לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 20-06-2005, 15:10
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
ואו תודה על ההגדשה ! נחמד מאוד !
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Samurai Jack שמתחילה ב "אוסף פסקי הלכה מגוכחים - מוקדש בהרבה אהבה ל-fiford"

והעיקר שזה יהיה באמת באהבה ולא בציניעות אה ?...

הרב עובדיה יוסף לא מייצג אותי או את דעותי ...
לי יש את הדעות שלי ולו את שלו. אני לא מקשיב לו להכול... מה שכן אני מכבד אותו כי יש מצווה שנקראת "כיבוד חכמים"

דבר אחד ברור:
לי יש רק בוס אחד והוא ה' לא אף אחד אחר...
גם לא הרב עובדיה יוסף ולא הרבה יותר טובים ממנו...

זה שהוא אומר שהם לא שווים לחיות וכאלה דברים לפי דעתי זה ממש אבל ממש לא יפה
חבל שיש אנשים שהולכים אחרי רבנים כאלה ואחרים בהליכה עיוורת ושחכו שיש להם רק בוס אחד שרק אחריו ואחרי חוקתותיו צריך לעבוד ...

הרי זה ברור שהמצווה בין הגדולות ביותר היא
"ואהבת לרעך כמוך" איך בככל אפשר לשנוא מישהו יהודי ?! במידה והוא לא כופר ורוצח אנשים...
זה משהו לא מובן לי ....
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י fiford בתאריך 20-06-2005 בשעה 15:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 20-06-2005, 16:30
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
אממ אחי
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי jtm שמתחילה ב "אתה מכבד אותו בגלל מצוות..."

מצווה= דבר טוב שאתה עוד תזדכה עליו במידה ואתה מקיים אותו

נכון שזה נשמע כמו שפטים אבל יש פה טעות
היהדות היא דת דמוקרטית למידי (ככה אני חושב ) היא לא מכריחה אף אחד הכי חשוב שזה יבוא מטעם עצמך

בגלל שאני לא כל כך מבין עניין בנושא של -"לקיים מצווה גם אם אתה לא אוהב אותה" אז אני פשוט מקיים מצוות ושלא תחשוב לא נכון בכל מצווה טמון בחובה משהו טוב ! ומה אכפת לי לעשות משהו טוב ?!
אז עד אז אני לא שואל אם לקיים מצווה גם אם אתה לא אוהב אותה למרות שזו שאלה חשובה אין לי פשוט את מי לשאול

אם תרצה תשאל משיהו שמבין בזה כמו webit
אני אומר את השם שלו הרבה אה ?

אני לא בא לה בתור נציג היהדות לי עצמי אין כל ידע בזה (וחבל) פשוט הכותב הפנה אלי את השאלה אז עניתי כמו שאני חושב ...

lol , אם תרצה לשאול שאלות על היהדות אל תשאל אותי תשאל משיהו שמבין בזה לגמרה ...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 21-06-2005, 23:02
צלמית המשתמש של DEVEL
  DEVEL DEVEL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.02
הודעות: 2,242
שלח הודעה דרך ICQ אל DEVEL שלח הודעה דרך MSN אל DEVEL
הוכחה אם אתה מעוניין אני יחפש
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "בניגוד אליך שבז לידע, אני נוהג לקרוא מדי פעם..."

נזכרתי בפולחן הזר כיוון שבלימודי התנ"ך לקראת הבגרות לפני שנה המורה הזכירה את עניין הפולחן לפירוש אחד מיני רבים לזה אני לא אומר שזה הפירוש היחיד אך זהו גם כן פירוש וגם הוא מתקבל כגון שאר הפירושים....

הנה קטע אשר נכתב על ידי אפרים קישון בדיוק באותו נושא....

''ואל תשכח משה את חוק הכשרות'', אמר אלוהים למשה, ''לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה אכזרי''.

משה חשב שנייה ואמר: ''למעשה, מה שאתה אומר זה לעולם לא לאכול בשר וחלב ביחד''.

''לא'', השיב אלוהים, ''מה שאני אומר זה לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה דבר אכזרי''.

''אה, הבנתי'', אמר משה, ''מה שאתה באמת אומר שחייבים לחכות שש שעות בין אכילת בשר לחלב, בכדי שלא יהיו יחד בבטן''.

''משה!!!'', אמר אלוהים בכעס, ''מה שאני אומר זה אל תבשל גדי בחלב של אמו, זה אכזרי!!!''.

''או אלוהי, בבקשה אל תעניש אותי על טיפשותי'', התחנן משה, ''כוונתך בוודאי היא שיהיו לנו שני סטים של כלי אוכל - אחד למאכלי בשר ואחר למאכלי חלב - ואם יש טעות אז צריך לקבור את הכלים בחוץ''.

''לעזאזל, תעשה מה שאתה רוצה''...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י DEVEL בתאריך 21-06-2005 בשעה 23:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 21-06-2005, 23:09
צלמית המשתמש של DEVEL
  DEVEL DEVEL אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.02
הודעות: 2,242
שלח הודעה דרך ICQ אל DEVEL שלח הודעה דרך MSN אל DEVEL
אכן כן
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "בדיחה מוכרת, אבל לא קשורה. תתייחס לעניין: יש לך הוכחה שזו הייתה עבודת אלילים או לא?"

עוד איסור שאינו שייך לטומאה הוא בשר בחלב. כבר שיערו המפרשים הקדמונים, שמקורו של איסור זה הוא בהרחקת מנהגי עובדי האלילים. השערה, שנתאשרה בימינו על ידי תגליות הכתבים הכנעניים באוגרית. בכתבים אלו מדובר על קורבן של גדי מבושל בחלב. כנראה, שהיה זה טקס שנהג בעת חגיגת הביכורים, ועל כן הסמיכה התורה איסור זה לדיני ביכורים:
"ראשית בכורי אדמתך תביא בית ה' אלוהיך, לא תבשל גדי בחלב אמו" (שמות כ"ג 19 ל"ד 26).
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet...hakashrut-2.htm
אם אתה מעוניין בכתבים הכנעניים.. את זה אינני מסוגל למצוא לך...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 21-06-2005, 23:24
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
או, עכשיו יש על מה לדבר.
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי DEVEL שמתחילה ב "אכן כן"

לגבי כך שהטקס היה נהוג באוגרית, אני אקבל בינתיים את טענת אתר 'דעת',
עד לבדיקה מעמיקה - אבל הבעיה בטיעון היא שהוא מתעלם מהפסוק עצמו.
איסור "גדי בחלב אימו" נכתב בתורה 3 פעמים: פעמיים בספר שמות, ושם
הוא אכן נסמך למצוות ביכורים, ופעם אחת בדברים י"ד, כ"א:
לֹא תֹאכְלוּ כָל-נְבֵלָה לַגֵּר אֲשֶׁר-בִּשְׁעָרֶיךָ תִּתְּנֶנָּה וַאֲכָלָהּ, אוֹ מָכֹר לְנָכְרִי--כִּי עַם
קָדוֹשׁ אַתָּה, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ; לֹא-תְבַשֵּׁל גְּדִי, בַּחֲלֵב אִמּוֹ.
מדוע פה הוא לא נסמך לביכורים אלא לאיסור כשרות נוסף? מה קרה מאז
ספר שמות? הטענה חביבה, ואני מאמין שיש לה בסיס, אבל לא כדאי לפתור
את הבעיה הקטנה הזו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 22-06-2005, 06:14
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
האתר אינו "מציג את כל הפנים של היהדות", וזו גם לא הנקודה.
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי DEVEL שמתחילה ב "אמממ"

אם הוא היה מציג את "כל הפנים" של היהדות הוא היה טורח לציין שיש עוד פירושים, כמו
הרשב"ם שאומר שמדובר במצווה שמטרתה למנוע גרגרנות וללמד "נימוס", וראב"ע שאומר
שמעשה כזה הוא "סופר-אכזרי", ולכן הוא אסור...

בכ"א, הקטע שציטת לא מסביר מדוע יש שינוי בספר דברים. שני הפירושים האחרים שהצעתי
מתבססים על הציווי עצמו, בלי קשר לקונטקסט, ולכן תקפים תמיד. הפירוש שהבאת מתייחס
להקשר של שתי הפעמים הראושונות שבהן נאמר הציווי - ולכן לא ברור מה קרה בפעם השלישית...
(מה גם, שראיתי אצל ספורנו שהאיסור מתייחס לעבודה זרה - אבל לא כתוב שיש קשר לביכורים)

ככה שהייתי רוצה לדעת שני דברים: מי אלה ה"מפרשים הקדומים" האלה שפירשו כך ומה
יש להם לומר על הציווי בספר דברים שלא נמצא ליד מצוות ביכורים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 20-06-2005, 17:56
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Samurai Jack שמתחילה ב "אוסף פסקי הלכה מגוכחים - מוקדש בהרבה אהבה ל-fiford"

האתר הזה הוא כ"כ לא רציני שאני לא רוצה ממש להתייחס אליו.
יש אתאיסטים נורמליים, מנסים להוכיח באופן נורמלי ולדבר באופן ראוי.
אבל האתר הזה עובר כל גבול שניתן לחשוב עליו.
האתר לוקח מקורות (מהעיתון\אינטרנט) - ומסלף אותם.
לפעמים העיתון מצליח לעשות את הסילוף עוד לפני שהוא מגיע לאתר.
סתם לשם דוגמא, הנה 3 "כתבות":
1.
כתובת הכתבה (בתמונה): http://www.hofesh.org.il/articles/h...insert-plug.jpg
איפיון:
הכותרת לא עניינית, וברגע שקוראים הכתבה מגלים את הכתבה, שדווקא נראית לגיטמית לחלוטין.
(גם לאדם לא שומר תורה ומצוות)
הכותרת, איך שלעצמה נראית מגוכחת: "הרב אומר איך להכניס שקע לתקע בשבת?" - ואז עולה השאלה באופן לגיטמי "מותר לחבר שקע לתקע בשבת?"...
ובכן, מדובר פה בפיקוח נפש בלבד, ואז - כדי לא לעבור על עבירה באופן "דרסטי" - עושים את זה בשינוי.
שוב, הכותרת מבלבלת, ומי שלא קורא את הכתבה - נראה מגוחך וצוחק.
2.
כתובת הכתבה (בתמונה): http://www.hofesh.org.il/articles/h...e-bar-mizva.jpg
איפיון:
חבל שלא הביאו את פסק ההלכה הקובע שאסור לבנות בניין או כלי(או משהו הדומה לבניין)...
ולכן הרב עובדיה יוסף נתן פסק הלכה שמותר לאפשר בניית לגו בשבת.
הדבר המצחיק, הוא,כמובן:"הרב יודע את המשחק?" או:"מה הרב נכנס למשחקים של ילדים קטנים?"
אז כמובן שההלכה האמיתית שנתן הרב עובדיה יוסף היא שמותר לילדים מתחת לבר מצווה לבנות כלי הדומה לבניין, ולא לגו, כפי שצויין בכתבה.
"מה, אז הכתבה משקרת?"
לא, אז זהו, שממש לא.
אחת מהנשים בהרצאתו של הרב שאלה:"בעקבות הפסק, ניתן לאפשר לילדים לשחק ב'לגו'?"
והרב ענה שניתן לאפשר, וגם ניתן לאפשר אפילו "אבני פלא"(שיוצרים בניין ממש - ואם לא הורסים אותו הוא יכול להשאר הרבה זמן כך.).
עכשיו זה כבר לא נראה כ"כ מצחיק, אה?
3.
כתובת הכתבה (בתמונה): http://www.hofesh.org.il/articles/h...er-cemetery.jpg
איפיון:
מכיוון שלכהנים אסור להיות טמאי מתים, אסור להם לעבור מעל בתי קברות.
אחרי שדנו בסוגייא הם מצאו את הפתרון הקל ביותר, כדי לא לגרום למשפחת הכהנים נזק כספי של כ-10 אלף שקל.
ברגע שהם נכנסים לשקיות אטומות ממש, אפשר להתיר מכל מני צדדים.
"חחח...מה - המטוס לא אטום?"
אז זהו, שממש לא, הגמרא מביאה אפשרות שהאדם יהיה כמת (אם לא ינשום) וכך לא יהיה טמא מת בעצמו.
---
בוודאי עכשיו כולם אומרים:
"נו, לקחת את ה3 שהכי קל לתרץ אותם, מה הקטע?"
אם תכנסו לאתר האתאיסטתי "חופש" - תגלו שלא רק ששהוא מסלף עובדות - אלא גם כשהוא מסלף אותן - הוא לא עושה את זה כראוי.
הוא נותן כותרות מכל הצדדים.
תנסו להיכנס לראש שלי, להבין איך הגעתי למסקנות (ואם זה הלכות "מצחיקות" - כדאי שתפנו למקור בפסיקותיו של הרב עובדיה יוסף) - ותראו שבין רגע כל אתר חופש נופל ללא הסברים.
המשך יום נעים,
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 20-06-2005, 18:08
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
מה קרה אין לכם מה להגיב ?
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "האתר הזה הוא כ"כ לא רציני..."

אתר החופש הזה מתגלה כאתר רצוף שטויות

העיקר כששאלו אותי ואת סנאג'י שאלות , כל אחד פה ידע לצחוק ולזלזל יפה מאוד אבל מה עכשיו לאן נעלמתם ?

איפה אתם עכשיו ?

עכשיו תשאלו אתwebit כמה שאלות שאתם רוצים ונראה אם ה"אמונה" של האטיאטיסטים שווה משהו

אין מה לדאוג ביחד נגלה שהעולם לא נברא מעצמו ואותו דבר גם אנחנו...
והמפץ הגדול המפורסם גם לא נוצר מעצמו
וגם כל מה שהרכיב את המפץ הגדול לא נוצר מעצמו וכולי וכולי ...

"בראשית היה חומר"
פשששש ממש הגיוני ...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י fiford בתאריך 20-06-2005 בשעה 18:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 20-06-2005, 19:34
  DarkWing108 DarkWing108 אינו מחובר  
מנהל פורום אנימה ומאנגה | The Bob
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 8,039
סוף סוף אדם שעונה כראוי!
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "האתר הזה הוא כ"כ לא רציני..."

בלי זיבולי שכל מיותרים!
פיפורד שב בשקט...
אתה צודק שלפעמים האתר אכן טועה לפעמים אבל זה בא כדי להראות משהו.
הו מגזימים מסיבה.
הרי רב גדול ומפורסם כמו עובדיה יוסף שמרצה לאנשים מתי מותר להם לקנח את האף!?
זה נשמע טיפשי מעט.
או שרב אחד טען שאסור לחבוש מגבעת כי היא כמו אוהל?
גם די מצחיק. ההגזמות הגיעו כדי להדגיש פרטים אלה.
עכשיו לא כל האתר הוא רע...
אני אישית קראתי הרבה הרבה כתבות באתר הזה וגם כתבות שלא יוצרי האתר כתבו.
הם בעיקר יוצאים נגד מחב"תים למיניהם כגון אמנון יצחק.
באתר הם מביאים קטע שמע שבו מראים כמה שטויות יש לאיש להגיד.
בקיצור אני מסכים איתך (ועם קארפמן) שיש באתר כמה דברים לא ראויים אבל יש גם כתבות
מאוד מעניינות.
יום נעים לכולם.
_____________________________________
Ladies and gentlemen, would you please move your hands repeatedly towards each other, until they make contact, releasing energy in the form of sound.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 20-06-2005, 20:03
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי DarkWing108 שמתחילה ב "סוף סוף אדם שעונה כראוי!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DarkWing108
הרי רב גדול ומפורסם כמו עובדיה יוסף שמרצה לאנשים מתי מותר להם לקנח את האף!?
זה נשמע טיפשי מעט.
או שרב אחד טען שאסור לחבוש מגבעת כי היא כמו אוהל?
גם די מצחיק. ההגזמות הגיעו כדי להדגיש פרטים אלה.

סתם ככה, בגלל שנתת שתי דוגמאות, אני יציג את העניין עם "האוהל".(אל תתן עוד דוגמאות, אני לא יעשה עכשיו מיפוי לכל האתר)(אגב, אם תוכל להפנות אותי לכתבה שמדברת על חיטוט באף, כי לא מצאתי אותה)
--
קישור לכתבה: http://www.hofesh.org.il/articles/h...ha/tent-hat.gif
איפיון:
הכתבה בוטה, ולא מדוייקת.
מדובר על מגבעת גדולה מאוד (בגדלים שנראים כמו אוהל, כמעט..)
הרב התייחס בדבריו לאשכנזיים בלבד(הוא ספרדי), בגלל פסיקות הלכה שונות של רבותם.
אם היו ממשיכים את הכתבה, הפרטים להלן היו כתובים שם...
[לא שמים לב שהכתבה קטועה?]
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DarkWing108
עכשיו לא כל האתר הוא רע...
אני אישית קראתי הרבה הרבה כתבות באתר הזה וגם כתבות שלא יוצרי האתר כתבו.
הם בעיקר יוצאים נגד מחב"תים למיניהם כגון אמנון יצחק.
באתר הם מביאים קטע שמע שבו מראים כמה שטויות יש לאיש להגיד.
בקיצור אני מסכים איתך (ועם קארפמן) שיש באתר כמה דברים לא ראויים אבל יש גם כתבות
מאוד מעניינות.

כתבות מעניינות?
עברתי בריפרוף על האתר, וגילתי שאין שם סיבה מדעית או לוגית אחת שהיא עניינית לקריאה.
מה שעוד גילתי, שמחבר האתר היה בעבר דתי ופשוט "נמאס לו" אז הוא מצא כל מני דברים להתחמק.
(אפשר לקרוא את זה באתר שלו, ולראות מה זה בעייה רצינית.)
אגב, חבל לצאת נגד מספר אנשי הסברה יהודיים שמנסים לסתור את המדע וכל דבר אחר חוץ מגישתם המה.
היהודית לא סותרת ולא תסתור את המדע או כל הוכחה לוגית, כמובן...
אז במקום להכנס ל2-3 ארגוני הסברה בסגנון לא טוב, כדאי אולי ללכת לארגון הסברה טוב.
המשך יום נעים,
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 20-06-2005, 20:19
  DarkWing108 DarkWing108 אינו מחובר  
מנהל פורום אנימה ומאנגה | The Bob
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 8,039
אתה בעצמך כתבת
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "[QUOTE=DarkWing108] הרי רב..."

שעברת על האתר ברפרוף.
אותי אישית הוא מאווד עניין ועיינתי בו מספר שעות.
עכשיו אתה בעברת כתבת לנסות להכנס לראש שלך.
עכשיו אתה נסה להכנס לשלי.
אתה מאמין מאוד לפי מה שהבנתי.
לפי האמונה שלך האל הוא אמיתי. ולכן אתה משמיץ כל אלה שחושבים אחרת.
מחבר האתר יכול להיות חזר בשאלה. הוא לא מנסה לברוח הוא פשוט מאמין שהאל לא קיים כמוני
וכמו מספר גדול מאוד של אנשים.
מעצבן אותך שאנשים לא חושבים כמוך? תשמור את זה בפנים.
היהדות סותרת הרבה
" היהודית לא סותרת ולא תסתור את המדע או כל הוכחה לוגית, כמובן..."
היהדות סותרת הרבה דברים במדע.
למשל כתוב שהארנב מעלה גרה, קיימת הפרדה בין יום ללילה בבראשית בלי כל מקור אור שנברא
ועוד מספר דברים מגוחכים שכתובים שם.
_____________________________________
Ladies and gentlemen, would you please move your hands repeatedly towards each other, until they make contact, releasing energy in the form of sound.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 20-06-2005, 20:59
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי DarkWing108 שמתחילה ב "אתה בעצמך כתבת"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DarkWing108
שעברת על האתר ברפרוף.
אותי אישית הוא מאווד עניין ועיינתי בו מספר שעות.
עכשיו אתה בעברת כתבת לנסות להכנס לראש שלך.
עכשיו אתה נסה להכנס לשלי.
אתה מאמין מאוד לפי מה שהבנתי.
לפי האמונה שלך האל הוא אמיתי. ולכן אתה משמיץ כל אלה שחושבים אחרת.
מחבר האתר יכול להיות חזר בשאלה. הוא לא מנסה לברוח הוא פשוט מאמין שהאל לא קיים כמוני
וכמו מספר גדול מאוד של אנשים.
מעצבן אותך שאנשים לא חושבים כמוך? תשמור את זה בפנים.
היהדות סותרת הרבה
" היהודית לא סותרת ולא תסתור את המדע או כל הוכחה לוגית, כמובן..."
היהדות סותרת הרבה דברים במדע.
למשל כתוב שהארנב מעלה גרה, קיימת הפרדה בין יום ללילה בבראשית בלי כל מקור אור שנברא
ועוד מספר דברים מגוחכים שכתובים שם.

כשאני אומר ריפרוף - הכוונה כשעה.
לא עיינתי בכל עמוד וכו', אבל את הרעיון הכללי של האתר - הבנתי.
אני לא משמיץ שום אחד שלא מאמין באל או כזה שמאמין בזה אבל לא שלי.
אין לי שום עניין שתהיה דתי עכשיו, זה באמת לא מעניין אותי.
--
ראית במקרה את הסרט "משפט הקופים", כי זה בדיוק השאלות המגוכחות שנשאלו שם.
אז הנה כמה תשובות:
הארנב בהחלט מעלה גרה, אבל לא בצורה שהמדע הגדיר אותו.
כשהוא עומד להוציא צואה, הוא הופך אותה לרכה, וממחזר אותה.
בדיוק כמו העלאת גרה, רק הפוך.
--
אתה, ספציפית, לא מכיר בשום אל, כפי שטרחת לציין.
אבל למי שמאמין, או שתפעיל קצת את הדמיון, ה' הוא מגדיר הזמן, לא כך?
ובכן, אם אני מאמין שה' יכל לברוא את היקום האינסופי - אני לא יכול להאמין שה' עשה חישוב אינסופי כזה או אחר, ו"ידע" בדיוק בכמה זמן הוא ברא את העולם???
אגב, אם טרחת לציין את העובדה הזאת, אולי כדאי שתלך לספר: "3 הדקות הראשונות"(מוזר מאוד שצריך 500 עמודים לתאר 3 דקות, אבל זה כבר דיון בפני עצמו) - ותשאל את כותבו - איך הוא ידע שזה 3 דקות ולא 4? הרי לא היה מושג של זמן.
ובכן, ברגע שאתה לוקח את אותו מצב, ומשאיל אותו לתקופה העכשווית, הזמן המשוער שצריך להיות הוא 3 דקות.
זאת התשובה שלי, רק בלי זמן משוער.
האל פשוט לקח את אותו זמן, העביר אותו לזמן אחר, עם מקור אור, וכך ידע במדויק כמה זמן לקח לו.
--
אגב, חבל שתטרח למצוא סתירות לוגיות או מדעיות בין התורה למדע, כי לא תמצא.
ודווקא היום, כדאי שתלך לשאול את האתאיסטים - למה להאמין שאין אלוקים?
ואז הם יפנו אותך למשפט הכי ידוע:"לך לדתיים - שיוכיחו לך שיש כזה בכלל"...
"על מי חובת ההוכחה - על זה שאומר שאין אלוקים או על זה שאומר שיש?"
השאלה הזאת,כנראה, תשאר ללא פתרון.
אגב, אם תוכל להפנות אותי לחלקים באתר שאהבת והדברים ה"נכונים" באתר, כי כאלו לא מצאתי.

---
לזה שאמר שאני לא נותן תגובה לבעלי האתר ואני פועל כמוהם, אז זה ממש לא כך.
אני לא מצפה מהם לתגובה, ולא מנסה להכפיש את השם שלהם.
אני פשוט מנסה להוריד כל הגיון מהאתר שלהם...
אני לא חושב שהם יכולים לענות משהו בקשר לדברים האלה, הדברים ברורים מאליהם.
אגב, אני בכלל לא רוצה להגיב אלייך, הצורה שאתה כותב היא בוטה, מתנשאת ולא עניינית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 20-06-2005, 21:17
צלמית המשתמש של jtm
  משתמש זכר jtm jtm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.03
הודעות: 4,222
שלח הודעה דרך ICQ אל jtm שלח הודעה דרך MSN אל jtm
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "[QUOTE=DarkWing108]שעברת על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי WeBit

אגב, חבל שתטרח למצוא סתירות לוגיות או מדעיות בין התורה למדע, כי לא תמצא.
ודווקא היום, כדאי שתלך לשאול את האתאיסטים - למה להאמין שאין אלוקים?
ואז הם יפנו אותך למשפט הכי ידוע:"לך לדתיים - שיוכיחו לך שיש כזה בכלל"...
"על מי חובת ההוכחה - על זה שאומר שאין אלוקים או על זה שאומר שיש?"
השאלה הזאת,כנראה, תשאר ללא פתרון.


WTF?! מה הקטע? האתאיסטים ישמחו לענות על השאלה "למה אין אלוהים" כמעט באותה מידה שבה הדתיים ישמחו לענות על השאלה "למה יש אלוהים". ושוב, גרמת לפסקה הזאת להיראות לרעת האתאיסטים.

לא התכוונתי להיות בוטא או מתנשא (ואני מתנצל אם פגעתי בך), ואני די בטוח שלא כתבתי שלא לעניין.

ציטוט:
לזה שאמר שאני לא נותן תגובה לבעלי האתר ואני פועל כמוהם, אז זה ממש לא כך.
אני לא מצפה מהם לתגובה, ולא מנסה להכפיש את השם שלהם.
אני פשוט מנסה להוריד כל הגיון מהאתר שלהם...


כאן אתה סותר את עצמך. להוריד מהגיון האתר (מבלי להגיד להם את זה ולתת להם הזדמנות להציג את הצד שלהם) = להכפיש את שמם מבלי לתת להם הזדמנות להגיב.

בגלל שאתה לא נותן להם הזדמנות להגיב, אין לך זכות להגיד את זה:

ציטוט:
אני לא חושב שהם יכולים לענות משהו בקשר לדברים האלה, הדברים ברורים מאליהם.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י jtm בתאריך 20-06-2005 בשעה 21:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 21-06-2005, 10:24
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
דבר ראשון שיהיה לך בהצלחה !
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי DarkWing108 שמתחילה ב "למה אתה שלאתאיסטים תיהיה בעיה להוכיח שאין אלוהים?..."

ועוד כמה דברים ...

תקשיב כדי שתוכל להאמין בה' לא צריך לראות אותו זה משהו שולי,כי אתה פשוט יודע שהוא קיים !

זה כמו שאח שלך יהיה בטבריה (במידה ואתה גר בעיר אחרת) ואתה לא תראה אותו אבל אתה יודע שהוא קיים! כי הוא פשוט אח שלך ! אתה בכלל לא צריך הוכחות לראות כדי לדעת שהוא קיים! כי אתה מתקשר איתו דרך האיימיל בטלפון ועוד דברים ...
זה שלא תראה אותו אומר לך משהו ? ברור שלא...

עם ה' אפשר לתקשר דרך התפילין או פשוט הכי טוב דרך הלב

נ.ב
webit ישר כוח!
אני עוקב אחרי הדיון ומופתע עד כדי איזה מהירות האמת מתחילה להיחשף...


אה ועוד דבר
כן, לאטיאטיסטים יש לא רק בעיה אחת, אלא הרבה בעיות שיוכחיו שאין ה' ...
בדוק.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 21-06-2005, 14:00
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 91 שנכתבה על ידי php שמתחילה ב "חרשתי על האשכול הזה כבר פעם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי php
אני רוצה תשובה עכשיו: למה אלוהים ברא אותנו? הוא לא צריך אותנו, הוא מעלינו, הישות העליונה, אז למה הוא יצר יצורים שיכולים ללכת ולדבר כדי שיהללו וישבחו אותו, יקריבו לו קורבנות ויענו את עצמם אם לא הלכו בדרך שהוא רצה? מה, כאילו..שיעמם לו?

הגזמת, זו השאלה הכי בסיסית שנשאלת בכל מקום שהוא...
אלוקים מושלם, לא כן?
ובכן..
אלוקים על כל מרחב היקום - זה לא משולם ,כי הרי הוא לא נותן כלום.
ובכן - אלוקים ברא את העולם והאדם - כדי להיטיב לנבראים.
עכשיו, כמו כל בן-אדם נורמלי, תשאל את השאלה הבאה:
"אם ה' עשה את העולם כדי להיטיב לנו, אז למה לעזאזאל צריך לקיים 613 מצוות, לא קצת מוגזם?"
ובכן, התשובה היא פשוטה:
אם עושים פה מה שאנחנו רוצים, ובעולם הבא מקבלים גן-עדן ב"סוטול" - אז ה' היה נותן צדקה.
ובכן...בצדקה יש משהו חסר...
ובכן, ה' החליט שאנחנו נעשה כמה שיותר מצוות, על מנת שבעולם הבא - כל ההנאה תהיה בזכותנו המלאה - כשכר!!!!
עכשיו קיבלת תשובה, והיא לוגית מאוד.
הייתי נותן לך פה את הזוהר (כ5 עמודים בארמית) - אבל ההסבר ארוך מדי ולא מובן לרוב האנשים.
המשך יום נעים,
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 22-06-2005, 11:28
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
אין לך מושג מה כתוב שם. הגיע הזמן שתפתח תנ"ך...
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי DarkWing108 שמתחילה ב "זה נכון"

בסיפור עם אלישע כתוב כך:
כג וַיַּעַל מִשָּׁם, בֵּית-אֵל; וְהוּא עֹלֶה בַדֶּרֶךְ, וּנְעָרִים קְטַנִּים יָצְאוּ
מִן-הָעִיר, וַיִּתְקַלְּסוּ-בוֹ וַיֹּאמְרוּ לוֹ, עֲלֵה קֵרֵחַ עֲלֵה קֵרֵחַ. כד וַיִּפֶן
אַחֲרָיו וַיִּרְאֵם, וַיְקַלְלֵם בְּשֵׁם יְהוָה; וַתֵּצֶאנָה שְׁתַּיִם דֻּבִּים, מִן-הַיַּעַר,
וַתְּבַקַּעְנָה מֵהֶם, אַרְבָּעִים וּשְׁנֵי יְלָדִים. כה וַיֵּלֶךְ מִשָּׁם, אֶל-הַר
הַכַּרְמֶל; וּמִשָּׁם, שָׁב שֹׁמְרוֹן. {פ}
יפה מאוד שאתה מכיר את שלושת הפסוקים האלה, ועכשיו הגיע הזמן שתקרא את ארבעת
הפסוקים הקודמים להם:
יט וַיֹּאמְרוּ אַנְשֵׁי הָעִיר, אֶל-אֱלִישָׁע, הִנֵּה-נָא מוֹשַׁב הָעִיר טוֹב,
כַּאֲשֶׁר אֲדֹנִי רֹאֶה; וְהַמַּיִם רָעִים, וְהָאָרֶץ מְשַׁכָּלֶת. כ וַיֹּאמֶר,
קְחוּ-לִי צְלֹחִית חֲדָשָׁה, וְשִׂימוּ שָׁם, מֶלַח; וַיִּקְחוּ, אֵלָיו. כא וַיֵּצֵא
אֶל-מוֹצָא הַמַּיִם, וַיַּשְׁלֶךְ-שָׁם מֶלַח; וַיֹּאמֶר כֹּה-אָמַר יְהוָה, רִפִּאתִי
לַמַּיִם הָאֵלֶּה--לֹא-יִהְיֶה מִשָּׁם עוֹד, מָוֶת וּמְשַׁכָּלֶת. כב וַיֵּרָפוּ הַמַּיִם,
עַד הַיּוֹם הַזֶּה, כִּדְבַר אֱלִישָׁע, אֲשֶׁר דִּבֵּר. {פ}

אלישע ריפא לאנשי העיר את המים המורעלים, וחבורת ה"ילדים-נערים" הללו לועגים לו. ומה
טיב הלעג הזה? מה בעצם הירידה? בוא נקרא את מצודת דוד עבור פסוק כ"ג:
(כג) עלה קרח לפי שאליהו רבו, היה בעל שער, ואלישע היה קרח,
אמרו בלהג והתול, עלה קרח השמימה, כאליהו רבך, וכאילו אמרו,
אינך במעלה כמוהו, כי הוא היה בעל שער, ואתה קרח.
כמו-כן, כדאי לראות מה אומרים רש"י ומצודת דוד עם פסוק כ"ד. נתחיל מרש"י:
(כד) ויראם ראה שאין בהם ולא בזרעם לחלוחית של טובה
שמתבסס על הגמרא, במסכת סוטה, דף מ"ו ע"ב. והנה מצודת דוד שאומרת בערך את אותו
הדבר:
(כד) ויראם אמרו רבותינו ז"ל שראה ברוח הקודש שאין בהם לחלוחית
טובה, ולכן קללם.
כלומר, אלישע ראה ברוח הקודש שהחבורה הזו הם לא סתם פרחחים, אלא רשעים מרושעים
שאין בהם אפילו טיפ-טיפונת של טוב, ולכן קילל אותם. אנשים ש"אין בהם לחלוחית של טובה"
רחוקים מלהיות החפים מפשע שהוזכרו למעלה...

כמו-כן, אם נחזור למה שאמרו הנערים לאלישע, נראה שכתוב בספר שמות, פרק כ"ב כך:
כז אֱלֹהִים, לֹא תְקַלֵּל; וְנָשִׂיא בְעַמְּךָ, לֹא תָאֹר.
הפרשנים חלוקים בדעותיהם בשאלת מיהו נשיא. חלק טוענים שזהו המלך, חלק טוענים
אחרת. נתסכל בפירושו של חזקוני לפסוק:
ונשיא בעמך לא תאור, למה נאמר, אם לא להזהיר שלא לקלל את
הדיין* הרי כבר אמור, אלא סתם נשיא היינו עשיר ומלוה לאחרים,
וסמוך הוא לאם חבול תחבול שלמת רעך (פסוק כה), והזהירו הכתוב
שלא לקלל העשיר אם חבלו שהרי ההנהו מנכסיו.
*חזקוני מתייחס לפירוש המקובל ל"אלוהים לא תקלל" שאומר שאסור לקלל דיין, גם אם הפסיקה
שלו לא מוצאת חן בעיניך...

מכאן אנחנו יכולים לעשות דין קל-וחומר פשוט מאוד, שאם אסור לקלל עשיר, כי הוא מלווה
לאחרים - קו"ח שאסור לקלל נביא שמסנגר על כל העם בפני אלוהים, ולכן הנערים הללו
ממילא חייבים מיתה עפ"י דין תורה. אלוהים לא חידש כאן שום דבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #119  
ישן 22-06-2005, 11:50
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
ילדים קטנים לא שונים מאנשים אחרים אם הם רעים אז הם יגדלו להיות גם רעים זה לא משנה
בתגובה להודעה מספר 118 שנכתבה על ידי DarkWing108 שמתחילה ב "את זה אני יודע."

כלום.
אותו דבר במצב של היום
אנחנו רואים בכול יום כמעט ילדים קטנים שהחלום שלהם הוא להתאבד ולהרוג כמה שיותר יהודים בארץ ישראל...
עכשיו זה גם לא נשמע לך טוב ?
ומה אם הילדים הקטנים האלה הרבה יותר רעים מהאשר מחבלים קטנים (כמו שמוזכר בתנ"ך)

מהדברים הכתובים :
כלומר, אלישע ראה ברוח הקודש שהחבורה הזו הם לא סתם פרחחים, אלא רשעים מרושעים
שאין בהם אפילו טיפ-טיפונת של טוב, ולכן קילל אותם. אנשים ש"אין בהם לחלוחית של טובה"
רחוקים מלהיות החפים מפשע שהוזכרו למעלה...

ועכשיו תגיד לי...
רשעים מרושעים כמו שנאמר, מגיע להם זכות קיום ? מגיע להם לחיות? מגיע להם לנסות ולהיות רעים לכל מי שעומד בדרכם ? הם לא סתם פרחחים ! הם רשעים מרושעים !
מגיע להם צא'נס או זכות להתפוץץ פה ?! כאשר אלישע בודק להם את הנשמה והוא מגלה שיש פה פגם אין מקום לשאלות בכלל ! אלישע עושה כאן מעשה טוב כל כך בכך שהוא מקלל את הילדים\המחבלים האלה!
ואם הילדים האלה היו רוצחים אנשים חפים מפשע (מה שמתואר בכך שהם רשעים מרושעים ) גם לא ההיתה מסכים בכך שיקלל אותם...
אין פה שום מקום לעירעור בכלל...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #131  
ישן 22-06-2005, 11:25
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
מה שאתה אומר זה ברור לחולטין... מה לא מובן פה ...
בתגובה להודעה מספר 130 שנכתבה על ידי php שמתחילה ב "סתם נתתי דוגמא לעמים שלא הלכו בדרך של אלוהים (כלומר לא שייכים לעם ישראל) ונענשו."

בטח שזה לא האמא של הניסים לגבי בכורי מצריים !
מה זה השאלה המוזרה הזאות?!
המצרים זה כמו המחבלים של היום
תגיד לי עכשיו :
אם קבוצה של מחבלים יבואו לקבוצה של חיילים ויעשו בהם לינץ' מה אתה תגיד על זה ?
שלא מגיע להם עונש?! אתה לא תרצה לנקום ?!
אותו דבר במצריים הקדומה
שהמצריים שעבדו את בני ישראל עינו אותם ונתנו להם יחס של עבדים חסרי זכויות אתה לא חושב שמגיע להם עונש?!
ברור שזה לא יהיה טוב למצריים וככה זה אמור להיות
אתה רוצה להטיב לאוייבים שלך שרוצחים אותך יום יום ?אתה רוצה שהם ייחיו חיים טובים ?! כמובן שלא אתה רוצה שהם יסבלו ! ומכות מצריים הם תגובה טובה לכל מה שהמצריים עשו לבני ישראל במצרים...

אתה ממש לא צודק... ממש לא
ה' לא נותן\משנה דעות של אנשים, כל הקטע הוא שאנחנו(כל בני האדם) במבחן ובמבחן כמו במבחן לא מגלים באמצע
ה' לא מתערב בכלל במחשבותיו או בדעותיו של פרעה.. הוא לא גרם לכך שפרעה לא ישלח את בני ישראל לחופשי ממש לא...פרעה הוא בן אדם על דעת עצמו הוא מחליט אפ אחד לא משנה לו את ההחלטה
ה' בא להעביר לפרעה על ידי משה ואהרון שאם הוא לא ישחרר אותם אז חבל לו על הזמן
פרעה לא מקשיב וזו ההחלטה שלו

לה' (ככה לפחות אני חושב ) יש אינטרסים אחרים להראות לעם ישראל את כל הנפלאות והניסים שהוא עושה להם ,כמה שהוא אוהב אותם!
שום דבר טוב לא הולך בקלות והוא רוצה להמחיש לעם ישראל מי הוא ומה כוחו, גם עם כל ההעקשנות של פרעה...
שיעו שיש רק ה' אחד ולא אחר לא פסל ולא כלום רק ה' אחד שרק בו צריך להאין ולקיים את מצוותו וחוקתיו.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #133  
ישן 22-06-2005, 17:08
  fiford fiford אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.05
הודעות: 775
ידידי, אין שום סיבה להתעצבן
בתגובה להודעה מספר 132 שנכתבה על ידי php שמתחילה ב "לקחת את זה לכיוון שונה לגמרי, אידיוט....."

אם אל שמת לב טוב אני לא אמרתי לך משהו שבכלל מפקפק באכפתיות שלך למדינה או להרוגים שלנו,
אני התכוונתי להעביר לך את זה בדרך שיותר נוגעת ללבך
השאלות ששאלתי הם שאלות רטוריות אין פה בכלל כוונה או ספק לערער כך או כך בדאגה ובאכפתיות שלך כלפי החיילים שלנו... זו לא הייתה הנקודה בכלל

ושוב פעם אני מבקש ממך אני לא קראת לך אידיוט או דברים בסגנון הזה (לפחות לא ברמה שלך...) אז אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך (תראה זה אפילו גם רשום בחוקי הפורום ) זה באמת סתם מוריד את הרמה של הדיון ....
וגורם לזילזול אחד בשני...
אז בו נגיד שכאן הפסקנו עם המילים הלא יפות.

דבר שני ה' הוא האחראי שאנחנו חיים פה בכלל לא קשור אם זה בחיסול המחבלים או בכלל תסתכל על כל מלחמות ישראל... אם כל אלה הם לא ניסים מאת אחריותו הבלעדית של ה' אני לא חושב שנצליח להבין את הניסים שקורים לנו יום יום ...צריך יותר טיפה לפקוח את העיניים להסתכל סביב לראות את מה שקורה ולהבין מה שקרה...

דבר שלישי
אני לא אומר שטויוצ במידה וטעיתי אשמח אם תראה לי למה אתה מתכוון וכך נוכל להבין אחד את השני יותר טוב
אל איזה פרק ופסוק אתה מתכוון ? וביחד נגלה מה קורה...

דרך אגב
אני מצטער אם יהיה לי קשה לענות פשוט האתר של פרש אצלי נדפק חבל על הזמן לא יודע מה קור הפה אני מנחש איפה הכפתור של התגובה וככה גם עניתה לך עכשיו...

המשך יום נעים ומלא הפתעות
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #136  
ישן 22-06-2005, 23:20
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
מה שרע הוא ששעור תנ"ך בתיכון לא נותן הרבה ידע, להפך...
בתגובה להודעה מספר 135 שנכתבה על ידי php שמתחילה ב "מה רע במחברת וספר תנ"ך? :) אני לא הולך לבי"ס דתי, אז כן בזה מסתכם כל הידע שלי."

זה די מוציא את הטעם מכל הדיון, כי אתה מדבר מידע שטחי של 40 פרקים מהתנ"ך, ועם
כל הכבוד לך ולמערכת החינוך, זה לא הרבה...

לגבי הדוגמה של DarkiWing הרגע עניתי למעלה באריכות, אבל השורה התחתונה היא
שהדוגמה שלו שגויה, כי הנערים היו רחוקים מלהיות צדיקים, קדושים, תמימים וחפים מפשע...

זה ש"ה' החזיק בלב פרעה" לא רלוונטי לעובדה שהמצרים העבידו בפרך את בני-ישראל
ולא רק פרעה. הם נענשו על חטיאהם, ופרעה נענש על חטאיו.

גם לגבי פרעה לא דייקת. אמנם כתוב כי אלוהים אומר למשה "ואני אקשה את לב פרעה"
בשמות, פרק ז':
א וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, רְאֵה נְתַתִּיךָ אֱלֹהִים לְפַרְעֹה; וְאַהֲרֹן
אָחִיךָ, יִהְיֶה נְבִיאֶךָ. ב אַתָּה תְדַבֵּר, אֵת כָּל-אֲשֶׁר אֲצַוֶּךָּ; וְאַהֲרֹן
אָחִיךָ יְדַבֵּר אֶל-פַּרְעֹה, וְשִׁלַּח אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵאַרְצוֹ. ג וַאֲנִי
אַקְשֶׁה, אֶת-לֵב פַּרְעֹה; וְהִרְבֵּיתִי אֶת-אֹתֹתַי וְאֶת-מוֹפְתַי, בְּאֶרֶץ
מִצְרָיִם. ד וְלֹא-יִשְׁמַע אֲלֵכֶם פַּרְעֹה, וְנָתַתִּי אֶת-יָדִי בְּמִצְרָיִם;
וְהוֹצֵאתִי אֶת-צִבְאֹתַי אֶת-עַמִּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, בִּשְׁפָטִים,
גְּדֹלִים. ה וְיָדְעוּ מִצְרַיִם כִּי-אֲנִי יְהוָה, בִּנְטֹתִי אֶת-יָדִי עַל-מִצְרָיִם;
וְהוֹצֵאתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, מִתּוֹכָם. ו וַיַּעַשׂ מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן--כַּאֲשֶׁר
צִוָּה יְהוָה אֹתָם, כֵּן עָשׂוּ. ז וּמֹשֶׁה, בֶּן-שְׁמֹנִים שָׁנָה, וְאַהֲרֹן,
בֶּן-שָׁלֹשׁ וּשְׁמֹנִים שָׁנָה--בְּדַבְּרָם, אֶל-פַּרְעֹה. {פ}
אבל אם תשים לב לכל המקומות שבהם כתוב "ויחזק לב פרעה" תראה תמונה קצת
שונה. אני אעבור על כל המקרים, בצירוף ההסברים:
שמות פרק ז':
ח וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר. ט כִּי יְדַבֵּר אֲלֵכֶם
פַּרְעֹה לֵאמֹר, תְּנוּ לָכֶם מוֹפֵת; וְאָמַרְתָּ אֶל-אַהֲרֹן, קַח אֶת-מַטְּךָ
וְהַשְׁלֵךְ לִפְנֵי-פַרְעֹה--יְהִי לְתַנִּין. י וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, אֶל-פַּרְעֹה,
וַיַּעֲשׂוּ כֵן, כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה; וַיַּשְׁלֵךְ אַהֲרֹן אֶת-מַטֵּהוּ, לִפְנֵי פַרְעֹה
וְלִפְנֵי עֲבָדָיו--וַיְהִי לְתַנִּין. יא וַיִּקְרָא, גַּם-פַּרְעֹה, לַחֲכָמִים, וְלַמְכַשְּׁפִים;
וַיַּעֲשׂוּ גַם-הֵם חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם, בְּלַהֲטֵיהֶם--כֵּן. יב וַיַּשְׁלִיכוּ אִישׁ מַטֵּהוּ,
וַיִּהְיוּ לְתַנִּינִם; וַיִּבְלַע מַטֵּה-אַהֲרֹן, אֶת-מַטֹּתָם. יג וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה,
וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם: כַּאֲשֶׁר, דִּבֶּר יְהוָה. {ס}

ראב"ע מפרש:
(יג) ויחזק, מעצמו, בעבור שראה שעשו החרטומים כמעשה אהרן.



שמות פרק ז':
יט וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, אֱמֹר אֶל-אַהֲרֹן קַח מַטְּךָ וּנְטֵה-יָדְךָ
עַל-מֵימֵי מִצְרַיִם עַל-נַהֲרֹתָם עַל-יְאֹרֵיהֶם וְעַל-אַגְמֵיהֶם וְעַל כָּל-מִקְוֵה
מֵימֵיהֶם--וְיִהְיוּ-דָם; וְהָיָה דָם בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, וּבָעֵצִים וּבָאֲבָנִים.
כ וַיַּעֲשׂוּ-כֵן מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, וַיָּרֶם בַּמַּטֶּה וַיַּךְ אֶת-הַמַּיִם
אֲשֶׁר בַּיְאֹר, לְעֵינֵי פַרְעֹה, וּלְעֵינֵי עֲבָדָיו; וַיֵּהָפְכוּ כָּל-הַמַּיִם אֲשֶׁר-בַּיְאֹר,
לְדָם. כא וְהַדָּגָה אֲשֶׁר-בַּיְאֹר מֵתָה, וַיִּבְאַשׁ הַיְאֹר, וְלֹא-יָכְלוּ מִצְרַיִם,
לִשְׁתּוֹת מַיִם מִן-הַיְאֹר; וַיְהִי הַדָּם, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם. כב וַיַּעֲשׂוּ-כֵן
חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם, בְּלָטֵיהֶם; וַיֶּחֱזַק לֵב-פַּרְעֹה וְלֹא-שָׁמַע אֲלֵהֶם, כַּאֲשֶׁר
דִּבֶּר יְהוָה. כג וַיִּפֶן פַּרְעֹה, וַיָּבֹא אֶל-בֵּיתוֹ; וְלֹא-שָׁת לִבּוֹ, גַּם-לָזֹאת.
כד וַיַּחְפְּרוּ כָל-מִצְרַיִם סְבִיבֹת הַיְאֹר, מַיִם לִשְׁתּוֹת: כִּי לֹא יָכְלוּ לִשְׁתֹּת,
מִמֵּימֵי הַיְאֹר. כה וַיִּמָּלֵא, שִׁבְעַת יָמִים, אַחֲרֵי הַכּוֹת-יְהוָה, אֶת-הַיְאֹר. {פ}

שוב פרעה פועל מעצמו, כמו למעלה.

רשי" מפרש:
ויחזק לב פרעה, לומר: על ידי מכשפות אתם עושים כן, תבן אתם מכניסים
לעפריים, עיר שכולה תבן, אף אתם מביאין מכשפות למצרים שכולה מלאה
כשפים.



כאן מגיעה מכת כינים, שאותה חרטומי פרעה לא מצליחים לעצור בעזרת
כשפיהם, ומזהירים את פרעה שפה הוא משחק בליגה של הגדולים, וזה
גדול עליו. שוב, הוא לא מקשיב לבדו.

שמות פרק ח':
יב וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה, אֱמֹר אֶל-אַהֲרֹן, נְטֵה אֶת-מַטְּךָ וְהַךְ אֶת-עֲפַר
הָאָרֶץ; וְהָיָה לְכִנִּם, בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם. יג וַיַּעֲשׂוּ-כֵן, וַיֵּט אַהֲרֹן אֶת-יָדוֹ בְמַטֵּהוּ
וַיַּךְ אֶת-עֲפַר הָאָרֶץ, וַתְּהִי הַכִּנָּם, בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה: כָּל-עֲפַר הָאָרֶץ הָיָה כִנִּים,
בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם. יד וַיַּעֲשׂוּ-כֵן הַחַרְטֻמִּים בְּלָטֵיהֶם לְהוֹצִיא אֶת-הַכִּנִּים, וְלֹא
יָכֹלוּ; וַתְּהִי, הַכִּנָּם, בָּאָדָם, וּבַבְּהֵמָה. טו וַיֹּאמְרוּ הַחַרְטֻמִּם אֶל-פַּרְעֹה, אֶצְבַּע
אֱלֹהִים הִוא; וַיֶּחֱזַק לֵב-פַּרְעֹה וְלֹא-שָׁמַע אֲלֵהֶם, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה. {ס}




שמות פרק ט':
א וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, בֹּא אֶל-פַּרְעֹה; וְדִבַּרְתָּ אֵלָיו, כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי
הָעִבְרִים, שַׁלַּח אֶת-עַמִּי, וְיַעַבְדֻנִי. ב כִּי אִם-מָאֵן אַתָּה, לְשַׁלֵּחַ, וְעוֹדְךָ, מַחֲזִיק בָּם.
ג הִנֵּה יַד-יְהוָה הוֹיָה, בְּמִקְנְךָ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה, בַּסּוּסִים בַּחֲמֹרִים בַּגְּמַלִּים, בַּבָּקָר
וּבַצֹּאן--דֶּבֶר, כָּבֵד מְאֹד. ד וְהִפְלָה יְהוָה--בֵּין מִקְנֵה יִשְׂרָאֵל, וּבֵין מִקְנֵה מִצְרָיִם;
וְלֹא יָמוּת מִכָּל-לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, דָּבָר. ה וַיָּשֶׂם יְהוָה, מוֹעֵד לֵאמֹר: מָחָר, יַעֲשֶׂה
יְהוָה הַדָּבָר הַזֶּה--בָּאָרֶץ. ו וַיַּעַשׂ יְהוָה אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה, מִמָּחֳרָת, וַיָּמָת, כֹּל מִקְנֵה
מִצְרָיִם; וּמִמִּקְנֵה בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, לֹא-מֵת אֶחָד. ז וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה--וְהִנֵּה לֹא-מֵת
מִמִּקְנֵה יִשְׂרָאֵל, עַד-אֶחָד; וַיִּכְבַּד לֵב פַּרְעֹה, וְלֹא שִׁלַּח אֶת-הָעָם. {פ}

פרעה חוטף דבר, שבא בבירור מאלוהים, שכן הוא פגע רק במצרים, ופרעה
עדיין לא מקשיב - על דעת עצמו.




שמות ט':
ח וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, קְחוּ לָכֶם מְלֹא חָפְנֵיכֶם, פִּיחַ כִּבְשָׁן;
וּזְרָקוֹ מֹשֶׁה הַשָּׁמַיְמָה, לְעֵינֵי פַרְעֹה. ט וְהָיָה לְאָבָק, עַל כָּל-אֶרֶץ מִצְרָיִם;
וְהָיָה עַל-הָאָדָם וְעַל-הַבְּהֵמָה, לִשְׁחִין פֹּרֵחַ אֲבַעְבֻּעֹת--בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם.
י וַיִּקְחוּ אֶת-פִּיחַ הַכִּבְשָׁן, וַיַּעַמְדוּ לִפְנֵי פַרְעֹה, וַיִּזְרֹק אֹתוֹ מֹשֶׁה, הַשָּׁמָיְמָה;
וַיְהִי, שְׁחִין אֲבַעְבֻּעֹת, פֹּרֵחַ, בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה. יא וְלֹא-יָכְלוּ הַחַרְטֻמִּים,
לַעֲמֹד לִפְנֵי מֹשֶׁה--מִפְּנֵי הַשְּׁחִין: כִּי-הָיָה הַשְּׁחִין, בַּחַרְטֻמִּם וּבְכָל-מִצְרָיִם.
יב וַיְחַזֵּק יְהוָה אֶת-לֵב פַּרְעֹה, וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם: כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה. {ס}


רק עכשיו, אחרי מכת שחין, אחרי 4 פעמים שליבו של פרעה "התחזק" לבדו,
רק כאן אלוהים מתערב וכתוב "ויחזק ה' את לב פרעה". במכה הבאה פרעה
שוב מחליט לבד להתעלם מהאזהרה:




שמות ט':
לג וַיֵּצֵא מֹשֶׁה מֵעִם פַּרְעֹה, אֶת-הָעִיר, וַיִּפְרֹשׂ כַּפָּיו, אֶל-יְהוָה; וַיַּחְדְּלוּ
הַקֹּלוֹת וְהַבָּרָד, וּמָטָר לֹא-נִתַּךְ אָרְצָה. לד וַיַּרְא פַּרְעֹה, כִּי-חָדַל הַמָּטָר
וְהַבָּרָד וְהַקֹּלֹת--וַיֹּסֶף לַחֲטֹא; וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ, הוּא וַעֲבָדָיו. לה וַיֶּחֱזַק לֵב
פַּרְעֹה, וְלֹא שִׁלַּח אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה, בְּיַד-מֹשֶׁה. {פ}


פרעה חוטף ברד מעורב באש, ושים לב מה קורה: קודם פרעה מוסיף לחטוא,
לבו ולב עבדיו כבדים, וליבו מתחזק.
חזקוני מסביר לנו מה הולך פה:
ויוסף לחטוא, ויכבד לבו הוא ועבדיו, אמרו: אין הקב"ה מביא
ככה פעם שניה.
ד"א לפי שאמר למעלה: ה' הצדיק וגו' (פסוק
כז), משמע שלא היה בלבו לחטוא
ולעכבם ועכשיו כשנתחרט
כתיב ביה.

כלומר, פרעה ועבדיו תפסו מעצם חכמים ואמרו "וואלה, טוב, אלוהים עשה לנו
ברד מפחיד אש, אבל הוא לא יעשה לנו ככה שוב - אז אפשר להמשיך להרוג
את בני-ישראל"...
חזקוני ממשיך לפרש, ומסביר:
ויוסף לחטוא, לפי שאמר למעלה: חטאתי הפעם (פסוק כז).
כן דרכם של רשעים כשהם בצרה נכנעים, עברה הצרה חוזרים
לקלקולם, ולשעבר היתה הצרה עליהם, כדכתיב: הירא את דבר
ה' וגו' (לעיל פסוק כ), ועכשיו כשעברו היסורים, בעטו בהם.

חזקוני מסביר שפרעה ואנשיו הם חבורת רשעים, שכשרע להם, נכנעים
וממבקשים סליחה יפה יפה. ואז כשלרגע עוזבים אותם בשקט - הם שוב
בשלהם.

ספורנו מסביר בקטע הזה שפרעה הכביד את לבו שלו בעצמו, ואילו אלוהים
חיזק את ליבו(שלמרות שפה אלוהים דווקא לא מוזכר) - כלומר, נתן לו את
הכח והסיבולת לעמוד בעוד מכות.
פרעה בעצמו לא רצה לשחרר את בני-ישראל, אבל זה היה קשה לו, כך
שהיה משחרר אותם כשהעצבים שלו היו קורסים. אלוהים פשוט נתן לו את
האומץ והסיבולת שהוא כל-כך רצה כדי להיות מסוגל לא לשחרר את בנ"י.
בארבעת האיזכורים הבאם של "ויחזק לב פרעה" מצויין שאלוהים היה זה שחיזק את ליבו
אבל זה בא אחרי פעם אחת שבה פרעה החליט החלטה מטורפת, לאבד עם שלם, והיו לו
חמש אזהרות כבדות, שמהן בחר להתעלם. רק אחרי זה אלוהים מתחיל לספור לו ריבית
ולחזק את ליבו.

נחזור לקטע מתחילת פרק ז', שבו אלוהים מספר למשה שהוא הולך "להקשות את לב פרעה".
יש שני פירושים עיקריים שמסבירים מה הכוונה ב"ואני אקשה את לב פרעה". הרמב"ן נותן
את הפירוש הראשון, ואומר כך(:
(ג) ואני אקשה את לב פרעה, אמרו במדרש רבה גלה לו שהוא עתיד
לחזק את לבו בעבור לעשות בו הדין, תחת שהעבידם בעבודה קשה.
ועוד שם כי אני הכבדתי את לבו (להלן י א), אמר רבי יוחנן מכאן פתחון
פה למינין לומר לא היתה ממנו שיעשה תשובה. אמר רבי שמעון בן לקיש
יסתם פיהם של מינין, אלא אם ללצים הוא יליץ (משלי ג לד), מתרה בו
פעם ראשונה ושניה ושלישית ואינו חוזר בו, והוא נועל בו דלת מן התשובה
כדי לפרוע ממנו מה שחטא. כך פרעה הרשע כיון ששגר הקב"ה אצלו
חמש פעמים ולא השגיח על דבריו, אמר לו הקב"ה אתה הקשית את
ערפך והכבדת את לבך, הריני מוסיף לך טומאה על טומאתך...

ריק לקיש מביא את ההסבר שנתתי למעלה: מכיוון שהיו לו אינספור הזדמנויות לחזור בו, עכשיו
הוא חוטף בגדול על זה שלא ניצל אף לא אחת מהן. את הפירוש השני נותן ראב"ע(רבי אברהם
בן עזרא, אבן עזרא), שגם הרמב"ן מזכיר אותו בהמשך דבריו, אבל אבן עזרא מתנסח בצורה
קלה, פשוטה וברורה יותר:
(ג) ואני אקשה, יש לשאול, אם ה' הקשה את לבו מה פשעו ומה
חטאתו. והתשובה, כי השם נתן חכמה לאדם ונטע בלבו שכל לקבל
כח עליון, להוסיף על טובתו, או לחסר מרעתו, וזה אפרש בפ' כי תשא,
ובפסוק מי יתן והיה לבבם זה (דבר' ה כו). והנה טעם אקשה את לבו
למען רבות מופתי. וישועה אמר, כי טעם אקשה את לבו לסבול את
המכות, ולא דבר נכונה.

("ולא דבר נכונה" משמעו לא חזר בתשובה, כמו באיוב)
הגרסה המקוצרת של פירוש ראב"ע מוותרת על כל הקטעים המתסבכים, ואומרת פשוט:
(ג) ואני אקשה את לב פרעה, רבים תמהו ואמרו, אחרי שהשם
הקשה לבו, ומה פשעו ומה חטאתו, ואנשי שקול הדעת השיבו,
כי פירושו, שאמץ לבו לסבול הצרות, ודעתי תדענה בפסוק כי מי
יתן והיה לבבם זה (דברים ה כו).

ראב"ע ורמב"ן שניהם מביאים את פירושו של ספורנו שהזכרתי למעלה, שאומר בפשטות:
לא הייתה פה היפנוזה או שליטה מחשבתית. פרעה בחר לבדו לא להקשיב ולהכביד את
לבו. כל מה שאלוהים עשה היה לחזק את לבו מספיק כך שתהיה לו האופציה לבחור האם
להקשיב או לא - ולא שישחרר את עם ישראל פשוט מחוסר ברירה. פרעה לא בחר טוב...

בקיצור, גם פה - פרעה בחר לבד, ואף-אחד לא התערב בבחירתו החופשית.

לילה טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #149  
ישן 22-06-2005, 14:25
  AlexKarpman AlexKarpman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.12.01
הודעות: 20,962
לא טעות - זו שושלת יוחסין.
בתגובה להודעה מספר 147 שנכתבה על ידי .::BMW::. שמתחילה ב "לא מצאתי"

שלושת הפסוקים הראשונים הם רשימה שמית של אבות וילדיהם: אדם הואליד את שת, שהוליד
את אנוש, שהוליד את קינן, וכו'. פסוק ד' מספר על שלושת בניו של נח, ומשם הסיפור מתחיל
להתגלגל.
מסתבר שלאדם היה בן נוסף, מלבד קין והבל, ושמו שת.

עידו הביא מקום נוסף שבו שת מוזכר: בראשית, פרק ה'.
א זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם: בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים,
עָשָׂה אֹתוֹ. ב זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם,
בְּיוֹם, הִבָּרְאָם. ג וַיְחִי אָדָם, שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ, כְּצַלְמוֹ;
וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, שֵׁת. ד וַיִּהְיוּ יְמֵי-אָדָם, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-שֵׁת, שְׁמֹנֶה
מֵאֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת. ה וַיִּהְיוּ כָּל-יְמֵי אָדָם, אֲשֶׁר-חַי, תְּשַׁע
מֵאוֹת שָׁנָה, וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה; וַיָּמֹת. {ס}
הנה בפסוק ג' אדם מוליד בן נוסף "בדמותו כצלמו" וקורא לו שת, ובפסוק ד' כתוב במפורש
שהוא הוליד עוד בנים ובנות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #154  
ישן 21-06-2005, 10:58
  Creature Of TheNight Creature Of TheNight אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.06.05
הודעות: 138
הוצא מהקשרו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Samurai Jack שמתחילה ב "אוסף פסקי הלכה מגוכחים - מוקדש בהרבה אהבה ל-fiford"

כמובן שהתקשורת אוהבת להיטפל לרב עובדיה יוסף,בעל פסקי ההלכה המגוחכים על פי ראיית עולם מערבית,כמו האם מותר לחטט באף בשבת וכל מיני שטויות כאלה.
אך אם אתם מאמינים לתקשורת,אז נגזרתם לחיות חיי בורות,שכן זה לא עובד ככה.רוב פסקי ההלכה שאומר עובדיה יוסף או רב אחר מסתמכים על מקור קדם,כמו המשנה,התלמוד ורבנים אחרים כמו רש"י והרמב"ם אשר היו פוסקים גדולים בדורם,ושאר ספרים עתיקים שבהם עסקו בענייני דיומא.
הרב עובדיה רק נותן פירוש הלכתי לבעיה אשר קיימת ביום יום ובחיים המודרנים,ופוסק כיצד יש להתנהג.
אני בטוח שזה לא פסק ההלכה המלא,אלא רק חלקים עסיסיים שהתקשורת מוציאה כדי למשוך כותרות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:34

הדף נוצר ב 0.28 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר