21-05-2005, 20:33
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
A-4B
מדובר במטוס A4-B גירסת התקיפה השנייה של מטוס העיט.
כפי שרואים בתמונה - החרטום המותקן על המטוס אינו החרטום המקורי.
המטוס נכנס לשרות הצי האמריקאי בשנת 1956 והותקן בו מנוע J-65-W-16A - מנוע חלש יחסית, דבר שמסביר גם את כונסי האוויר הקטנים, כמו גם העובדה שאין רמפה בכניסה לכונס (הפרדת שכבת גבול ויצירת גל הלם ( העיט הוא מטוס תת קולי. האם נוצרות תופעות על קוליות\עבר קוליות במהירות המקסימלית שלו?)).
עפ"י "ביעף" נכנסו לשרות מטוסים ספורים, בעיקר להדרכה קרקעית אך גם היו כאלה שטסו.
"הם היו בעלי כושר מוגבל מערכות פשוטות יחסית למטוסים החדישים יותר".
אני לא בטוח בכך כלל, ולמען האמת - מעולם לא נתקלתי באחד כזה כשהוא טס או אפילו מסומן במספרי זנב...
עוד מעניין לציין כי במטוס הותקנו תותחי 20 מ"מ ולא 30 מ"מ כבמטוסים האחרים (למרות שזו לא אמירה פסקנית - בחיל האויר שרתו גם מטוסי עיט עם תותחי 20 מ"מ - בעיקר מטוסי הדרכה - אך גם מטוסים אחרים.
ועוד נקודה שאשמח אם ימצא מי שיבהיר - האם היו למטוסים אלה צינורות תדלוק?
במטוס שבתמונות לא ברור אם היה ו"נפל" או שפשוט לא היה. בצילום אחר שמצאתי - זוית הצילום אינה מאפשרת זיהוי מוחלט.
דבר אחד ברור - המטוס ראוי להישמר במוזיאון, ואולי כדאי היה שימצא מי שיחשוב שזה חשוב לדאוג לכך - בהנחה ששם ישמר יותר (כרגע סיכוי קלוש).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|