לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה הכנס השנתי יערך בפאטיו של המבנה המרכזי ביד השריון בלטרון בתאריך 18/12/2017 שימו לב, להציג דגמים יוכל רק מי שחידש חברות לשנת 2018. שימו לב, להתחרות בתחרות יוכל רק מי שגם חידש חברות וגם מילא טופס מיוחד לרישום הדגם. יש למלא את הטופס עבור כל דגם ודגם. ניתן לשלם באמצעות PAYPAL. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > דגמים לבנייה עצמית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 12-02-2012, 21:41
  משתמש זכר noam9997 noam9997 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.12
הודעות: 209
Facebook profile
שאלה איירבראש, חומרי מילוי וכל מה שבינייהם...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

אני בונה דגמים, כבר בניתי 3 דגמים ללא איירבראש ו/ או פוטי ו/או חומר אחר "מיותר".
בניתי רק עם מכחול, צבעים, דבק ופלסטיק.
הדגמים שבניתי הם F22, F16 ואפאצ'י לונגבאו:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
מתוכנן לעתיד F16 "ברק". כבר יש לי אותו, אבל:
אני רוצה להעלות את הרמה לצביעה באיירבראש, ויש לי מס' שאלות:
1)מה התפקיד של המדלל ומתי משתמשים בו?
2)מתי ולמה משתמשים בחומרי מילוי דוגמת פוטי?
3) איך משתמשים באיירבראש (ניקוי, שיוף, שכבות צבע... אין לי מושג מה אמורים לעשות.)?
4) איפה אפשר לקנות איירבראש זולה למתחילים, שמגיעה עם כל הציוד הנדרש? (האם צריך ראשים לפיזור שונה? מהו הפיזור הסטנדרטי?)
5) מה צובעים עם איירבראש ומה לא?
6) טיפים נוספים?

ושאלה פחות קשורה- איך מדביקים דקלים באופן שלא יבהקו?
תודה רבה, יום טוב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 13-02-2012, 07:35
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי noam9997 שמתחילה ב "איירבראש, חומרי מילוי וכל מה שבינייהם..."

1. תפקיד המדלל (בשימוש באיר בראש) הוא להביא את הצבע לדלילות הדומה לדלילות של חלב, וזאת כדי להבטיח ריסוס חלק ואחיד..
2. השימוש הקלאסי של חומר מילוי (או פוטי) הוא למילוי החריצים והרווחים בין חלקי הדגם - למשל בין שני החצאים של גוף המטוס.
3. ניקוי האיר בראש נעשה במספר שלבים.
1. הוצאת כל הצבע הישן מהמיכל.
2. ריסוס של מדלל חזק כגון טינר 21 עד קבלת "ריסוס נקי"
3. פירוק של האיר בראש לחלקיו השונים, ניקוי ויבוש של כל חלק לפני הרכבתו חזרה למקומו.
4. מומלץ לנקות היטב את האטמים השונים של האיר הראש וליבשם היטב - טינר 21 גורם לבלאי גבוהה והסדקות של האטמים.

4.יש מספר "אסכולות" הדנות ברכישת אירבראש. יש כאלה הטוענים שעדיף לרכוש איר בראש זול ולהתאמן עליו. יש כאלה הטוענים שעדיף "לקפוץ למיים עמוקים" ואז ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר מהר. אני בדיעה שעדיף להתחיל מאיר בראש "בינוני" ולאחר שרוכשים נסיון עוברים לאירבראש מקצועיים.
אירבראש זול לא יתן לך כל מענה למעט מעט נסיון עם הפעולה הפיזית של התנועה עם היד.
לגבי הרכישה עצמה: איר בראש זול-יש ערכות של חברת רוול או המברול המכילות מיכל לחץ ומרסס צבע.
איר בראש מתקדמים יותר, מומלץ לרכוש בחנוייות מקוונות (בארץ המחירים מטורפים).
את הקומפרסור ממולץ לרכוש בארץ כי הוא מוצר כבד שיעלה לך המון כסף הובלה ומכס. אם תרצה כתובות של יצרנים, אני אתן לך.
5. בעזרת איר בראש אתה מקבל שכבה אחידה וחלקה בעלת "גבולות לא חדים" שמתאים לרוב סכימות הצביעה של מטוסים.
צבעים מתכתיים מומלץ לצבוע רק בעזרת איר בראש, אחרת אחידות הצביעה היא גרועה מאד.
שטחים גדולים כגוף גוף של ספינה מומלץ לצבוע באירבראש.
6. דקאלים- אחרי שהדגם מושלם וצבוע, אני גוזר מדף המדבקות את המדבקה הרצויה. משרה אותה במיי ברז עד שהיא מתחילה לזוז בחופשייות על דף המדבקות (לא להגזים בהשריהבמיים- זה הורס את הדבק).
אני מורח מעט "סנו סופר פוליש" על המקום שצריכה להגיע המדבקה. ומיד מניח את המדבקה במקומה, שולף את הנייר מתחת למדבקה ובעזרת טישו לח מצמיד את המדבקה למקומה תוך תנועות מהמרכז החוצה (כדי להוציא בועות אוויר), במידה והמדבקה לא נמצאת במקומה הנכון, ניתן להרטיב את המדבקה בעזרת סנו סופר פוליש ולהזיזה למקומה הנכון (התהליך מתאים רק למספר דקות לאחר הנחת המדבקה). בסיום לאחר שעברו מספר שעות אני מרסס על הדגם לכה המתאימה לגימור הסופי של הדגם.
כעקרון מדבקות נצמדות יותר טוב למשטחים חלקים מאשר למשטחים מחוספסים.
יש המשתמשים בכל מיני "מרככי מדבקות" אני באופן אישי לא נעזר בהם.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 13-02-2012 בשעה 07:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 13-02-2012, 21:00
  משתמש זכר noam9997 noam9997 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.12
הודעות: 209
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "הי"

תודה אשר
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
1. תפקיד המדלל (בשימוש באיר בראש) הוא להביא את הצבע לדלילות הדומה לדלילות של חלב, וזאת כדי להבטיח ריסוס חלק ואחיד..

הצבע לא מגיע דליל? אני משתמש בצבעי מודל מסטר כמו זה:
http://www.modelcars.com/model-kit/...rab-fs34087.jpg
כשניסיתי לצבוע במכחול- (לא ידעתי כלם על איירבראש...) עם הצבע הזה, הוא פשוט נזל...
זה אמור להיות יותר דליל מזה? והצבע לא דוהה כשמדללים?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
4. מומלץ לנקות היטב את האטמים השונים של האיר הראש וליבשם היטב - טינר 21 גורם לבלאי גבוהה והסדקות של האטמים.

זאת אומרת שאם אני לא אנקה מספיק טוב יקרו כל הרעות האלה? או שבכל מקרה זה יקרה?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
את הקומפרסור ממולץ לרכוש בארץ כי הוא מוצר כבד שיעלה לך המון כסף הובלה ומכס. אם תרצה כתובות של יצרנים, אני אתן לך.

לא עדיף לקנות בלון לחץ? ראיתי שקומפרסורים עולים בסביבות ה1500 ומעלה ש"ח- לא קצת יקר????
זה הקומפרסור הכי זול שמצאתי בפאזלנד....
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=864&p=32
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
איר בראש מתקדמים יותר, מומלץ לרכוש בחנוייות מקוונות (בארץ המחירים מטורפים).

זה בסדר, אני לא הולך לקנות איירבראש מטורפת.... משהו פשוט וטוב, בשאיפה לזול..

צובעים הכל עם האיירבראש? כל חלק הכי קטן?
מה דעתך על זה-
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=1632&p=32
או שעדיף
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=216&p=32

יש לך רפרנסים של F16 ברק? אם תוכל לתת לי, אני מאוד אשמח..
הדגם שאני הולך לבנות הוא זה-
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=1544&p=27
מה דעתך?

אם מישהו בפורום מכיר חנות בארץ, באזור ירושלים או אריאל, שבה אפשר לקנות איירבראש, אני מאוד אשמח...



תודה רבה ויום טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-02-2012, 20:43
  משתמש זכר noam9997 noam9997 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.12
הודעות: 209
Facebook profile
גרפיקה מס' שאלות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

מס' שאלות- נקודות שלא ברורות לי.

1. הצבע לאיירבראש לא מגיע מספיק דליל? בשביל מה צריך דילול? יש לי מס' צבעים שלMM, וזה מאוד דליל?!
http://www.modelcars.com/model-kit/...rab-fs34087.jpg

2.למה קומפרסור עדיף על מיכל לחץ אויר?
ראיתי שקומפרסורים הם נורא יקרים- הזול ביות בפאזלנד עולה 1500 ש"ח!
מה היתרונות של הקומפרסור על מיכל לחץ אוויר- אע"פ שגם מיכל יקר- כ100 ש"ח בפאזלנד?

3.צובעים הכל עם האיירבראש? כל חלק הכי קטן?
מה דעתכם על זה-
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=1632&p=32
או שעדיף
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=216&p=32
?

אם יש למישו רפרנסים של F16 ברק, אם תוכלו לתת לי, אני מאוד אשמח..
הדגם שאני הולך לבנות הוא זה-(לא כל יום מוצאים דגם ישראלי!!)
http://www.harkavot.co.il/product.asp?f=1544&p=27
ואני אבנה אותו ללא קיטי פירוט ו/או תוספות. ישר מהקופסא.
מה דעתכם?

אם מישהו בפורום מכיר חנות בארץ, באזור ירושלים או אריאל, שבה אפשר לקנות איירבראש, אני מאוד אשמח...

תודה רבה ושבת שלום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-02-2012, 23:20
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי noam9997 שמתחילה ב "מס' שאלות"

1. צבע מיועד מלכתחילה לשימוש באירבראש, מגיע בדילול הנכון. יש צבעים שמטבעם הם דלילים יותר, אז כמות המדלל המוסף היא נמוכה או אפסית.
2. קומפרסור טוב, מספק לחץ אוויר קבוע. מיכל לחץ, הלחץ בו יורד ככל שהשימוש בו הוא ארוך יותר, בתחשיב כלכלי הקומפרסור "משלם את עצמו" לאורך זמן.
3. לא חייב. חלקים קטנים אין צורך באיר בראש (יש כאלה שלא מסכימים איתי) בכל מקרה, צבעים מתכתיים, מומלץ לצבוע באירבראש
האיר בראשים שהבאתם הם די בסיסיים ומתאימים יותר "לצביעת שטח" כלומר צביעת משטחים גדולים.(גם הספק מציין זאת כאירבראש למתחילים).
4. לגבי רפרנסים אני מציע להיכנס לגוגל - יש ים של תמונות.
לגבי חנות בירושלים, יש את סמי "השמים הם הגבול" אבל המחירים.......... קצת גבוהים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-02-2012, 21:24
  משתמש זכר noam9997 noam9997 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.12
הודעות: 209
Facebook profile
מצאתי ערכת איירבראש והתלהבתי. יש בארץ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

שלום לכולם.

חיפשתי אירבראשים באתר של REVELL, מצאתי את הסט הזה. (איירבראש פעולה בודדת, הזנה עילית, קומפרסור קטן, צבעים, מדלל ופיפטות)
ניתן לראות את הסט

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן., ולהתרשם מן האומן האדיר, שהחל מחצי הסרטון צובע משאית בדוגמת כוכבים נופלים- פשוט יפהפה!
מישהו יודע כמה סט כזה צריך לעלות, ואיפה ניתן להשיג אותו? (קיים בארץ?)
נראה לי שהקומפרסור פשוט ולכן יהיה זול- וזו היתה הבעיה המרכזית שלי- בלון לחץ סתם לא יעיל, קומפרסור זה יקר...
אם מישהו מוצא, אשמח מאוד שיתן לי כתובת (אינטרנט או של חנות).

תודה רבה!

נערך לאחרונה ע"י noam9997 בתאריך 26-02-2012 בשעה 21:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-03-2012, 11:46
צלמית המשתמש של zamir-bo
  משתמש זכר zamir-bo zamir-bo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.05.09
הודעות: 1,454
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי noam9997 שמתחילה ב "לכה וכלי עבודה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי noam9997
הי.

אני מתכוון להשתפצר בזמן הקרוב (איירבראש, קומפרסור, לכה צבעים וכו'),
ורציתי לשאול מס' שאלת.
איזה לכה מתאימה לדגמי מטוסים?
יש לי כלי עבודה מאולתרים- מספריים קטנות, פינצטה וכל מיני סיכות.
איזה דברים כדאי לי לקנות בכדי להשתדרג? (כמובן התקציב מוגבל. מאוד מוגבל... )



תודה רבה ושבוע טוב.


היי.
רק עכשיו שמתי לב שלאלה השאלתית שנשאלה פה.
ראשית אני מאחל לך שדרוג נעים ומוצלח.
שנית , כפי שציינת לגבי מגבלות התקציב אז פשוט לך על זה מה שנקרא STEP BY STEP.
לגבי סוגי לכות.
בגדול ישנם את הלכות המיוצרות ע"י חברות המתמחות בציוד לדגמים כגון המברול , טמייה , מיסטר הובי , מודל מאסטר ועוד. ניתן גם להשתמש בלכות אשר ניתן לקנות בחנויות תחביב כגון ארטא ,/ קרביץ וזה לכות המיועדות לציירים אשר באים כמו בדגמים במס' סוגי גימור (מט , גלוס , סאטין) וכמובן בסוג הבסיס (אקרילי / אנמל).

לגבי ציוד אז ראשית ישנם מס' כתבות שהעלה אשר בעבר , תעבור עליהם ותחליט.
בגדול צריך הכל אבל מתחילים בד"כ בציוד שיש לך כגון מספריים , פינצטה וכו. לזה בשלב הראשון הייתי מוסיף קאטר עדין לחיתוך חלקי הפלסטיק מהעצים , מס' מכחולים טובים בגדלים שונים , דבק דגמים - חובה ו..... זהו למעשה.

בגדול , כמו במחשבים אין סוף למה שאפשר לרכוש ע"מ להשתדרג , ורק מדובר בעלויות תקציב וכמה מוכנים להשקיע.

בהצלחה.
_____________________________________
זמיר בועז.


פלא : 050-5072633
מייל : boazinbalzamir@gmail.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 19-03-2012, 07:33
צלמית המשתמש של zamir-bo
  משתמש זכר zamir-bo zamir-bo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.05.09
הודעות: 1,454
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי noam9997 שמתחילה ב "תודה- שאלות נוספות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי noam9997
תודה רבה על התשובה.

לכה- מתאימה לבונה ברמתי? צריכה דילול?
בגלל קניה לא נכונה של צבעים, סכמת ההסוואה של הברק שבתכנון תהיה גם
מצבעי מודל מסטר גם מצבעים אקרילי וגם מצבעי אנמל.... מה זה אומר לגבי הפרמייר?
האיירבראש שבתכנון- איירברש פעולה אחת, הזנה עילית+קומפרסור קטן (סט עם עוד צבעים מדלל וכו').
וניתן לראות אותה

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן., (החל מחצי הסרטון האומן מצייר ציור מדהים- שווה לראות!!)
אם יש למישהו טיפים- אשמח מאוד.

תודה רבה- שבוע טוב.
נ.ב. יוצא לטיול שלישי -חמישי, אפשר לקחת את הזמן בתשובות....


הי.
לכה ??? אין קשר לרמה ידידי. בכל מקרה לכה או צבע כאשר מדובר בריסוס עם איירבראש דורשת דילול. לכה / צבע אקרילי דילול עם אלכוהול 90 אחוז , לכה / צבע אנמל דילול ע"י טינר 21 רגיל. (או טינר ייעודי )
לגבי נושא הצבעים אז אני לא נתקלתי בבעיה בשימוש של 2 הסוגים למשל בשרף שבניתי.
לגבי פריימר בעיקרון יש את אלה הגורסים שבכל מקרה רצוי פריימר לפני צביעה עקב נוחות / בדיקת חיבורים וכו... אני אישית משתמש בפריימר רק כאשר ישנם הבדלי צבעים מהותיים ורציניים בצבע הפלסטיק (לדוגמא פלסטיק אפור ובנוסף פלסטיק ירוק כהה) וכאשר אני משתמש בחלקי רזין או PE.
לגבי המברשת אוויר תביא בחשבון שפעולה אחת די מגבילה אותך.
עדיף לדעתי להתאמץ טיפה יותר ולקנות את הדבל אקשן.
איירבראש פעולה אחת מתאימה יותר לצביעת משטחים גדולים בצבע אחיד.
בדבל אקשן המשחק הוא הרבה יותר גדול ונוח.

יום טוב.
_____________________________________
זמיר בועז.


פלא : 050-5072633
מייל : boazinbalzamir@gmail.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 05-04-2012, 08:06
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי noam9997 שמתחילה ב "חלקי רזין"

חלקי רזין.
רוב הדגמים המקובלים מיוצרים מפלסטיק (כמובן חוץ מדגמי נייר, עץ או מתכת).
יש חברות המיצרות חלקים של הדגם (גם בדגם הבסיסי שנקנה בחנות וגם "בתוספות ושיפורים") המיצרות את החלקים מרזין. רזין הוא שרף שיוצקים אותו לתוך תבניות (בדרך כל מגומי) ומקבלים את החלק ברמת פירוט הרבה יותר גבוהה מהחלק שהיה מיוצר בשיטה המסורתית.

לעבודה ברזין יש מספר סיכונים לא מבוטלים, למשל:
1. החלק עצמו (בדרך כלל) מחייב שיוף רב להורדת "עודף חומר - האבק הנוצר בתהליך השייוף הינו מסוכן ביותר ועלול לגרום לסרטן,
2. הדבק המומלץ לשימוש הינו ציאנואקרילאט (סופר גלו) המכיל גם ציאניד (רעל מסוכן ביותר).
3. העבודה עם חלקי ריזין דורשת מיומנות גבוהה (חלקים יקרים הרבה יותר).
4. ההדבקה חייבת להיות "בול" בפעם הראשונה - הדבק מתייבש במהירות ואין כל אפשרות לתקן - רק לשבור את חלק הריזין.
5. צביעת חלקי ריזין, אפשרית רק לאחר ניקוי יסודי וצביעת "שיכבת פריימר".

מצד שני, תוספות של ריזין משפרות לעין ערוך את איכות התוצאה הסופית.

תריץ "מנוע חיפוש" בפורום ותמצא הרבה עבודות שבהן יש חלקי ריזין.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 07-05-2012, 06:23
צלמית המשתמש של zamir-bo
  משתמש זכר zamir-bo zamir-bo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.05.09
הודעות: 1,454
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי jadadaia שמתחילה ב "צבע מר.קולור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי jadadaia
שלום

על איזה בסיס הצבע הנ"ל ?

https://2012-uploaded.fresh.co.il/2...06/27437594.jpg

בשטיפה עם מים לא יורד הצבע מהמכחול, ובערבוב עם טינר עם שאריות צבעים אחרות, הצבע על המכחול מתמסטק .... רק בערבוב עם טינר נקי הצבע יורד.
הדבר לא קורה לי עם צבעי אנמל של המברול\רוול


הי דולב.

מר' קולור זה סדרת צבעי האנמל של מיסטר הובי או גונזה סנג'יו או איך שלא תקרא להם. מנסיוני דרך אגב צבעים מעולים. (אני אישית עובד עם האקרילים שלהם וגם המבחר וגם האיכות פשוט תענוג) לגבי נושא הטינר המלוכלך לעומת הטינר הנקי ??? מוזר מאד. טינר ולא משנה מה עבר עליו קודם לכן צריך לנקות את המכחול. נקודה.

מה שכן , קורה לפעמים גם אצלי שהטינר אולי קצת ישן ואז פשוט אני משרה את המכחול ליותר זמן בתוך הטינר וגם קצת מערבב עם המכחול בפנים עד שהצבע יורד.

יום טוב.
_____________________________________
זמיר בועז.


פלא : 050-5072633
מייל : boazinbalzamir@gmail.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 01-07-2012, 08:15
  משתמש זכר noam9997 noam9997 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.12
הודעות: 209
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי jadadaia שמתחילה ב "ברוך הבא לחופש הגדול"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי jadadaia
שלום

אני משתמש בטבלת המרה הבאה :
http://www.paint4models.com/paintch...rt20100101d.htm#
ולפי הטבלה :
חול .... אתה צריך את XF59 ולא XF57.
אפור .... XF19 וגם XF66 מקבילים להמברול 127 אז צריך לבדוק.
חום .... XF52 בהה מידי לטעמי ובגלל זה שיניתי אצלי ביומן בנייה בפטיל 24.
ירוק .... עם XF21 צבעתי את שלי ולא נאמר כלום.

מה רע להשתמש בצבעי המברול :
חול - 121
אפור - 127
חום - 118
ירקרק - 90 או 23
?
לגבי האף .... נדמה לי שזה המברול 126 (ככה אני צבעתי)


הי (דולב?)

בדקתי את הצבעים (בדוגמאות אצל לאקי מודל)
חול- אכן XF59
אפור- XF66 (ההבדל בינו לXF19 עצום...)
חום- לפי כל הטבלאות זה XF52
ירוק- אכן XF21. יש לי המברול 90, אבל ראיתי איפשהו שזה לא זה. אולי באתר דגם.

למה דווקא טמייה?- לא יודע....
מספרי הFS כפי שמופיעים אצלי בהוראות של איטליארי:
חול- 33531
אפור- 36375
חום- 30219
ירוק- 34424

בכל מקרה שבוע טוב נתראה במפגש...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 15-09-2012, 21:12
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי jadadaia שמתחילה ב "עבודה עם איירבראש"

לחץ העבודה תלוי בראש ובראשונה בדילול של הצבע.
ככול שהצבע מדולל יותר, ניתן להשתמש בלחץ עבודה נמוך יותר.
גורם נוסף בעל משמעות הינו סוג האירבראש.
איר בראש בעל הזנה עילית מצריך לחץ עבודה נמוך יותר מאיר בראש בעל הזנה תחתית או הזנה צדדית.

כעקרון לחצי העבודה נעים בין 0.7 אטמוספירות עד 2.2 אטמוספירות.

אגב, לגבי דילול צבע, יש לשים לב שצריך לבגיע לדילול ברמה של חלב (מעט יותר סמיך ממים,
דילול יתר עלול גרום לפירוק הצבע לגורמים ולאובדן הצבע.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 14-09-2012, 11:10
  משתמש זכר עמרי רז עמרי רז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.12
הודעות: 5
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי עמרי רז שמתחילה ב "עזרה"

שלום לכולם,
שמי עמרי רז בן 31 -אני חדש באתר אך ותיק בעולם הדגמים (רק לאחרונה גיליתי את האתר הזה ושמחתי מאוד) אני בונה דגמים של אופנועים רק טמיה ורק 12\1.
לאחרונה חשבתי על ריסוס של לכה על הדגמים,- ולחזור אחורה לכל מה שבניתי ולצפות אותם כי לא עשיתי זאת מעולם.
אז ככה: כל הדגמים צבועים רק בצבעי טמיה סדרות הX ו XF - (לא TS ) ורק אקרילי
על כל הדגמים כמובן מודבקים הדקאלים -מה שאני מבקש זה עזרה בהכוונה ל-לכה שאפשר
לרסס על הכל (כמובן ללא צמיגים ,משקף רק על פלסטיק שצבוע כבר והמדבקות,- לקבלת ברק
וציפוי לא משנה בתרסיס או כצבע לאיירבראש.

ראיתי כמה אופציות אך לא בא לי לקנות, לנסות, לטעות, לקנות , לנסות..... -אתם מכירים את הסיפור .
חשבתי לקצר ולקבל עזרה ממכם.

אשמח לשם מדוייק -וכתובת איך לקנות

אם זה מעניין מישהו אשמח להעלות תמונות של האוסף בהמשך
בברכת שנה טובה ,
ותודה מראש לעוזרים
עמרי רז
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 15-09-2012, 21:25
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי עמרי רז שמתחילה ב "[indent]שלום לכולם, שמי עמרי..."

כעקרון ניתן לצפות בכל סוגי הלקות המיועדים לדגמים חוץ מהסידרה TS שלא מתאימה לציפוי אלא אך ורק על צבעי TS.

סדרות הצבעים של טמיה (כפי שרשמת) הינן בעלות גימור שונה:
X צבעים מבריקים
XF צבעים בעלי גימור מט או חצי מט.
ולכן יש לשים לב שכאשר תצפה את הדגם בלכה, אתה עלול לאבד חלק מהגימורים האלה. כלומר גם חלקי המט וגם המבריקים עלוים להיות בגימור זהה.
שים לב לכך שהסדרות החדשות של המברול הן באיכות נמוכה ועלולות להצהיב או להיות מעט "חלבייות".

גורם רב משמעות נוסף הוא האבק שצברו הדגמים במהלך "אורך חייהם" לכן חשוב ביותר לנקות היטב את האבק מהדגמים (תתכונן נפשית לנשירת חלקים).
כמו כן עליך לזכור כי הלכות עלולות להדגיש פאשלות בהדבקת מדבקות, כלומר מדבקה רופפת תבלוט יותר לאחר הציפוי בלקה.

אני, אוהב מאד לצפות את הדגמים שלי בפיוצ'ר או בתחליף הישראלי - סנו סופר פוליש. שוב מתוך הנחה שהכל יהיה בגימור אחיד (במקרה של סס"פ - חצי מט).

הכי טוב לעשות נסיונות על מכסים של מוצרי חלב, כלומר לקחת מכסה של גבינה, לנקות היטב, לצבוע במספר צבעים עם גימורים שונים, להדביק מדבקה שאינה חשובה ולאחר שהכל התייבש-לצפות בלכה הנראת לך.

שנה טובה
בהצלחה.
והכי חשוב...... המון תמונות של הדגמים הגמורים שלך.......והרבה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 17-09-2012, 17:56
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
חג שמח ושנה טובה
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי עמרי רז שמתחילה ב "הי, תודה על העזרה אך לא..."

פיוצ'ר הינו נוזל שקוף (לצערי לא קיים בארץ) המעניק מעטה אקרילי חזק לכל תהליכי הצביעה והמדבקות של הדגם.
סנו סופר פוליש (סס"פ) הינו חומר להברקת רצפות המיוצר בארץ ונמצא בכל חנות מכול או סופר.
התכונות שלו מאד דומות לתכונות של הפיוצ'ר.
צורת העבודה המקובלת עם סס"פ היא בעזרת ריסוס או צביעה במכחול של החומר על הדגם.
חשוב לזכור שהסס"פ משנה את המרקם של הצבעים למרקם חצי מט.
כלומר גם המבריקים וגם צבעי המט יהפכו לחצי מט.
אם אתה מחליט על צביעה בעזרת מכחול, אני מציע לעשות מספר נסיונות של צביעה כדי להתרגל לאפקט ולהתרשם ממנו.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 18-09-2012, 23:06
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי עמרי רז שמתחילה ב "תודה"

מאד פשוט.
אתה מצלם ומאכסן את התמונות בספריה כל שהיא אצלך במחשב.
כאשר אתה פותח פוסט. יש לך קישור "לחץ כאן להעלות קובץ"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אתה בוחר את הספריה ואת התמונה בשרצונך להעלות - שים לב "למשקל התמונה" שלא תהיה כבדה מדי.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לאחר שבחרת את התמונה/התמונות המתאימות, לחץ להעלאת התמונות לאתר של פרש.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המתן מספר שניות (תלוי בעומס תנועה באתר) עד שתתקבל ההודעה הבאה "הוסף את כל התמונות". במידה וברצונך להעלות עוד תמונות חזור לשלב הקודם של בחירת התמונות.
במידה וסיימת. לחץ על "סגירת החלון".
בסיום העלה את התגובה כמו כל תגובה אחרת.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 18-09-2012 בשעה 23:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 09-12-2012, 09:56
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
צבע לבן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

במקרים רבים אנחנו צריכים לצבוע בצבע לבן - למשל בתי כן נסע של מטוסים ועוד.
מתעוררת בעיה שלבונה המתחיל עלולה לגרום למפח נפש.
הצבע הלבן הוא "די שקוף" ולא יוצר שכבה עמידה ואטומה.
כיצד ניתן להתגבר על הבעיה?

ראשית מדובר במקרים שבהם הפלסטיק של הדגם אינו בצבע לבן.
בשלב ראשון אני מרסס בפררימר (ממליץ על הפריימר של יעקובי המגיע במיכלי ריסוס).
לאחר שהפריימר מתיבש, אני מרסס שכבה אחת של לבן ונותן לה זמן מספיק להתיבש לחלוטין,
אחר מכן מרסס עוד שכבה.
בדרך כלל זה מספיק.
במידה ועדין יש "צל" של הפלסטיק, מרסס שכבה נוספת.

יש לשים לב כי יש לתת "פסק זמן" ליבוש בין שכבה לשכבבה, לרסס כמוייות קטנות ולא להציף את המשטח-עלול לגרום להעלמות פרטים.

בעיה דומה הייתה לי בזמן בנית ספינת הנמל.
הפלסטיק היה בצבע אדום ואני הייתי צריך לצבוע משטחים של המבנה העליון בלבן.
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=529104
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 09-12-2012, 10:16
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
בניית שרשראות רק"מ העשוייות מחולייות בודדות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

בדגמי רק"מ אנו מקבלים שרשאות במס"ס סוגים:

שרשאות וויניל העשוייות בצורת רצועה אחת המתחברת בעזרת פינים מיוחדים,

שרשראות העשייות מחולייות בודדות שע"י חיבורן מתקבלת שרשרת רק"מ.

שרשראות המשלבות את שתי השיטות של פסים ישרים וחולייות בודדות.

אביא כאן את שיטתי ליצירת שרשרת רק"מ מחולייות בודדות.


הכלים הדרושים

1.מלקטת (פינצטה)

2.מוט (סרגל) ישר

3.לוח זכוכית (לאחר השימוש ישאר מלוכלך)

4.דבק נוזלי עם מברשת

5.דבק "סופר גלו"

6.נייר טואלט

7.מוט עגול מעץ (עיפרון דק למשל)



תהליך הבניה

הדבק בעזרת "סופר-גלו" את סרגל הפלסטיק ללוח הזכוכית במרכז הזכוכית.

את הזכוכית ניתן לקבוע במקומה על השולחן בעזרת נייר דבק או מסקינג טייפ.

ספור את מס' החוליות הדרושות לשרשרת של צד אחד (אם טעית, לא נורא. תוכל להוריד

את החוליות העודפות כל זמן שהשרשרת "רטובה")

בדוק את כל החוליות שהן נכנסות היטב אחת לתוך השניה,

לפעמים יש צורך להוריד שאריות פלסטיק מיותרות.

הרכב את כל החוליות הדרושות לצד אחד בלבד עד קבלת שרשרת חוליות לא מודבקת –

העזר בסרגל הפלסטיק כדי לקבל קו ישר של חוליות.

העזר במוט העץ העגול (או העפרון) כדי למנוע התקפלות של השרשרת וקבלת

"גובה" אחיד של החוליות.

מרח דבק נוזלי בעזרת המכחול על כל החוליות, העזר בפינצטה כדי להצמיד את

החוליות אחת לשניה..

הקפד כל הזמןשהחוליות יישארו צמודות לסרגל הפלסטיק ובעזרת מוט העץ העגול –

יישארו כל החוליות צמודותללוח הזכוכית.

וודא שכל החוליות דבוקות וכולן קיבלו דבק במידה מספקת. אין להגזים בכמות הדבק –

אחרת החוליות יאבדו את צורתן.

יש להשאיר את כל החוליות עם הדבק במשך 60 דקות בדיוק. ניתן במשך הזמן הזה למרוח בעדינות עוד

דבק נוזלי על החוליות.

בתום 60 דקות מתקבלת שרשרת גמישה שאותה יש למקם על הגלגלים של הרק"מ ולהדביק את

שני קצוות השרשרת כדי לקבל שרשרת סגורה.

בעזרת כדורים קטנים של נייר טואלט המוכנסים ברווח בין החלק העליון של השרשרת לבין החלק

של הרק"מ המכסה את השרשרת, ניתן לקבל אפקט של "שרשרת רפויה" וכך לקבל שרשרת אמיתית יותר.

כל זמן שהדבק עדין לא יבש – ניתן לעצב את השרשרת לפני רצוננו

חזור על כל התהליך גם עבור צד שני.

התהליך נראה מסובך וקשה. אבל אחרי השרשרת הראשונה אני התאהבתי בתהליך ואפילו

ברק"מ שמגיע עם שרשרת "וויניל" אני מחליף אותה בשרשרת חוליות.

בהצלחה






תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 06-02-2013, 17:28
  jadadaia jadadaia אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.11
הודעות: 485
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "הי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שמולביץ אשר
אני נוהג לערבב הכל מחוץ לכוסית.
אם אתה שם צבע ואחר מכן טינר, יכול להווצר מצב שבתחתית הכוסית ישאר מעט צבע לא מדולל.


חשבתי על זה ויש מצב שזה יקרה על לא ננסה.
עוד מחשבה .... אני יכול לפרק את הכוסית ולערבב לפני שלצבע יהיה גישה לאיזור המחט.

צריך לאלתר כאשר אתה שוכח להביא איתך כמה קופסאות ערבוב ואתה רוצה לצבוע.

תודה
_____________________________________
חתימתך הוסרה על ידי הנהלת האתר היות והיא מנוגדת לכללי החתימות באתר.

חוקי החתימות כאן: http://www.fresh.co.il/vBulletin/t-...%A4%D7%A8%D7%A9

באם תחזיר את חתימתך שאינה לפי הכללים למרות שהוזהרת בעניין, למרות שהיא הוסרה, ולמרות שהודעה זו היא אזהרה שנייה, נאלץ לחסום אותך משימוש באתר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 04-04-2013, 17:34
  Ofirsw Ofirsw אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.13
הודעות: 3
בחירת ערכת איירבראש למתחילים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

שלום
אחרי שנים של חשיבה על העניין, לאחרונה התחלתי להרכיב דגמי מטוסים.המטרה היא להמשיך לסוגי דגמים נוספים.
רכשתי סט כלים בסיסי לעבודה וסט צבעים בסיסי פלוס שמבוסס ברובו על צבעים אקריליים.
רוב הדגמים שרכשתי ביחס של 1/48
סיימתי את המטוס הראשון ורציתי להוסיף לו אלמנטים של התיישנות ומזג אוויר.
רוב המדריכים ברשת מבצעים זאת עם מברשות אוויר.
האם אפשר לקבל המלצה על דגם מסויים שיוכל להתאים?
כיוון שאני מתחיל אני לא רוצה להוציא סכום רציני. כמה מאות שקלים זה בסדר.
מצאתי ברשת כמה אבל אני לא בטוח שזה מה שאני צריך
לדוגמא:
http://www.ebay.com/itm/New-3-Airbr...=item2c6d7ea93c

המון תודה
אופיר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 05-04-2013, 02:56
  jadadaia jadadaia אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.11
הודעות: 485
כותרת
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי Ofirsw שמתחילה ב "בחירת ערכת איירבראש למתחילים"

שלום

אני אתן לך את התשובה שקיבלתי שעברתי ממכחולים לאיירבראש לגבי קנייה :
עדיף לקנות את האיירבראש בחו"ל כי יותר זול .... ואת הקומפרסור בארץ כדי שיהיה לך אבא ואמא במקרה של תקלה.
איך שראיתי בקישור, המוצר מגיע מארה"ב. אז במקרה שכן תחליט לקנות, תזכור שהם עובדים ב: 110 וולט ואנחנו ב: 220 וולט .... כמו כן, התקע שונה.
_____________________________________
חתימתך הוסרה על ידי הנהלת האתר היות והיא מנוגדת לכללי החתימות באתר.

חוקי החתימות כאן: http://www.fresh.co.il/vBulletin/t-...%A4%D7%A8%D7%A9

באם תחזיר את חתימתך שאינה לפי הכללים למרות שהוזהרת בעניין, למרות שהיא הוסרה, ולמרות שהודעה זו היא אזהרה שנייה, נאלץ לחסום אותך משימוש באתר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 12-07-2013, 10:52
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
עוד קצת על ריזין ועל pe
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

נושא הרזיןהתחיל לקבל תנופה בעשרים שנה האחרונות. היצרנים הגיעו למסקנה שכדי לקבל אתמירב הפרטים ואת היחס הנכון בין חוזק החומר לבין המידות הנכונות (למשל כן נסע של דגם למטוס שגם יהיה מספיק חזק וגם יהיה במידות הנכונות ועם מירב הפרטים).

בתחילה נעשו ניסיונות ביצור מספר חלקים ע"י "מתכת לבנה", התוצאות היו יחסית טובות אולם עלות היצור הייתה גבוהה מאד עקב הצורך ליצר תבניות מיוחדות ליציקת המתכת הלבנה.

לאחר מספר ניסיונות התחילו להשתמש ברזין שהוא בעצם שרף. כאשר היתרון הגדול שברוב המקרים ניתן להשתמש בתבניות המיוצרות מ-RTV (סוג של גומי סינטטי) המאפשר מספר רב של פעמים באותה תבנית וגם נוצרה האפשרות לקבל פירוט גבוהה מאד שלא ניתן להשיג התבניות לפלסטיק מסוג סטירין (המשמש עד היום ליצור דגמים).


במקביל החלה להתפתח תעשיה של יצור חלקים בשיטה של "איכול מתכת" (PE).

שיטה זאת מבוססת על יצירת תשליל (כמו פילים של מצלמות), ציפוי לוח מתכת בחומר הרגיש לאור, הקרנת התשליל על לוח המתכת המצופה בחומר הרגיש לאור, ואחר מכן טבילה באמבט חומצה. אגב שיטה זאת הייתה נהוגה גם ביצור מעגלים מודפסים.

התוצאה שהתקבלה הייתה שמקומות שבהן התשליל אפשר את מעבר האור, חומר הציפוי נאכל ואיתו גם המתכת שמתחתיו.

כיום השיטות השתכללו גם בתחום הרזין עצמו גם בתחום התבניות וגם בתחום יצירת חלקי ה-PE.

שיטות הדבקה.

הדבק המקובל לשימוש בחלקי רזין ובחלקי pe הוא "ציאנואקרילאט" או בשמו העממי "סופר גלו" או "דבק שלוש שניות".

טיפים:

חלק ריזין שהתקופף, לא נורא, קצת מיים חמים (זהירות על האצבעות) וניתן ליישר אותו.


אמצעי זהירות.

קיים חשש מעבר לסביר כי הרזין הינו חומר מסרטן.
מאחר ולצורך התאמת החלקים לדגם, ברוב המקרים אנו נדרשים לשייף וללטש את חלקי הרזין, חובה להשתמש במסכה (מספיק מסכה פשוטה מנייר מסננן).
חובה לעבוד במקום מאוורר היטב.
אם מחליטים "לתקן" חלק ריזין מקופף בעזרת מיים חמים, זהירות מכוויות.
בזמן שימוש בדבק מסוג ציאנואקרילאט, ממולץ לא לנשום את אדי הדבק. ולעבוד במקום מאוורר היטב.
בזמן הדבקת חלקי pe לחלקים שקופים. חובה לצפות את החלקים השקופים בפיוצ'ר לפני ההדבקה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 12-07-2013 בשעה 10:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 04-11-2013, 21:43
  משתמש זכר asafvan asafvan אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.01.12
הודעות: 15
דגמים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "שאלות ותשובות בנושאי בניית דגמים."

אהלן חברים..
יש לי כמה שאלות שמזה זמן מה תהיתי לעצמי שמטרידות אותי..
כיום ואשמח מאוד אם מישהו יתקן אותי ויפנה אותי לקישור שמראה אחרת, לא קיימים דגמי מטוסי נוסעים בקנה מידה של 1:48 (אני לדוגמא הייתי יותר משמח לבנות את דגם הראם בקנה מידה כזה גם אם זה אומר להשקיע סכום רציני) ואני שואל את עצמי מדוע? והאם זה עניין של ביקוש בשוק. כנ"ל גם לדגמי ספינות שונות שמצויות במגוון רחב אבל בקנה מידה קטן בהרבה מדגמי מטוסים..הכי גדולות הן ה 1/350 אם אינני טועה ( דגמי פלסטיק בלבד)
בנוסף האם יש אפשרות בדרך זו או אחרת ליצור קשר עם ייצרני הדגמים והחברות השונות כדי לייצר דגמים מסויימים שלא קיימים עדיין בשוק. כמו מטוס הנחשון או רק"מ בסגנון האכזרית וכדומה..
במה זה כרוך? אני כמעט בטוח ש99% מבוני הדגמים בארץ ישמחו אם יהיה ברשותם דגמים כאלה..אבל זו רק דעתי.
אשמח אם מישהו ידע לענות על מקצת שאלותיי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 05-11-2013, 07:45
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי asafvan שמתחילה ב "דגמים"

אנסה לענות לשאלותיך אחת אחת.
יש מספר מאד מצומצם של דגמי נוסעים בקנ"מ 1:48. למשל הדקוטה של מונוגרם/רוול הינה דגם של מטוס ששימש ועדין משמש כמטוס נוסעים.

לגבי מטוסים אחרים זה קצת בעייתי. בגלל הגודל הסופי של הדגם הבנוי.
בזמנו HELLER הוציאה דגם של 707 בקנ"מ 1:72 והתוצר הסופי היה מפלץ בגודל של מטר בערך.
כך שלא יהיה כלכלי ליצור דגמי נוסעים בגודל הזה.
מה שכן, יש חברות תעופה שמזמינות דגמי מטוסים - שלהן - בקנ"מ גדול, אולם דגמים אלו נעשים בשיטות אחרות מהמוכרות לנו ואיני חושב שיש למצוא אותם לקניה - אולי רק ב-EBAY כמטוסים בנויים.

כנ"ל גם לגבי ספינות.שהגודל שלהן אינו מאפשר תיכנון דגמים לבניה עצמית בקנ"מ גדול יותר.

לגבי קשר עם החברות שמייצרות דגמים-בעולם,
החישוב העיקרי שלהם הוא כלכלי. אם יהיה ביקוש מספיק (אני מאמין שנעשה סקר שוק לפני התיכנון) יצא דגם לבניה עצמית.
אל תשכח שיצירת "מטריצה" ליציקת דגם פלסטיק עולה סכום אסרונומי שיכול להגיע למאות אלפי דולרים והוא "מוגבל באורך חיים" (בגלל התהליך של יצירת הדגם שמלווה בחום גבוהה ולחץ חזק מאד).

יש חברות שמייצרות דגמים בכמות קטנה כמו החברה של רענן וויס. אולם הכמות היא קטנה והמחיר חייב להיות גבוהה כדי לענות למחיר התכנון והיצור של הדגם.
יש חברות שמייצרות דגמים בשיטות נוספות כגון יציקות רזין או וואקוםפורם, אולם דגמים אלו נדירים-יחסית, ודורשים מיומנות גבוהה מאד.

לגבי השוק הישראלי, השוק בישראל הוא די מצומצם ולכן קשה לי להאמין שיש "יחס יוחד" לדגמים ישראלים ספציפית, ברוב המקרים מדובר "בגיור" של דגמי מטוסים המשרתים בצבאות נוספים ועברו תהליך של התאמה לכלי המשרת גם בצה"ל.

יוצא מהכלל הינו דגם טנק המרכבה שהתחיל כדגם של חברת טמיה ואחר מכן "שודרג" ע"י אקדמי ולבסוף זכה למהדורות ע"י מספר חברות נוספות. אבל זאת בעקבות ארועים בגזרה המזרח תיכונית שהעלו את רמת העניין ברק"מ ישראלי.

אגב. קוריוז קטן,
הדגם של טמיה מבוסס על צילומים של הנספח הצבאי היפני שביקר באחד מבסיסי צה"ל. בטנק שהוצג בפניו "נדפק" אחד ממגני הבזוקה שמגן על הבוגיס של הטנק, ולקחו מגן בזוקה מטנק אחר. לכן בדגם של טמיה יש מספר שונה לטנק ומספר שונה למגן בזוקה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 05-11-2013 בשעה 07:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:06

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר