"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "תחת איזו כותרת מבצעית ניתן להכניס את הטיסות הללו (סרטון)"
התשובה בכותרת mach loop formation
במקום צר כמו קניון מטעמי בטיחות לא רצוי לפרוש אותם למבנים כמו יהלום וכו' אז טסים במבנה טור.
לכל מבנה יש את היתרונות והחסרונות שלו מבחינת ריכוז כוח אש, הגנה הדדית, תעבורה, הקטנת שח"מ וכו' וההתאמה שלו למשימה ולתנאי הטיסה.
תירגול מבנה טור בטיסה נמוכה בקניון הוא טוב כמו תירגול כל סוג מבנה אחר בתנאים אחרים.
בקניון הזה הטיסה אישית של רוב כלי הטיס למעט חריגים כמו החיצים האדומים, כנראה שזה חלק מהאימונים שלהם.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "תחת איזו כותרת מבצעית ניתן להכניס את הטיסות הללו (סרטון)"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמגר
אבל כ"כ קרוב אחד לשני בתצורת רדיפה ?
בוודאי שישנם מקרים שהדבר נחוץ. לדוגמה, אם יש פרוזדור מצומצם שדרכו חייבים לעבור, אחרי שהראשון עובר מסתיימת ההפתעה. אם לא ישבו קרוב, הנ"מ כבר יהיה מוכן לקראת הבאים (וזו רק דוגמה אחת).