14-06-2005, 22:14
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
עכשיו אתה מרגיש טוב יותר?
כי כל שאר הדברים שאמרת הם שטויות (ואתה יודע שאני בד"כ לא מתבטא כך).
>אין לי שום דבר נגד ידלין או כל אחד אחר אבל אני לא אוהב את זה שצבא שלנו מתחיל להיות ורוד.
>ורוד משום כשבגדי ח"א נרטבים הם הופכים להיות ורודים ושקופים - טוב לפחות הדקרון.
ירוק זה גם לא משהו, וחוץ מזה תכלת היא בעלת נטייה נמוכה יותר להוורדה.
>אני לא חושב שאיש ח"א כזה או אחר אשר "ראה" את הצבא מלמעלה יכול לפקד על מערך ירוק כזה >או אחר וחמור מזה אם זה אגף.
>מה יקרה בתרגילים הוא יבקש שיסבירו לו על איגוף כזה או אחר ומה עכשיו הוא יתחיל להציע הצעות
>לשינוי הרי אף אחד לא יקח אותו ברצינות.
הבחור עוסק במודיעין ברמה האסטרטגית - ובזה יש לו נסיון עשיר. הוא גם עמד בראש המכללות הצבאיות, וגם עבר הכשרת חי"ר במהלך קורס טייס - ובסוד - גם באוויר נהוגות טקטיקות איגוף ומארבים....
>כולם בלב במיוחד המג"ד, שעשה לילות ללא שינה, יגידו מי הוא בכלל שיעיר לי על הנושא >המקצועיות הוא לא איש יבשה!!!!
אם למג"ד יש גם מנטליות של חפ"ש - אז כדאי שילך הביתה. אולי יש לך בכלל בעייה עם הרמטכ"ל?
>בנוסף הרי זה ידוע כי ח"א היינו חיל אגואיסטי המנסה להעמיד את כל המשאבים שיש לרשותו
>אני לא אתחיל לפרט על מה מקרי עבר אבל אציין מקרה אחד של יחידת נחשון של מודיעין.
>אני רואה אך מבנה הכח היבשתי קטן וח"א כרגיל מתעצם ולא בצדק!!!
אני מבין שאבחנה זו נובעת מניתוח מעמיק של יכולת לוגיסטית, תפיסת שדה המערכה של העתיד, מלחמה מרושתת (או איך שקוראים לזה) או יתרונות השליטה המרכזית.
אולי כדאי להחזיר את הנ"מ לתותחנים, את יחידות הבקרה להעביר אל חיל הקשר, את המסוקים הימיים לחיל הים (גם את השחפים באותה הזדמנות), לבטל את למד"ן, את הנחשון לקלוט כבר עכשיו במודיעין או בחיל הקשר - מי שיתפוס קודם.....
די! אמר פעם מישהו (מארק טווין) ליתר דיוק: מוטב לו לאדם שישתוק, ויחשבו שהוא טיפש מאשר שידבר ויוכיח שהם צדקו!
אז כמה דוגמאות לעשות סדר, או לעורר ויכוח:
ח"א מבוסס על שליטה מרכזית. כל פעילותו ממוקדת במרכזי שליטה מתואמים, תחזוקה, מנהלה, מבצעים. כך אפשר לשלוט ריכוזית בחיל בפעולה הדורשת משוב בזמן אמת, שליטה ריכוזית וניהול מערכה דינמית.
ביזור שליטה - עשוי להביא לכפילות בהפעלה, סירבול ואף לתאונות - מה זה אומר? הפעלת מזל"טים דורשת הכשרה - שני גופי הפעלה מנותקים (מודיעין וח"א) דורשים שני מערכי הכשרה, שני מערכי הפעלה, שני מערכי תחזוקה, שני מערכי לוגיסטיקה וכפילות במערכות (הם לא הפעילו את אותם הכלים) - מה עשו - איחדו. אין סיבה שח"א יפעיל מזל"ט מעל גזרה מסויימת ויעביר מודיעין לגורמי X, ובמקביל יפעל מזל"ט של מודיעין באותה גזרה ויעביר נתונים לגורמי Y. למה לא להפעיל את שניהם תחת אותה מסגרת ולחסוך תשתיות, שעות הפעלה וכו' וכו'? ועכשיו - למי תינתן השליטה במערכת? לח"א בעל יכולת שליטה בזמן אמת (וגם בעל הצורך לשלוט במרחב האווירי) או למודיעין שנמצא מחוץ למערכת? כמה חסכו בכך? האם ח"א הפך לבעל הבלעדיות באספקת מודיעין אויר? לא! להיפך - הוא דחף להפעלת מזל"טים טקטיים לדרגי השטח!
זה גם השיקול בהפעלת שאר כלי הטייס במסגרות השת"פ השונות. זה התחיל קשה, ועכשיו זה רץ (כך לפחות מעדות אנשי סער 5 ואנשי "מגיני המערב").
איזה אמצעים אחרים חיל האויר שואף להעביר לרשותו? אולי יחידות קשר ואיסוף? אולי את 669 לחילוץ טייסים? שלדג?
אולי תתפלא לגלות שכל היחידות הנ"ל הוקמו לאחר שהצבא הירוק איכזב את חיל האויר ברמת הביצוע. למשל יחידת הקשר של חיל האויר הוקמה לאחר שבמלחמת ששת הימים לא הצליח חיל הקשר להקים מערך קשר שיאפשר הפעלה יעילה של חיל האויר. או 669 שהוקמה כלקח מחוסר היכולת של כוחות החי"ר לספק מענה הולם לחילוץ טייסים משטח אוייב וכו'...
קל לדבר, אבל ראוי ללמוד ולבדוק את הדברים טרם מעשה. וכן - אני מבין שזו צפרדע שקשה להרבה "ירוקים" לבלוע...
ועכשיו אני הולך לשתות מים ולהרגע...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|