לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-10-2016, 11:56
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,178
Facebook profile
איתחול תקופתי למחשב הרכב ובעיקר אחרי החלפת חיישנים

יש לי רכב טורבו-דיזל 4X4 מהשנים האחרונות, נידלקה לי מנורת מנוע כתומה ובהאצה ו/או עומס הרכב היה מאבד כוח ומוציא עשן שחור.
בטיפול התקופתי שהיה כמה ימים לאחר מכן ניכנסתי למשחטת הרכב (מוסך היבואן), שם בדקו את התקלה עם סורק תקלות ואמרו לי ששסתום EGR אצלי תקול ויש החליפו (קוד P0400).
יש כלי רכב בהם שסתום ה EGR הוא מכני, אצלי הוא אלקטרוני וכולל בתוכו כל מיני חיישנים שמחשב הרכב (ECU) צריך.
והעלות? 2500 ש"ח לחלק + שעתיים עבודה (560 ש"ח) + מע"מ - סה"כ כ 3600 ש"ח.

לא החלפתי אצלם, הזמנתי מה eBay ב 120$ (כ 450 ש"ח), חשמלאי רכב החליף ב 150 ש"ח (חצי שעה עבודה, 4 ברגים וקונקטור).
ה EGR התקול היה מלא בפיח והאלקטרומגנט שלו תפוס, ז"א הוא באמת היה תקול.
נסעתי, התופעות המשיכו (איבוד כוח ועשן שחור) אבל פחות.

התייעצתי עם מומחה שאמר לי שלהחליף זה טוב אבל חייבים לעשות Reset למחשב אחרת הוא עדיין משתמש בכל המידע השגוי שהגיע מה EGR התקול.
מחשבים של כלי רכב לומדים את הרגלי הנהיגה ומתאימים את עצמם בהתאם.

ניתקתי את הכבל מהקוטב השלילי בבטריה, 10 פימפומים על דוושת הברקס עד שהיא התקשתה (בכדי לפרוק חשמל טעון בכל מיני מקומות), המתנה של 5 דקות וחיבור הכבל לקוטב השלילי.
נסיעת לימוד ראשונה עדינה והאוטו כמו חדש.

אגב, המומחה אמר שכמו במחשבים הביתיים זה טוב לאתחל את מחשב הרכב כל כמה אלפי קילומטרים גם בלי תקלה.

זו כמובן המלצה לא מקצועית וכל ניסיון כזה הוא על אחריותכם, כדאי תמיד להתייעץ עם מומחים בקשר למה לעשות ואיך לעשות, הדברים שונים מרכב לרכב.

סעו בזהירות ותיזהרו גם בכביש וגם במוסכים



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-10-2016 בשעה 12:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 10-10-2016, 14:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,178
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "תודה, מרתק. ד"א, העניין עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
תודה, מרתק.
ד"א, העניין עם הברקס לא קשור למשהו חשמלי. זה רק לחץ הדראולי שנשאר במערכת.

זה קשור לחשמל כי הפדאל מחובר לאורות הברקס ומפעיל בוסטר הידראולי עם בקרה חשמלית.
הנגיעות בפדאל גורמות לכל מיני קבלים שאגרו מטען חשמלי להתפרק (המטרה הסופית שלא יהיה חשמל בכלל ברכב בשום צורה).

הפדאל מתקשה בלי קשר לחשמל, כי כמו שאמרת זה לחץ הידראולי שנשאר במערכת סגורה, הבוסטר לא פועל ללא מנוע עובד.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-10-2016 בשעה 14:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 21-11-2016, 19:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,178
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "אני לא חושב שיש הבדל בניקוי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Boltik
אני לא חושב שיש הבדל בניקוי EGR חשמלי או מכני. סך הכל מדובר במעבר גזי פליטה שנסתם מהפיח וגורם לשסתום להיתקע. מעברי מים נועדו לקירור השסתום ולא דורשים ניקוי כל עוד מערכת קירור של המנוע תקינה.

יש גבול עד כמה אפשר לנקות EGR ולהחזיר אותו לעבודה.
במכני זה קפיץ שמתעייף עם הזמן ובחשמלי זה אלקטרומגנט שנחלש עם הזמן.
מאחר ואני אוהב הרפתקאות בעולם הרכב אז אחרי ההערה שלך עניין אותי לבדוק את התיפקוד של ה EGR התקול שהורד מהרכב שלי.
במוסך של חבר ניקינו אותו מגוש ענק של פיח ושטפנו אותו, אח"כ בדקנו את הפעולה שלו וראינו שהוא מתפקד אבל התנועה לא חלקה והאטימה לא עד הסוף.
ניראה שהפיח גרם לעומס על האלקטרומגנט ופגם בתיפקוד שלו.

כך ניראה ה EGR הישן אחרי הניקוי, אז תאר לך איך היה לפני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 15:17

הדף נוצר ב 0.26 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר