האיחוד האירופי: אנחנו לא צריכים אישור מישראל לפרויקט תחבורה בין עזה ליו"ש
האיחוד האירופי בתגובה לפרסום של רשת ב: אנחנו לא זקוקים לאישור מישראל לגיבוש תכנית האב בנושא תחבורה, לכן גם לא ביקשנו אישור כזה. הפרויקט לא כולל כרגע שום בנייה בפועל בשטחי c או בכלל, והוא חלק מהשקעה כוללת של האיחוד בפעילות השלטונית של הרשות הפלסטינית
לידיעה המלאה: http://bit.ly/2vKnhvO
האיחוד האירופי גיבש תכנית להקמת תשתיות תחבורה שתחבר את רצועת עזה ליהודה ושומרון בלי לעדכן או לערב גורמים בישראל - כך פורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב'. על התכנית עבדו באיחוד במשך 18 חודשים והיא אמורה לקחת 30 שנה.
בדיון שהתקיים לפני יומיים באחת מוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון, בראשה עומד חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), התגלה כי האיחוד האירופי גיבש תכנית להקמת תשתיות ענק שכוללות גם את שטחי C, שטחים הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. על פי התכנית, יוקמו נמלי תעופה וים, רשת ענפה של מסילות רכבת וכבישים שיחברו את כל חלקי יהודה ושומרון
משיחות עם גורמים במשרד הביטחון התברר שהאיחוד האירופי כלל לא טרח לעדכן או לערב את המנהל האזרחי או גורמים אחרים בישראל, אף שהתכנית נוגעת בחלקים רבים שנמצאים בשליטה ישראלית, כולל במזרח ירושלים. עד היום האיחוד האירופי קידם בנייה של מבני ציבור ובנייה פרטית בשטחים הנשלטים על ידי ישראל.
מהאיחוד האירופי נמסר בתגובה כי "אנחנו לא זקוקים לאישור מישראל לגיבוש תכנית האב בנושא תחבורה, ולכן גם לא ביקשנו אישור כזה. הפרויקט לא כולל כרגע שום בנייה בפועל בשטחי c או בכלל. הפרויקט הוא חלק מהשקעה כוללת של האיחוד בפעילות השלטונית של הרשות הפלסטינית ובראייה עתידית לקראת הקמת מדינה פלסטינית".
שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס לפרסום ואמר כי התכנית מוכרת לו. "הבהרתי שעזה לא תתחבר ליהודה ושומרון. כל התכניות שלהם על הנייר ולא מקובלות לחלוטין", אמר כץ בריאיון לאריה גולן בתכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.
ח"כ מוטי יוגב מסר: "כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, יזמתי תכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון. דרשתי ממשרד התחבורה נתונים מלאים על מה שקורה אצל הפלסטינים. במהלך איסוף הנתונים התגלה שלפלסטינים יש כבר תכנית אב - שהוכנה ומומנה על ידי האיחוד האירופי. התכנית כוללת הקמת נמלי תעופה, רכבות וכבישים שיקשרו את עזה ליהודה ושומרון.
"האירופים שוב פועלים בחוצפה מאחורי גבה של מדינת ישראל, נגד האינטרס הישראלי, במטרה להקים מדינה פלסטינית. אבל אל דאגה, אנחנו ננצל את התכנית הזאת כדי לקדם את תכנית האב ליהודה ושומרון, שתיטיב עם ערבים ויהודים, תחת שלטון ישראל".
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי navital שמתחילה ב "האיחוד האירופי: אנחנו לא צריכים אישור מישראל לפרויקט תחבורה בין עזה ליו"ש"
אין לקחת סיכונים. מדובר בחיינו ובחיי ילדינו.
לבטל את הסכמי אוסלו, עכשיו, כאשר זה עדיין אפשרי.
עוד יקום חס וחלילה נשיא כמו אובמה, ויכפו את זה עלינו, ויזרימו כסף להעלות את השמאל והערבים לשלטון, יחלקו את הארץ, כפי תוכנית 47, וגם יחזירו את הפליטים, וגם לא יתנו לצאת ולברוח מהארץ.