לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-05-2019, 09:09
  שמגר שמגר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 216
השבת יכולת טיסה למטוסי עבר (קרב) של חיל האוויר

גילוי נאות: לא זכיתי בלוטו האמריקאי כן זכיתי ב-20 ש"ח בשבוע שעבר בלוטו הישראלי...


השאלה העקרונית היא: במה כרוכה החזרה לטיסה של מטוס ממטוסי חיל האוויר המצויים במוזיאון על בסיס קבוע לצורך תצוגות בימים מיוחדים (עצמאות וכדו')

אני מדמיין לעצמי לא פעם שנדיב לא ידוע.. תורם לחיל האוויר על מנת להשיב לתחייה מטוס ממטוסי הקרב שיצאו משרות והושבתו - לטעמי: מיראז' 3, פאנטום

א. ההבט הטכני: האם ישנם חלפים במחסני חיל האוויר או התעשייה האווירית ? האם יזדקקו למי מצוותי הקרקע המקוריים שטיפלו במטוס בזמנו (הם היום אנשים מבוגרים), יתכן שיזדקקו למידע מחילות אוויר שעדיין מפעילים מטוסים אלו ?
ב. עלויות: (אולי שאלת השאלות) לכמה פרויקט שכזה יכול להגיע עד שלב טיסת הניסוי וכמה לתחזוקה שוטפת , האם לא עושים זאת כיום רק בשל בעיה תקציבית או שישנם היבטים נוספים

תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."


נערך לאחרונה ע"י שמגר בתאריך 31-05-2019 בשעה 09:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 31-05-2019, 13:27
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,192
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "השבת יכולת טיסה למטוסי עבר (קרב) של חיל האוויר"

חיל האויר עוד עם מערכות לוגיסטיקה ממוחשבות.
כשמערך נפלט, החלפים שלו נגרטים או נמכרים.
הרי שטח איחסון עולה כסף. כל הזמן קולטים מטוסים חדשים, וחבל לבנות מחסן חדש כשבמחסן קיים נשמרים חלקים שלעולם לא יידרשו.
ממילא, לא *אמור* להיות באף מחסן חלק של מטוס עבר.

הייתי אומר שאבן הבוחן היא, האם המטוס ומערכותיו עדיין בשימוש *בעולם*.
אם כן- אפשר להשיג מערכות עזר, חלפים, והכשרה.
אם לא- יהיה יקר מאוד.

הפנטום והמיראז׳-5 (נשר, מאוד דומה למיראג׳ 3) להבנתי עוד בשימוש מוגבל בעולם.
ממילא, אפשר תיאורטית להשתמש בתשתית האחזקה ולהשיג חלקים להשמיש מטוס ישראלי או ישראלי לשעבר. אין לי מושג לגבי זמינות ומצב פלטפורמות מסוימות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:12

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר