30-03-2013, 21:12
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
דו"חות ועדות חקירה של חהא"א (וחיל הנחתים) לתאונות טיסה
דוגמית של דו"חות תאונות של חהא"א מהשנתיים האחרונות – חלק מהקבצים הם PDF שנפתחים בדפדפן ואחרים הם קבצים להורדה –ישנם דו"חות אחרים לא בהכרח בלינק מצ"ב. שימו לב לתאונות הכטב"מים המרובות – 4 פרדטורים רק בשנת 2012.
http://www.airforcemag.com/Aircraft...es/default.aspx
התרסקות ה C17 מכנף משולבת 3 באלסקה ביולי 2010 במהלך בסיס פתוח ARCTIC THUNDER – שימו לב שבראש הועדה עמד תא"ל. כל דו"ח נפתח בתיאור שרשרת הבעלות של המטוס (מהטייסת, הכנף וכן הלאה), תיאור כלי הטיס עצמו, דו"חות התחזוקה שלו, תיאור התאונה והנסיבות, תיאור הקוקפיט וכלל מערכות ורכיבי המטוס הפנימיים והחיצוניים כאחד, תנאי מזג האוויר, הכשרת וכשירות צוות האוויר, ניתוח פעולות הצוות וכו'. במקרה זה המסקנה חד משמעית טעות צ"א כפולה – הטסה אגרסיבית מדי הובילה לכניסה להזדקרות ולאחריה עיכוב בהתמודדות לצד עודף בטחון עצמי הובילו לתאונה בה נספה הצוות המרובע ונגרם נזק של כמעט 200 מיליון דולר באובדן המטוס ונזק לתשתיות אזרחיות סמוכות לבסיס.
http://www.pacaf.af.mil/shared/medi...-101214-048.pdf
4 חודשים בלבד לאחר מכן באותו בסיס תאונה לא פחות מפורסמת – ה F-22 רפטור גם הוא מכנף 3. היו"ר הוא שוב תא"ל. גורם התאונה – שילוב של מספר טעויות אנוש שהובילו לאובדן המטוס והטייס. שימו לב שהאמר"ל לא מאפשר להנמיך מבט אל ידית הנטישה
http://militarytimes.com/static/pro...port-121411.pdf
בפברואר השנה התפרסם הדו"ח של ה GAO שפסל במילים קשות את ממצאי ועדת החקירה (נכתב על כך באשכול אחר)
The DoD IG does not concur with the Air Force response that the AlB President
exhausted all investigative leads and that the AlB President's Statement of Opinion is
sufficiently supported by clear and convincing evidence, as reflected in the AlB report,
consistent with the requirements of AFI 51-503. In reaching our conclusion, we note that,
among other things, AFI 51-503 states that the AlB Summary of Facts present a thorough
discussion of the facts relevant to the accident, be fully supported by documentary evidence, and should be self-contained.
http://www.dodig.mil/pubs/documents/DODIG-2013-041.pdf
התרסקות F-16CM מכנף קרב 51 בקוריאה הדרומית במרץ 2012 – כאן יו"ר הועדה הוא סא"ל בלבד – כשל מנוע כולל הביא להרס המנוע וחייב נטישה מיידית של הטייס, שצנח בשלום אל הארץ
http://www.pacaf.af.mil/shared/medi...-120816-067.pdf
F-16 נוסף, הפעם מכנף קרב 187 שניזוק בויסקונסין ביולי 2011. יו"ר הועדה הוא אל"ם. בעת הניחתה התמלאה החופה באדים, ציוד ההפשרה לא פעל כראוי כתוצאה מכך הטייס לא הפעיל מעצורים בזמן והמטוס ירד מהמסלול וניזוק
http://timemilitary.files.wordpress..._-f-16c_aib.pdf
התרסקות C-130H מכנף תובלה 145 בדרום דקוטה ביולי 2012 – שוב יו"ר תא"ל – המטוס התרסק במהלך פעילות לכיבוי שריפות כתוצאה מטעות אנוש, בתאונה נספו 4 מאנשי הצוות ו 2 אחרים נפצעו קשה. שימו לב לערכת כיבוי האש המודולורית
http://wildfirelessons.net/document...S_%20Report.pdf
התרסקות A-10 מכנף קרב 23 בג'ורגיה בספטמבר 2011 – הפעם היו"ר אל"ם. עוד כשל מנוע שהוביל לנטישה והתרסקות
http://militarytimes.com/static/pro...a10c-report.pdf
כמה חודשים קודם לכן, A-10 אחר הפעם מכנף קרב 52 בגרמניה, הטייס נכנס לדיסאורינטציה במזג אוויר קשה, נטש בגובה נמוך מדי ונפצע קשה בנחיתה. המטוס נמחה כמובן.
http://usaf.aib.law.af.mil/ExecSum2...%20Apr%2011.pdf
תאונת המראה של MV-22 כנף 2 של אווירית חיל הנחתים באפריל 2012 במרוקו, בה נפצעו שני הטייסים ונהרגו שני המכונאים המוטסים, שלא היו חגורים. למרבה המזל המטוס פרק מחלקת נחתים בדיוק לפני כן. בהתחלה היה חשד לרשלנות מצד הטייסים אולם הדו"ח מנקה אותם.
http://www.defense.gov/pubs/pdfs/MV-22_CI_Final_Redacted_Copy_for_Public_Release_witho ut_enclosures_(14_Aug_12).pdf
|