לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 27-05-2005, 06:51
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
שאלה שאלה מעניינת,כרגיל אין לי מושג על המרכבה 4, אבל אנסה להוסיף איזה סנט או שניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "MRS בלוע קנה המרכבה...?"

אם המרכבה 4 לא מצוידת בו (קשה לדעת מתמונה של קנה בודד שלא מחובר לטנק)
אז זה כנראה טנק המערכה המודרני היחיד שלא מצויד במערכת. מערבי, מזרחי, הודי, פאקיסטני היכן שלא בדקתי משתמשים בה.
אם אני מבין נכון למערכת שלושה תפקידים: http://www.prinsci.com/amrs.htm
האחד, לפצות על הסטייה הנוצרת עקב גמישות הקנה בירי בתנועה. השני, לפצות על צניפת הקנה, תנועת הקנה מעלה ומטה כצינור שזרם המים עובר בו הגורם להיסט של הפגז. השלישי לפצות על עיוות כתוצאה מהתחממות לא אחידה של הקנה (חום שמש וחום מנוע)

מבלי להכנס לפרטים מערכת הבק"ש הישראלית מטפלת בששלושת הבעיות האלו ולא מתעלמת מהן מבלי להשתמש במדידת הלוע.

באופן תאורטי אפשר להתייחס ליעילות של מערכת מדידת הלוע בשלושת המקרים לעיל. במקרה של ירי בתנועה הבעייה העיקרית היא הזמן החולף בין המדידה ליציאת הפגז. נניח ונמדד היסט מסוים של הקנה ברגע הלחיצה על ההדק,היסט או סטייה שמקורה בתנועת הטנק כתוצאה מהכוחות הפועלים בנסיעה בשטח משובש. עד שהמערכת תחשב את ההיסט הנדרש ותעביר אותו פיסית לזוית ההגבהה של התותח ההיסט כבר עשוי להיות שונה לחלוטין. יתרה מכך משלב הצתת התחל ועד ליציאת הפגז מהקנה ההיסט כתוצאה מכוחות חיצוניים עשוי להשתנות מאוד. יתכן וגם אפקט הצניפה יחד עם תנועת הטנק ישנו לחלוטין את ההיסט הנדרש.

לגבי תיקון היסט הצניפה. המדידה נעשית לאחר שהפגז נורה והיא טובה כדי ללמוד לפגז הבא או כדי ללמוד על נטייה קבועה לפי סוג התחמושת. מכיוון שידוע שלכול סוג תחמושת היסט דומה השאלה היא מה הפער בין פגז לפגז והאם המערכת יכולה לעזור בהפחתתו?

לגבי תיקון ההיסט כתוצאה מחום חיצוני. כאן בבירור המערכת יכולה להגביר את הסיכוי לפגיעה בפגז ראשון (בשני הקנה כבר חם באופן אחיד יחסית). אך בעידן של שרוולים טרמיים עד כמה התופעה של עיוות הקנה משמעותית?

נושא בהחלט מעניין ואשמח להתייחסויות נוספות והסתיגויות להרהורים שהעלתי
תודה על העלאת השאלה
טל
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 27-05-2005 בשעה 07:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 30-05-2005, 04:15
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
YAVENH...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "זה לא זה ( כמה שזה נשמע מצחיק..."

מערכות MRS אינן מסווגות. השימוש בהן אינו מסווג ואין בו שום סודיות או גילוי אמצעים. כמעט כל טנק בעולם עושה שימוש ב- MRS ואלה שלא משתמשים בו אכן מכניסים בסיסי נתונים לבק"ש. אין שום בסיס נתונים טוב הנותן עקמומיות הקנה כתוצאה מחום משתנה לאורך הקנה (אם בחלקו למשל הוא מוצל), ואין בסיס נתונים לשינויי מיקום הלוע כתוצאה מחבטות תוך נסיעה וכיו'ב.

במידה וטנק יורה טילים מונחים אין משמעות לנתונים מה- MRS.

מכיון שהמרכבה - 4 יורה גם פגזים "רגילים" - השאלה שלי בעינה עומדת.

אמרת "קרינאור".... - מה זה.....? (ואולי זה MRS.......)

נראה לי ש- DESERTOWL התיחס לנושא - ובתמונה שהציג נראה מתקן שסביר להניח שהוא ה- MRS.
מה שמעניין הוא שבקצה הקדמי של הלוע שבתמונה שהציג DESERTOWL נראית "חוליה" בצבע שחור, שאינה מופיעה בתמונות אחרות בקונפיגורציה הזאת....?

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 30-05-2005 בשעה 04:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 30-05-2005, 08:27
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
אומנם לא פנית אלי בכותרת אבל זה פורום פתוח :-)
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "YAVENH..."

"קרינאור" אותו משולש קטן הנראה כמו כוונת בקצה הקנה נמצא כמעט בכול הטנקים בצה"ל . זהו בסך הכול ספק אור קטן הנותן למפקד אוריאנטצייה לגבי כיוון התותח.
אם תתבונן בתמונות של מערכות MRS בטנקים זרים תמצא שלא רואים מערכת דומה במרכבה.

אחזור ואומר שהשאלה בהחלט טובה.
אומר גם שהמערכת הישראלית (לפחות עד הסימן 3, איני מכיר את הסימן 4) מטפלת בחלק מהעיוותים בקנה בצורה מקורית שאינה נמצאת למשל באבהרמס.

בנוגע לדוגמאות שנתת, החבטות מתנועת הטנק אינן יוצרות הזזה קבועה של הלוע אלה תנועות הצלפה תוך כדי תנועה, כמו שכבר כתבתי אין למערכת ה MRS יכולת לחזורת את כיוון הלוע באת יציאת הפגז מהקנה.

לגבי חום שונה לאורך הקנה אתה בהחלט צודק. יתכן ויהיה פער בין מצב הקנה בשעת תיאום הכוונת (הנעשה בין הבורסייט בלוע לכוונת) לבין הירי. במצב כזה עלול להיות למשל הבדל בין הפגז הראשון בקנה קר לפגזים הבאים בקנה חם.

לבק"ש הישראלי פתרונות גם לנושאים אלו.

אבל כמו ש JAVEHN אמר כמה שפחות נדון בזה יותר טוב.
כנראה שהשאלה הטובה שלך לא תוכל לבוא על פתרונה בפורום כזה. אני יכול להעיד מהשוואת ביצועים (טווחי ירי ושיעורי פגיעה) עם קציניי טנקים אמריקאיים שה MRS כנראה אינו משמעותי או שהפתרונות הישראליים מספקים.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 31-05-2005, 00:15
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
קרינאור
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אומנם לא פנית אלי בכותרת אבל זה פורום פתוח :-)"

ר"ת של "קרינת אור" - כמו הבטא לייט והכוונות הזוהרות לנק"ל (בגליל מתקפלות, בM16/M4 ובאקדחים קבועות). מדובר בדיודה (למעשה סוג של מבחנה) בגדלים שונים המכילה חומר זוהר-מעצמו, לרוב גז טריטיום רדיואקטיבי (במינון זעיר ביותר, שלא גורם נזק אם נשאף [והסיכוי שזה יקרה זעיר]). בארץ מיוצרות כוונות מסוג זה ע"י מפרולייט - הכוונת השלכה מתוצרתה שנכנסה לשימוש צה"ל מופעלת ע"י קרינאור.
אורך החיים של הקרינאור נע בין 5 ל-12 שנים, ואז מחליפים אותו.

אנסה להשיג תמונות של קרינאור באור יום ובחושך בימים הקרובים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 31-05-2005, 02:33
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
סירפד....
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "קרינאור"

לא הייתי בטוח במינוח, למרות שאת הטכניקה הכרתי היטב.

בטנקי ה- M1 נעשה שימוש ב"מקרן" כזה בקצה לוע הטנק (בדומה למרכבה) מזה שנים רבות. אכן זהו ה- MRS בטנקים הללו. מקור האור הינה קפסולת טריטיום, שלא צורכת סוללה או מקור זרם כלשהוא כפי שציינת.


הקפסולות הללו הן Controlled Sunstance בארה"ב וכן במדינות נאטו. אין בהן סיכון כל זמן שאינן מתבקעות. במידה ותוכן הקפסולה מוצא את דרכו החוצה, יש בחומר הרדיואקטיבי הזה סיכון. המינון אמנם איננו גדול אולם די בו כדי לגרום לפגיעה שקשה לנקותה - ואין לזלזל בה כלל וכלל !!!


חברות בארה"ב שמשלבות מאירים כאלה, חייבות באישורים מיוחדים של המדינה לאיפסונם ולנהלי שימוש ומשלוח קפדנים ביותר בהם. בארץ - נוכחתי לא פעם בזילזול בנהלים אלו, אבל הנושא באמת איננו לפורום הזה.


וחזרה לתפקיד ה"פנס" הזה ב- M1. לפני כל ירי, "מביט" הבק"ש בנורית הזו ובמיקומה המדויק על גלאי האור שבו. בהתאם מוזן תיקון מהיר למחשב הירי. זהו MRS סטאטי.


בעבר היה נסיון לשדרג את המערכת ע"י התקנת דיודה המפיצה אור בתחום הבלתי נראה. האור הזה נראה במערכות הבק"ש שבצריח והוזן תיקון. היתרון בדיודה היה באפשרות לנתקה בזמן שלא היה בה צורך (נסיעה למשל) כדי למנוע מהאויב לזהות אור כזה בעזרת משקפות א"א. הדיודה היתה ממותגת ע"י מחשב הירי. זהו MRS דינאמי.

החסרון היה בצורך לחבר את ההתקן למקור זרם בצריח. הנדסית - לא נורא - אבל מסרבל (ביחוד בסביבה "לא חברותית" כמו הקנה....) היו גם בעיות של עמידה בהלמי "g" גדולים ובתנאי סביבה מחמירים.

בזמנו פיתחה תדיראן מערכת כזו וזו נקנתה ממנה ע"י אל-אופ.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 31-05-2005 בשעה 02:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:26

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר