לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-04-2018, 13:24
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,601
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "14.04.18 חייל צה"ל נהרג ושלושה ניפצעו כתוצאה מהתדרדרות טנק באזור ניצנה"

מפרטי התחקיר הראשוני עולה כי הטנק מסוג מרכבה סימן 3 - בצוות של גדוד 74 מחטיבה 188 שנמצא תחת פיקוד גדוד הקרקל האחראי על הגזרה - הוקפץ בסמוך לשעה 1:00 בלילה בעקבות זיהוי ניסיון ההברחה, אחרי סיכול ניסיון קודם.
המבריחים ניסו לפגוע בתשתית ביטחונית, וכתוצאה מכך הופעלה תרגולת שבמסגרתה מוקפצים טנקים, כדי למנוע שימוש בהברחה ככסות לפיגוע חבלני.
במהלך נסיעתו הכוח לא הבחין בחשיכה במדרון תלול של כשלושה מטרים בנחל ניצנה ונפל לתוכו, אף שבצה"ל אומרים כי על פניו טנק אמור להסתדר גם בשיפוע שכזה. לאחר ההידרדרות פרצה שריפה בתוך הטנק עקב התלקחות של פגז, שנסיבותיה אינן ברורות עדיין.
מערכת הכיבוי "ספקטרוניקס" הופעלה, וכך הצילה בינתיים את חיי החיילים שנותרו בחיים. הנהג נהרג - לא ברור אם בגלל גזי השריפה או כתוצאה מחנק מחומרי הכיבוי. הוא לא נפגע מנפילה מהטנק.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7...0.html#autoplay

פגז שהתלקח? נשמע כמו חלולן אמריקאי....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-04-2018 בשעה 14:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 14-04-2018, 14:32
צלמית המשתמש של sgrimber
  sgrimber sgrimber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.09
הודעות: 99
עצוב ביותר ואף תמוהה ביותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "14.04.18 חייל צה"ל נהרג ושלושה ניפצעו כתוצאה מהתדרדרות טנק באזור ניצנה"

אני משתתף בצערה של משפחת החייל ההרוג ומאחל החלמה מהירה לפצועים.

בהתייחס לכתבתו של יואב זיתון YNET: https://www.ynet.co.il/articles/0,7...0.html#autoplay שפורסמה ב-14.04.18 , 13:06
הספקולציות שמועלות לפיהן "הנהג נהרג - לא ברור אם בגלל השריפה או כתוצאה מחנק מחומרי הכיבוי. הוא לא נפגע מנפילה מהטנק..."
אכן על פי תמונות הטנק שבכתבה, לא סביר שהנהג נהרג כתוצאה הנפילה, מה גם שהשיפוע ומנח הטנק לא "נוראיים" כל כך (על פניו נראה שבנסיעה לאחור הכלי יכול לצאת חזרה).
בנוסף ,לא נראים סימני שריפה על ציודם של החיילים.
יתכן שאף בוצעה תרגולת התהפכות, לפי כיוון התותח (אך יתכן גם שצודד לאחר מעשה).
על פניו נראה שלא היתה מניעה טכנית לאף אחד מאנשי הצוות לצאת מהכלי כך שנושא החנק כתוצאה מגזי בעירה או חומרי הכיבוי הינו בסבירות נמוכה יחסית, ואם הטנק נשאר מונע סבירות זו נמוכה אף יותר -
כבר דנו רבות בעבר ברמת "הרעילות" של חומרי הכיבוי ובנורמות השגויות שהושרו בנדון בחיל והובילו בין השאר לחטיפת גלעד שליט.

תמונות מהכתבה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י sgrimber בתאריך 14-04-2018 בשעה 14:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 14-04-2018, 20:34
  משתמש זכר יוני בורגי יוני בורגי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.07.10
הודעות: 88
ניצול מקום
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "לא קפצתי לשום מסקנה. רשום..."

אני בטוח שידועה לך גם הסיבה לסידור התחמושת כמו שהוא במרכבות.
אתה הרי יודע היטב שבסוף כל רק"ם הוא פשרה בין אילוצים שונים. אם תשים דגש מוגזם על הרחקת התחמושת מהצוות, תקבל כלי עם חלל פנים מנופח ובלתי מנוצל, שאת כולו צריך למגן סביב.
כלומר תקבל כלי גדול, כבד ומסורבל, ויתכן שאף בעל מרכז כובד גבוה ממה שניתן היה להשיג אחרת. כלי כזה יהיה פגיע יותר, ובמי זה יפגע? כמובן, בביטחון אנשי הצוות, ויצא שכרך בהפסדך.
כך שצריך לבחור באיזון מסויים (כולל שיקולים של זמינות התחמושת), והגיעו למה שהגיעו בסימן 3.
כידוע, בסימן 4 חשבו על זה שוב ובאמת הזיזו את האיזון יותר לכיוון שאתה רצית, ואכן שילמו על זה את המחיר במשקל ובגובה מרכז הכובד.
ובכלל לא בטוח שזה השתלם: אם זכור לך, לפני כשלוש שנים פרצה שריפה בסימן 4 באימון בגולן, לאחר שקנה מקביל לוהט שהוחלף הונח על פגז תקול ששמו (רק לרגע, רק עד סוף התרגיל, רק עד שנוכל למצוא מקום וכו') בארגז כרכובים.
או במילים אחרות, לעולם לא תצליח ליצור סטריליות אמתית.

אז מה כן אפשר לעשות?
א. לבחון את החומר ממנו עשויים תרמילי הפגזים המתכלים, שממה שאני מבין הם שגרמו, גם הפעם (אני משער) וגם באירוע שהזכרתי, לכל הצרות.
זה חומר שמתעוות ונסדק בקלות, ולכן הפגז אז נדפק והונח בצריח, וסביר מאוד שזו הסיבה להתלקחות גם עכשיו.
ב. לשפר את תרגולות השריפה והיכרות הצוות עם המצב. אני לדוגמא מעולם לא הרגשתי שאני יודע בוודאות איך פותחים את המטף הנייד. כמובן שאין כסף בשביל שכל אחד יפרוק מטף, אבל בכל זאת, לגעת, להחזיק ביד ממש.
ג. להחליף את אוהל האב"כ המטופש בטירונות, שמזמן הפך לבדיחה, באימון שמדמה נשימה בתנאי ספקטרוניקס. ואם עדיין חוששים בצבא מאב"כ, אז להוסיף ולא להחליף, שווה את הזמן.
_____________________________________
"עד מתי עזך בשבי ותפארתך ביד צר?"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 14-04-2018, 20:57
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,457
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי יוני בורגי שמתחילה ב "ניצול מקום"

לדברי טל, התחמושת הייתה אז אחד מתוך 2 סיכונים עיקריים לטנק, שהם שווים בחשיבותם. השני היה חדירה לתא הלחימה. מאז השתנו סדרי העדיפויות. תרגולות צריכות להיות אבל יש דברים שאפשר לעשות כדי למנוע סיכונים מסויימים בין אם מתאמנים כראוי ובין אם לא. ההחלטה לשים את המנוע מקדימה נבעה משיקול כזה בדיוק.
אני אומר שאפשר להעתיק את הקונספט מהאברמס ולוותר על רבע מהתחמושת לשם הבטיחות.
יש הזדמנות לעשות זאת בברק, אבל ספק אם ילכו לשדרוג כזה רציני. אך כשתכננו את הסימן 4 בין היתר ללוחמה בעצימות נמוכה ובינונית, היה צריך לשים את הדגש על התחמושת, מאחר וכל הצדדים חשופים באותה מידה, והחלק האחורי כבר לא מוסתר כמו בשב"ש.

ואם יחליטו בברק לוותר על זה, ועדיין יחליטו שפיתוח הדור הבא לא נחוץ, הרי לך בעיה שכבר עלתה לאנשים רבים בחיים, ולצערי עלולה להמשיך לעלות בחיים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-04-2018, 20:56
צלמית המשתמש של sgrimber
  sgrimber sgrimber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.09
הודעות: 99
אם לא היו שמים פגזים בכלל גם אף אחד לא היה נפגע
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "לא קפצתי לשום מסקנה. רשום..."

לטעמי תגובתך פשוט לא רצינית או שנובעת מידע חלקי או חוסר ידע - אין לאף אחד מאיתנו בשלב זה שום נתון שמתייחס למקום בו פרצה האש, למקום בו נמצאו הפגזים בעת זו, או כל פרט אחר בארוע זה.
אינך מודע לשיקולים וכן ליכולתיהם בפועל של מארזי התחמושת להתמודדות בשלל תרחישים אפשריים.

התקלה העצובה שקרתה בסימן 4 לפני זמן לא רב נבעה מטמטום או טעות בשיקול דעת של הצוות.
לא היתה לה כל נגיעה לצורת אחסנת התחמושת בטנק - היתה פה התעלמות מוחלטת של הצוות מנהלים ומהוראות וגם חוסר חשיבה.
וכפי שנהוג בצהל, בטמטום מטפלים בטמטום, אז "שפצרו" לצריח של כל מרכבה 4 בסדיר זוויל 120 ריק - פתרון שגובל בגאונות !
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-04-2018, 21:18
צלמית המשתמש של sgrimber
  sgrimber sgrimber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.09
הודעות: 99
תגובתך רק מצביעה שוב על חוסר הבנה בסיסי
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "לא צריך שום נתון לגבי היכן..."

בטענתך שלא צריך שום נתון לגבי היכן היה הפגז אתה מגלם הנחת יסוד שכל מערכת מורכבת ובודאי מערכת לחימה כמו טנק יכולה להיות IDIOT PROOF ברמה של 100%.
כמובן תוך התעלמות מוחלטת מכך שכלי מתוכנן מתוך מגוון רחב של שיקולים ותרחישים ולצורך מטרות ויכולות מאוד מסויימות - לא מדובר כאן על כלי שתוכנן כמתקן שעשועים בגן ילדים ולכן לעולם יהיו בכלי כזה גם סיכונים, אם אינהרנטיים ואם כאלה שנובעים מתרחישי הייחוס - לחימה בקרב היא אינה פעילויות בטוחה לחלוטין בלשון המעטה.

האם עלה בדעתך שיתכן ומישהו עשה משהו בניגוד מוחלט לכללים או לרציונל אחר.


גם המשפט שכתבת על "התלקחות תחמושת בקרב היא אחת הסיבות המרכזיות להשמדת טנקים בשנים האחרונות..." לא מתייחסת לעובדה שכנראה לא היה כאן שום קרב ולא התלקחה כתוצאה מקרב.
זה בערך כמו להגיד שהימצאותם של נוסעים ברכבים על הכביש היא הסיבה המרכזית להיפגעותם של נוסעים ברכבים בכבישים.

נערך לאחרונה ע"י sgrimber בתאריך 14-04-2018 בשעה 21:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 16-04-2018, 18:38
  arielsh arielsh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 195
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "זה אפשרי, אפילו מאוד סביר כי..."

לא בהכרח, וזה לא כזה far-fetched כמו שנדמה לך.
גם בתמונות שהבאת ניתן לראות שמדובר במנגנון מכני, וככזה גם הוא לא תמיד אמין ב-100%, בעיקר כשפתיחה וסגירה של המארזים האלו זו פעולה שנעשית בצורה סדירה, והם לא שמורים בניילון וממתינים ליום פקודה.

דלתיות כאלו יכולות "לסבול" את העובדה שהן לא נעולות לגמרי בהנחה והשטח מישורי ברמה מסוימת, אבל כשהטנק בשיפוע חד, המאמץ על הדלתיות גדול יותר ולפגז יש סיכוי ממשי להחליק מהמארז.
אם אתה שואל אותי, אגב, זה בדיוק מה שקרה - אחת הדלתיות היה סגורה בצורה רפויה, כשהטנק נכנס לשיפוע הפגז החליק, מהפגיעה (הצטודדות?) הפגז נקרע, אבק השריפה התפזר והתלקח.
כמובן שאין לי סימוכין, אבל זו לא פעם ראשונה שאני אראה דלתית כזו רפויה בסימן 4, ובהתחשב בעובדה שהמארז בסימן 3 בני עשר שנים יותר, אפשר רק לנחש מה עבר על המנגנון.

כמובן שבבדיקות לפני תנועה מוודאים בין השאר דברים כאלו, לכן זה לא אמור לקרות, אבל לא הייתי שם ועד שלא תהיה חקירה מסודרת אפשר רק לנחש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-04-2018, 12:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,601
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "14.04.18 חייל צה"ל נהרג ושלושה ניפצעו כתוצאה מהתדרדרות טנק באזור ניצנה"

ההרוג בתאונה סמל אליהו דרורי ז"ל, בן 20 מבית שמש
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הודעת דו"צ עם הפרטים שהותרו לפירסום
במהלך הלילה (שבת), בעקבות זיהוי תצפיות, התבצע שיבוש הברחה ע"י גדוד הקרקל בחלקו הצפוני של הגבול עם מצרים. זמן מה לאחר שיבוש ההברחה, ועל מנת לנסות לבצע הברחה בשנית, החלו המבריחים לחבל בתשתיות ביטחוניות. כתוצאה מכך,
הוקפצו כוחות למרחב הגבול, על מנת לממש את משימת ההגנה.
בין הכוחות שהוקפצו, הוקפץ גם טנק של גדוד 74. בדרכו לעמדה, סטה הטנק מהציר והתדרדר ממדרון בגובה של כ-4 מטרים.
לאחר ההתדרדרות התלקחה שריפה בתוך הטנק, והופעלה מערכת כיבוי האש של הטנק.
https://www.idf.il/מאמרים/מבזקים/חי...ית-בעוצבת-אדום/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-04-2018, 20:52
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 331
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "14.04.18 חייל צה"ל נהרג ושלושה ניפצעו כתוצאה מהתדרדרות טנק באזור ניצנה"

בתגובה למה שפרסם פה מישהו מקודם וצדק.
כמו כל מערכת הנדסית גם טנק הוא כלי שנעשו בו אי אילו פשרות הנדסיות כדי להגיע לדרישות המוצר .
למרכבה 4 על פי מה שפורס עי סרטון של דובר צהל משנות ההשקה . כן יש "מחסנית" של 6 כדורים בקצה האחורי של הצריח .

בתור אחד שעוסק בהנדסת רכב. עם השנים שמתי לב כמה "תאונות " נגרמו ב מרכבה סימן 4 בגלל שמרכז הכובד שלו מאוד גבוה .
פה יש לנו מרכבה סימן 3 . שעבר התלקחות כתוצאה מהעייפות החומר של הפגז שלא נוהג לההתהפך כמו הסימן 4 .
סביר להניח שכל הירידה למדרון היא תוצאה של נהג שנפגע וכתוצאה מכך איבד שליטה.
לא הייתי מטק או נהג טנק .
אבל ממה שזה נראה זה נראה כמו איבוד שליטה . כתוצאה מהתלקחות או אי אילו דברים קרו בתוך הנטק .
בנוסף צריך לרחת בחשבון שמקרים כאלה הם משהו בסדר גודל של גג 20-25 שניות למקרה . ולוקח בערך חודש לתחקר . יש המון משתנים . והמון גורמים וביניהם זה איך הצוות מתפקד בזמן היסטריה.
מה שכן יכולו ל"שפר" . זה איך הטנק מתוכנן למקרים כגון אלו . אבל ללכת ולצאת בהאשמות למנטק או משהו שלא ככ קשור אליהם .
זה כמו להאשים את יצרן מכוניות X בתאונה שקרתה . כתוצאה מה יומן פאקטור .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 15-04-2018 בשעה 21:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 15-04-2018, 21:31
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,466
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "בתגובה למה שפרסם פה מישהו..."

אני מבקש להביע תנחומים והשתתפות בצער המשפחה והחברים. כמה עצוב שלמרות המאמצים, המיומנות והמכשירים בכלי, נוצר מצב שבו נהרג לוחם ונפגע צוות שלם.

אינני מבין את מקורו של ה"סביר להניח".
טנק בודד שנוסע מהר ובלחץ בהקפצה בלילה במדבר עם צבע קרקע יחסית חד גוני ושוליים תלולים של דרך, זה כבר נקודת מוצא לבעיות של זיהוי מדויק של גבול הדרך.
עוד לפני שמוסיפים אש ועשן.
אצלי כשניצתה אש בצריח, אני גיליתי אותה במקרה, והתגובה המיידית היתה לעצור ולבצע כיבוי ולא להמשיך נסיעה. איני מצפה להערכות בדבר הגורמים לתאונה. אני מקווה שיפורסם משהו מהשתלשלות האירוע כדי שהסדירים והמילואימניקים יוכלו ללמוד איך להימנע ממצב כזה.
חשוב חשוב חשוב לתת למילואימניקים לנהוג בטנקים ולמפקדים להסיע טנקים. אחרת ברגע האמת השטח והלחץ יחברו להיות מכשול אכזר וקשה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 16-04-2018, 00:14
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 331
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי יוחנן שמתחילה ב "סביר להניח..."

אתה רוצה להכנס לשטח של "אבחון הנדסי " שאין לנו ידע על משתנה בזמן המקרה

אבחון הוא עולם ומלואו שמבוסס על מכלול שלם "פאקטורים "

מה הסימפטום הראשוני ? מה הם שאר הםאקטורים שהובילו לכל זה .
איפה ה"יומן פאקטור" בכל זה ואיך הוא נכנס לכל זה ?
איך ניתן היה למנוע ? איך כל זה קרה ?
רק הגורמים בשטח יודעים כל מה שנאמר הוא ניתוח על פי תמונה .
ללא לקיחת בחשבון עקבות שהטנק השאיר . אז לא ניתן לקבוע מה היה המסלול שלו .
מה גרם להתלקחות ? וכמובן . מהירות . שטח עצמו ונהלים שהופעלו או לא .
אין לנו ולא אחד מהפקטורים . אז כל מה שנאמר כאן הוא בגדר השארה .
וכידוע כמו שנאמר עי סטיבן סיגל באיזה סרט משנות ה=80
assumptions are the mother of all fuckups.

נקודה למחשבה



אז סביר להניח זה "סביר להניח " שמבוסס על מכלול שלם של השארות . אין לי ניסיון עם החומר שממנו מורכב הפגז או הפגז עצמו .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 16-04-2018 בשעה 00:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 16-04-2018, 21:23
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,466
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "סתם לצורך עניין ... מה גרם..."

פגז החליק החוצה ממארז עם סגר פגום.
לא ידענו לקבוע בוודאות אם מדובר בסגר דפוק שידענו עליו (ואז הנוהל הרגיל הוא שלא מכניסים שם פגז) או שהסגר בדיוק נדפק באותה הזדמנות.
אחר שהפגז כבר החליק החוצה, פגע בו מגן רגלי טען (סובב עם הצריח בצידוד) ועיקם אותו אל דופן התובה.
בדופן התובה כרכוב התרמיל פגש סל מתכתי שמכיל זבילים פצמ"רים נפיץ וזרחן.
הסל המתכתי נדחף על רתמת החשמל המרכזית שהולכת מהמצברים אל תא המנוע, אחד הברזלים שלו לחץ וקרע בידוד של אחד הכבלים ברתמה, מייד קיצר ונדלק הבידוד.
האש לחכה בעצלתיים את אחד הזבילים (של נפיץ, לא של זרחן), בלהבה כחולה יוקדת יציבה ויפה.
הזביל הציל את הצוות והטנק, בכך שנמס וטפטף לאיטו בזמן שהאש אכלה את בידוד הגומי של הרתמה יחד עם קצת משקעי שמנוניות שאי אפשר בלעדיהם לקרוא לטנק "מגח".
לקח 3 מטפי BCF, שניים של קילו וחצי CO2, ועוד ג'ריקן 20 ליטר מים מסל הצריח (אל דאגה, היו שלושה כאלה)
עד שהאש כבתה.
חד גדיא, חד גדיא

אש, כפי שאתה מבין, לא פורצת סתם ככה...

נסענו לבסיס על כוח מצברים כי אין טעינה מסיבות מובנות, ונשלחנו לעבוד על הטנקים כי- ובכן, כי צה"ל מלא ביהודים, גם חיילים וגם מפקדים, והיהודים- כידוע- הם עם סגולה, אור לגויים, לא צריכים להיבדק אחרי שריפה בטנק וגו'.
אז אחרי חצי יום וקצת כשהודענו שככה זה לא ימשך כי הגוף מתעקש שלבלוע תכנים של מטפי כיבוי זה משהו מיוחד,
בסוף פינו אותנו בחוסר רצון בולט.
המרפאה שקלטה אותנו דווקא הפגינה התלהבות אדירה לשגר אותנו להדסה עין כרם לבדיקות מקיפות, ומשם להשגחה בשנלר.
בסגל עוד היו מי שעשו לנו פרצוף שנצנצנו וזייפנו כדי להשיג יציאה הביתה.

אני במקומך הייתי מחפש את הX פקטור, כי הומנידים יש פה כמו זבל.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-04-2018, 11:26
  arielsh arielsh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 195
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "מעניין . - ואני במקומך הייתי..."

אני לא מבין אם איך בקלות כזאת אפשר להאשים או לנסות לכתוב מחדש את התו"ל,
בעיקר בחוסר ידיעה של אותו תו"ל או בכלל מבנה של טנק וסד"פים, כשנסיבות האירוע עדיין נחקרות.

דלתית מארז תקולה שכזו, שכמוה ראיתי עשרות בחיי, היא הדבר האחרון שמעניין אותך בתור מט"ק בזמן תרגול/לחימה. יש לך צוות לדאוג לו, יש לך מחלקה לחפות עליה, יש לך משימה ומטרות, ויש לך מערכות שאתה צריך להיות כל שנייה עם אצבע על הדופק עליהן כדי שלא תוריד בטעות את אלמנת הקש של גולני בהמשך הרחוב.
אם דבר כזה מתגלה תוך כדי תרגול/לחימה, זה לא יותר מאשר חלון מקרטע באוטו שלך בזמן נסיעה על כביש החוף - מציק, אבל בהחלט יש דברים חשובים יותר.

אין צורך להקל ראש במוות של חייל, כמובן,
אבל מט"ק שעסוק בדלתיות לא יכול להיות עסוק בוידוא מטרה וטווח של התותחן שלו, לא יכול להיות עסוק בבחירת נתיב ההתקדמות של הנהג (שלא יפול ממצוק), או בתפעול המאג של הטען.
לרוב, מט"ק מכיר את הטנק שלו וידע להצביע על פגמים כאלו מראש, או כמו שרגב06 אמר - פשוט לא להכניס לשם פגז, אבל לעיתים רחוקות דברים כאלו נופלים בין הכיסאות, וזו המציאות.
סטטיסטית, יותר אנשים נהרגו מדו"צ טנקים וחי"ר מאשר מדלתית פגומה, ולהגיד "במקומך הייתי לומד שלא לוקחים סיכון, כי זה לא פלאפון" זו פשוט פטרוניות מיותרת שמורידה את רמת הדיון.

אני אישית מאוד אוהב פוסטים של מטוסים - חקר תאונות, בידונים, פודים, ומה לא.
אממה, אני בחיים לא אנסה להגיד לטייס איזה תמרון נדרש בקרב אוויר, או לטכנאי מטוסים איפה לתלות איזה טיל על הכנף. הם מקצועיים בתחומם, והדבר היחיד שאני יכול לעשות זה ללמוד מהם. סה טו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 03:02

הדף נוצר ב 0.39 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר