14-06-2005, 23:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
|
|
היו גם הבדלים מהותיים
בנוגע לגירסה הבריטית אני לא ממש זוכר. אני אמצא לך את החומר הרלוונטי מתישהו בזמן הקרוב.
בנוגע לגירסאות המשודרגות הרי שהן נחלקו למספר סוגים. היו תמורות יבשתיות וימיות. היו תצורות שכללו שינויי אוויניקה פשוטים והיו כאלה שכללו שינויים מהותיים כמו הגדלה משמעותית של הכנפיים, הרחבת הגוף לקליטת כמות גדולה יותר של חימוש (מטען כפול מדגם A), הוספת מייצבים אחוריים, הוספת מכ"ם, התקנת מנועי F414, תחנות חימוש חיצוניות (שאינן קיימות במטוס המקורי) ועוד. אחת ההצעות כללה החלפת החופה הייחודית של דגם A בחופה של ה-F/A-22 לשיפור שדה הראייה.
התצורה היבשתית הפשוטה סומנה +F-117A, הגירסה הימית הפשוטה סומנה F-117N , היבשתית החדשה F-117B והימית החדשה A/F-117X (לפעמים יש מחלוקת בין המקורות בנוגע לסימון). ההצעות החלו ברובן לאחר הצלחת המטוסים ב-1991. באותה עת הייתה תמיכה לא מבוטלת, בעיקר בקונגרס, לאשר רכש מטוסים נוספים בכדי להגדיל סד"כ (ולפצות על אובדן באימונים). בשלב מסויים אף הועלתה ההצעה לרכוש את ה-F-117B כתחליף לפיתוחים שהביאו לבסוף ל-F-35. רוב ההצעות הללו נזנחו אי שם ב-1993-1994. במקום זאת הוסכם רק על שידרוג המטוסים לסטנדרט OCIP שלא קיבל סימון חדש.
אבל שוב, כל זאת מהזיכרון שלי, אני אאתר בהזדמנות את הארגז החמקן
האיור מראה את התצורה הקיצונית ביותר של ה-A/F-117X
|