לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-05-2005, 21:45
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
Maple Flag

אשתדל לעדכן ככל האפשר ממקורות בתרגיל...

I was mission planning that day in Maple Flag Ops, but saw you guys at the threshold of 31 taking pics. Made me a little envious!
On friday I got to sit on the apex halfway down 31 and watched the a/c lift off the ground during their take off from 100' away. Awesome, but unfortunately with the sun in my eyes and no pictures. The weather was good during the weekend (at least in Edmonton ;-) ), but today on Victoria Day it is raining again! Forecast for tomorrow is not too good either.

We have had good press coverage so far - CBC was even flying with us.
The E-3's are parked next to the Israeli's and the US Aggressors;
that's probably the reason you were not allowed to come close. We are otherwise a friendly bunch!

Hope you have a great open day on Jun 4th. Unfortunately the NATO
AWACS will be gone after period 1 and will be replaced by a French and British E-3 for periods 2 and 3. But as they say in French; "c'est la vie!" (that's life!)

_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 23-05-2005, 22:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אז הרי התרגום...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Mike Rozen שמתחילה ב "מממממ.."

שלום!

הייתי במבצעים של "מייפל פלאג" באחד הימים, אבל ראיתי את החבר'ה עומדים בקצה מסלול 31 ומצלמים. גרמתם לי לקנא בכם.

ביום ו' יצא לי לשבת בסמוך למרכז מסלול 31 והתבוננתי במטוסים הממריאים בערך במרחק 30 מטרים ממני. מגניב! אבל לצערי היתה לי שמש בעיניים ולא היו תנאי צילום.
מזג האוויר היה טוב במהלך סוף השבוע (לפחות כך היה באדמונטון) אבל היום, ביום ויקטוריה, יורד שוב גשם. התחזית למחר לא משהו...

עד עכשיו היה סיקור טוב של התקשורת. CBC אפילו טסו אצלינו. מטוסי ה-E-3 חונים לצד המטוסים מישראל ומטוסי ה'אגרסור' (מטוסי ביום אויב) האמריקאיים, כנארה בגלל זה לא הרשו לכם להתקרב. חוץ מזה אנחנו דווקא חבר'ה ידידותיים.

מקווה שיהיה לכם יום מוצלם ב-4 ביוני. לצערי האייווקס של נאט"ו יעזוב לאחר הסיבוב הראשון ויוחלף במטוסי E-3 מצרפת ובריטניה.
כמו שאומרים בצרפתית - סה לה וי (ככה החיים).

להתראות

לוק.

(מתוך פורום "הליכה סביב" - אנשים שרוטים (כמוני) שמצלמים ברגים וכיתובים על מטוסים)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 24-05-2005, 22:44
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
עוד כמות נכבדה של תמונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Maple Flag"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005153.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005161.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005162.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005163.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005209.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005199.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005200.jpg]


מקור: http://www.aerophotointernational.com/mf2005.htm

פאטצ' (קרדיט ל Michael Weinberger) :
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד מספר תמונות (כולל כמה של הבואינג 707, בהחלט נראה מרשים) בעמוד הבא (דרושה הרשמה קצרה בחינם) : http://www.fencecheck.com/forums/in...pic,2897.0.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 24-05-2005 בשעה 22:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-05-2005, 12:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
פורום הליכה סביב (Walkaround)
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Ronen_101 שמתחילה ב "אשפר לקבל לינק לפורום "הליכה..."

פורום הליכה סביב הוא אחד הפורומים של YAHOO. מיועד לחובבי תעופה המתעניינים בפרטים (בעיקר לבניית דגמים). אין בו הרבה על מטוסים ישראליים (יש שם שני ישראלים (אני אחד מהם) והמידע הנוגע למטוסים ישראליים בפורום - תלוי בעיקר בנו).

ההרשמה ב-www.yahoogroups.com - חפש ACWALK.

ועוד משהו - בחודש האחרון עברו בפורום כ-1200 הודעות כשלרובן המכריע מצורפות תמונות.

אתמול עברו תמונות של "סופה" (שצילם איציק), מיג-23, טייפון, T-4 מוניטו, מנוע ASH-82FN, סוחוי-7, בומרנג (מטוס אוסטרלי ממלח"ע ה-2), ועוד.

צחי

Description

This group is intended for users with HIGH SPEED connections or who are prepared for some LONG downloads. It is intended as an IMAGE based group and these images can be big.

The aim of the group is to complement the specialist aviation groups. Postings to this group would typically be detail "Walk Arounds" of a particular type of aircraft.

Single detail photos of cockpits, ejector Seats, missiles or armaments, for example, would also be suitable.

As Yahoo no longer archive attachments there is little point in using 'digest mode' or 'no emails' as the text in most messages is minimal

THIS IS A HIGH BANDWIDTH GROUP - DO NOT JOIN UNLESS YOU ARE PREPARED TO ACCEPT LARGE E-MAIL DOWNLOADS.

Message Size - The current Yahoo limit is that the message and attachments cannot exceed one Megabyte in total. This translates to a total attachment size of about 760kb.

Please try to NEVER noticeably exceed sending 5mb of messages (3.8mb of attachments) in any 24 hour period – This is to prevent overloading the typical ISP 10mb inbox.

File Uploads - Yahoo limits the maximum size file that can be uploaded to the file area to 5120kb. If you put a large file in this area please remove it after about two weeks to conserve the limited space.

Constructive Criticism - the best way to improve the quality of poor posting techniques is to set a good example in your own postings. If you are not posting and must put it in words PLEASE be VERY polite and careful how you phrase the comment. Without posters we have nothing!

Copyright - If the images come from others than yourself make sure that you acknowledge their source - courtesy demands this.

Finally - no spam - no politics - no religion - no bad mouthing or flaming - one warning and then out!



למען המושג WALKAROUND של מסוק תקיפה אוסטרלי (אירופאי במקור):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-05-2005, 20:05
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Maple Flag"

Hi Tsahi,

There are 10 aircraft here in Cold Lake.
Tail numbers are: 027 / 057 / 313 / 315 / 326 / 328 / 376 / 642 / 668 / 673

I will try (repeat: try) to get some pictures for the group.
The IDFAF aircraft really stand out against the rather plain 'regular'
F-16s. Only the US Aggressors provide some other colourful aircraft.
And yes, they do very well!

תרגום:

בקולד לייק יש 10 מטוסים:
673,668,642,376,328,326,315,313,057,027
אני אנסה (מדגיש - אנסה) לצלם את כל הקבוצה. מטוסי חיל האויר הישראלי בולטים מאד לעיין בצבעים שלהם מול מטוסי ה-F-16 ה"רגילים".
חוץ מהישראלים - רק מטוסי האגרסור האמריקאיים מספקים צבעוניות.

(ולגבי תוצאות קרבות האוויר) כן - הטייסים הישראליים מצליחים מאד.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 25-05-2005 בשעה 20:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 27-05-2005, 10:16
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
תיקון קל...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "Hi Tsahi, There are 10..."

"668" ו"328" אמורים להיות "666" ו "628"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005271.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005290.jpg]


ועוד תמונה של 673 בצבעים של 105


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophotointernational.com/2005289.jpg]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 29-05-2005 בשעה 23:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 29-05-2005, 21:39
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
רברבנותינו מוכחת שוב!!!
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "250- 3 לנו!"

דבר אחד אף פעם לא השתנה אצלינו, וזה שתמיד יש את הטמבל שלא יכול לסגור את הפה שלו לרגע. הכרזות בדבר העליונות שלנו לא עושות רושם על אף אחד, אלא מציגה אותנו כקטנוניים, רברבנים וחסרי משמעת. התרגילים האלו אמורים להיות חסויים, אבל כמו במקרה של האימון מול הגרמנים בסרדיניה, כמו בתרגיל עם האמריקאים בנגב, מייד מישהו רץ לתקשורת להלל את עצמו. לא זאת בלבד, אלא שהתרגילים האלו מורכבים במיוחד, וה rules of engagement לעיתים קרובות נותנות יתרון לצד אחד או אחר מונעות מאחד מהצדדים להביא את מלוא הפוטנציאל שלו לביטוי. כך למשל היה בקרב עם האמריקאים, שם הם לא יכלו להביא לידי ביטוי את היתרון שלהם בטילים ארוכי טווח. אבל לא תראה דבר מזה פה, רק רברבנות, אימרות פשטניות ומתנשאות שרק עושות לנו נזק. איך אתם חושבים שהדברים האלו מתקבלים בחו"ל? נראה לכם שזה גורם למישהו להעריך אותנו יותר? אם נמשיך להתנהג כך, בסוף אף אחד לא ירצה להתאמן איתנו. יש לנו חיל אויר טוב, אבל אל לנו להחמיא לעצמינו שאנחנו יכולים להתנג כמו שאנחנו רוצים ושותפינו פשוט יספגו את זה.
נראה כאילו הטייס המצוטט בכתבה חושב שהרווח העיקרי הוא של אלו שזוכים לטוס איתנו, שהרי "אנחנו חיל האויר הטוב בעולם". מישהו צריך לרמוז לו שסייג לשתיקה חוכמה, ויוהרה כמו שהוא מציג יכולה רק להזיק לנו. כפי שהאמריקאים למדו בהודו, התנשאות וזלזול יכולים לעלות לנו ביוקר. עברו 20 שנה מאז חיל האויר שלנו התמודד עם אויב אמיתי, ויש לנו הרבה מה ללמוד מחילות אויר זרים, הבריטי והאמריקאי למשל, שהתמודדו עם אתגרים שאנו עוד עלולים להתקל בהם. זה מעציב אותי שככה מדברים האנשים שאמונים על בטחוננו.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 29-05-2005, 22:14
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אם כבר הזכרת את ארה"ב\הודו
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "רברבנותינו מוכחת שוב!!!"


ציטוט:
3rd Wing explains what happened when U.S. pilots faced innovative Indian air force tactics

Indian 'Scare'

The losing performance of F-15Cs in simulated air-to-air combat against the Indian air force this year is being perceived by some, both in the U.S. and overseas, as a weakening of American capabilities, and it is generating taunts from within the competitive U.S. fighter community.

The Cope India exercise also seemingly shocked some in Congress and the Pentagon who used the event to renew the call for modernizing the U.S. fighter force with stealthy F/A-22s and F-35 Joint Strike Fighters.

The reasons for the drubbing have gone largely unexplained and been misunderstood, according to those based here with the 3rd Wing who participated. Two major factors stand out: None of the six 3rd Wing F-15Cs was equipped with the newest long-range, active electronically scanned array (AESA) radars. These Raytheon APG-63(V)2 radars were designed to find small and stealthy targets. At India's request, the U.S. agreed to mock combat at 3-to-1 odds and without the use of simulated long-range, radar-guided AIM-120 Amraams that even the odds with beyond-visual-range kills.

These same U.S. participants say the Indian pilots showed innovation and flexibility in their tactics. They also admit that they came into the exercise underrating the training and tactics of the pilots they faced. Instead of typical Cold War-style, ground-controlled interceptions, the Indians varied aircraft mixes, altitudes and formations. Indian air force planners never reinforced failure or repeated tactics that the U.S. easily repelled. Moreover, the IAF's airborne commanders changed tactics as opportunities arose. Nor did U.S. pilots believe they faced only India's top guns. Instead, they said that at least in some units they faced a mix of experienced and relatively new Indian fighter and strike pilots.

Maj. Mark A. Snowden, the 3rd Wing's chief of air-to-air tactics and a participant in Cope India, spoke for the 13 U.S. pilots who attended the exercise. They flew six F-15Cs, each equipped with a fighter data link for rapid exchange of target information, AIM-9Xs and a Joint Helmet-Mounted Cueing System, he says. The aircraft had been to Singapore for another exercise and for the long, six-week jaunt it was decided not to bring along the additional maintenance package needed to support AESA-equipped F-15Cs.

Cope India was held Feb. 15-28 at Gwalior, about 150 mi. south of Delhi, where the Indian air force has its Tactics Air Combat Development Establishment, which operates late-model MiG-21 Fishbeds as fighter escorts and MiG-27 Floggers as strike aircraft. Aerospace officials who have heard the classified brief on the exercise say the MiG-21s were equipped with a "gray-market" Bison radar and avionics upgrade.

Mica-armed Dassault Mirages 2000s are also stationed there. Brought in for the exercise were Sukhoi Su-30s (but not the newest Su-30 MKIs) carrying simulated AA-11s and AA-12 Adders. There also were five MiG-29 Flankers involved in a peripheral role and an Antonov An-32 Cline as a simulated AWACS.

"The outcome of the exercise boils down to [the fact that] they ran tactics that were more advanced than we expected," Snowden says. "India had developed its own air tactics somewhat in a vacuum. They had done some training with the French that we knew about, but we did not expect them to be a very well-trained air force. That was silly.

"They could come up with a game plan, but if it wasn't working they would call an audible and change [tactics in flight]," he says. "They made good decisions about when to bring their strikers in. The MiG-21s would be embedded with a Flogger for integral protection. There was a data link between the Flankers that was used to pass information. [Using all their assets,] they built a very good [radar] picture of what we were doing and were able to make good decisions about when to roll [their aircraft] in and out."

Aerospace industry officials say there's some indication that the MiG-21s also may have been getting a data feed from other airborne radars that gave them improved situational awareness of the airborne picture.

Generally the combat scenario was to have four F-15s flying at any time against about 12 Indian aircraft. While the U.S. pilots normally train to four versus 12, that takes into account at least two of the U.S. aircraft having AESA radar and being able to make the first, beyond-visual-range shots. For the exercise, both sides restricted long-range shots.

"That's what the Indians wanted to do," Snowden says. "That [handicap] really benefits a numerically superior force because you can't whittle away some of their force at long range. They were simulating active missiles [including] AA-12s." This means the missile has its own radar transmitter and doesn't depend on the launch aircraft's radar after launch. With the older AA-10 Alamo, the launching fighter has to keep its target illuminated with radar so the U.S. pilots would know when they were being targeted. But with the AA-12, they didn't know if they had been targeted. The Mirage 2000s carried the active Mica missile. Aerospace industry officials said that some of the radars the U.S. pilots encountered, including that of the Mirage 2000s, exhibited different characteristics than those on standard versions of the aircraft.

The U.S. pilots used no active missiles, and the AIM-120 Amraam capability was limited to a 20-naut.-mi. range while keeping the target illuminated when attacking and 18 naut. mi. when defending, as were all the missiles in the exercise.

"When we saw that they were a more professional air force, we realized that within the constraints of the exercise we were going to have a very difficult time," Snowden says. "In general, it looked like they ran a broad spectrum of tactics and they were adaptive. They would analyze what we were doing and then try something else. They weren't afraid to bring the strikers in high or low. They would move them around so that we could never anticipate from day to day what we were going to see."

By comparison, the U.S. pilots don't think they offered the Indians any surprises. The initial tactic is to run a wall with all four F-15s up front. That plays well when the long-range missiles and AESA radar are in play.

"You know we're there and we're not hiding," Snowden says. "But we didn't have the beyond-visual-range shot or the numerical advantage. Eventually we were just worn down by the numbers. They were very smart about it. Their goal was to get to a target area, engage the target and then withdraw without prolonging the fight. If there were a couple of Eagles still alive away from the target area, they would keep them pinned in, get done with the target and then egress with all their forces.

"All their aircraft seemed to be capable of breaking out [targets] and shooting at the ranges the exercise allowed," he says. "We generally don't train to an active missile threat [like the Mirage's Mica or the AA-12 for the Russian-built aircraft], and that was one of the things that caused us some problems."

USAF planners here see Cope India as the first step in an annual series of exchange exercises.


http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1237790/posts (קצת ישן אבל לא זכור לי שהיה פהץ בכל מקרה, עדיין מעניין).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 30-05-2005, 00:19
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לאט לאט....
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "רברבנותינו מוכחת שוב!!!"

התרגיל הנ"ל תקוע לח"א כמו ברקן בעכוז... ואלמלא היה נוצר חשש למשבר דיפלומטי - סביר להניח שלא היינו עכשיו בקנדה.

האמת היא שיש לנו די הרבה מה ללמד את ידידותינו בעולם (ולא רק בתחום האויר), אבל יהיה טיפשי לחשוב שהמצאנו את הגלגל ושהגענו לשם כמדריכים בלבד. תמיד יש מה ללמוד - בעיקר ממי שלא נלחם כמוך, ובמיוחד בזירה שיחידת הבקרה שם, אינה בקיאה בנהלים שדווקא אתה התאמנת על פיהם, ולכן זו בהחלט חוויה תורמת.

לגבי הכתבה - הרי שבולט שהכתב אינו יודע על מה הוא שח (לא פעם ראשונה שלו) - למשל - תרגילים כאלה מבוססים על אמינות - כלומר כל קבוצה מדווחת על התוצאות, אך אינה חושפת תעוד של ההפלה או הוכחות אחרות. לכן להגיד מכאן שיש חשש שתזלוג אינפורמציה למדינות אחרות... נו. בהנחה שמטוסי ה-F-16 שלנו טסים בדיוק באותה השיטה כמו מטוסי ה-F-16 של איחוד האמירויות, ובהתבסס על זה שתמרוני לוחמת האוויר לא השתנו מהותית ב-30 השנים האחרונות, ובהתחשב בכך שהמטוסים הישראלים נראו כשהם מצויידים בסיידווינדר ולא בפיתון 4 - הרי שכמות הזליגה כאן היא נמוכה למדי...

יש תמיד מסקנות מהתבונות משיטת העבודה של חיל אחר, שמגיע עם נסיון מבצעי רב ושיטות עבודה שונות. למשל זכור לי היטב כי הטייסים האמריקאיים התרשמו מאד מכך שטייסי ח"א ניגשים לנחיתה בפרקטיקה שונה לחלוטין מהמקובל בארה"ב, ואף נימקו זאת בתו"ל ישראלי מתוחכם, שבאמת ראוי לאמץ בזירה רוויית איומים. לא משהו שיגרום לנו להפסיד במלחמה הבאה.

לפחות זה נשמע טוב...

הנייר סובל הכל והקורא לפעמים סובל יותר...

ולגבי האמירה שח"א שלנו לא נלחם כבר 20 שנה... זה נכון. אבל קשה להגיד שהיה חיל אויר אחר שנלחם יותר מאז (גם האמריקאים לא התמודדו ממש מול אוייב רציני), אז לאט לך...

אמר פרס: "רושם כמו בושם - מותר להריח, אסור לבלוע"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 30-05-2005 בשעה 00:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 30-05-2005, 09:25
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
הכל טוב ויפה
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ועוד נתון קטן וחשוב..."

אין לי ספק שיש לנו חיל אויר מצוין, אבל זו לא הנקודה. מה שמפריע לי בכתבה זה היוהרה שזולגת ממנה, היעדר הצניעות המוחלט. הטייס למשל מדבר על האימון שלנו מול האמריקאים בו התוצאות היו 250:3. אבל הסיפור כבר זלג לתקשורת בעבר ואז דובר על תוצאה של 220:20, והנה כבר מתחילים למרוח את הנתונים. זה אולי נראה כסתם מספרים, אבל הזלזול בדיוק (ובכך ביריב) מצייר אותנו כלא רציניים. אז מה, בעוד שלוש שנים יבוא מישהו ויתחיל לדבר על 300:0?
כן, אנחנו טובים, יש לנו הרבה מה ללמד את העולם, אבל יש גבול לרברבנות.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
עד כה נלחמו מטוסי ח"א כנגד מטוסי פרולר אמריקאיים...


אתה בטוח? EA-6B Prowler , המטוס ללוחמה אלקטרונית? בתמונות שפורסמו בבטאון נראו F-14 ולפי מקורות אחרים מדובר היה ב F-18.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 30-05-2005, 17:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אז ככה (מפי מקורות זרים) :-)
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "הכל טוב ויפה"

Maple Flag is not meant to be competitive. It is an exercise designed to help leaders plan and lead coalition type formations, and to give the junior aircrew realistic training in as near a combat environment as possible. Although I'm sure some side bets are going on, I don't think anyone is really keeping that kind of a score. If they were, the 3:250 kill ratio would seem about right considering the total US involvement during period 1 consisted of a pair of EA-6Bs.
Well, actually three, but in a 2 turn 2 manner. Enclosed is a shot of a couple. (with indulgence I hope). I also have a bunch of Israeli F-16 shots that I'll post to another group once resized.
Ian

מייפל פלאג לא נועד להיות תחרותי. מדובר בתרגיל לאימון מובילים (הכוונה למובילי מבנים - אנשי צ"א) בבניית כוח מבוסס על כוחות הקואליציה, ועל מנת לתת לאנשי צ"א זוטרים אפשרות להתאמן בתנאים המדמים תנאי קרב.
למרות שאני בטוח שיש מי שמקיים הימורים (לגבי התוצאות), איני סבור שיש מי שממש סופר את התוצאות.
ואם באמת היה מי שאסף את רישומי התוצאות - הרי שהתוצאה 250:3 היא סבירה למדי בהתחשב בכך שבמהלך הפרק הראשון הפעיל חא"א זוג מטוסי פרולר (בעצם הופעלו שלוה מטוסים - אך בכל פעם - זוג).
וכו'....

איאן.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:42

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר