לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פורום זה מיועד להחלפת דעות בלבד. אין באמור בפורום זה משום תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ואין להסתמך על הנכתב בו חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > משפטים וצרכנות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-08-2005, 18:14
  דידי_בלום דידי_בלום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 3
שאלה סלקום מחקה לי את הזיכרון והפיצוי מזערי

הבעיה שלי היא שהפיצוי שהם מציעים נראה לי נמוך ורציתי לדעת ראשית האם יש לי זכויות שנפגעו ושנית האם הם מחוייבים על פי חוק למשהו כלשהו ואם לא מה הייתם מציעים לי לבקש. פיצוי באיזה סדר גודל.

הסיפור הוא כדלקמן:
אני שייכת לחברה ויש לי סלקום של לקוח עסקי. לפני שבועיים וחצי ביום שישי הכנסתי את המכשיר שלי לתיקון כי לא הייתה לו קליטה אבל הייתה נגישות מלאה לזיכרון, ליומן ולהודעות השמורות.
ביום ראשון ניסיתי ליצור קשר עם החברה על מנת לקבל את הטלפון בשירות שליחים למקום עבודתה של אחותי. הם לא ידעו אם המכשיר תוקן או לא ולקח להם כל כך הרבה זמן לחזור אליי עד שכבר לא היה ניתן להשתמש בשירות באותו יום.
יום למחרת ידעתי שאני נוסעת עד סוף השבוע וכששוב לא הצליחו להחזיר לי תשובה בשעה שבה ניתן היה לשלוח את המכשיר- הוציאו לי תדפיס זכרונות זמני והבטיחו לשלוח את המכשיר יום למחרת. ביום רביעי יצרתי קשר עם אחותי שאמרה שלא שלחו את המכשיר. בשלב הזה הרמתי טלפון לחברה, התנצלו אמרו לי שהוא ישלח יום למחרת וכפיצוי אני לא אשלם 20 ש"ח דמי שליחות וכן יפצו אותי בכרטיס קולנוע זוגי.
(בשלב זה חשוב לציין שסך הפיצוי הוא בסדר גודל של כ-80 שקלים שכן לא היה שימוש בשירות השליחים אבל ברעיון הם התכוונו לפצות בכמאה שקלים).

שמחה וטובת לב שבתי לביתי ביום שישי (את הדפים איבדתי בדרך חזרה הביתה אבל זה הרי לא משנה כי הטלפון אמור לחכות לי בבית כשאשוב... או שלא) לגלות שהטלפון לא נשלח. כמובן שחיכיתי עד יום ראשון כדי לדבר איתם כי אין עם מי לדבר במוצאי שבת- עכשיו כבר עבר שבוע מיום ששמתי את הטלפון בתיקון.
הרמתי טלפון בשעה 12 והודיעו לי שכבר יחזרו אליי עם תשובה. בשעה 7 בערב קיבלתי טלפון שמודיע לי שהם יעשו הכל כדי לאתר את הטלפון- מה??? אכן כן. הם איבדו את המכשיר והבטיחו לידע אותי תוך שעה מה קורה. הם אכן חזרו תוך שעה ואמרו לי שאין דרך בשעה כזו לדעת מה בדיוק קורה אז ידאגו ליצור איתי קשר יום למחרת עד השעה 9 בערב.

יום למחרת (שני) השאירו הודעה בסביבות השעה 9 שהבחורה שדיברה איתי לא יכולה לחזור אליי היום והיא תחזור אלי מחר עד השעה 9. יום שלישי אף אחד לא חזר אליי. השארתי הודעה שכדאי שיצרו איתי קשר ביום רביעי על הבוקר ואם אני לא זמינה שיתחילו לרדוף אחריי.
יום רביעי יצרו איתי קשר פעמיים בבוקר ובסופו של דבר בצהריים חזרה אליי הבחורה האחראית (מיום א' שלא חזרה ביום ב' וג') והודיעה לי שפירמטו לי את הטלפון וגרסו אותו כלומראין זכרונות, אין הודעות שמורות ואין יומן!!!. היא נורא מתנצלת והיא מבינה אותי אבל אולי היא תוכל לתת לי את פלט השיחות שלי. (מה בדיוק אני אמורה לעשות עם בליל של מספרי טלפון???).
כמובן שיפצו אותי והיא תדבר עם אחראי הלקוחות של החברה שלי ויחשבו מה לעשות. חזרה אליי בערב ואמרה שכבר מאוחר והיא לא תפסה את אחראית הלקוחות (מפתיע מישהו?) והיא תחזור אליי יום למחרת בין השעה 2 ל-9. אני בחורה אחראית ונשארתי זמינה - הייתי באירוע מסויים- לאורך כל הזמן. בשעה 9.20 התקשרו והשאירו הודעה שהנה הם חזרו אליי, אני לא זמינה וכיוון שיום חמישי היום הם ידברו איתי ביום ראשון.

עכשיו כבר מדובר על שבועיים!!!

אתמול מתקשרת אליי הבחורה ואומרת לי שהם החליטו לתת לי הטבה "באופן חריג" "ללכת לקראתי" ולאפשר לי שדרוג חינם.
דא עקא- לי כלקוח עסקי שדרוג עולה 5-7 שקלים נוספים בחודש. גם כך התכוונתי יחד עם כל משפחתי לשדרג את הטלפון בחודש הבא (בגלל דיבוריות רכב) ולכן סדר הגודל של ההטבה הוא כ-250 שקלים שבעצם נפרשים כי הם "סופגים" לי את העלות של השדרוג. כך שאני מקבלת הטבה של 250 ש"ח ב36 תשלומים שווים.
כשאמרתי לה שזה לא מתקבל על הדעת כפיצוי היא אמרה לי שלא מדובר על פיצוי כי אין דרך לפצות על מה שהיה אבל זו הטבה. יתר על כן אם אני מחפשת פיצוי "ברזל מול ברזל" כהגדרתה אז גם ככה אין ספק שהם באים כאן לקראתי וגם זה כי אני לקוח אסטרטגי.
כשדיברתי איתה על פיצוי על עגמת הנפש היא אמרה שאין דבר כזה פיצוי על הדברים הסנטימנטליים כי אי אפשר לכמת את זה.

סגרנו שאני אנסה לדבר עם גדעון רייכר ושהיא במקביל תחשוב על הצעה אחרת - וגם אני ונראה עוד יומיים כלומר מחר (שלישי) בערב מה קורה עם זה. אם יגידו לי שזו אכן הצעה נדיבה אני אקח אותה.

מה אתם אומרים?- סליחה שייגעתי אבל זה מאד קריטי לי. האם הם מחוייבים על הזכרונות, האם הם פגעו בזכויות שלי, האם יש לי מה לנסות ללכת לתביעות קטנות או שזה שהם חברה גדולה הם פשוט יישחטו אותי ואני לא ארוויח כלום.

הנקודה שלי היא שהפיצוי שהם הציעו על איחור של יומיים במשלוח היה בסדר גודל של 100 ש"ח ואילו פיצוי על אבדן המכשיר, ההודעות, היומן והזיכרון יחד עם עגמת הנפש הכרוכה בזה הוא 250 ש"ח. למותר לציין שעוד לא מימשתי את ההטבה של הסרט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 08-08-2005, 20:18
  _ED_ _ED_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 7,082
התייחסות:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דידי_בלום שמתחילה ב "סלקום מחקה לי את הזיכרון והפיצוי מזערי"

ראשית, זו בהחלט עוגמת נפש. לאבד את זכרונות הטלפון והיומן זה בהחלט לא עניין של מה בכך.

ביחס לשאלתך, דעתי היא כי הפיצוי שקיבלת אינו הולם את עודמת הנפש שלך, הטרטור שנגרם לך והאובדן. אני מניח שאדם שמפקיד בידי חברה את המכשיר שלו מצפה לקבל בחזרה את המכשיר כפי שהוא ולא מכשיר ריק ללא הזכרונות, שהרי הזכרונות הם חלק אינטגרלי מהמכשיר ואולי הדבר החשוב ביותר בו.
אני מניח שעם מסירת המכשיר לתיקון לא חתמת על טופס ויתור כלשהו או לא נמסר לך כי החברה לא לוקחת אחריות על הזכרונות בנייד. נהפוך הוא: החברה אומרת שהיא מגבה את המכשיר.
דעתי היא כי מדובר ברשלנות של החברה ושהיא צריכה לשאת בעלויות העניין ובעוגמת נפש.

אני מניח שהמכשיר שימש מעין יומן וספר טלפונים וכי אפילו קיימים מספרים שאין תיעוד להם בשום מקום אחר.

בנסיבות אלה, אני סבור שמגיע לך פיצוי הולם.

לגבי תביעות קטנות, מדובר בהליך פשוט יחסית שאינו כרוך בהוצאות רבות מדי.
במסגרת הליך זה החברה נתבעת וככלל במהלך הדיון יתייצב נציג שלה (עקרונית, היא לא יכולה להיות מיוצגת ע"י עו"ד, אלא אם כן הנציג שלה הוא עו"ד בעצמו - עובד החברה)

אם יש לך כח, זמן וסבלנות להילחם בהליך משפטי פשוט באופן יחסי - תוכל לפעול בדרך זו, כאשר ייתכן שהחברה תבקש לשים קץ לעניין זה בטרם יגיע לדיון בפועל - באמצעות הסדר פשרה שיוצע לך.

בהצלחה
_____________________________________
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי/כלכלי ואין להסתמך על המידע הנמסר בשום דרך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 09-08-2005, 18:29
  _ED_ _ED_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 7,082
הערכת סיכונים בתביעה היא עניין מורכב יותר
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי דידי_בלום שמתחילה ב "ראשית תודה על המענה"

יש לקחת בחשבון, כי בהגשת תביעה יש תמיד סיכוי שתפסידי.
יחד עם זאת, יש גם סיכוי טוב יותר שתשיגי יותר ממה שתקבלי ללא הגשתה.

כעיקרון אני מתרשם שנעשה לך כאן עוול. גודל העוול הוא פונקציה של החומר שאיבדת, הזמן שהלך לאיבוד עקב ההתעסקות הזו, האופן שבו טופלת ע"י החברה, הבטחות החברה ביחס לשירות הניתן וכיו"ב.

מנגד, יש לקחת בחשבון שעל-פי רוב, בתי המשפט לתביעות קטנות אינם ממהרים לפסוק סכומים גבוהים בגין עוגמת נפש (אם כי ניתקלתי גם במקרים אחרים). בסופו של יום, בית המשפט יצטרך להעריך את הנזק שנגרם לך כתוצאה ממחדליה של החברה ואם הוא ישתכנע שמדובר בנזק אמיתי יכול להיות שייפסק סכום יפה.

לכן, אני מציע שתודיעי לחברה בכתב על כך שאופן הטיפול של החברה בניסיון להתחמק ממחדליה הוא רב, וכי את תמהה על כך שבמהלך שירות המוצע בכסף - מאבדת החברה מידע חשוב שהיה אצור במכשיר - ולמעשה משאיר אותך בפני שוקת שבורה.
במכתב אפשר לטעון, כי הצעות החברה כפיצוי מעליבות , וכי לאור התנהלותה התמוהה של החברה - העניין הופך להיות עקרוני. הודיעי לחברה על כוונתך לנקוט בהליכים משפטיים, ככל שהעניין לא יוסדר לשביעות רצונך ובקשי התייחסות עניינית.

אם בסופו של יום, יוצע לך פיצוי שיספק אותך באופן אישי (ואת זה את יודעת להעריך) - אז תוותרי על התביעה. אם הצעה כזו לא תגיע - תוכלי לשקול פנייה לערכאות.

לדעתי, העובדה שמדובר בחברה גדולה רק פועלת לטובתך בתביעות קטנות - ולא לרעתך.
יחד עם זאת, לעולם אין לדעת את תוצאות התביעה.
מכל מקום, לדעתי, חברה גדולה אולי תעדיף לתת לך שירותים בחינם (שדרוג / זמן אוויר וכיו"ב) שהעלות עבורם בגינם אינה גבוהה, מאשר להתעמת איתך בבית המשפט ולהוציא הוצאות מיותרות.

בהצלחה
_____________________________________
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי/כלכלי ואין להסתמך על המידע הנמסר בשום דרך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 10-08-2005, 21:04
  דידי_בלום דידי_בלום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 3
שוב- תודה על ההתייחסות- סלקום חזרו אליי ושוב....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דידי_בלום שמתחילה ב "סלקום מחקה לי את הזיכרון והפיצוי מזערי"

היום, אחרי שאתמול בלילה שוב לא דיברתי עם האחראית אלא מישהי שהתקשרה להגיד שהאחראית לא יכולה לחזור אליי, הם שוב חזרו אליי.
זה היה לפני שראיתי את ההודעה כאן. היא אמרה לי שההצעה בעינה עומדת וכאשר אמרתי לה שאני לא חתמתי על שום טופס שמוותר על הזכרונות והמידע בטלפון וכו' ושאני מעדיפה שלא ללכת לתביעות קטנות אבל אם לא תהיה ברירה אז זה מה שנעשה היא אמרה לי שהיא גם הייתה מעדיפה שלא אבל שזו ההצעה והיא תהיה תקפה לשבועיים מהיום וכן שהיא התייעצה עם המשפטנים שלהם וכיוון שהם שלחו לי בפקס את הזכרונות ( כשאמרתי מראש שאני רוצה אותם באופן זמני רק עד שיחזור אליי הטלפון ולא אמרו לי שהם מהווים תחליף לזכרונות שהיו כשנתתי את המכשיר) וזה בעיה שלי שאני אבדתי אותם.
מה אני עושה עכשיו? אם אני אלך לתביעות קטנות ויגיע נציג שלהם שאולי הוא לא העורך דין אלא משפטן בחברה או סתם אדם שיש לו רקע במשפטים, הוא יכול לעשות ממני כל כך קטנה ולהעמיד אותי כסתם בחורה רגשנית. מה אני עושה? מהי המחוייבות החוקית שיש להם במקרה כזה?
האם באמת זה שהם שלחו לי את התדפיס של הזכרונות כשהם ראו שלא יספיקו לשלוח את המכשיר- מבלי שאני אדע שהוא יאבד אח"כ מכניס אותי כאן לפינה. מי יאמין לי בבית משפט שבאמת אין לי את הניירת שהם שלחו כי לא ראיתי עניין לשמור מכל משמר על משהו כשהטלפון שלי אמור לעשות את דרכו לכיווני באותן שעות ממש???שוב תודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-08-2005, 07:38
  _ED_ _ED_ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 7,082
לדעתי - יש לכך בהחלט משקל
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי דידי_בלום שמתחילה ב "שוב- תודה על ההתייחסות- סלקום חזרו אליי ושוב...."

שכן, אם היית שומרת את התדפיס - נזקך היה קטן יותר ומסתכם בהכנסת המספרים לזכרון בלבד.
מה לגבי המידע בספר הטלפונים ? מה לגבי שאר המידע בטלפון (ככל שקיים).

מעבר לכך, האם אישרת את קבלת כלל התדפיסים באמצעות הפקס' ? האם הם התקבלו בשלמותם באופן שניתן היה להבין איזה טלפון שייך למי ?
האם הסיבה שזרקת את הדפים הייתה סבירה ? האם הדבר נבע מתוך הודעה שנמסרה לך שהטלפון תוקן ושהוא בדרכו אלייך, שהרי אז - לכאורה - אין כל סיבה שתמשיכי להחזיק בדפים, שכן ההליך של העברת הזכרונות כבר הושלם, למיטב הבנתך.

מכל מקום, אני שב ואומר, ככל שאת מרגישה שנגרם לך עוול - את רשאית לפנות לבית המשפט ולקחת בכך את הסיכון שאולי לא תבואי על סיפוקך. בבית המשפט תצטרכי להדגיש את רשלנותה ומחדליה של החברה, לגישתך. אם הדבר ישכנע את בית המשפט - ייפסק לטובתך פיצוי. יכול להיות שבבית המשפט - השופט/ת ילחץ עלייך לקבל את הפיצוי שהציעה סלקום. יכול להיות גם שבעקבות תביעה תשפר סלקום את הצעתה בטרם התקיים הדיון.

בסופו של דבר, איני יודע מי מטעם חברת סלקום יתייצב לדיון. אני מאמין שיש עובדים של החברה שמתעסקים בתביעות האלה. יכול להיות שיש להם יותר ניסיון ממך. אבל מדובר בהליך בתביעות קטנות שהמשחק המשפטי בו קצת יותר מצומצם מהליכים רגילים. אם הצדק איתך וכושר השכנוע בידך - תצליחי ,בשאיפה, לשכנע גם את השופט בצדקתך.

ראי, את סיכויי זכייתך לא ניתן למדוד מכאן, משום שהם שקלול של עובדות שצריכים לבחון מקרוב. קחי את כל הפרטים, שבי עם עצמך ובסופו של דבר החליטי באיזו פעולה תנקטי.
אני סבור, שבשלב זה תוכלי להוציא מכתב לחברה שמתאר את המחדלים ודרישה לפיצוי הולם.

בהצלחה.
_____________________________________
האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי/כלכלי ואין להסתמך על המידע הנמסר בשום דרך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:23

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר