לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 01-11-2004, 11:32
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
תראה מה שגוגל מסוגל לעשות :)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "הצוללת דקר"

The first US Navy ship lost in the Atlantic

On 31. October, 1941 U-552 was attacking the eastbound convoy HX-156 and at roughly 0525 hours torpedoed one of its escorts. The ship's magazine exploded and the ship sank quickly and 100 out of its crew of 144 perished. The ship was the destroyer USS Reuben James and it was the first US Navy ship lost in hostile action in WWII.
This took place roughly 6 weeks before war was declared between Germany and the United States although US Navy ships had been escorting convoys and attacking U-boats for months before that.



Men lost from U-boats

Unlike many other U-boats, which during their service lost men due to accidents and various other causes, U-552 did not suffer any casualties (we know of) until the time of her loss.
מתוך האתר הזה
לתוצאות נוספות מגוגל לחץ כאן
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 01-11-2004, 12:59
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
וואלה צודק!
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "זאת נראית לי כמו צוללת בריטית"

ראו פה

הצוללת מס ' 552 הפכה לאח"י צ-77 דקר
הצוללת מס' 554 הפכה לאח"י צ-75 ליוויתן
לבני אולי זה מה שבילבל אותך:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.dolphin.org.il/tclasse/totem40.jpg]

הצוללת טוטם לפני שיפוץ בשנות ה40.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.dolphin.org.il/tclasse/totem50.jpg]

אותה צוללת בשנות ה50 לאחר שיפוץ
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 01-11-2004, 21:12
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
עם כל הכבוד לאמונות (ויש כבוד)
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "יפה מאוד-זה היה מהיר stealth ולבני"

מה שחרץ את גורלה של דקר היה הכסת"ח ששרר באותה תקופה בחיל הים. הרכבתו של תא הלוחמים בקדמת המבנה בוצעה בניגוד להמלצות הצי הבריטי, ללא בדיקות מיוחדות וללא ידע קודם בנושא, שיפוץ הצוללת נעשה במהירות כמו ההסמכות והאימונים והקשר עם הצוללת בזמן ההפלגה היה רשלני ולא התבצע לפי הנוהלים. קשר תקין מן הסתם לא היה מציל את הצוללת אבל היה יכול לתת תשובות מידיות ולחסוך מהמדינה ומהמשפחות יותר מ 30 שנה של חוסר ודאות. כמו כן מצוף המצוקה של הצוללת נמצא יותר משנה מאוחר יותר ליד חופי עזה ולפני הצגתו לפני מח"י נוקה ביסודיות מכל האצות ובעלי החיים שטינפו אותו- אבל היו יכולים לתת רמזים חשובים לגבי אזור הטביעה.
אותו סיפור חזר על עצמו אצל אחותה של דקר, הדולפין. בזמן ההפלגה לארץ שני לוחמים נשלחו לצבוע את מספר הצוללת כדי למנוע זיהוי, הדבר התבצע תוך כדי תנועה בים ושני הלוחמים שהיו תלויים על המבנה נפלו למים הקפואים ואיבדו את חייהם

נערך לאחרונה ע"י stealth בתאריך 01-11-2004 בשעה 21:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 02-07-2005, 14:56
  וואחשית וואחשית אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.12.03
הודעות: 414
כתבה אדמירל מצרי משחזר: הכרזתי מלחמה על הדקר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "הצוללת דקר"

אדמירל מצרי משחזר: הכרזתי מלחמה על הדקר


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3107039,00.html

גורמים מצריים סיפרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי חניכים במכללה הימית המצרית, שהיו בשיוט אימונים, הבחינו בצוללת. הכלי הימי המצרי הכריז מלחמה על הצוללת, אולם היא צללה אל מתחת לפני הים ועקבותיה נעלמו
רועי נחמיאס


מה בדיוק אירע באותו יום מר בחודש ינואר 1968, בו טבעה הצוללת "דקר" של חיל הים הישראלי? האדמירל המצרי (מיל.), מוחמד עבד אל-מג'יד עאזב, סיפר לגורמים מצריים שונים כי צוותו זיהה את הצוללת הישראלית ואף הכריז על קרב ימי מולה.


לפי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, חברי צוותו של עאזב, צוערים במכללה הימית המצרית, זיהו את הצוללת במהלך משימת אימון שגרתית. עאזב סיפר כי "עם סיום האימון, במהלכו הובלתי את הצוערים בכלי ימי הנושא את השם 'אסיוט', הבחין אחד החניכים במטרה זעירה מאוד החוצה את הים. אז התברר לנו כי מדובר בחלק השייך לצוללת אוייב, ששטה בקו מקביל למסלול שלנו".


"החלטתי לתקוף את הצוללת, שחדרה למים הטריטוריאליים שלנו, אבל הייתי באזור שמנע ממני לצלול עם ה'אסיוט'", סיפר. "הכרזנו על מצב לחימה ודיווחנו למפקדת חיל הים המצרי. אבל כאשר התקרבנו אל הצוללת היא צללה לעומק של 18 רגל, כמעט העומק המקסימלי אליו יכולה להגיע צוללת מסוג זה".


לפי הדיווח, פרשנים צבאיים במצרים העריכו כי ייתכן שהצוללת נפגעה מפצצה מצרית ולכן נאלצה לצלול בפתאומיות ולהגיע לעומק קטלני.

עדות נוספת: מסך טלוויזיה צף במעמקי הים

אולם אין מדובר במפגש היחידי של אנשי חיל הים המצרי עם ה"דקר". לפי עדותו של קצין מילואים מצרי נוסף, מוחמד סעיד חאטר, הוא הבחין במסך טלוויזיה שככל הנראה נפלט מהצוללת במהלך משימה שביצע בשנת 1974.


לדברי חאטר, הנושא את דרגות ה"מוקדם" המקבילות לסגן-אלוף, הוא הבחין בדבר מה מנצנץ במים לאחר שירה פצצת עומק באזור הסמוך לחוף אלכסנדריה. כשהתקרבו הוא ואנשיו למקום הבחינו כי מדובר במסך טלוויזיה כסוף מסוג "זניט", שהיה שלם ובתוכו דגים שחיים במים עמוקים – דבר שהעיד על כך שהטלוויזיה נמצאה במקום סגור במעמקי המים, וצפה מתוך פתח כלשהו.


חאטר, העובד כיום כיועץ לאחת מחברות הדלק המצריות, הוסיף בעדותו כי אין לו כל ספק שפצצת העומק שירה פגעה בצוללת הטבועה וגרמה לטלוויזיה לצוף. לדבריו, הוא ביקש לעניין את ישראל בסוגיית הטלוויזיה שנמצאה, כדי לערוך חיפושים אחר הצוללת, אך ללא תועלת.


כזכור, יצאה הדקר ב-9 בינואר מנמל פורטסמות' שבאנגליה לעבר נמל חיפה, שעל סיפונה 69 מלחים. ב-24 בחודש נותק הקשר עם הצוללת וכעבור מספר שעות היא הוכרזה כנעדרת. לפי הדיווח בעיתון, הצוללת יצאה למשימה סודית להתנקש בנשיא מצרים דאז, גמאל עבד אל-נאצר, אולם לא שבה מעולם לישראל.



בחיפושים שנפתחו אחר הצוללת נתגלה מצוף החירום שלה מול חופי חאן יונס. מאז ביצעה ישראל חיפושים נרחבים ברחבי הים ואף דרשה מהמצרים לסייע לה בחיפושים כחלק מהמשא ומתן על חתימת הסכם השלום בין שתי המדינות.


שרידי הדקר נמצאו בשנת 1999, בעומק של כ-3 ק"מ, בדיוק על נתיבה המתוכנן. לאחר ניתוח הממצאים שבוצע ע"י חברת "נאוטיקוס" ומומחי חיל הים, ניתן היה לקבוע בוודאות שהצוללת טבעה כתוצאה מתקלה טכנית ולא כתוצאה מפעולה עויינת או התנגשות עם כלי שייט נוסף.


(02.07.05, 15:12)





לא יודעת מה איתכם אבל לי זה נשמע כמו עוד אחד מסיפורי "אלף לילה ולילה" המצריים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 02-07-2005, 16:40
  שולה מוקשים שולה מוקשים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.03
הודעות: 1,870
עד כמה שזכור לי.. הדקר נמצאת בעומק של 3 ק"מ
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי וואחשית שמתחילה ב "אדמירל מצרי משחזר: הכרזתי מלחמה על הדקר"

בין קפריסין לכרתים...אין עליה פגיעות חיצוניות..וההערכה היא שהתפוצץ שם אחד הצינורות בזמן הצלילה דבר שגרם לצלילה לא מבוקרת וכתוצאה מכך להגעה לעומק קריסה....

ככה שהם לא אמינים במיוחד.. חוץ מזה שמעתי על עוד סיפורי אלף לילה ולילה של המצרים בדבר הטבעת הדקר שביית צוותה וכ"ו..
אגב.. לא יודע מה אתכם... לי יוצא לראות כל יום מסכים שצפים עם דגי מים עמוקים בפנים יש לי גם את ההכשרה לקבוע אם זה דגי מים עמוקים...

עוד בדיחה:
וכעבור מספר שעות היא הוכרזה כנעדרת. לפי הדיווח בעיתון, הצוללת יצאה למשימה סודית להתנקש בנשיא מצרים דאז, גמאל עבד אל-נאצר, אולם לא שבה מעולם לישראל.

כן רק שנייה בואו נתנקש בנאצר עם צוללת...
בכלל שידרו אל הצוללת איסור מוחלט לשוט ליד חופי מצרים וזרת לאחר בקשה של מפקד הצוללת יעקוב רענן ז"ל לשוט אל מול חופי מצרים וזאת כדי לבדוק ציוד מסויים שהיה מותקן על הצוללת...
אגב לדקר בהפלגה שלה בכלל לא היה נשק.. לא רצו לשלוח לה טורפדו ושלחו אותה לים ללאטורפדו וללא יכולת להגנה עצמית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 03-07-2005, 00:49
  וואחשית וואחשית אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.12.03
הודעות: 414
כתבה "העדויות המצריות על הדקר - פנטזיה ים תיכונית"
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי וואחשית שמתחילה ב "אדמירל מצרי משחזר: הכרזתי מלחמה על הדקר"

"העדויות המצריות על הדקר - פנטזיה ים תיכונית"


למרות שוועדת חקירה בריטית קבעה בשיתוף אנשי חיל הים כי הצוללת דקר אבדה במצולות עקב תקלה טכנית, טען איש צבא מצרי כי זיהה את הצוללת לפני טביעתה והכריז עליה מלחמה. קצין בכיר בחיל הים בדימוס: "הבל הבלים"
ynet


"הבל הבלים, הכל פנטזיה ים תיכונית". כך כינה אמש (שבת) דורון עמיר, קצין בכיר בחיל הים שהיה מעורה בפרטי החקירה אודות צוללת הדקר , את העדות של אדמירל מצרי בדימוס, מוחמד עבד אל-מג'יד עאזב, לפיה צוותו זיהה את הצוללת הישראלית לפני שטבעה והכריז על קרב ימי מולה. העדות פורסמה בעיתון "א-שארק אל-אווסט".


עמיר התמחה במשך השנים בחקר הדקר, וועדת החקירה של החברה הבריטית "נאוטיקוס" שמצאה לבסוף את הצוללת האבודה נעזרה בו במהלך החקירה.

עמיר הסביר כי לדעתו המצרים מנסים להתהדר בעבר צבאי מפואר, אך אין באמירות אלה אמת, וכך יש להתייחס גם לדיווחים שמסר האדמירל אתמול:

"אני חושב שגם הדיווח האחרון הוא בלוף", קבע.

לדבריו, בסוף שנות ה-90, עוד לפני שנמצאו שרידי הדקר, הוא יצא למצרים במשלחת כדי לשמוע עדויות נוספות מפי מפקדים מצרים שהתהדרו בפגיעה בדקר.

"אדמירל מצרי שתאר את הפגיעה בצוללת בפני ועדת חקירה בעניין סיפר שצוות שלו פגע בה והטביע אותה. בסוף 97' נסענו לפגוש אותו באלכסנדריה, ראש לשכת הנשיא שמעון חפץ, מפקד יחידת איתור נעדרים של צה"ל, אדם נוסף מיחידת הקישור ואנוכי. נפגשנו איתו ונסענו עם גוררת למקום שבו הוא טען שהוא הטביע את הדקר. אבל זה היה כמעט בפתח הנמל המצרי, וזה לא הגיוני, גם כי הצוללת לא יכולה היתה להימצא במקום כזה, ובנוסף, לאחר מכן איתרו את הדקר במרחק של 290 מייל משם".


שרידי הדקר נמצאו בשנת 1999, בעומק של כ-3 ק"מ, בדיוק בנתיבה המתוכנן. לאחר ניתוח הממצאים שבוצע על ידי "נאוטיקוס" ומומחי חיל הים, ניתן היה לקבוע בוודאות שהצוללת טבעה כתוצאה מתקלה טכנית ולא כתוצאה מפעולה עויינת או התנגשות עם כלי שייט נוסף.


דו"ח החקירה קבע, כי הדקר החלה לשקוע כתוצאה מחדירת מים לחלקה הקדמי. לא ניתן לדעת אם המים חדרו דרך דופן חיצונית או דרך אחד הצינורות או בשל התפרקות, שנבעה מעבודות השדרוג שנעשו בה במספנות בבריטניה לפני מסירתה.



מומחה מטעם החברה, רובין ווילאמס, הסביר בעבר כי "כשמדובר בכלי ענק כמו צוללת, הפיצוץ שנגרם מאוויר בלבד יכול להקביל בעוצמתו לשימוש בחומר-נפץ טי-אן-טי. ייתכן שהיתה אפילו סדרה של פיצוצים מתמשכים, כשבכל פעם נפרץ אזור אחר בצוללת". המומחים מעריכים שבגלי ההדף שנוצרו הועפו מרבית אנשי הצוות של הצוללת מתוכה.



פרסום ראשון: 03.07.05, 00:25
עדכון אחרון: 03.07.05, 01:25

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3107093,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 08-01-2008, 11:32
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
סרט כבר 40 שנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "הצוללת דקר"

40 שנה לאסון דקר: צילומים חדשים מהצוללת
ארבעה עשורים אחרי ש-69 חיילים טבעו באסון דקר, מתפרסמים היום צילומים חדשים מהצוללת. בצילומים נראים כל מי שהיה על הצוללת, מהמפקד ועד אחרון החיילים, בבחינת צילום זיכרון חי אחרון
רוני דניאל המהדורה המרכזית 20:00 | 07.01.08
לכתבה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 08-01-2008, 17:40
  שקדי 1 שקדי 1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.07
הודעות: 1,108
איך כמעט מצאתי את הדקר........
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כבר 40 שנה"

זמן לא רב אחרי העלמות הדקר דיווחו דיגים
שכק''מ מזרחית לקפריסין בערך יוצאים ממעמקי הים כתמי שמן
הוזנקנו לאזור כמה צוללים ע''ג סטיל ויצאנו לדרך
באזור האמור הסטיל הפעיל את הסונאר שלו וקיבל הד חזק מהקרקעית
ירדנו מהסטיל לסירת גומי 4 צוללים ולפי הנחיתו הפלגנו אחריו כשהוא מפעיל את הסונאר
כשקיבלנו הנחיה שאנחנו עכשיו מעל ההד זרקנו למים גוש בטון (סינקר) עם חבל ומצוף
התכוננו לצלילה....המתח היה בשיאו....המים במקום צלולים ורואים היטב למרחק
העומק במקום היה כמה עשרות מטרים.....צללנו ארבעתנו ועשינו חיפוש נרחב
ירדנו עד העומק שראינו את הקרקע....אוציא אותכם מהמתח....לא מצאנו אותה........
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 29-01-2008, 21:47
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
.."אחד, בומי ברקאי"...
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי shalom77 שמתחילה ב "יומי ברקאי ז"ל חיכה שימצאו את הדקר"

מתוך ערך מיכאל ברקאי בויקיפדיה:

.....................ברקאי קיבל את ההודעה על אובדן הקשר עם אח"י דקר בעת ש"לוויתן" בפיקודו הייתה באימונים בים. הוא הבין את משמעות אובדן הקשר והעריך מיד שקרה אסון ו"דקר" אבדה. הצוללת "לוויתן" הייתה מאותה סדרת ייצור של "דקר", והדרישה להפסיק את האימונים ולחזור לבדיקות הייתה הגיונית. ברקאי הודיע ש"לוויתן" צוללת בטוחה ושיש להמשיך בצלילות כדי לא לאבד את בטחון הצוות בצוללת. היות ואחיו הצעיר בומי, שירת כסגן מפקד אח"י דקר, ונמנה עם צוותה בעת היעלמה, לעמדתו של ברקאי היה גם תוקף מוסרי..............................בבוקר 28 במאי 1999 התקשר לברקאי מפקד חיל הים האלוף אלכס טל ובישר לו שצוות החיפושים האמריקאי גילה את שרידי הצוללת "דקר", שבה מצא אחיו את מותו, על קרקעית הים בעומק 3 ק"מ, בנתיב שיוטה לארץ. באותו היום התאבד מיכאל ברקאי בירית אקדח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 31-08-2008, 16:41
  a27796557 a27796557 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.08.08
הודעות: 1
הסיבות לטביעת ה"דקר"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "הצוללת דקר"

1. מפקד ה"דקר" רס"ן יעקב רענן קיבל הנחיות מהארץ שהובאו אליו בחניית הביניים בנמל גיברלטר ע"י אחד מאנשי צוותו שהגיע בטיסה מלונדון, אנגליה. ההנחיות קיבלו אישור של שר הביטחון דאז משה דיין ובהמלצת ראש אג"ם דאז עזר ויצמן וראש אמ"ן דאז אהרון יריב, כאשר מפקד חיל-הים אלוף שלמה אראל לא בתמונה.
ההנחיות הועברו דרך הנספח הצבאי דאז אלוף צבי זמיר. בהנחיות צויינו המשימות הבאות: א) עם ההגעה לכרתים לשנות מסלול ולרדת מצריימה ב) לבדוק את מכשיר המגל"ם החדש שהותקן ב"דקר". ג) לשוב לחופי הארץ בסיום המשימה.
2. כתוצאה מגילוייה באזור אלכסנדריה, נאלצה ה"דקר" לסגת ולצאת מאיזור העימות ותוך כדי גם נפגעה קשות. במהלך נסיגתה, שייטה הצוללת באזור אגן הים-התיכון המזרחי עד לפגיעתה. איתות בודד וגם האחרון שנקלט ממנה ברשת הקשר הבינלאומי היה באזור המזרחי של האי קפריסין.
3. בזמן שהיא שייטה במצב שינור, כאשר מגמת כיוונה דרום-מזרח אל נמל חיפה, הצוללת נפגעה מאונייה כבדה שהגיחה מצפון. הפגיעה היתה אנושה בירכתיים באזור המצוף האחורי והצוללת צללה לתהום. מהפגיעה הזו המצוף שרד והגיע שנה אחריכן בשלמותו לחוף חאן-יונס.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 07-05-2013, 19:35
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
ההיסטוריה הסודית של צוללות ה- T בחיל הים הבריטי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי INShip שמתחילה ב "הצוללת דקר"

ההיסטוריה הסודית של צוללות ה- T בחיל הים הבריטי

3 הצוללות מדגם ה-T הגיעו כפי שידוע לחיל הים הישראלי לאחר שירות בחיל הים הבריטי שהחל בסוף מלחה"ע ה-2.

אח"י דקר - (HMS Totem P 352)
אח"י דולפין – (353 HMS Truncheon (P
אח"י לויתן - (HMS Turpin P 354)

3 הצוללות הללו היו חלק מסה"כ -55 צוללות שניבנו מדגם ה-T ונמנו על קבוצה 3 של כלל משפחת ה-T.
ההבדל הבולט בינה לבין שתי הקבוצות הקודמות היה בשיטת חיבור חלקי המעטה שלה שהתבסס על ריתוך בניגוד ל-2 הקבוצות הקודמות בהן חלקי המעטה החיצוני חוברו באמצעות מסמרות.

בשנה האחרונה של מלחה"ע ה-2 שלושת הצוללות הללו שירתו בעיקר בזירת האוקיינוס השקט עד שהוחזרו חזרה לבריטניה בסוף שנות ה-40. למעשה בתקופה זאת נפסק הרישום של המשימות שלהן.

לאחר חזרתן לבריטניה, הן עוברות סדרה של שינויים מיבניים שנועדו להכשיר אותן לתפקידים החדשים שהועיד להן הצי הבריטי.
3 הצוללות הללו נימנו על קבוצה של 8 צוללות מקבוצה 3 שעברו הסבה בשנות ה-50 לתפקידי SIGINT ושרתו כחלק מהפעילות ה-SIGINT הימי של GCHQ כנגד ברה"מ.
כדי להכשיר אותן לתפקידים החדשים שלהן, הותקנו בהן ציוד לקליטת COMINT . כמו כן הותקן בהן ציוד ELINT שנועד למעקב אחר ניסויי טילים שהסובייטים ערכו בים הצפוני.

הפעילות של 8 הצוללות הללו היתה אינטנסיבית ומאד חשאית. איש מאנשי הצוות לא הורשה לומר למכריו מה מעשיו ואת קורותיו.
לפני יציאתם להפלגות שנמשכו כ-3 חודשים, הם נידרשו לכתוב מכתבים פיקטיביים עם תאריכים עתידיים ל=3 חודשים מראש כדי שהמשפחות לא יתעניינו יותר מדי בשלומם.

כחלק מהמשימות שלהן, הצוללות חדרו לתוך האיזורים הכי מוגבלים של ברה"מ בים הצפוני כולל לתוך נמלים.
החדירות הללו נתקלו לא פעם בחיפושים של הצי הסובייטי כולל השלכת פצצות עומק (HMS Turpin ) וצלילות חירום לעומק רב תוך מתיחת מגבלות הצוללות.

לקראת סוף שנות ה-60 עם כניסתן של צוללות חדישות יותר הוצאו בהדרגה 8 הצוללות הללו מתפקידי ה-SIGINT שלהן והן אוכסנו עד שהוצאו סופית מהשירות ושלושת המוכרות לנו נמכרו לחיל הים הישראלי.

Aldrich, Richard J. GCHQ – The Uncensord Story of Britain's Most Secret Intelligence Agency, London: Harper Press, 2010, pp. 133-139.

http://uboat.net/allies/warships/ship/3383.html
http://uboat.net/allies/warships/ship/3527.html
http://uboat.net/allies/warships/ship/3523.html
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 07-05-2013 בשעה 19:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 13-05-2013, 17:07
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ההיסטוריה הסודית של צוללות ה- T בחיל הים הבריטי"

בהמשך הספר הנ"ל (GCHQ – The Uncensord Story of Britain's Most Secret Intelligence Agency) יש תיאור של הפלגת ה"דקר" מנמל המוצא שלה באנגליה לעיני צופים שעמדו על הרציפים. אותם אנשים העידו כי היא נראתה להם עמוסה יתר על המידה בהשוואה למה שהכירו מצוללות אחיות שלה בצי הבריטי.

עפ"י עדויותיהם של הצופים, הועמסו עליה ארגזים רבים עם ציוד אישי כולל אפילו אופנוע, זאת בנוסף ל-69 אנשי ציוותה. כאן הספר מציין כי בחיל הים הבריטי הצוללת הזאת היה בעלת צוות של 60 אנשים. הספר מזכיר גם את הוספת התא הרטוב צמוד לגשר שהוסיף למשקלה.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:10

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר