16-03-2017, 15:12
|
|
|
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,299
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי solo67
מדוע?????
|
ומיכוון ששאלת בנימוס אענה לך בסבר פנים יפות
מטוס לא צבוע גורם למתכת/אלומיניום להיות חשופה לפגעי מזג האויר.
אלומיניום אינו מחליד כמו ברזל שאנו מכירים, אולם לאחר זמן רב, ראו כי האלומיניום מכוסה באבקה שזה בעצם שכבת הגנה שלו מפני קורוזיה ועם הזמן זה יכול לפגוע בחוזק המבני של כל מעטפת המטוס....ולכן החליטו לצבוע את המטוסים בשנות השישים ולא רק בארץ, אלא בכל העולם.
האמת, יכלו לצבוע את המטוסים בלכה הגנה שקופה כמו שעושים בפרופילי אלומיניום של תריסים(שזה גם יפה)...אבל כנראה החליטו שאם כבר צובעים אז הולכים עד הסוף.
בקשר לצבע של מטוסים.
לא משנה אם מדובר בצבע מבריק של המטוסים האזרחיים או צבעי המאט של מטוסי הקרב, מדובר בצבע שונה ממה שאנו מכירים בשוק, כי מדובר על צבע בעל משקל סגולי נמוך יותר מצבע רגיל, אחרת המטוס ישקול יותר ממה שהוא צריך(חסכון בדלק, משקל המראה וכדו'), כי מדובר בכמויות אדירות של צבע, במיוחד במטוסי ענק.
בחיל האויר הישראלי, אני יודע שמטוסי הקרב נצבעו בצבע שהוא לא על בסיס שמן, אלא על בסיס חזק יותר, שכחתי את השם...באסה.
דרך אגב, לשאלה הקודמת שלך, מצאתי תשובה נוספת לצביעת כני הנסע ובתי כני הנסע בלבן, כי בלבן קל לראות סדקים....זאת גם אחת הסיבות שרוב מטוסי הנוסעים צבועים בלבן.
סיבות נוספות לצביעת מטוסי נוסעים בלבן...צבע לבן יוצא בדרך כלל אחיד על משטחים גדולים, אינו דוהה והמטוס פחות מתחמם בשמש החזקה.
ערב טוב
נערך לאחרונה ע"י יואב הוזמי בתאריך 16-03-2017 בשעה 15:15.
|