31-05-2019, 09:09
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 216
|
|
השבת יכולת טיסה למטוסי עבר (קרב) של חיל האוויר
גילוי נאות: לא זכיתי בלוטו האמריקאי כן זכיתי ב-20 ש"ח בשבוע שעבר בלוטו הישראלי...
השאלה העקרונית היא: במה כרוכה החזרה לטיסה של מטוס ממטוסי חיל האוויר המצויים במוזיאון על בסיס קבוע לצורך תצוגות בימים מיוחדים (עצמאות וכדו')
אני מדמיין לעצמי לא פעם שנדיב לא ידוע.. תורם לחיל האוויר על מנת להשיב לתחייה מטוס ממטוסי הקרב שיצאו משרות והושבתו - לטעמי: מיראז' 3, פאנטום
א. ההבט הטכני: האם ישנם חלפים במחסני חיל האוויר או התעשייה האווירית ? האם יזדקקו למי מצוותי הקרקע המקוריים שטיפלו במטוס בזמנו (הם היום אנשים מבוגרים), יתכן שיזדקקו למידע מחילות אוויר שעדיין מפעילים מטוסים אלו ?
ב. עלויות: (אולי שאלת השאלות) לכמה פרויקט שכזה יכול להגיע עד שלב טיסת הניסוי וכמה לתחזוקה שוטפת , האם לא עושים זאת כיום רק בשל בעיה תקציבית או שישנם היבטים נוספים
תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
נערך לאחרונה ע"י שמגר בתאריך 31-05-2019 בשעה 09:16.
|