לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 24-07-2005, 18:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ומי שלא ראה C-5......
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אכן מחליף"

חתיכת מפלצת!

בשנת 1986, במסגרת משלחת ח"א, יצא לי לבלות 4 ימים במחיצת מטוסי C-141 ו-C-5 בפרנקפורט.

חוץ מלישון, בעצם חיינו בבסיס של כנף התובלה הזו (הבסיס נמצא ממש מעברו השני של המסלול מו הטרמינל האזרחי).

החוויה של בילוי בבסיס אמריקאי עם שק"ם ומתקני קניות אחרים שהיו גורמים לחנויות גדולות בארץ להחוויר, היה בהחלט חווייה....

יום בהיר, בעודנו ממתינים להכנת הבואינג של ח"א להמראה, הסיע לידנו C-5.... המטוס הזה כל כך גדול שפשוט קשה לדמיין את זה...

אנסה לאתר את הסרט, ולהעלות תמונות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 24-07-2005, 17:57
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
www.google.com
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי QUANTUM שמתחילה ב "Lockheed C-5 Galaxy"

אבל רק בגלל שאני נחמד...

בשנת 1961 החלו מספר חברות לעבוד על פיתוח מטוס תובלה לוגיסטי כבד, שיחליף את צי מטוסי ה C-133 המזדקן, וישלים למעשה את הצי הקיים של מטוסי ה C-141. דרישת צבא ארה"ב הייתה למטוס שיהיה מסוגל לטוס למרחק של 7,000 ק"מ עם מטען במשקל 60 טון, כפליים מיכולות ה C-141.
בערך באותו הזמן חהא"א חשב על מטוס רב-תכליתי שישלים את צי ה C-141. באוקטובר אותה שנה שירות התובלה האווירית של הצבא קיבל דרישה מחהא"א ליורש ל C-133.

באוגוסט 1962, ההצעה, שאז נקראה CX-4 נדחתה ע"י הצבא בטענה שהיא לא מציעה הרבה יותר מה C-141. ב 1963 חהא"א הציע גרסאה משופרת של ה CX-4, ה CX-X, שסיפקה את דרישות הצבא. ביכולת הגרסה הזו לטוס למרחק של 9,000 ק"מ ללא תדלוק אווירי עם משקל של 81 טון.
בסופו של דבר ה CX-X היה מונע בארבעה מנועים בלבד, בניגוד לשישה שהיו מתוכננים ל CX-4.

ב 1964 הגיעו הצעות מבואינג, דאגלס, ג'נרל דיינמיקס, לוקהיד-ג'ורג'יה ומרטין-מארייטה. על חוזי המנועים התחרו ג'נרל אלקטריק, קארטיס-רייט ופארט-אנד-וויטני.

בסופו של דבר הצעתה של לוקהיד נבחרה, והמטוס קיבל את הציון C-5. ג'נרל אלקטריק נבחרה לספק את המנועים.

ה C-5 אינו משרת בחה"א הישראלי.

מה שיותר מדהים מהגודל של ה C-5 זה המחיר שלו. 180 מיליון דולר ליחידה (!) (C-5B).

עוד מידע על תוכנית ה CX-HLS

http://www.csd.uwo.ca/~pettypi/elev..._other/c-5.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 24-07-2005 בשעה 18:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 19-06-2012, 23:11
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מידע נוסף על תהליך הפיתוח של ה C-5
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מידע נוסף על הגלקסי C-5"

בסרט מעניין של חהא"א משנת 1969 המתאר את תהליך האפיון, הפיתוח וייצור אב הטיפוס - פחות מ 3 שנים מהתנעת הפרויקט ועד הטיסה הראשונה, לך תמצא תהליכים כאלו היום למטוסים בסדר גודל כזה. בין היתר תמונות יפות של תדרוך בוקר של פיקוד התובלה של חהא"א ("32 סטארליפטרים בדרך לדרום מזרח אסיה, 28 בדרך חזרה..."), ניסוי המכ"מ, המנועים, כני נסע, כנפיים, ארגון הקוקפיט (כולל מערכת אוטומטית מוקדמת לניטור תקלות). בין האנקדוטות המעניינות מוזכרת לא רק יכולת הכריעה המפורסת של הגלקסי אלא גם יכולת הטייה צידית לטובת משטחי פריקה לא מאוזנים וכן העברת תחמושת ממאגרי האמריקנים בגרמניה להודו בעת מלחמתם עם סין ב 1962 (אפרופו צביעות אירופאית עשור לאחר מכן).



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-06-2012, 17:19
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "מה פשר הקווים המסומנים בלבן מעל החרטום ותא הטייס?"

אורות מבנה, על מנת לסייע בתדלוק אווירי לילי.

מה שמעניין זה שפתח התדלוק לא נמצא בדיוק בציר האמצע של המטוס (ניתן לראות אותו מעל הקוקפיט):

תמונה גדולה, C-5:
http://4.bp.blogspot.com/-_m-trCyZ-...00/c5galaxy.jpg


תמונה גדולה של אורות דומים ב C-17:

http://www.wallpaper1080hd.com/Pict...24240-15956.jpg

עוד תמונה, C-5:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.grissom.afrc.af.mil/shared/media/photodb/web/081208-F-0552O-053.jpg]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 15-06-2012 בשעה 17:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 16-06-2012, 16:02
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "אם כבר הוקפץ, שאלה מה יכול להטיס יותר מטען ? C5 או 747 8 ?"

על הנייר כפי שכתבת ל 747-8F ייתרון מסויים:

747-8F:
משקל המראה מירבי: 448 טון.
כושר נשיאה: 140 טון.
טווח עם מטען מלא (140 טון): 8,100 ק"מ.

C-5 (שים לב שאני מתייחס לנתונים של C-5M, הדגם המשופר עם מנועי CF6-80C2):
משקל המראה מירבי: 381 טון.
כושר נשיאה: 129 טון
טווח עם מטען מלא (129 טון): לא מצאתי פרסום הנוגע ל C-5M, אבל אני מניח שהוא פחות משל ה 747-8 בשל המנועים החסכניים יותר, אבל את ה C-5 אפשר לתדלק באוויר...


C-5M:
http://www.lockheedmartin.com/us/pr...ifications.html

747-8:
http://www.boeing.com/commercial/74...47-8_facts.html


אלו הנתונים על הנייר.

יתרונות של ה C-5:
- יכולת STOL.
- יכול לפעול ממסלולים לא סלולים.
- יכולת תדלוק אווירי.
- מטוס נמוך יותר + כבש אחורי + פתח העמסה קדמי (האף מתרומם ורוכן כלפי מטה) = יכולת לשאת כלי רכב.
- חתך גוף רחב וגבוה יותר - יכול לשאת מטענים רחבים וגבוהים יותר שפשוט לא נכנסים פיזית ל 747-8 בלי קשר למשקל.

חתך גוף של 747-8:
http://www.boeing.com/commercial/st...47-8F_cross.pdf

חתך גוף של ה C-5 (אפשר לראות במטוס האחורי את השימוש בכבש האחורי + פתח העמסה קדמי):
http://www.globalsecurity.org/milit...ages/c-5-11.jpg

שימוש ביכולת הרכינה לצורך העמסת כלי רכב\מטוסים - מטען שפשוט אין איך להכניס ל 747-8:

http://www.dover.af.mil/shared/medi...f-8733w-111.jpg

http://www.fas.org/man//dod-101/sys/ac/c-5-9.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-EkpSXI71q...Y/s1600/3.1.jpg
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:44

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר