לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-01-2017, 19:03
  הפוסל במומו הפוסל במומו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.06.07
הודעות: 440
האם ישתלם לתע"א להחיות את הלביא?

ישראל של היום ושל לפני 30 שנה אינן דומות בשום דבר. גם התעשייה האווירית.
יש בעולם שוק גדול של מטוסי דור 4 ו 4.5 של מדינות שאינן יכולות לדמיין על מטוסי דור 5.
ראו את השבחות ה"כפיר" וה"מיג" של התע"א, ושל מטוסי F-16 מדגמים ישנים.
האם יכול להיות שמאוד משתלם לתע"א לקחת את הידע הקיים והתוכניות של הלביא ופשוט למכור אותו
לשווקים אלו? מטוס דור 4 חדש, עם טכנולוגיה ישראלית עדכנית ל 2017, במחיר שאני מניח יהיה מאוד
תחרותי.
כמובן, אין צורך בפיתוח מהיסוד, רוב ההשקעה כבר נעשתה, אלא לבצע התאמות למערכות וטכנולוגיות
חדשות.

מדגיש שאני לא מדבר על השקעה ממשלתית, אלא על השקעה של התעשייה האווירית את מול הזמנת לקוחות.
אני מניח שהשלב הראשון יהיה לבנות אב טיפוס כפי שנעשה עם ה f-15SE שטרם נמכר.
מה דעתכם? ישים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 08-01-2017, 12:20
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,876
הכפיר היה שדרוג מעניין של המיראז'
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הפוסל במומו שמתחילה ב "האם ישתלם לתע"א להחיות את הלביא?"

לקחו מטוס פופולרי, שדרגו מנוע, ובנו על סמך הפלטפורמה ושדרוגים שונים נוספים - מטוס מקומי.
הצרפתים במקביל - עשו מודרניזציה עם הראפאל: שדרוג המיראז' יצר תוכנית בעלות של 300 מליון יורו למטוס, שאף אחד לא קנה.

למדינת עולם שלישי יש מספר אופציות תחרותיות יותר:
1. מל"ט בעל יכולות הפצצה. אמנם לא על-קולי, אבל עושה את העבודה.
2. "מטוס אימון" מודרני בעל יכולות הפצצה. למשל כזה שעולה 20 מליון יורו. פולין רכשה אותו כתחליף לסוחוי 22. או לחלופין - מטוס ברזילאי זול יותר.
3. למרות הכל מטוס חדיש מתקדם ויקר - מרוסיה, סין או ארה"ב.
4. משומש במצב "סביר", לעשות מודרניזציה ושדרוגים מפוקפקים.

בין כל אלו - לא נשאר מקום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 10-01-2017, 21:24
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 8,986
מעבר לשיקולי עלות ומתחרים- האם פלטפורמת הלביא בכלל מיטבית היום?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הפוסל במומו שמתחילה ב "האם ישתלם לתע"א להחיות את הלביא?"

בדיונים לפני 5 שנים ולפני עשור
דיברו על הלביא כמטוס מתקדם עם יכולת בולטת לחדירה מהירה בגובה נמוך.

כמה זה אטרקטיבי כיום, בעידן החימוש המדויק ארוך הטווח והחמקנות?
איך היה נראה תכנון בן ימינו של מטוס מתקדם במחיר סביר?
אפשר לומר שה-F35 הוא-הוא הלביא של ימינו (מטוס מתקדם עם דגש על תקיפה ולא על קרב-אויר, ומחיר יעד ליחידה נמוך ע"י הגדלת מס' היחידות, מה שלא צלח)-

אם הייתי נותן לתע"א לתכנן מטוס ל-2030, איך הוא היה נראה? אולי סופר-F35 ללא אילוצי דגם ההנ"ק, עם פודי משימה משמרי-חמקנות חליפיים בשדה (פוד אלקטרו-אופטי לתקיפה, פוד ל"א לליווי, פוד דלק לפעולה ארוכת טווח וכו')? כלומר, עדיין לשמור על ורסטיליות אך במחיר יחידה סביר ועם שדרוג קל יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-01-2017, 10:18
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,876
הייתי אומר - שהיום הקונספט פחות מקובע
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מעבר לשיקולי עלות ומתחרים- האם פלטפורמת הלביא בכלל מיטבית היום?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
בדיונים לפני 5 שנים ולפני עשור
דיברו על הלביא כמטוס מתקדם עם יכולת בולטת לחדירה מהירה בגובה נמוך.

כמה זה אטרקטיבי כיום, בעידן החימוש המדויק ארוך הטווח והחמקנות?
איך היה נראה תכנון בן ימינו של מטוס מתקדם במחיר סביר?
אם בשנות השבעים והשמונים הדיון היה בין מטוס קל וזול למטוס יקר ומתקדם יותר - היום הוויכוח שונה.
קודם כל - השאלה היא לאיזה כיוון תחום המל"טים מתקדם?
הרי יש לך יכולת להוריד מהמטוס הרבה רכיבים הקשורים לטייס ושרידותו בלי פגיעה מבצעית,
יש היום נסיון בהפיכת מטוסי FLY-BY-WIRE למל"ט,
וסימולטורים שהפכו לחלק אינטגרלי מהחבילה טישטשו אף יותר את הגבול.

לכאורה נראה שהF35 מתוכנן כך שהוא יוכל לתפקד כ"מלך המל"טים:
- ניתן לשימוש בסביבה עתירת-נ"מ, שקודמת או מייתרת שלב השגת עליונות אווירית, בסביבה בה מטוס רגיל ואפילו מל"ט יתקשה לתפקד.
- בסביבה כזו עלולים להידרש ל"דממת אלחוט" - שבה מל"ט יתפקד רק חלקית, ויהיה חייב הכוונה בשלבים הסופיים
- ניתן להשתמש בו כ"מכווין האולטימטיבי" של חימושים שיסחבו במקביל ע"י מל"טים או ישוגרו קרקעית, או מל"טים מתאבדים

מהצד השני - רואים חלופות בעלות עלות תפעולית ותג-מחיר זול משמעותית, אם מוכנים להתפשר ולקנות מטוס דור רביעי או פחות מכך.

כך שנראה שהשוק התפצל ל3:
- מל"טים למגוון משימות - מותאמים אופטימלית וזולים
- מטוסי סיוע-קרוב/תחליפי F16 זולים/משאיות פצצות מאויישות, לאחר שרוב ההגנה האווירית דוכאה
- חמקנים מעולים, שתפקידם הולך וגובר.

תחום התחליפים נראה רווי, ופיתוח מטוס-קרב-מהשורה-הראשונה נראה יקר להחריד כשרואים מה קרה לתוכניות כאלו (בארה"ב, רוסיה, צרפת ואירופה) בעשורים האחרונים,
כך שנראה שההתמקדות במל"טים - זה בהחלט הכיוון הנכון.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
אם הייתי נותן לתע"א לתכנן מטוס ל-2030, איך הוא היה נראה?
קודם כל - הייתי שואל מה ניתן לשים על מל"ט כדי שיהיה "מכפיל-כוח" ויקטין את החשיפה והפגיעות של "המלך", או ייתר את השימוש בו - הוזלת עלויות והפחתת סיכון.
תדלוק, הכוונה, תקשורת, ל"א, צילום וראדר, משאיות-פצצות מינימליסטיות, תפירת פלטפורמה לפי מהירות החמקן, הקטנת שח"ם.

אחר כך הייתי שואל - האם ניתן לבצע דברים חדשים?
למשל - פיזור אמצעים שיוכלו "להטביע" אוייב מתקדם במטרות,
בזמן שהם זולים יותר - ומסוגלים לתת מענה לשדה הקרב החדש, שבו מטרות הם כבר לא רק טנקים וספינות יקרות, אלא טויוטה, חייל עם חימוש מתקדם, רחפנים ומל"טים זולים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 23:52

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר