08-10-2020, 11:32
|
|
|
חבר מתאריך: 04.08.11
הודעות: 786
|
|
תודה על התשובה העניינית, לפחות אתה מנסה לענות ולא להקצין כל מיני כשלים לוגיים.
לא איני מניח זאת כלל, אני כן מניח שרוב האנשים בחצי האי ערב, גם אם הכירו את התורה העברית והנוצרית, בטח לא קיבלו והאמינו בה. מוחמד כן (זה אם יוצאים מנקודת הנחה שלא היה יהודי מלכתחילה) ואפשר להניח שמנקודת מבט של ערבי באותו עידן, הוא היה יהודי, או נוצרי. והכי שבכל מקרה במסגרת ביקורת ההיסטוריה של הרעיונות, לעיתים קרובות מתייחסים לנצרות ויהדות כגוש אחד. ניטשה נהג לעשות זאת, גם היטלר אגב (לפי אמירותיו בhitler table talks ) כמה שנקרא Judeo-Christian tradition.
הבנה זאת היא קלה שכן גם היהודים האדוקים ביותר רואים בישו כיהודי, אם כי הוא לא נחשב כדמות שהיא חלק מההיסטוריה העברית (למרות שלדעתי הוא ראוי לכך). אם אתה טוען שמוחמד היה נוצרי כשם שהיה יהודי, אדרבה, והוא גם היה יהודי כשם שהיה נוצרי.
אתה יכול להפוך כל דבר לכל דבר, אבל אם הוא קיבל על חייו את הרעיונות העבריים הוא בהחלט אהב אותם יותר משנא, ואם ניסה לשכנע, התעמת ולבסוף נלחם עם היהודים היה זה כי ראה בהם כיהודים סוררים, קצת כמו ישו שנלחם בכוהני וממוני בית המקדש, אמנם מעולם לא הייתה לו הזדמנות להקים צבא של ממש, אבל להילחם ביהודים שלא קיבלו את גרסתו הוא עשה. ועדיין, נחשב כיהודי.
|