לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 10-06-2005, 21:46
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אכן קשור למהירות על-קולית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ערן פולק שמתחילה ב "ידעתם שרעם יכול לקרוץ?"

כאשר האוויר מגיע למנוע הוא חייב להגיע במהירות תת-קולית. כאשר המטוס טס במהירות תת-קולית, הרי שאין בעיה, והכונס יכול להימצא במצב "רגיל" (כמו הכונס השמאלי של המטוס בתמונה, הימני בתמונה).

כאשר המטוס טס במהירות על-קולית נוצרת בעיה, וצריך לפתור אותה . היא נפתרת ע"י "הורדת" הכונס (כמו הכונס הימני של המטוס בתמונה, השמאלי בתמונה). כתוצאה מסגירה זו של הכונס, האוויר נדחס, וכתוצאה מזה מהירותו יורדת. ממה שאני יודע מדובר במערכת הידראולית שפועלת באופן אוטומאטי (הטייס לא צריך להיות מעורב בפעולתה).

יכול להיות שבתמונה המטוס חזר מטיפול מסויים, או שפשוט ככה היא פועלת כשהמטוס על הקרקע (ראיתי סירטון שבקטע ממנו ניתן לראות סטרייק איגל על הקרקע עם שני הכונסים מורדים, וברגע שהחופה נפתחה שניהם עלו ביחד). בטח יש מישהו בפורום שיכול לפרט על אופן פעולת המערכת יותר טוב ממני.

בנוגע למטוסים אחרים עם כונסים בעלי חלקים נעים, גם למיראז' (לא יודע אם לכפיר. במיראז' ה"עכברים" נעים קדימה והחוצה, ובעצם מבצעים את אותה פעולה של דחיסת האוויר). גם ב F-14 יש חלקים נעים (בתוך הכונס). וגם לפאנטום אמורה להיות מערכת דומה.

אני אחפש תרשים שאני מכיר של הכונס של ה F-14.

עריכה: הנה התרשים:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.anft.net/f-14/f14-detail-airintake-01.gif]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 10-06-2005 בשעה 22:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 10-06-2005, 23:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כונסי אוויר
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "וואלה ! אז זה נכון ...."

אתם לא יודעים לאיזו צרה אתם נכנסים...

אז בואו נגיד בגדול (מה זה גדול? ענק!) שלכונס האויר מספר משימות והתכנון שלו מורכב לפחות כמו זה של המטוס עצמו (טוב הגזמתי קצת):

א. אספקת אוויר למנוע בזוויות התקפה שונות
ב. אספקת אויר "נקי" ורציף
ג. אספקת אויר בנתונים מתאימים למנוע.

זוית הכונס של ה-F-15 נועדה לספק למנוע אוויר בזוויות התקפה משתנות ובמגוון מהירויות רחב.
כאשר הכונס מוטה מטה - הרי ששטח החתך שלו קטן יותר בזרימה מלפנים במהירות גבוהה, אבל גם בעלת שטח אופטימלי בזווית התקפה גבוהה - אז הוא מופנה אל תוך הזרימה תוך יצירת מינימום התנגדות. ע"י שינוי הזוית ניתן גם למנוע את "הצפת" המנוע באוויר מעל ליכולת הספיקה שלו.

כפי שתואר כאן - תפקידו של כונס האוויר גם ליצור גלי הלם בטיסה על קולית - על מנת להאט את האויר ולפתור את בעיות הדחיסות שלו. האויר צריך להיכנס למנוע בזרימה למינארית (ישרה) ככל האפשר וללא מערבולות. תפקידו של הכונס לדאוג לכך.

עוד דבר שלא דובר בו - תפקידו של הכונס גם להסיר את שכבת הגבול מהזרימה הנכנסת למנוע. זה נעשה באמצעים שונים ("קילוף" ע"י התקנה מרוחקת מהגוף כמו ב-F-16, או שאיבה דרך מסננת כמו בקורנס).

אגב - הרמפות בפתח הכונס של הקורנס גם הן בעלות יכולת תנועה.

במטוסים מיושנים יותר - נגיד כמו הכפיר ודומיו - יש "עכבר" היוצר סביבו גלי הלם. איני יודע להגיד אם העכבר יכול לנוע קדימה ואחורה ובכך לשנות את שטח החתך של הכונס, אבל ישנם מטוסים בהם ה"עכבר" מסוגל לכך.

מי שממש מתעניין - אני מציע לו לחפש את הספר המצויין Modern Combat Aircraft Design של הוצאת AIRLIFE. מוקדש שם לנושא הכונסים פרק שלם (ע"מ 146-173).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 11-06-2005, 20:44
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
צחי העלית זיכרונות עם הבטאון הזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ערן פולק שמתחילה ב "ידעתם שרעם יכול לקרוץ?"

במירז'ים למיניהם(כולל הכפיר) ה"עכבר"(גוף מוארך בעל צורת קונוס כפול) נע בתוך הכונס קדימה ואחורה.
מי שלא רוצה להתאמץ ולקרוא את הכתבה על הכונסים,תפקידם(במטוסים על קוליים) לשבור את גלי ההלם ,הנוצרים בטיסה זאת,למס' גלי הלם נטויים ואנכיים מוחלשים ואותם להאיט למהירות תת קולית בכניסה למנוע.
כל הכונסים במטוסים המודרניים מופרדים מגוף המטוס(יש מרווח ביניהם).זה נועד לשפר את
ההפרדה של שכבת הגבול של האויר הזורם(שכבת אויר בעלת מהירות אפס-תיאורטית,היוצרת
חיכוך רב ויכולה לגרום להווצרות מערבולות.נוצרת בגלל החיספוס של פני השטח).
בתמונה המדוברת-יכול להיות שהמטוס מסיע על מנוע אחד?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 11-06-2005, 21:53
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
עוד קצת מידע
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ערן פולק שמתחילה ב "ידעתם שרעם יכול לקרוץ?"


ציטוט:
The engines are fed by a pair of laterally-mounted straight, two dimensional external compression air intakes. The intakes are swept forward from bottom to top, in order to ensure that an adequate amount of air is admitted to the engines at high angles of attack. The intakes are pivoted at their lower edges and can be adjusted in flight to angles of as much as 4 degrees above or 11 degrees below the horizontal.

The air intakes "nod" up or down under the control of an air data computer to keep the aperture facing directly into the airstream in order to maintain a smooth flow of air into the engines. The angle of the intakes can also be adjusted to prevent more air than necessary from being taken in to the engines

The intake surfaces have an additional function in providing extra maneuvering control, in a manner similar to the function of the canard foreplanes fitted to aircraft such as the SAAB JAS-39 Gripen. At supersonic speeds, the effectiveness of the "nodding" intakes is almost a third of that of the horizontal stabilators.


home.att.net/~jbaugher1/f15_3.htm
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:53

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר