמשו טנקים אחרים בשטח..... בנוסף - אם השבשבת הזו לא מזינה אוטומטית את הבק"ש הזמן אוזל עד סיום כל החגיגה....

בתמונה היפה שהראית, אכן רואים מד רוח רוסי (אני מכיר את היצרן) שלפי הצבע השונה מהצריח, כנראה שהוא חלק בתהליך "השבחה" של הטנק.

מד הרוח הספציפי הזה שבתמונה הינו חלק ממערכת ה- SHTORA הכוללת גם רימוני עשן. ותפקידו (וזו לא בדיחה....) לקזז את כונון הצריח כדי לגרום לעשן להתפזר במירב האפקטיביות תוך כדי לקיחה בחשבון של מהירות וכוון הרוח..... (בהצלחה יבגני .... ).

הנה ההסבר ותמונתו של העמוד כפי שסרקתי מעלון היצרן:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 21-05-2005, 02:05
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מט"ל הלייזר ב"אברמס"....
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "מצאתי באינטרנט, אבל מסתבר שגם להם יש עמוד מטאורולוגי."

מכיון שהופתעתי לקרוא את ה"ידיעה" שהביא כאן ASAF X כאילו נעשה שימוש במד טווח הלייזר (מט"ל) ב"אברמס" ואולי אף במרכבה סימן - 4 לבדיקת וקטור רוח, טמפרטורה, ולחות..... החלטתי לבדוק.

לא ארחיב ממש פרטים שוליים אולם במנהלת (PM) ה"אברמס", שם אני מכיר היטב את האחראים על הבק"ש לא הבינו מה אני שואל.... (ולא בשל המבטא חלילה....). הם לא הסתירו ממני כלום (כן - אני בטוח). והזכירו לי שכדי לבדוק פרמטרים כאלה בעזרת לייזר, חייבים להשתמש באורך גל של 2.0 מיקרון.... אורך הגל של המט"ל הישן יותר היה 1.06 ושל בטוחי העין הוא 1.54 או 1.57 מיקרון (תלוי בטכנולוגית הלייזר המסוים). אורך הגל של מציין הלייזר הוא כמעט תמיד 1.06 (שאגב איננו בטוח עין).

(אגב ל"שוטרי החרש" כאן - אלה נתונים בתחום ה- "ציבור" בכל ספרות מקצועית, ובעלוני היצרנים. נא להרגע....)

מהכרותי שלי את הנושא - חשבתי שנפלה כאן טעות ואינני רוצה ש"תידבק" לקוראים.

אלא אם מישהו יודע בודאות אחרת - אין משתמשים במט"ל לבדיקות תנאי סביבה בטנקים !

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 21-05-2005 בשעה 02:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-05-2005, 02:29
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
אסף - אני מבין מה בילבל אותך....
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "מצאתי באינטרנט, אבל מסתבר שגם להם יש עמוד מטאורולוגי."

מבחינה תחבירית, מי שכתב את הקטע הזה במקורו לא שם לב למבנה המשפט וכך יצא שאני רואה (עם קצת מאמץ...) כיצד יכולת לפרש את הדברים כפי שפרשת.

הכותב התכוון לומר שהבק"ש מקבל את הנתונים הבאים, בנוסף לטווח (אבל לא ממד הטווח !!):
  1. תיקון היסט (הוא מתכוון לכוון התותח בשל תנועת המטרה או תנועת המקור או שתיהן גם יחד)
  2. תיקון היסט הקנה ממערכת ה- MRS (שאגב היא יחידה עצמאית !! - אעלה כשאלה באשכול אחר בנושא הזה)
  3. מהירות הרוח "מהחישן שעל הצריח..." (שים לב..!! - המט"ל עצמו אינו ממוקם על הצריח !!)
  4. נתוני איזון מחישן "מטוטלת" במרכז הטנק (מחשב הירי ידע מכך באיזה זוית ב-3 מישורים נמצא הטנק. אגב אינני חושב שזה חישן "מטוטלת" - מזה שנים....
  5. ונתוני החימוש הטמפרטורה והלחץ הברומטרי, שלפי דברי הכותב שם מוזנים למחשב ידנית....
וכאן רק אומר שעד כמה שזכור לי נתונים אלה (סעיף 5 לעיל) כיום כבר מוזנים אוטומטית למחשב הירי. הטמפרטורה והלחץ הברומטרי מהעמוד המטאורולוגי שפתח את האשכול הזה, ונתוני החימוש מחישן DECODER בקנה הבליעה של התחמושת.

ובסוף גם אשאל - מניין "הנחת" שבמרכבה החדשה נעשה שימוש במט"ל לצורך הבדיקות הללו....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 21-05-2005, 07:00
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
אסף....
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "אלו פשוט טנקים בעלי רמת טכנולוגיה דומה."

רוב הטנקים הכבדים בעולם נשענים על טכנולוגיות "דומות". דומות - ולא תמיד זהות !!

יש ב- M1-A2 מערכות וטכנולוגיות שלא הושמו במרכבה, בלאופרד הגרמני, בלה-קלרק הצרפתי, בצ'יפטין הבריטי ועוד ועוד....

יש גם מערכות במרכבה שלא הושמו בטנקים אחרים....

ואגב מכיון שמישהו באשכול אחר "זעק" ששלנו "הכי" למראה הסרטון של דובר צה"ל על המרכבה סימן-4, - יש כאן "פטריוטים" שיטענו ששלנו הכי, הכי ..... - ואני אומר רק שאין מדד עולמי מוחלט למה טוב יותר.... קימים פרמטרים שאכן יתנו לטנק זה או אחר יתרונות כמו טווח ירי, כמו טווח זיהוי ואימות טרמים בלילה, כמו קצב אש, כמו דיוקים בירי בתנועה, כמו מיגון השריון, כמו מהירות תנועה, כמו עבירות, כמו עוד הרבה משתנים. אין זה פשוט לקבוע (במשפחת הטנקים המודרנים) מי טוב יותר.

כל טנק ויתרונותיו כמו גם חסרונותיו. כל טנק נבנה לענות על מפרטים שונים (עבירויות, שטחי לוחמה חזוים, מערכות ברשות האויב, צורת הקרב הצפוי, נגישות לטכנולוגיות, תקציבים, נסיון וכו' וכו').

הסקת מסקנות פזיזה - מקורה לרוב בטעות בהנחות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:02

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר