לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 12-01-2017, 23:36
  mijlis umumi mijlis umumi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.13
הודעות: 9
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=mijlis umumi]במהלך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
לגבי הדברים שכתבת בסוגריים: טעית (בגדול...). יש בסרטון שני דוברים שחולקים על פעילות הטייסת בנוגע לגיחה מסויימת (תקיפת המטכ"ל הסורי). לגבי שניהם יש לי השגות גדולות אך לא אפרט.
הספר שספקטור כתב נקרא "רם וברור".
ראיון איתו ב"הארץ" אחרי כתיבת הספר:
http://www.haaretz.co.il/misc/1.1463239
מבחינת פקודיו בשנות ההקמה ובמלחמת יוה"כ - ספקטור הוא דמות נערצת, ובצדק. חשיבה ותיפקוד שלא מוצאים אצל המפקד ה"רגיל".

שלום, מר יערי ותודה רבה על תשובתך, לכבוד הוא לי .
מבקש סליחתך על שייחסתי לך דברים לא אמרת.
טעיתי,אני אשתדל לתקן את ההודעה המקורית (אם רק אדע איך).
אדייק: הכתב \ קריין אומר שתא"ל ספקטור היה דמות שנויה במחלוקת (02:38 דקות מתחילת הסרטון). הייתי שמח לדעת על מה ולמה.
גם מר ארנון לבושין אומר (דקה 15 ואילך) שהאנשים שהשמיצו את תא"ל ספקטור הם אנשים שככל הנראה ספקטור דרך להם על יבלות (הוא מכנה את זה תעמולה...)...
הייתי שמח לדעת מה היה "חטאו" הגדול שהוא קבל יחס שכזה או שאנשים התייחסו אליו ככה. אני מניח שהיו עוד טייסים עם מחשבה מקורית וכד'.
שוב , תודה. ואשתדל לתקן.
סליחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-01-2017, 14:31
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,560
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי mijlis umumi שמתחילה ב "[QUOTE=yaari]לגבי הדברים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mijlis umumi
שלום, מר יערי ותודה רבה על תשובתך, לכבוד הוא לי .
מבקש סליחתך על שייחסתי לך דברים לא אמרת.
טעיתי,אני אשתדל לתקן את ההודעה המקורית (אם רק אדע איך).
אדייק: הכתב \ קריין אומר שתא"ל ספקטור היה דמות שנויה במחלוקת (02:38 דקות מתחילת הסרטון). הייתי שמח לדעת על מה ולמה.
גם מר ארנון לבושין אומר (דקה 15 ואילך) שהאנשים שהשמיצו את תא"ל ספקטור הם אנשים שככל הנראה ספקטור דרך להם על יבלות (הוא מכנה את זה תעמולה...)...
הייתי שמח לדעת מה היה "חטאו" הגדול שהוא קבל יחס שכזה או שאנשים התייחסו אליו ככה. אני מניח שהיו עוד טייסים עם מחשבה מקורית וכד'.
שוב , תודה. ואשתדל לתקן.
סליחה.

אין צורך לתקן את הטעות. קורה. אם תתקן - אז צריך לתקן גם את ההתייחסות שלי אחרת היא לא תובן.
אכן ניר בן זקן (שיחד עם עופרי רז עשו את הכתבה וגם בעצמו מקריין) אומר "מפקדה, יפתח ספקטור, נחשב כבר אז לדמות שנויה במחלוקת". כוונתו הינה לתקופה שלפני הקמת טייסת 107. אני מניח שהוא מתכוון לתקופת הפיקוד על טייסת 101. הוא מספר על כך מעט בספר "רם וברור" עמ' 202 ו 203 (בפועל הוא דרש דרישות גבוהות מהטייסים, ולא רק ברמת הטיסה, והרחיק מהטייסת מספר טייסים מוכשרים שלא עמדו בדרישות אלה. בכך קומם עליו גם את הנותרים).
לגבי התייחסותו של לבושין, המוביל שכן הצליח להגיע ולתקוף את המטכ"ל בדמשק: כיוון שהוא היה שם, הוא יודע שמי שמבקר את החלטתו של ספקטור לא עושה זאת מסיבות מקצועיות גרידא. אני מציין בסרט את התיסכול של לוחמי 201 לאור הכמות הרבה של הנופלים בטייסת (לעומת 107 שסיימה את המלחמה עם שני פצועים וללא הרוגים או שבויים), דבר שמביא אותם "לחפש" סיבות "הגיוניות" לעובדה זו (לשמחתי, חלוץ כבר הבין את העניין ודי חוזר בו מההשערות שלאחר המלחמה. גל יהואר עדיין חושב כמו אז. ועל אפשטיין לא ארחיב כדי לא לקלקל את התדמית).
כמובן שישנם נוספים שכעסו עליו בהמשך (התעקש להיות במבנה שתקף את הכור העירקי למרות שהיה חולה. ישנו טייס שנאלץ להישאר ולא יסלח לו לעולם. על מכתב הסרבנים, שעורר לא מעט זעם ומצד שני, בעקבות כך, חיל האוויר עבר לשיטה אחרת של תקיפת מבוקשים).
ובהזדמנות זו, הנה שוב הקישור לכתבה ולסרט המדובר ("רק מטוסינו שבו בשלום לבסיסם"):
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4702568,00.html

קישור נוסף לאשכול שכלל התדיינות על חלוץ/ספקטור (בעקבות ספרו של חלוץ) עם התייחסויות שלי תוכל למצוא כאן:
https://www.fresh.co.il/vBulletin/s...%F4%F7%E8%E5%F8

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 13-01-2017 בשעה 14:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 15-01-2017, 20:39
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 116
אכן טייס מעולה וטקטיקן מבריק
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=mijlis umumi]שלום, מר..."

אך עניין ההתעקשות להצטרף לתקיפת הכור הגרעיני עושה צל ענק (לדעתי)
על הרבה מן התהילה שלו.
נכון! מי שלא עושה לא טועה, והוא עשה רבות ובגדול ולכן גם טעויותיו משפיעות יותר.
אך שוב! אין מדובר בשגיאה רגעית או פיספוס בהבנת המצב בשטח, אלא בהתנהגות
שאינה עומדת בדרישותיו הוא כמפקד בכיר!
לא דוחפים עצמך לתוך גיחה שאין לך ניסיון בה, על פני טייס שהתאמן יותר מ 8 חודשים! במיוחד לכך
ומסכנים את המשימה ואת חברי המיבנה וכל זאת במשימה בעלת חשיבות לאומית מהדרגה הצבאית
הגבוהה ביותר שיש!

זה רע מאד ויותר רע, שלא ידע להודות בחומרת המעשה, ולא רק בשגיאה שבכך (כפי שהודה).



כל זה מלמד שבנאדם יכול לעשות מעשים נפלאים ואצילים מצד אחד
ומצד שני לעשות מעשים גרועים ואפילו רעים מצד שני.
האחד לא מבטל את השני, ומה שנשאר זה ללמוד עד כמה הצלחות שצבר פלוני אין בכך הגנה מטעויות
מביישות וחמורות שעלול לעשות לאחר מכן.
הדרך היחידה שאפשר להימנע מנפילה בהמשך זו ענווה אמיתית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 15-01-2017, 23:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,560
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "אכן טייס מעולה וטקטיקן מבריק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי edge540
ההתעקשות להצטרף לתקיפת הכור הגרעיני עושה צל ענק (לדעתי)
על הרבה מן התהילה שלו...אין מדובר בשגיאה רגעית או פיספוס בהבנת המצב בשטח, אלא בהתנהגות
שאינה עומדת בדרישותיו הוא כמפקד בכיר!
לא דוחפים עצמך לתוך גיחה שאין לך ניסיון בה, על פני טייס שהתאמן יותר מ 8 חודשים! במיוחד לכך
ומסכנים את המשימה ואת חברי המיבנה.

נהפוך הוא.
ממפקד אמיתי מצפים שיראה דוגמא אישית וישתתף גם בדברים הכי מסוכנים שיש. במיוחד אם ברגעים הקשים והבלתי צפויים הוא יכול, בזכות ניסיונו שלא יסולא בפז, לספק את העצה הנכונה. זו לא היתה גיחה מהסוג שהוא אינו מנוסה בה ועלול בגלל כך לסכן את בני המבנה. הטעות שלו היתה להתעקש ולהשתתף בה גם כשלא היה בקו הבריאות (וכאן אתה כן יכול לשער שהיתה מידה של סכנה לו ולבני המבנה). בטעות הזו הוא הודה (אבל לא מיד אלא שנים מאוחר יותר).
ואם כבר מדברים על סיכון בגלל החלטה לא מוצדקת, הדבר מזכיר את אחת מההפלות שלו במהלך מלחמת יוה"כ. בעקבותיה הוא העניש את עצמו והחליט שהוא לא יקבל את ההפלה (הנווט שלו, יוני אראל ז"ל, הפסיד גם הוא הפלה נוספת ואמר לי: "הפלה זו לא אושרה לנו לאחר שספקטור העניש את יפתח על הסיכון המופרז שלקח בכך ששלח את שאר המבנה הביתה. חבל- זה היה קרב בודדים יפהפה") כיוון שפעל בניגוד להנחיות שהנחה את הטייסת (ההפלה הוגדרה כהפלת טייסת).
כך שהוא גם יודע להודות בטעויות (אינני חושב שמישהו אחר היה מוותר כל כך בקלות על הפלה).

מתוך "רם וברור", כפי שהעליתי באשכול של קרבות האויר של ספקטור (בפרק "מיג 21 סורי איזור שדה תעופה בליי 10/10/1973, ההפלה נזקפת לטייסת"):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 22:36

הדף נוצר ב 0.21 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר