לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 07-01-2019, 20:48
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,814
התגובה הציבורית די מזעזעת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TitusFlavius שמתחילה ב "לוחם צה"ל נסחף בנחל במהלך ניווט ונהרג"

יש המון קולות בציבור, וגם כאן בפורום, שכרגיל קוראים בהיסטריה "לצלוב את האחראים" ולהעמיד אותם לדין כאילו שלחו חיילים כצאן לטבח. התגובה המחבקת והמגוננת של "רק שלא תיפול שערה מראשו של הילד" מזכירה את הימים הרעים של ארבע אמהות וגישת "להוציא את הילדים מלבנון".

רבותי, מצטער מאוד אבל התגובות האלה כשלעצמן הן בזיוניות. פעילות במזג אוויר גרוע וחציית נחלים ושאר מקורות מים הן מתאר סטנדרטי וסביר, אם גם על דברים כאלה יתחילו להטיל מגבלות בשם הכסת"ח אז חבל לכולנו על הזמן. אין מה לעשות, בפעילות מבצעית יש סיכונים לא מעטים עוד לפני שהכדור הראשון נורה בקרב.

והערת אגב הסטורית - למעט קשישי הפורום, מישהו פה בכלל מודע לזה שבעבר הרחוק זה היה חלק מהפעילות הסטנדרטית של צה"ל? אבא שלי שירת בגולני בסדיר בין 1969-72 והוא סיפר לי שהם השתתפו מספר פעמים באבטחת נקודות חציית הירדן במבצעים של ש-13 ושל סמטכ"ל (ואולי גם סצ"ח, לא סגור על זה). אולי כיום המתאר הזה כבר לא קיים אבל זה לא אומר כלום על העתיד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 07-01-2019, 21:18
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,403
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "התגובה הציבורית די מזעזעת"

אני מסכים. אימונים צבאיים זה מסוכן, גם אם הכל נלקח בחשבון, ולפעמים דווקא הרצון של החיילים להצליח בכל מחיר הוא שגורם לבעיה בטיחותית, ולא תכנון לקוי או חוסר אכפיות של המפקדים.


לא צריך לצלוב אף אחד כתגובה מיידית, אלא לתחקר ולשפר. בחיל האוויר עצרו טיסות של כל מטוסי הבז בגלל תקלה טכנית במטוס בודד שלא נגמרה בנפגעים. זו תרבות ארגונית.


אולי להגדיר נקודת חציית מכשול שחובה לעבור דרכה, כמו שלפעמים עושים במעברי כביש. אולי חשבו על הכל ובכל זאת קרה אסון...העיקר שיתחקרו בצורה אמינה ורצינית ויפיקו את הלקחים הנכונים.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-01-2019, 22:56
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,253
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי סיורניק שמתחילה ב "אני מסכים. אימונים צבאיים זה..."

מה שנכון לחיל האויר לא נכון לחילות היבשה. אי אפשר לעצור אימונים על כל תקרית שלא נגמרה בנפגעים ואפילו כזו שכן (אלא אם כן ברור מראש שיש בעיה מושרשת). חילות השדה לא מתאמנים מספיק וזה מביא לנטיה להחביא תקריות בטיחות על מנת שלא יהיה עצור אימונים. יותר מזה, החשש מתקריות בטיחות הוא כזה שלרוב יש נטיה להחמיר הרבה מעבר למה שנדרש בכרכי בטיחות, ותיקי תרגיל נכתבים ונתפסים ככסתח ולא כנסיון אמיתי למנוע תקריות בטיחות - עודף בטיחות מביא לתת בטיחות.
אם (לצורך העניין) יש כאן טעות ואפילו רשלנות של מפל"ג אימונים ביחידה א', זה לא אומר שזה המצב ביחידות אחרות. השאלה השניה היא האם אנחנו סומכים על מפקד של יחידה דומה שהחיילים שלה כרגע מבצעים אימונים דומים לוודא שהחיילים מוזהרים בפני נקודות תורפה ספציפיות. אם לא, אז מה הוא עושה בתפקידו? אם כן, למה להחמיר ביתר?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 09-01-2019, 21:25
  jhonny jhonny אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.16
הודעות: 1,397
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "התגובה הציבורית די מזעזעת"

אם החבר זרק לו את החבל אחרי שנכנס לנחל זה כשל בטיחותי וכשל בהכשרה.
אביך ולוחמים אחרים גם בצה"ל של היום מוכשרים בטכניקת חציה של מעברי מים.
זה לא נראה המקרה.
נראה כשל בטיחותי ברמת ההנחיות לביצוע הניווט,
כשל בהערכת המצב שלא צפתה את הזרימות בנחלים,
וכשל בשיקול הדעת של הלוחמים שמה לעשות הם אכן צעירים חסרי ניסיון ולא ילדים.
ד"א גם איתור נקודת חציה סבירה היא מיומנות,
וגם הגדרת נקודות חציה וחבירה בניווט אליהן היא מאתגרת,
וזה סנריו מציאותי שבוצע בעבר שיחידה מקצועית מבצעת את מיסוד המעבר ויחידה מבצעת חוברת אליו ועוברת בו.
גם אני ניווטתי והתברברתי במזג אוייר קיצוני לכל כיוון ובעיניי זו יכולת נדרשת בלי GPS וצעצועים.

נערך לאחרונה ע"י jhonny בתאריך 09-01-2019 בשעה 21:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 08-01-2019, 01:44
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 1,627
באימון חיילים אמור להיות איזון נכון בין לימוד לקושי,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TitusFlavius שמתחילה ב "לוחם צה"ל נסחף בנחל במהלך ניווט ונהרג"

עיקר הכשרת החייל הינה לימוד, לימוד תורת המלחמה,לימוד מקצוע החיילות.
קושי באימונים אינו צריך להיות מטרה, והוא לא צריך לבוא על חשבון הכשרת החייל, יש להקשות על חייל רק עם זה תורם יותר מאשר מזיק [כדוגמה, סחיבת האלונקה המסורתית- מזיקה, כי תועלתה קטנה מנזקה].ועל פי עיקרון זה, יש לבדוק אם יש טעם בניווט בתנאי קור/רוח/גשם/תנאי קרקע קשים.
האימון המדובר,לדעתי, מטרתו היתה לימוד/הכשרה, וכאשר הגיעו החיילים לחצות הנחל, דבר שהמפקדים אמורים היו לדעת, זו היתה ההזדמנות של לוחמי הסיור ללמוד איך עושים זאת, לעבור כשהם קשורים/אוחזים בחבל...לתרגל איך להעביר נכון ציוד.....האם זה נעשה? זה חלק ממה שהבודקים צריכים לבדוק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 08-01-2019, 02:24
  vitaman vitaman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.09
הודעות: 1,075
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "באימון חיילים אמור להיות איזון נכון בין לימוד לקושי,"

אתה נסחף...


בסיסמאות וכסתח לא מכשירים לוחמי סיירת. אולי אתה לא מכיר או מבין מה המשימות ומה המתארים שחיילים ביחידות כאלה אמורים לבצע.


כשצוות מסיירת צנחנים יוצא למארב עומק בדרום לבנון עם משקל על הגב, קילומטרז' בגובה ובולדרים בדרך, ומישהו לא התכונן לשלג קל באיזור המארב אז לא מקפלים וחוזרים אלא מתמודדים בגבולות ההיגיון כי יש משימה לבצע.



קושי הוא בהחלט מטרה באימונים ביחידות האלה. אני יכול ללמד אותך לנווט מעולה בדיונות של תל ברוך אבל אתה תתפקד אחרת לגמרי (או שלא) עם ארבעים קילו על הגב במשך ארבעה ימים בלילה בגליל העליון.


אתה צריך לבנות מסוגלות יוצאת דופן לחיילים ביחידות האלה. מי שהתמודד עם נקע ברגל בניווט גם יסחב רגל שבורה במבצע. מי שעשה 40 על ארבע אלונקה ירוץ בעליה בלבנון עם פצוע כשהחיזבאללה מפצמר אותך קרוב.


קושי צריך להבנות בהדרגה ולהיות מחובר ישירות למטרה המבצעית.


לעשות קאדר פקל פילים לקבר שייח הוא אולי קושי מיותר כמו לבקש מטירונים לצעוד 120 ק"מ רצוף בשביל כומתה.


אז עכשיו לא נעשה סדרת שלג כי קר? לא נחצה שום כביש כי מישהו לא שם לב ונדרס בחציה?



צריך וחובה שיהיה פיקוח ואישור מפקד מבוגר אחראי, לטעמי סמג"ד ומעלה. במקרה הזה המח"ט אישר ובדק וכשהשתנו התנאים אז החיילים התבקשו לכנוס.



מזל רע וכואב הלב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 08-01-2019, 19:47
  רם אדמון רם אדמון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.03.15
הודעות: 1,627
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי vitaman שמתחילה ב "אתה נסחף... בסיסמאות וכסתח..."

נושאים שונים בהכשרת הלוחם,
כל נושא בהכשרה צריך להיעשות בצורה נכונה,
יש נושאים האמורים להילמד בכיתת לימוד ממוזגת, כשהחייל לא רעב ולא עייף, אלא נינוח.
הכשרה מעשית על נשק נעשית בחוץ,רצוי לא בשמש הקופחת,
לימודי ניווט/התמצאות אמורים להיעשות באווירה נוחה ללימוד,ללא לחץ, כך החייל יכול להתרכז בעיקר מטרתו.
בניית גופו/כושרו של החייל אמורה להיעשות בשיטות מתקדמות ולא בשיטות מסורתיות/פרימיטיביות,
חישול החייל בקשיי קיצון, בכדי שיוכל לתפקד מיטבית בתנאי אמת, אמור להיעשות כתרגיל סיכום, או כהכנה לביצוע אמת, אחרי שבנינו את יכולות החייל הגופניות, ואחרי שלימדנו אותו הנושאים הנדרשים.
משקלים כבדים על הגב,סחיבת אלונקה,נקעים....הינם מזיקים לגוף, ויש להכיר בכך, משקל גדול על הגב/אלונקה זה רע, ויש להשתמש בהם רק כשזה רע הכרחי.
ערבוב של חישול החייל עם לימוד טופוגרפיה בכיתה, או לימוד ניווט בשטח, פוגם בלימוד, וזה מבחינת תפסת מרובה לא תפסת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 08-01-2019, 19:11
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,403
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי רם אדמון שמתחילה ב "אשיב לך באותה רמת..."

בלי להעליב (ואולי כדאי לפתוח שרשור אחר כדי לא לדרדר את השרשור העצוב הזה) אני מנסה להבין מה הידע המקצועי או הנסיון שלך שמגבה את ההצהרות ההחלטיות כל-כך שלך בכל נושא של לוחמה או אימונים. נראה שבכל שרשור אתה הגאון שיודע לבדו איך צה"ל תמיד טועה וכושל, ואיך היה צריך לעשות ואיך כולם בינוניים שלא עושים דברים בסיסיים.
יש לתגובות שלך איזו אווירה מאוד תיאורטית, כאילו קראת ספרים בנושא (בטח של מילשטיין) אבל לא נשמע שאתה מחבר את זה למציאות של פעילות צבאית יבשתית.

באמת מעוניין לדעת. אין לי בעיה להודות בטעויות או שאני לא מבין בנושא מסויים - אבל אני יודע את המומחיות של ביטיס, אני מכיר את הרקע של עצמי שיצא לי לבוא במגע עם מצבים רלוונטיים לנושא, אין לי מושג על מה אתה מתבסס.
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 09-01-2019, 12:05
  Jaguar890 Jaguar890 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.02.16
הודעות: 325
ההחלטה שמנעה אסון ענק: גילויים חדשים מתחקיר המחדל בנחל חילזון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TitusFlavius שמתחילה ב "לוחם צה"ל נסחף בנחל במהלך ניווט ונהרג"

https://news.walla.co.il/item/3212342

במקביל לתחקיר המבצעי שמבצע מפקד חטיבת הצנחנים והחקירה במצ"ח, הוקמה ועדת מומחים שבוחנת את ההתנהלות שהביא למותו של סמל אביתר יוספי במהלך אימון ניווט. מפרטים שהגיעו לוואלה! NEWS עולה כי קבוצת לוחמים גדולה התכוונה לחצות את הנחל הגועש, והוזהרה ברגע האחרון
בצה"ל נמשכים התחקירים שבהם נבדקות נסיבות מותו של לוחם גדס"ר צנחנים סמל אביתר יוספי שנסחף וטבע למוות בזמן אימון בנחל חילזון שבגליל ביום שני. מפרטים ראשוניים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מתברר כי מפקד הפלוגה וסגנו החליטו בסמוך לשעה 02:00 להעביר באמצעי הקשר חידודי בטיחות על רק הקור העז ששרר באזור נחל חילזון. בשעה 04:00 העביר המ"פ באמצעי הקשר פקודת "כנוס" שהמשמעות שלה היא חבירה לנקודת האיסוף לפני סיום ציר הניווט המלא שהוגדר כניווט מסכם בעל משמעות לבוחן סיכום המסלול כלוחמים בגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים.

קצינים סיפרו אתמול כי לאחר שהתקבלה פקודת ה"כנוס", החלו החיילים לחבור זה לזה בדרך לנקודת הכינוס ונפגשו בנקודות שונות חלקן סמוך מאוד לנחל. עוד התברר כי בטרם חצו יוספי וחברו את הנחל נפגשה קבוצת חיילים גדולה בנקודה אחרת של הנחל. חלק מהחיילים חצו במהירות ובהצלחה את הנחל וטיפסו על הגבעה הסמוכה אך בהפתעה גמורה ותוך פרק זמן מאוד קצר הגיע שיטפון גדול והנחל עלה על גדותיו. בדיעבד החיילים העריכו כי גובה המים שהיה בממוצע של עד חצי מטר עלה לגובה של יותר ממטר באופן שמכסה את מרבית הגוף.
אחד החיילים הפגין מנהיגות והזהיר את החיילים שלא יחצו את הנחל וילכו לאורכו מסביב כדי לא לבוא במגע עם המים עקב חשש למכות קור ואף להיפותרמיה. החיילים הקשיבו לחייל והאריכו את הדרך חזרה לנקודת הכינוס. קצינים באוגדה 98 העריכו אתמול כי נמנע אסון גדול יותר אם חיילים נוספים היו חוצים את הנחל כשהוא כבר עלה על גדותיו. קצינים באוגדה 98 העריכו כי החיילים שרצו לחצות את הנחל התכוונו לקצר את הדרך ולהגיע אל הכביש הסמוך.

עוד בודקים בצה"ל כעת אם כל הגורמים בפיקוד צפון ידעו על עצם קיום התרגיל בסמוך לנחל חילזון, בהם מפקדת תיאום שטחי אש ואימונים שהיו אמורים לעדכן על כך את הקצונה הבכירה בפיקוד ולתת אישור נוסף לעצם קיום התרגיל.
בעקבות מותו של יוספי מתבצע תחקיר מבצעי בראשות מפקד חטיבת הצנחנים אלוף-משנה יקי דולף שחוקר את נסיבות האירוע ושרשרת הפעולות שקדמה לנפילת החייל למים והפעולות שבוצעו. התחקיר יוצג בקרוב למפקד אוגדה 98 תת-אלוף ירון פינקלמן. במקביל מתבצעת חקירת מצ"ח שכללה אתמול (שלישי) זימון של קצינים וחיילים לחקירה.

כמו כן, מתקיימת גם פעילות של ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבת עציוני אלוף-משנה אורן שמחה, בעל עבר מבצעי עשיר והבנת המשמעויות לפעילות עם מים והיפותרמיה (אל"מ שמחה פיקד מאוחר יותר על גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל א.ב). הוועדה תבחן גם היבטים ונתונים רפואיים והשלכות של תנאי השטח בזמן הניווט. החיילים בשעה 05:20, זמן נפילת יוספי אל הנחל, כבר היו בפעילות במשך יותר מתשע שעות פעילות והתלוננו ביניהם על הקור העז.
גורמים בחטיבת הצנחנים הדגישו כי מפקד החטיבה לא אישר בתיק התרגיל חציית נחל בשום מצב, ולפי הערכות, החיילים שניסו לחצות את הנחל רצו לקצר דרך כדי לעלות על הכביש הסמוך ולהגיע במהירות לנקודת הכינוס. פרטים אלו ייבדקו על ידי התחקיר, מצ"ח וצוות המומחים כמו גם הנחיות הבטיחות שניתנו על ידי המפקדים כיצד להתנהל סביב הנחל הסמוך שלפי הערכות יממה קודם לכן היה בגובה מאוד נמוך וניתן לחציית בהליכה רגילה. לפי שעה, לא כל הפרטים ידועים, החקירות טרם הסתיימו והן נמצאות רק בראשיתן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 09-01-2019, 13:03
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 38
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "ההחלטה שמנעה אסון ענק: גילויים חדשים מתחקיר המחדל בנחל חילזון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
https://news.walla.co.il/item/3212342
אחד החיילים הפגין מנהיגות והזהיר את החיילים שלא יחצו את הנחל וילכו לאורכו מסביב כדי לא לבוא במגע עם המים עקב חשש למכות קור ואף להיפותרמיה.
החיילים הקשיבו לחייל והאריכו את הדרך חזרה לנקודת הכינוס. קצינים באוגדה 98 העריכו אתמול כי נמנע אסון גדול יותר אם חיילים נוספים היו חוצים את הנחל כשהוא כבר עלה על גדותיו. קצינים באוגדה 98 העריכו כי החיילים שרצו לחצות את הנחל התכוונו לקצר את הדרך ולהגיע אל הכביש הסמוך.

שאלה עקרונית.
האם קיימת מערכת של דווח אירועי "כמעט ונפגע" במערך היבשה ?
באתר המחלקה, מצוין באופן כללי "הפקת לקחים לצורך מניעת אירועים בעתיד.."
https://www.idf.il/%D7%90%D7%AA%D7%...93%D7%95%D7%AA/

ניתן להניח, שרק בחורף זה (נובמבר- ינואר) היו אירועים דומים כפי המתואר מעלה.
דיווח "כמעט ונפגע" יכול היה, בדיעבד. להתניע מהלך של עדכון תיק בטיחות ביציאה לנווטים (באירוע זה צויין שהתייחסו רק לקור), ועיגון פקודות מתאימות.
.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 10-01-2019, 10:54
צלמית המשתמש של סיורניק
  משתמש זכר סיורניק סיורניק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.05.13
הודעות: 1,403
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "אם ישמיעו לך את כל האירועים..."

אכן. לא קיים תחקיר האירוע המושלם שאם רק היו מעבירים אותו אז כל אסון היה נמנע. יש גבול כמה אפשר להזהיר ולהזכיר ולהתריע לפני שזה הופך לכסת"ח חסר משמעות.

מעבר לכך, לפעמים הלקחים הם מערכתיים ויש שרשרת אירועים שהתחילה עוד לפני הפעילות עצמה שתורמת לאירוע בטיחות (חוסר מצטבר בשעות שינה, ציוד לא מתוחזק, נהלים בעייתיים, פיקוד תכנון או בקרה בעייתיים) אבל גם אם סוגרים את כל הפינות הללו הרמטית, עדיין יקרו אירועים.

הפעילות היא מסוכנת מטבעה ואסונות קורים. צריך לתחקר וליישם מסקנות אבל אי אפשר למנוע ב-100%
_____________________________________
"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"

"צה"ל הוא הצבא הערבי הטוב במזרח התיכון" - עזר וייצמן (על זרוע היבשה)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 15-01-2019, 13:45
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,253
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "זו בדיוק הנקודה. לא יושבים..."

לכמה זמן? זו בדיוק הנקודה - לכמה זמן זה מחזיק? לא הרבה. כשהחיילים שלי היו 5 שבועות בטירונות נהרג חייל באימון מתקדם כתוצאה בתקלת בטיחות. 4 חודשים אחרי זה, עם זה שהזכרתי להם את התאונה הזו, בתרגיל הראשון שביצענו היה כמעט ונפגע מאותה תקלה בדיוק. זה לא עוזר מאוד.
זה כמו לומר לאנשים מבוגרים שיודעים כבר משהו - להתעסק עם הטלפון בזמן נהיגה מגביר את הסיכוי לתאונה. זה עוזר? לא. לשתות לפני נהיגה מגביר את הסיכון לתאונה. זה עוזר? לא.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 09-01-2019, 14:15
צלמית המשתמש של שפן סלעים
  שפן סלעים שפן סלעים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.14
הודעות: 363
תחילת נסיונות הכסת"ח?
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "ההחלטה שמנעה אסון ענק: גילויים חדשים מתחקיר המחדל בנחל חילזון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
גורמים בחטיבת הצנחנים הדגישו כי מפקד החטיבה לא אישר בתיק התרגיל חציית נחל בשום מצב, ולפי הערכות, החיילים שניסו לחצות את הנחל רצו לקצר דרך כדי לעלות על הכביש הסמוך ולהגיע במהירות לנקודת הכינוס. פרטים אלו ייבדקו על ידי התחקיר, מצ"ח וצוות המומחים כמו גם הנחיות הבטיחות שניתנו על ידי המפקדים כיצד להתנהל סביב הנחל הסמוך שלפי הערכות יממה קודם לכן היה בגובה מאוד נמוך וניתן לחציית בהליכה רגילה. לפי שעה, לא כל הפרטים ידועים, החקירות טרם הסתיימו והן נמצאות רק בראשיתן.

רק לי זה מריח שמנסים כרגיל לזרוק את האשמה על החיילים בשטח? שוב פעם יאשימו אותם ב"הגדלת ראש" או "עודף רעל" או כל אחד מהשקרים הרגילים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 16-01-2019, 22:08
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,490
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ויש גם מצב שזה אכן מה שקרה"

עכשיו כמה בוגרי יחידות מנווטות מריצים בראש סיפורי מקטע אחרון מניווט שבו עשו אזימוט לאורות של הטיולית?
במקום ניווט מסודר לנ"ס, כמובן.
וכמה חבר'ה עכשיו יכולים להיזכר במה שקרה למישהו שמוכר להם אישית שחתך לאורות של הטיולית והתאכזב
מאוד מהתוצאה? איזה סיפורי גבורות ומדורות מסתובבים לכבוד אותם אלו שניסו ללכת דוך לטיולית ונפלו לכל מיני
צרות או גילו מכשולים מפתיעים בחושך שבינם לבין האורות המיוחלים או סתם הגיעו לטיולית של יחידה אחרת?

לפעמים לש"ג יש אחריות לבדוק מי נכנס בשער, להיות עירני בעמדה ולא לשבור שמירה.
הש"ג הזה יכול להיות בן 18 וחצי ולהיחשב לגיבור ישראל בקו התילים או קו המעוזים, ויכול להיות הילד חסר האונים
של כולנו, אחד מהבנים, שההורים שלהם מתקשרים לומר שאסור להוציא אותם לניווט בלילה כי קר ורטוב שם בחוץ.

אז צריך יושר וביצים כדי לחקור ולהבין מה באמת קרה שם. אם מישהו התרשל, זרק או התבטל, זה עניין אחד.
אם משהו אחר, אז גם את זה צריך לגלות. לא תמיד יש לקח חדש ומבריק להפיק.

לי בעיקר כואב על בחור טוב וצעיר ועל משפחתו. בצבא הקרבי יש סכנת מוות, אבל אמורים להתאמץ להשאיר אותה
רק לחלק שבו האויב יורה עליך.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 09-01-2019, 13:25
  vitaman vitaman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.09
הודעות: 1,075
תובנות מימי השושו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TitusFlavius שמתחילה ב "לוחם צה"ל נסחף בנחל במהלך ניווט ונהרג"

"גם ביחידה בונים כל חוליה בשרשרת להיות חזקה מאוד", אומר אודי. "כל השבועות האלה במסלול שבהם החייל עובד לבד — צריך לנווט לבד בלילה, צריך להיות שעות רבות לבד, צריך לעבור לבד חוויות קשות — כל הדברים נועדו לחזק את האינדיבידואל. כשצוות בנוי מחוליות חזקות אפשר לייצר מכולם ערך מוסף. יש מונח שקבענו שנקרא 'מים עמוקים'. אתה סומך על עצמך בהקשר להכל, וגם אין 'שגר ושכח'. אתה מתחיל עבודה, מעביר אותה לאחר ויודע שאתה תצטרך להיות שם איתו — אי אפשר לשכוח מהעבודה הזו. אנחנו מגייסים רק אנשים שאפשר לסמוך עליהם להיות במים העמוקים והם סומכים על עצמם"

"...זה דבר שדורש ממך הכי הרבה כוחות נפשיים — מאיך לפתור בעיות תוך כדי תנועה ועד ההוא שלא הרגיש כל כך טוב ביום לפני שיוצאים. המבצע מגייס אותך עד התא האחרון בגוף שלך. זה קשה כמו ללכת מרתון על חבל כשמתחת יש לבה מבעבעת. העייפות, השעות על גבי שעות בהילוך גבוה, להישאר מדויק, חיוני, מרוכז. זה דורש המון, בטח כשמחיר התקלה גבוה כל כך — קטסטרופלי ממש. וזו חוויה שאין לה אח ורע מחוץ ליחידה".


https://www.blazermagazine.co.il/posts-general/47419/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:17

הדף נוצר ב 0.43 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר