לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 11-04-2017, 18:15
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "בהתחשב במחיר החדש, 131 מיליון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
בהתחשב במחיר החדש, 131 מיליון ליחידה (כולל פיתוח, חלקי חילוף, וכו'), לא סביר שההצטיידות תהיה מהירה. אם בכלל יבחרו אותו על פני הצ׳ינוק.
כמובן שהובטח מחיר של כמעט 90 מיליון דולר בייצור המוני מלא, אבל זה עלול לקחת זמן רב.

אני לא רואה כיצד צה"ל יוכל בתוך זמן קצר לממן גם את רכש מסוק התובלה החדש, גם טייסות אדיר נוספות, וגם מערכות הגנ"א מבלי לפגוע ברכש נגמ"שים, טנקים, וחימוש אווירי, וחשוב גם לזכור את רכש מטוסי התדלוק החדשים ופתיחת ליינים לייצור חלקים לאיתן.

יש גבול למה ש3 וחצי מיליארד בשנה יכולים לתת.


יותר הגיוני דגם E משומש של המארינס
_____________________________________
צילומי מטוסי ח"א שלי:
http://www.primeportal.net/photo_home/isaac_gershman_home.ht
m

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 12-04-2017, 11:04
  yruas yruas אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.09
הודעות: 375
מסקנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yruas שמתחילה ב "CH-53K King Stallion - ביקור, טיסה וכתבה של יששכר רואס"

הגעתי למסקנה הבאה - לא חייבים להסכים אבל זהו הקו מחשבה

לפני כעשור הצינוק לא נחשב כלי ראוי להחלפת היסעור אז, והוא לא משפר את היכולת של חיל האוויר כרגע. הוא אכן זול משמעותית מהKING
במידה ויוחלט לרכוש אותו - אני מניח שיצטרכו לקנות V22 כמענה לחלק מהפרמטרים אותם לא פותר הצינוק.

כרגע חיל האוויר טוען שעם היסעור הוא "מסתדר" ולא זקוק לאוספרי

לדעתי בפרמטר המחיר צריך לשקול כמה עולה V22 + CH47

ואת המחיר הזה להשוות לKING

שוב - זה הקו מחשבה - אני לגמרי לא מסכים עם הקביעה הנחרצת של FANG

זהו מסוק אחר לחלוטין ביכולות מהיסעור הנוכחי והוא משפר את המערך גם בכך שאינו דורש עקומת למידה גבוהה לטובת הצוותי אוויר שיצטרכו המון זמן וכסף להגעה לאותה כשירות בצינוק - אסיים במה שהתחלתי - יש המון פרמטרים כשמחשבים מחיר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-04-2017, 20:36
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 4,926
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי yruas שמתחילה ב "שאלה"

היסעורים של ח"א יכולים להוביל כוחות רכובים. זו כשירות ידועה שהיו מראים גם במסדרי כנפיים.
הצ'ינוק לא יכול להוביל כלי רכב (למעט מתלה מטען, דבר שלא רלוונטי להרבה מתארים) והאוספריי יכול להוביל רק את הגראולר - כלי בגודל של ג'פס שתוכנן במיוחד עבורו.

אם יסתפקו בצ'ינוקים ואוספריי והיסעורים יגיעו לסוף שירותם, הכשירות הזו תיעלם. קשה להתווכח על החשיבות של הכשירות הזו בלי להכנס עמוק לעבירות בטחון מידע אבל אפשר להניח שיש לה חשיבות מסויימת אם ממשיכים להחזיק בה.

עריכה: אה, סליחה. לא שמתי לב למי אני מגיב. אתה בטח יודע יותר טוב ממני מה ההבדל ביכולות הסקת כוחות רכובים. אז למה התמיהה שלך לגבי זה?

נערך לאחרונה ע"י ISHPUZ בתאריך 12-04-2017 בשעה 20:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 12-04-2017, 22:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,955
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "תמהיל של צ'ינוק ואוספריי יגרע..."

התחלנו עם הבדיחות, אז עדיף אפניים, אלה בטוח ייכנסו

שני דברים:
- זה נחמד לייצר אג'נדה שהצ'יינוק זה מסוק נכה וה K לעומתו סופר דופר, אבל מה לעשות במבחן העובדות זה לא נכון, הצ'יינוק יכול לקחת שני האמרים אז בוודאי שייכנסו בתוכו שני לנד-רובר, תראה מה ה 160 עושים איתו
- נגיד ואתה צודק, מאיזה כסף? עוד פעם חיה"א יקבל ע"ח זרועות היבשה והים? בשביל לחסוך כסף רכשו לסטי"לים סיהוק ישנים במקום MH-60R, אז פתאום ל K כן יהיה כסף? ולא מדובר על תוספת של 10-20 אחוז אלא על מחיר שהוא הרבה יותר יקר מהאדיר, ניראה אותך או כל אחד אחר כולל בצה"ל/חיה"א/משהב"ט/האוצר פותר את זה

קצת על הצ'יינוק (בעובדה בחיה"א עדיין מתלבטים לגביו)
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/wi...nook-1558467210

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-04-2017, 22:40
  yruas yruas אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.09
הודעות: 375
שוב חוזרים למחיר
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "התחלנו עם הבדיחות, אז עדיף..."

שאלתי בכוונה לגבי יכולות התובלה של הצ'ינוק - אני מציין שיצטרכו לעשות דיון מעמיק מבחינת היכולת של הצ'ינוק, כשאני מדבר עם בוגרי עיראק ואפגניסטן הם די נחרצים לגבי העדפות בנוגע לכלי החביב עליהם לתובלה. (רמז - לא זה ולא מתחרהו בראש הרשימה)

אתה משווה מחיר בסיס - אני רוצה שתתייחס לשעות האימון והבאת המערך לכשירות של היסעור +- ואז להתייחס לכך במידה ותתעורר שנה וכמה אחרי ותגלה שכל מיני דברים שהיו "עושים פעם" כבר לא ניתן לעשות -
אותי חינכו שעדיף לשלם יקר על פיתרון כולל כמו שצריך מאשר ללכת על זול ולקוות לטוב
זה נכון לגבי ציוד צילום ולדעתי נכון גם לגבי אמל"ח

לגבי נשיאת ההאמרים - כשדיברו נגד הV22 כולם זעקו שהוא "לא לוקח רכב צהלי" עכשיו משיש לכך פתרון של מסוק כבד שלוקח את כל המכלול זועקים "המחיר המחיר".


אי אפשר לקבל הכל - הפתרון שטיילר הציג לא כ"כ רלוונטי למרות שרוב ההאמרים הצהליים הם מדגם "סיור" כך שהם פתוחים.
לגבי מה בדיוק קונה צה"ל - אשאיר את זה לאוצר - אני כרגע ממה שאני מצליח להבין רואה נפילה מסויימת בקניית צ'ינוק ואני רק חושש שהמחיר הזול על פלטפורמה אחת תגלגל לקניית פלטפורמה נוספת ויקרה בפני עצמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 21-04-2017, 12:17
  torndo7 torndo7 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.13
הודעות: 1
עלות מול צורך מבצעי וכמות
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "ואולי הפתרון הוא בהגדרת..."

כמה התייחסויות לנאמר כאן:
לגבי צורך מבצעי - כפי שנאמר ליסעור יש מספר כשירויות לא קטן שתלויות בנפח תא מטען שלו ולא ניתן להחליפן במסוק אחר מבלי לוותר עליהן, לכן לא נקנה צ'יינוק עד היום. בהיבט כמה מהכשירויות הללו רלוונטיות 10-20 שנה קדימה - תשובה לשאלה זו נוכח ההתעקשות וההמתנה במציאת מחליף יסעור היא שלא ניתן לוותר עליהן.
לגבי עלות - כל כלי טיס חדש עולה הרבה כסף וזה לא משנה אם זה אדיר, נחשון, שמשון או מחליפי ראם/יסעור. העלות לא תעצור את החלפת המערך שכן הצורך המבצעי הכרחי והמענה הנוכחי מתחיל להיות לא בטוח לטיסה ומאוד מקשה על שמירת כשירות.
לגבי כמות - כנראה שילכו על פתרון שיאזן בין עלות וצורך מבצעי לבין היכולות החדשות שהכלי מביא עמו (בדומה למה שנעשה במערך הקרנף), כלומר סד"כ מחליף יסעור יהיה קטן יותר בזכות משקלי ההמראה הגדולים יותר של ה K.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 21-04-2017, 14:32
  jhonny jhonny אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.16
הודעות: 508
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי torndo7 שמתחילה ב "עלות מול צורך מבצעי וכמות"

הצינוק בעיני הוא איפהשהוא בין בלקהוק לבין היסעור, אני מניח שגם בחיל האויר רואים את זה כך והשאלה שעלתה גם מקודם האם לאור ההבדלים המהותיים במחיר לא צריך להגדיר את הצרכים יותר טוב ולהרחיב את המגוון במערך ההובלה מתוך 4 הדגמים הרלוונטיים.
העלות כן חשובה אפילו בארה"ב ומשפיעה על כמויות והיקף המערך, שלא לדבר על עלויות תחזוקה וחלקי חילוף ובמקרה של הK אני מבין שגם הגוף אינו סטנדרטי ולא ידוע לי ההשלכות על מיומנות ומיקום הטיפול והדרג.
כל צבא בעולם עושה חישובי עלות/תועלת. אף אחד לא אומר תשמע אנחנו צריכים X חתיכות זרוק אותם על משאית.
שים לב שבנושא יכולת הנשיאה אכן הK נושא יותר אבל זה לא אומר שכמות יותר קטנה של מסוקים תספיק היות ולמיטב ידיעתי לא שינו את נפח תא המטען, כלומר אם למשל צריך להעביר X כמות של רכבים ההבדלים בין הקיים לK יתבטא בביצועי אויר טובים יותר וחסכון בדלק.
ז"א שהיתרונות של דגם K נגזרות ישירות מהמשימות של מערך התובלה הכבדה ומשם אמורים לשאוב את
פיוח המשימות ולראות האם שווה לפתח את המערך בצורות נוספות ובכלים מגוונים יותר.

נערך לאחרונה ע"י jhonny בתאריך 21-04-2017 בשעה 14:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-04-2017, 20:39
  jhonny jhonny אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.16
הודעות: 508
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "יש איפהשהוא טבלה שמשווה בין יכולות ומחירים של הכלים האלה?"

קצת נתונים על הפלטפורמות והשידרוגים וההתיחסות לקטגוריות אצל האמריקאים:

CH53 נוכחי ומחליפו
http://index.heritage.org/military/...e-MARINES07.png
טכני על דגם K:
http://media.defenceindustrydaily.c...al_Partners.gif

CH46+MV22 נוכחי ומחליפו
http://index.heritage.org/military/...e-MARINES06.png
mv22 טכני
http://www.flugzeuginfo.net/acdata_...data_v22_en.php
CH46 טכני
http://www.flugzeuginfo.net/acdata_...ata_ch46_en.php

CH47 נוכחי ומחליפו
http://index.heritage.org/military/...able-ARMY08.png
טכני ch47f
http://www.fi-aeroweb.com/Defense/CH-47-Chinook.html

UH60 נוכחי ומחליפו
http://index.heritage.org/military/...able-ARMY07.png
השוואה טכנית בין A L וM
http://www.sikorskyarchives.com/S-70A%20(UH-60M%20Black%20Hawk,%20HH-60M).php

C130 נוכחי ומחליפו
http://index.heritage.org/military/...-AIRFORCE07.png

נערך לאחרונה ע"י jhonny בתאריך 12-04-2017 בשעה 20:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 01:39

הדף נוצר ב 0.31 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר