לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-01-2022, 10:18
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
משמעות המהירות של טילים שמשוגרים אווירית

שלום לבאי הפורום
נניח מטוס שטס במהירות 900 קמ"ש, ומשגר טיל שיוט שהיצרן מציין לגביו מהירות של 900 קמ"ש.
האם בפועל מהירות הטיל תהיה גדולה מ900 קמ"ש ולכל היותר 1800 קמ"ש, או הכוונה במהירות הטיל היא המהירות שהמנוע שלו מאפשר לשמור, כאשר הטיל משוגר ממטוס במהירות אופיינית לשיגור?
כי אם מדובר במהירות נוספת, זה הופך טילי שיוט משוגרים אווירית לכלי נשק מהיר למדי, בטח שלטווחים הקצרים יותר, ומהירות המטוס המשגר משפיעה מאד על הסיכוי ליירט את הטיל

*יכול להיות שעד הזמן שהמנוע שלו יגיע להספק מקסימלי, הטיל כבר יאבד לא מעט מהמהירות ההתחלתית. בעיקר מרגע שהטיל עובר למסלול נמוך
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 20-01-2022, 11:31
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "משמעות המהירות של טילים שמשוגרים אווירית"

חייב להודות שהשאלה לא כ״כ ברורה לי. 900 קמ"ש זה 900 קמ"ש, לא משנה איך הטיל הגיע למהירות הזו.

אם לטיל יש מגבלה מבנית של 900 קמ״ש, כל מטוס שמחומש בטיל לא יעבור את המהירות הזו מלכתחילה.

אם לטיל יש מגבלה מבחינת ביצועי המנוע של 900 קמ״ש, במידה ושוגר מעל מהירות זו המהירות שלו תתייצב על 900 קמ״ש (כל עוד המנוע עובד כמובן).

לדוגמא, בגרסאות ק״א של טילי א"א מבוצע בדר״כ שימוש בבוסטר בגלל שתכנון המנוע המקורי של הטיל הסתמך על זה שלטיל תהיה מהירות התחלתית שכמובן לא קיימת בשיגור מהקרקע.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 20-01-2022 בשעה 11:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 20-01-2022, 12:25
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "מהירות השיוט איננה מספר קסם..."

דווקא הפוך - בדר"כ לטיל שיוט תיהיה את היכולת לשלוט בדחף המופק שכן (שוב, בדר"כ) מדובר במנוע סילון "סטנדרטי" (או בכל סוג אחר של מנוע המשתמש בדלק נוזלי).

בטילים "רגילים" יותר אין יכולת לשלוט בדחף שכן מדובר במנוע רקטי המונע בדלק מוצק (אני משאיר כרגע בצד טילים עם מנועי dual-thrust שם בחלק הראשוני של המעוף מבוצע שימוש בדלק שבוער מהר יותר ולאחר מכן בדלק אחר שבוער לאט יותר) .

ישנו (או היה) מספר מצומצם מאוד של טילי א"א המונעים בדלק נוזלי בהם כן ניתן לשלוט בדחף.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 20-01-2022 בשעה 12:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 20-01-2022, 13:35
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,784
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "דווקא הפוך - בדר"כ לטיל שיוט..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
דווקא הפוך - בדר"כ לטיל שיוט תיהיה את היכולת לשלוט בדחף המופק שכן (שוב, בדר"כ) מדובר במנוע סילון "סטנדרטי" (או בכל סוג אחר של מנוע המשתמש בדלק נוזלי).

בטילים "רגילים" יותר אין יכולת לשלוט בדחף שכן מדובר במנוע רקטי המונע בדלק מוצק (אני משאיר כרגע בצד טילים עם מנועי dual-thrust שם בחלק הראשוני של המעוף מבוצע שימוש בדלק שבוער מהר יותר ולאחר מכן בדלק אחר שבוער לאט יותר) .

ישנו (או היה) מספר מצומצם מאוד של טילי א"א המונעים בדלק נוזלי בהם כן ניתן לשלוט בדחף.

יש לפחות אחד מבצעי שאני יודע עליו, המטאור.
מכיוון שלא ניתן לשלוט במנוע רקטי מוצק, בטיל אוויר-אוויר יש יותר השפעה למהירות המטוס המשגר. האם ישנה הגבלה על שיגור טילי אוויר-אוויר במהירות מאד גבוהה?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 20-01-2022, 14:00
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי oferet שמתחילה ב "אוקיי, אז אתה כתבת "בדרך כלל"..."

אתה כתבת

ציטוט:
(ברוב המקרים) הטיל יידע להפעיל את המנוע חלש יותר עמ"נ להנות מהחיסכון בדלק שהוא קיבל מה"טרמפ" על המטוס המשגר.
ואם מדובר בטיל שיוט שלא נתנו לו יכולת לשלוט במצערת, אז המתכנן ימצא פיתרון אחר למנוע האצה- למשל להניע את המנוע לאחר שהטיל האט קצת.


שזה בדיוק הפוך ממה שאני כתבתי, אלא אם ב״(ברוב המקרים) הטיל יידע״ התכוונת לטיל שיוט, שהרי רוב התגובה המקורית שלי מתייחסת לטילי א״א.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 20-01-2022 בשעה 14:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 21-01-2022, 12:12
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 3,884
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "משמעות המהירות של טילים שמשוגרים אווירית"

מהירות מטוסים וחימושים וכל דבר אווירודינמי מושפעת מהמבנה והמעטפת האנרגטית שלהם.
המעטפת האנרגטית תאפשר לטיל לטוס מעל 900קמ"ש אם ישוגר ממהירות גבוהה. אך המבנה שלו יגביל אותו.
המקרה הטוב יהיה לו התנגדות אווירית (drag) גדולה מדי ואז הוא מהר מאוד יאט ולא יצליח לשמור על המהירות שלו.
במקרה הגרוע כל דבר שהוא לא גוף החימוש או המטוס יכול להישבר. כנפיים לדוגמה. מטוס שטס במהירות גבוהה מדי, או טיל, ישברו לו הכנפיים בגלל הלחץ שנוצר מהאוויר.

היפותטית לגמרי, טיל שמשוגר בחלל בלי שום השפעות חיצוניות רק יאיץ לנצח כל עוד יש לו דלק, בלי השפעה מהמבנה שלו, כי אין אוויר.
אז האווירודינמיקה היא הדבר הקובע פה.
מטוסים וחימושים תמיד נבנים בשביל טווח מהירויות מסוים.

למטוס תת-קולי יהיו בדרך כלל כנפיים המאונכות לגוף המטוס. למטוס על קולי יהיו כנפיים מוטות אחורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 21-01-2022, 13:12
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,808
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "משמעות המהירות של טילים שמשוגרים אווירית"

התשובה היא תלוי באיזה טיל מדובר.
ישנם טילים כמו טילי שיוט שמתוכננים לטוס במהירות נתונה, וכל עוד תטיל אותם במעטפת ההטלה שלהם הם יגיעו לאותה מהירות. אם תטיל אותם מחוץ למעטפת יכול להיות שהטיל יפעל כראוי ואפילו יתרסק.
לעומת זאת ישנם טילים כמו טילי אוויר- אוויר שלהם מהירות ההטלה היא רלוונטית וככל שהם יוטלו במהירות גבוהה יותר כך גם המהירות המירבית שלהם תגדל. למשל שאתה קורה שלאמראם מגיע ל4 מאך צריך לשאול מאיזה מהירות משגרים אותו, באיזה גובה והאם הוא נורה כלפי מעלה או מטה.


באופן כללי טילים בעלי מנועים נושמי אוויר (טורבו-סילון ומגח-סילון) משייטים במהירותנתונה ואילו טילים בעלי מנוע רקטי יכולים להאיץ למהירות גבוהות כתלות במהירות ההטלה. כמובן שיש יוצאי דופן כמו טילים נגד ספינות שמונעים במנוע רקטי ומתוכננים לשייט במהירות פחות או יותר קבועה למשך זמן הטיסה.
כמובן שגם המבנה של הטיל משפיע, ככל שהוא יותר אווירודינמי הטיל יוכל להגיע למהירות גבוהה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:12

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר