21-04-2005, 23:15
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
במילה אחת - חנטריש
בשלוש מילים - שטויות במיץ עגבניות.
"המבצע המפורסם ביותר של סיירת שלדג הוא העזרה שלה בהתקפה האווירית על הכור העירקי, שידוע בשם 'אוסירק' והשם קוד הישראלי שלו – 'תמוז', ב-6ביולי, 1981.
לפני ההתקפה, צוות של סיירת שלדג הוצנח לעירק בעזרת מסוק, וחיכהלהגעה של שמונה מטוסי אף-16. באזור היה גם סוכן מוסד שהציב משואת ניווט למטוסים. מתי שהמטוסים הגיעו, הצוות עזרו למטוסים בעזרת סימון הכור, וסיפקו הערכת נזק לאחרההפצצה. לאחר ההפצצה, הצוות הוחזר לישראל על-ידי מסוק, בחיפוי של שישה מטוסי אף-15. יש לשים לב שהצוות מסיירת שלדג לא סימן את הכור בלייזר במהלך ההתקפה, מכיוון שהפצצות ששימשו היו פצצות ברזל פשוטות, ולא פצצות חכמות מונחות בלייזר, בגלל סיבות מבצעיות."
ובארבע מילים - לא דובים ולא זבובים!
לא היה סימון מטרות, והערכת הנזק היתה אפשרית על ידי בדיקת הצילומים עצמם.
למעשה אם נצטט אחד מן המתכננים - "די היה במשקל הפצצות כדי למוטט את הכור"...
דווקא השבוע הגיעו לידי צילומים של התקיפה - הפגיעות בכיפת הכור נראות בברור!
מוסד? משואת ניווט? מה זה עוד ספר של טום קלנסי?!?
אגב - השתתפו 10 מטוסי בז (F-15) בחיפוי - ארבעה מעל ישראל ועוד שלושה זוגות שחיפו על הכוח התוקף. כולם חזרו יחד (ואת זה אני יודע מאחד הטייסים שהשתתפו שם) - מאיפה עוד 6 מטוסים?
נכון - השתתף מסוק - אבל הוא נחת על גבול עירק סעודיה (ראיון עם אביהו בן-נון ב"הלוחם")...
אם השאר מבוסס כמו הקטע הזה....
ליבת הכור מסומנת בעיגול
רואים בברור שני פיצוצים על הליבה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-04-2005 בשעה 23:26.
|