24-07-2005, 17:57
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,131
|
|
www.google.com
אבל רק בגלל שאני נחמד...
בשנת 1961 החלו מספר חברות לעבוד על פיתוח מטוס תובלה לוגיסטי כבד, שיחליף את צי מטוסי ה C-133 המזדקן, וישלים למעשה את הצי הקיים של מטוסי ה C-141. דרישת צבא ארה"ב הייתה למטוס שיהיה מסוגל לטוס למרחק של 7,000 ק"מ עם מטען במשקל 60 טון, כפליים מיכולות ה C-141.
בערך באותו הזמן חהא"א חשב על מטוס רב-תכליתי שישלים את צי ה C-141. באוקטובר אותה שנה שירות התובלה האווירית של הצבא קיבל דרישה מחהא"א ליורש ל C-133.
באוגוסט 1962, ההצעה, שאז נקראה CX-4 נדחתה ע"י הצבא בטענה שהיא לא מציעה הרבה יותר מה C-141. ב 1963 חהא"א הציע גרסאה משופרת של ה CX-4, ה CX-X, שסיפקה את דרישות הצבא. ביכולת הגרסה הזו לטוס למרחק של 9,000 ק"מ ללא תדלוק אווירי עם משקל של 81 טון.
בסופו של דבר ה CX-X היה מונע בארבעה מנועים בלבד, בניגוד לשישה שהיו מתוכננים ל CX-4.
ב 1964 הגיעו הצעות מבואינג, דאגלס, ג'נרל דיינמיקס, לוקהיד-ג'ורג'יה ומרטין-מארייטה. על חוזי המנועים התחרו ג'נרל אלקטריק, קארטיס-רייט ופארט-אנד-וויטני.
בסופו של דבר הצעתה של לוקהיד נבחרה, והמטוס קיבל את הציון C-5. ג'נרל אלקטריק נבחרה לספק את המנועים.
ה C-5 אינו משרת בחה"א הישראלי.
מה שיותר מדהים מהגודל של ה C-5 זה המחיר שלו. 180 מיליון דולר ליחידה (!) (C-5B).
עוד מידע על תוכנית ה CX-HLS
http://www.csd.uwo.ca/~pettypi/elev..._other/c-5.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 24-07-2005 בשעה 18:08.
|