לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-08-2017, 00:31
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
07.08.17 הרוג ופצוע בתאונת נחיתה של מסק''ר פתן בבסיס רמון

הודעת דובר צה"ל

קצין צה"ל במילואים נהרג וקצין נוסף נפצע באורח קשה אמש (ב') בהתרסקות מסוק

דובר צה"ל מוסר כי אמש (ב'), ט"ו באב התשע"ז, 7 באוגוסט 2017, קצין צה"ל במילואים נהרג וקצין נוסף נפצע באורח קשה בהתרסקות מסוק קרב בבסיס צה"ל בדרום הארץ.

הקצין שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

הודעה נמסרה למשפחותיהם.

צה"ל משתתף בצער המשפחה של הקצין שנהרג וימשיך ללוותה ואת משפחת הפצוע.


מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הנחה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות המקרה.

עוד הנחה מפקד חיל האוויר על קרקוע מערך מסוקי הקרב עד לסיום התחקיר.


דובר צה"ל מוסר כי כל שמועה בדבר מותם או פציעתם של מפקדים נוספים באירוע היא אינה נכונה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 08-08-2017, 11:53
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
נווט או טייס?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "07.08.17 הרוג ופצוע בתאונת נחיתה של מסק''ר פתן בבסיס רמון"

בעקבות דיון עם חבר הבוקר:
בעבר היו במסוקי הקרב טייס + נווט. לאחר מכן שונה תפקיד הנווט ל"מפעיל מערכות". בעיתונים היום מפורסם על "שני טייסים".
האם היום במסקרי"ם יושבים שני טייסים שעברו הכשרה בסיסית זהה, ולאחר מכן עברו התמחות במושב קדמי/מושב אחורי?

לגבי מסערי"ם: בעבר היה ביסעורים תפקיד של נווט, בנוסף על שני הטייסים שבוטל לפני כ10 שנים (אולי יותר, לא סגור על זה). מה המצב היום? האם החזירו את תפקיד נווט מסוק?
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח


נערך לאחרונה ע"י amitaikl בתאריך 08-08-2017 בשעה 12:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-08-2017, 22:53
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ugav שמתחילה ב "הסבר שנתן ת"א במיל שאיני זוכר..."

נתחיל מכך שסיבוב הרוטור הראשי - יוצר מומנט סיבוב, של המסוק, בכיוון הנגדי (כוח פיתול).

כדי למנוע זאת - מותקן במסוקים רוטור זנב שיוצר כוח נגדי. בנוסף - רוטור הזנב משמש להיגוי ע"י התגברות על כוח הפיתול או שימוש בכוח הפיתול - לסיבוב המסוק לכיוון הרצוי.

מטבע הדברים - כאשר המסוק מסתובב, כתוצאה מכוח הפיתול, בכיוון המנוגד לכיוון סיבוב הרוטור הראשי - חלה ירידה באפקטיביות של הרוטור ונוצר פחות עילוי (עד כדי התרסקות).

כאשר רוטור הזנב אינו אפקטיבי (מסיבה כזאת או אחרת) - גובר כוח הפיתול והמסוק מסתובב סביב עצמון ומתרסק (ראו תאונת מסוק היסעור שהניח את אבן הגבול וזנבו נשבר).

כל עוד הזנב מחובר למסוק - ובתנאים מתאימים - ניתן, באמצעות טיסה מהירה לפנים, ליצור זרימת אוויר סביב מייצב הכיוון של המסוק. זרימת האוויר יוצרת כח עילוי על הזנב ובאמצעים אווירודינמיים - יוצרת כוח נגדי לכוח הפיתול.

בתנאים אלו, ועל מנת לשמור על יכולתו של הרוטור הראשי ליצור עילוי - שומר צוות המסוק על מהירות הטיסה לפנים וניגש לנחיתה כמטוס (מאחר שהאופציה של ריחוף ו"בלימת התנועה לפנים" אינה קיימת ותביא להתרסקות המסוק) על מסלול.

אין לכך כל קשר לאוטורוטציה - שנהוגה במצב בו המנוע מפסיק לייצר כוח לסיבוב הרוטור.

_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 08-08-2017, 17:12
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בנוסף למה ש-OINT כתב
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "נווט או טייס?"

הרבה שנים היו במסק"רים טייס ונווט, בלהטוט הטייס משמאל והנווט מימין. גם בצפע (כמו בפתן/שרף) מפקד המשימה, הטייס הבכיר יותר, יושב מקדימה, והטייס הזוטר יושב מאחור. מזה שנים רבות שניהם טייסים, וכשהיו נווטים במסק"ר כאלו הם ישבו מקדימה ותפעלו את החימוש והמערכות.
רן כוכבא ז"ל שנהרג בלבנון 2.0 היה נווט.

מסע"רים הוטסו תמיד ע"י צוות של שניים, לא היה בקוקפיט נווט יחד עם שני טייסים. היו משימות של טייס ונווט והיו של שני טייסים. באסון המסוקים הוטסו המסוקים ע"י צוות של טייס ונווט בכל מסוק .

כתבה מבטאון חה"א על השינוי
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 09-08-2017, 17:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,232
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "07.08.17 הרוג ופצוע בתאונת נחיתה של מסק''ר פתן בבסיס רמון"

עדכון מסורוקה:
התאוששות במצבו של הטייס הפצוע אשר עדיין נמצא בטיפול נמרץ, לראשונה מאז שהגיע הזיז את ידיו ורגליו.
אתמול ביקרה אותו פמליה בראשות מח"א אשר קיבל עדכון ממנהל יחידת הטראומה של ביה"ח פרופסור גדי שקד .

עם הגעת מסוק הפינוי למנחת ביה"ח הועבר הטייס למחלקת הטראומה וטופל שם ע"י מנהל המחלקה והצוות הרפואי, בהמשך הלילה הועבר לחדר הניתוח שם בוצע לו קיבוע גב.

מח"א ופרופ' גדי שקד , משמאל אל"מ ד"ר יפעת ארליך קצינת הרפואה של חיה"א (צילום: דודו גרינשפן)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ההרוג רס"ן דוד זוהר ז"ל והקשר אל משפחת השכול של חיה"א בחיפה:
- במרץ 1998 נהרגו בתאונת בז "קרן אור" הטייס רס"ן אוריאל קולטון ז"ל והנווט סרן אורי מנור ז"ל.
אורי החיפאי למד בביה"ס הריאלי בו למד גם דוד זוהר ז"ל (שנתיים מבוגר מאורי), הוריו של דוד בחוג הידידים של הורי אורי מנור, הגב' מנור חברה ותיקה של אימה של אשת הטייס.
- במרץ 2013 נהרגו בתאונת קוברה שני הטייסים סא"ל נועם רון ז"ל ורס"ן ארז פלקסר ז"ל.
ארז ז"ל נולד וגדל בחיפה, אימו חברה טובה וותיקה של אימו של אורי מנור ז"ל.
שתיהן מנהלות מאבק עיקש וארוך מול חיה"א על מסקנות הווח"קים בתאונות של בניהן.

כתבה על עוד קשר שכול חיל אווירי מצמרר בין הטייס ההרוג לטייס הפצוע
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/889/941.html

יהי זכרו של רס"ן דוד זוהר ברוך ורפואה שלמה לטייס הפצוע


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 09-08-2017 בשעה 18:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-02-2018, 13:57
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "סתם תהיה "בהיבט הטכני נמצא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
סתם תהיה
"בהיבט הטכני נמצא במוט ההיגוי פגם קטן והיה צורך להחליפו. בתהליך ההתקנה של מוט ההיגוי החדש הוא לא הודק מספיק טוב וכתוצאה מכך נוצרו רעידות במוט ששחקו אותו עד להתנתקותו. יש פה אירוע שבבסיסו כשל אחזקתי. צוות התחקיר לא מצא רשלנות אלא פער בספרות המקצועית"
אם מדובר על כמה ברגים שלא הוברגו עד הסוף איך זה נובע מפער בספרות מקצועית?


סתם השערה - יכול להיות שלא נרשם בכמה מומנט צריך לסגור את הברגים. סגרו בX ניוטון ובפועל צריך 10X
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:07

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר