אני לא צריך להוכיח שהטענה שלך כי רוב המלחמות נבעו מדת שגויה - אתה הבאת את הטענה,
ולכן
עליך מוטלת החובה להוכיח את נכונות הטענה, או לחלופין, לסגת ממנה...
המהפכה התעשייתית(אני שמח ששמעת עליה) לא קשורה לנושא, ולעדות - הבאתי לך דוגמות
למלחמות הגדולות בהסטוריה(גם מהעת העתיקה) שלא היו קשורות לדת, והתרחשו
הרבה לפני
המהפכה התעשייתית...
העיקר הוא השאלה האם הדת היא הגורם למלחמות, ודעתך על הדת היא אפילו פחות מטפל,
היא בכלל לא קשורה לעניין, ואני מקווה שתסלח לי אם אומר שהיא לא ממש מעניינת אותי...
אם אתה
באמת רוצה לדעת מה ההגיון בקריאת תפילה מתוך ספר, יש שני פורומים מיוחדים
בפרש לכך:
שולחן-ערוך ו
תיאולוגיה ומיתולוגיה.
אותו הדבר תקף לגבי שאר ההודעה שלך: לא ממש אכפת לי מה מסלמת ירושליים עבורך.
באמת שלא. עבורם היא קדושה, ולכן אם מתנגדים. מה אתה בכלל קשור לעניין?
הציטוט של איינשטיין גם לא עושה לי את זה. איינשטיין היה פיסיקאי גדול, אבל זה לא עושה
אותו לטוב מקאנט או מהרמב"ם כהוגה דעות. אם כבר אתה בקטע של פיסיקאי מודרניים, יש
לנו את דיראק, בוהר, שרודינגר, פיינמן, פלאנק, פון-ניומן, המילטון, צדנרסקאר ובורן... בטח
אחד מהם(או ממליון המדענים האחרים שחיו במאה השנה האחרונות) חשב קצת אחרת
מאיינשטיין בנושא. אבל הנה מדען שבטח תאהב:
ורנר הייזנברג.
הבחור היה אחראי על תכנית הגרעיון הגרמנית בזמן מלחמת העולם השניה. למה עדיף ללכת
בדרכו של איינשטיין ולא של הייזנברג? גם הוא זוכה פרס נובל לפיסיקה. כן, נראה לי שהיה
נחמד אם הנאצים היו משיגים נשק גרעיני ראשונים...
לסיכום: אין לך שום הוכחה לכך שהדת היא הגורם לרוב המלחמות, אבל יש בתוכך שנאה
עצומה כלפיה. אם נקבל את הגישה שגם נאציזם וקמוניזם הינן דתות - גם אתה דתי אדוק
מאוד. חבר בדת השנאה...