20-12-2017, 08:16
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
|
|
קצת סדר בדברים:
- F-15SA זה דגם מיוחד לסעודיה, ישראל לא יכולה להצטייד בו (אם וכאשר יהיה רעם מושבח אז חלק ממערכות ה SA ימצאו את עצמם ברעם המושבח)
- F-15SE זה דגם קונספט שלא הצליח, לא קיים כבר!
- מטוסי ה F-15 של ישראל (בזמ"שים ורעמים) הם ממש לא בגירסה הבסיסית, הם מושבחים לרמה בה הם נימצאים כיום ע"י מערכות מיוחדות רק לחיה"א שלנו וזה לא מעט, אבל תמיד אפשר להמשיך ולהשביח (קוקפיט, מכ"מ AESA, אוויוניקה, מנועים, חיווט, מבנה וכו')
כפי שנאמר באשכול הזה לא פעם, בחיה"א עדיין מתלבטים אם במיידי לרכוש טייסת רעמים מושבחים ו/או להשביח את הקיימים (היעד 50 מטוסים) או טייסת אדיר נוספת (היעד 75 מטוסים).
לטווח הארוך הכי טוב זה שניהם ואולי זה גם מה שיהיה אבל זו בעיקר שאלה של חלוקת המימון לאורך השנים (לא רק חיה"א מקבל מהסיוע הביטחוני).
הניסיון ההולך ומצטבר עם האדיר תורם לגיבוש ההחלטה, עכשיו אחרי שנה שהאדיר אצלנו והוא כבר מבצעי (IOC) יש כבר מדדים להשוואה מול הרעם ולראות את היתרונות וחסרונות של כ"א מול השני.
סה"כ צריך גם מזה וגם מזה וזה גם תלוי מאד בזמינות העיסקה ובתנאים שבואינג ולוקהיד מרטין יתנו על מנת שהמוצר שלהם יזכה.
ע"פ מה שפורסם עד כה השבחת הרעמים ו/או הבזמ"שים הקיימים (מכ"מ AESA, אוויוניקה חדשה, ממשק טייס ועוד') כבר מתבקשת מאליה ולא חייבת להיות תלויה ברכישת טייסת נוספת של אדיר או רעם מושבח.
|