18-07-2005, 00:13
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
עכשיו מותר לגלות...
אומרים "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", הלוואי שאפשר היה גם לאמר "כל המציל מסוק אחד כאילו הציל מוזיאון ומלואו"...
אז מעשה שהיה כך היה:
ביום ו' יצא אבינעם19 אל מוזיאון חיל האויר בחצרים לאחר שמפעל מנועי בית שמש רכש מן המוזיאון מסוק אלואט 2 על מנת לשקמו ולהציגו במפעל (אני באתי כדי לצלם ).
תזכורת למי שלא קרא את מאמריו של אבינעם באתר מרחב אווירי:
http://www.iafe.net/ma/index.html
מפעל מנועי בית שמש הוקם בידי יוסף שידלובסקי על מנת לייצר בארץ מנועי סילון ולהוות מערך תחזוקה למנועים הצרפתיים של מטוסי חיל האויר. אחד המנועים בהם טיפל המפעל הינו מנוע האלואט.
בעקבות יוזמתו הברוכה של מנכ"ל המפעל, הוקמה במפעל מנועי בית שמש תצוגת מנועים ובנוסף הוצב בו מטוס פוגה (שהונע במנועי מרבורה שתוחזקו במפעל) ובעתיד יוצג בו גם מסוק האלואט - אבל רק אחרי שאבינעם יגמור לשפץ אותו.
אז נתחיל בתמונות שצילמתי בעת העמסת המסוק ונקנח (בעתיד) עם תמונות ממהלך השיפוץ שיעלה אבינעם.
אז גבירותי ורבותי - קבלו את אבינעם19 (אם תבקשו יפה - הוא יסובב אליכם את הראש)
או! זה כבר יותר טוב
בסבך הגרוטאות כדאי לשים לב שהרוטור יעבור את זה בשלום. אבינועם מושך בזנב...
שני להבים מקופלים. להב שלישי פורק, והמסוק מונף אל המשאית
תא הטייס מאוורר מתמיד (יהיה צורך לשחזר את מבנה החופה).
ברקע מסוק 007 - אחד מאבות הטיפוס של האלואט שאולי המוזיאון יגיע למסקנה שבאבות טיפוס כדאי להשקיע טיפה יותר...(סה"כ מטוסים נדירים והיסטוריים)
ליטוף אחרון...
והמסוק + חופה + מנוע נוסף מועמסים על המשאית
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 18-07-2005 בשעה 00:37.
|