לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 29-04-2022, 15:13
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "למה אין לנו מטוסים כאלה? נראה..."

סיפור מעניין מבחינה הנדסית.

בשנות ה-70' ארה"ב תכננה להעביר מאסה של ציוד במטוסי C-5 לשדות תעופה גדולים בעולם, ואז להפיץ אותו לחזית בהרקולסים. ה- C-5 יכול היה לפעול מכ-3,500 שדות תעופה בעולם החופשי מחוץ לארה"ב.

ה -C17 אמור היה לתת יכולת להטיס כלים גדולים ומאסה של ציוד מארה"ב ישר לחזית.
תחשוב על רכבת אווירית אמריקאית שנוחתת ישר ברפידים או ברמת דוד במקום בנתב"ג ב-73'.
או על אפשרות לפנות אזרחים מאפגניסטאן מכמה מוקדים- לא רק מקאבול ובגראם.

בזכות יכולת המראה ונחיתה קצרות שלו, כ-6,000 שדות תעופה נוספים היו אמורים להתאים לו.

אבל מסתבר שיש דרישה נוספת- חוזק המסלול.
כשמתחשבים בה, מתברר שה- C17 יכול לנחות רק ב-900 מסלולים בהם ב- C5 לא יכול לנחות.

כלומר- חשוב למדוד כל מה שצריך...

https://www.globalsecurity.org/mili.../gao/152088.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-04-2022, 19:48
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "סיפור מעניין מבחינה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
סיפור מעניין מבחינה הנדסית.

בשנות ה-70' ארה"ב תכננה להעביר מאסה של ציוד במטוסי C-5 לשדות תעופה גדולים בעולם, ואז להפיץ אותו לחזית בהרקולסים. ה- C-5 יכול היה לפעול מכ-3,500 שדות תעופה בעולם החופשי מחוץ לארה"ב.

ה -C17 אמור היה לתת יכולת להטיס כלים גדולים ומאסה של ציוד מארה"ב ישר לחזית.
תחשוב על רכבת אווירית אמריקאית שנוחתת ישר ברפידים או ברמת דוד במקום בנתב"ג ב-73'.
או על אפשרות לפנות אזרחים מאפגניסטאן מכמה מוקדים- לא רק מקאבול ובגראם.

בזכות יכולת המראה ונחיתה קצרות שלו, כ-6,000 שדות תעופה נוספים היו אמורים להתאים לו.

אבל מסתבר שיש דרישה נוספת- חוזק המסלול.
כשמתחשבים בה, מתברר שה- C17 יכול לנחות רק ב-900 מסלולים בהם ב- C5 לא יכול לנחות.

כלומר- חשוב למדוד כל מה שצריך...

https://www.globalsecurity.org/mili.../gao/152088.pdf


אני לא חושב שאפשר להדגיש מספיק את יכולת ההמראה והנחיתה הקצרות של ההרקולס. עצם היכולת להפעיל אותו ממסלולים באורך של קילומטר אחד מייצר שמישות גבוהה יותר בלא מעט מתארים. יּש סיבה מדוע השימוש במטוסים סילוניים לכיבוי אש בארה"ב מוגבל, בעוד שהשימוש במטוסי טורבו-פרופ (ואחוז ניכר מהם זה הרקולסים) נפוץ הרבה יותר
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:09

הדף נוצר ב 5.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר