לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 20-11-2004, 10:15
צלמית המשתמש של boris2k4
  boris2k4 boris2k4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 3,236
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "גם אני חושב שהמהנדסים חשבו על זה אבל"

אכן, הבדל משמעותי לא רק לטובה, לפעמים איש צוות רביעי עדיף (במיוחד כשזה טען). לטען יש תפקידים רבים במרכבה (אני משער שגם בטנקים אחרים). הטען הוא זה שיורה במרגמות, זורק רימנים ומתפעל את המאגים. ככה כל איש צוות יכול להתרכז בעבודה שלו. הנהג - לנהוג, התותחן - לתפעל את התותח, המפקד - לפקד, והטען - לטעון וכל מה שהוזכר כבר. עוד מה שזמני הטעינה של טענים טובים הוא לא כ"כ ארוך כדי להשפיע באופן משמעותי (אולי במלחמות גדולות יותר, כמו אלה שרוסיה נלחמה בהן בעבר, הטעינה יותר משמעותית), למרות שכמובן טעינה אוטומטית מהירה יותר. מה שעוד שלטעינה אוטומטית (כמו רוב הדברים האוטומטיים) יש נטייה להתקלקל יותר מלטען לכן זמני התיקון יכולים לעלות, גורם שפחות משפיע על רוסיה מפני שהיא מסוגלת לייצר כמות מספקת של טנקים כדי לאפשר למכונאים לתקן את הטנק יותר זמן.
לדעתי כמו שקשה להצביע על המטוס הטוב בעולם (לא על המתקדם בעולם, על הטוב בעולם. יש הבדל) גם קשה להצביע על הטנק הטוב בעולם. אם תסתכל במבחן התוצאה (מלחמות השריון של ישראל) המרכבה, (ועוד טנקים ששופרו בישראל) עמדו לא רע נגד כמויות גדולות בהרבה של טנקים רוסיים.
_____________________________________
יש 99% שכל מה שרשמתי הוא טעות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 20-11-2004, 14:57
  gilad-d gilad-d אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.04
הודעות: 63
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

ציטוט:
מערכת בלימה מורכבת מבולמים הידרוליאים ויש להם אורך חיים מוגדר, לעומת זאת מוט פיתול הוא מוט ברזל מיציקה וצורה מיוחדים שנותים את אותו האפקט עם אורך חייב ועוצמתו רבה יותר ארוכים

גונס.
אני אומנם לא מומחה טנקים. אבל עד כמה שאני יודע אתה מבלבל שני דברים שלא קשורים אחד לשני.
1. מערכת בלימה הדראולית, או קיי, יש במרכבה (בין ביתר).
2. מוטות פיתול - אין קשר לבלימה. אלו המתלים של ה"בוגים", כפי שקיים בטנקים ישנים יותר וכנראה גם בT92. במרכבה המתלים האלו הם בדומה למה שיש ברכבים ומורכבים מקפיץ ובולם זעזועים (במקום מוט פיתול),אם כך עשו אותם אני מניח שיש סיבה טובה שעשו אותם דווקא כך. שוב, לא ברור לי מה הקשר לבלימה (בהחלט יתכן שאני לא כל כך מצויי בפרטים וטועה, אבל עד כמה שאני יודע...).
מלבד זאת, לכל רכיב יש אורך חיים מוגבל. שאל כאן חברה ששירתו על טנקים בהם יש מוטות פיתול והם יספרו לך איך החלקם האלו נשברים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-11-2004, 19:28
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
מוזר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

אני לא מכיר טנק כזה , T-92 , ואני אנחש שזהו שידרוג אוקראיני . למעשה אני לא מכיר אותו , כמו שאמרתי , אף אחרי שניסיתי לחפש אותו . אך הנה החומר הבסיסי :
1)אין דבר כזה , מערכת בלמים על מוטות פיתול . מדובר על מערכת שיכוך תנודות . קיימת מערכת מבוססת מוטות פיתול נגד מערכת קפיצית . בעיקרון , אין הבדל מוחץ בין אחד לשני . המוטות פיתול שהיו בשימוש טנקים מדור ישן , כמו המג"חים היו נשברים די הרבה , אך כיום המוטות פיתול מסוגלים להחזיק במאמסה די גדולה - הנה דוגמא לחברה שמייצרת אותם - http://www.horstman.co.uk/mobility_systems.html .
בכל מקרה , גם הטנקים האלו שוקלים הרבה פחות ומאפשרים שימוש יעיל יותר במוטות פיתול . זה עדיין לא אומר כלום . אני רוצה לראות מה קורה לטנק הזה בשטח של רמת הגולן .
מערכת שיכוך זעזועים אמיתית היא מערכת אקטיבית שסורקת את פני השטח ע"י סריקה אקטיבית ומעדכנת את גובה המתלים ההדראולים ובכך מורידה את השיכוך לאפס . כל עוד זה לא קיים בטנק הזה , אין שום סיבה שזה יהיה יותר טוב ממרכבה .

2)מערכת טעינה אוטומתית - את הבעייתיות שלה ציין בוריס . אך בשבילי , החלק הכי בעייתי מכולם הוא מאוד פשוט - אי אפשר לחלוץ את הפגז !!!! הדרך היחידה להפתר מפגז בקנה היא לירות אותו ! מי שפה שריונר מבין את בעייתיות העניין , מי שלא -לכל סוג מטרה יש את התחמושת שלה . במקרה שישנו פגז בקנה ומופיע מטרה שמצריכה שינוי פגז , אין ברירה , פשוט יורים אותו . או , במקרה וזיהית מטרה ואז בדיוק מישהו השמיד אותה - אתה כבר לא יכול לחסוך את הפגז ולחלוץ אותו .


3)טנק אמפיבי - שיהיה להם לבריאות , כמו שאומרים ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 21-11-2004, 05:20
צלמית המשתמש של boris2k4
  boris2k4 boris2k4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 3,236
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי LEVRAN שמתחילה ב "דבר ראשון אם אני לא טועה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LEVRAN
דבר ראשון אם אני לא טועה במרכבה סימן 4 יש טעינה אוטומטית ....
דבר שני מערכת בקרת הירי של טנק המרכבה סימן 3 ובמיוחד מערכת בקרת הירי החדשה של
המרכבה סימן 4 הם הכי {ואני מדגיש את ההכי } טובות בעולם .... ואני לא רוצה לפרט על זה כי
אז אני יעבור על כמה כללים .!
+המרכבה הוא הטנק המוגן ביותר בעולם ... מה שנותן ביטחון רב לחילים שבתוכו .
הM1A2 אולי הטנק הכי ידידותי לצוות בעולם ויש לו גם מערכות שנותנות אינפורמציה מה קורה
בכל זירת הלחימה .... ואמצעי תיקשור גבוהות מאוד .
על ה92 האמת לא שמעתי הרבה ... אז אני לא רוצה להרחיב .
ובכן, דבר ראשון אתה כן טועה, מערכת הטעינה במרכבה סימן 4 אינה אוטומטית, היא אומן יותר קלה לשימוש מאשר במרכבה 4, אך לא אוטמטית.
בקרת הירי של המרכבה 4 והמרכבה 3 (אני כמעט בטוח בזה, אבל אם לא אז בבקשה שיתקנו אותי) היא אותה בקרת ירי (ולא נרחיב).
_____________________________________
יש 99% שכל מה שרשמתי הוא טעות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 21-11-2004, 17:08
  LEVRAN LEVRAN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.08.04
הודעות: 117
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

חס-וחלילה ... אנשים כמוך דווקא גורמים לי לחשוב פעמים ותאמין לי זה טוב ! ! !
דבר ראשון מערכת בקרת הירי של המרכבה סימן 4 שונה כמעט לחלוטין ממערכת "הבז" של מרכבה
סימן 3 ... אני לא רוצה לפרט יותר מדי אבל אם תעשה סריקה קטנה ב@ אתה תמצא הרבה חומר .
חומר שגם אני לא יתן אליו לינק ... בגלל ביטחון השדה .
אבל יש אתר אחד שכולם מכירים ... ISRAEL WEAPONS .... שאותו אתם בטח מכירים ...
ואני ממליץ לכם לקרוא את מה שכתוב שם שוב .
http://www.israeli-weapons.com/weap...MerkavaMk4.html
ההיתי מת להרחיב אבל אני ממש לא רוצה לעבור על ביטחון שדה .
רוב הדברים שאתה טוען נכונים ב 100% לגבי המרכבה 1 2 ואפילו 3 "בז" אבל לא על 4 !
עוד פעם גם צריך להתחשב בכך שלכל מדינה יש הגדרות שונות לטנק שהיא בונה ... כך שהאמת
אי אפשר להגיד איזה טנק הוא הכי טוב אבל לפעמים זה כן מדקדק אותי להגיד המרכבה ... מה אני יעשה
אני בכל זאת ישראלי !
ההיתי אומר שM1A2 ו MERKAVA MK4 ו LEOPARD 2 A6 הם ברמה כמעט שווה ... כל אחד יש
את הצד החזק שלו .... ולכל אחד יש את הצד ששם חסכו בעלויות ... אפילו ל M1A2 האמרקאי .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 23-11-2004, 14:12
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
תגובה כללית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

  1. טעניה אוטומאטית Vs איש צוות רביעי (טען) - כפי שכבר נאמר פה לאיש הצוות הרביעי יש הרבה תועלת מעבר לעניין הטעינה. בנוסף טעינה ע"י טען היא מהירה ויעילה יותר מטעינה במערכת אוטומאטית: הטען יכול להחליף פגזים בתוך סידרה בעוד שהמערכת האוטומאטית צריכה להמשיך עם אותו סוג פגז (כך אם ירינו פגז מעיך על מטרת חי"ר ולפתע הופיע מולנו טנק, במע' אוט' נצטרך להמשיך לירות ארבעה מעיכים ואילו הטען יוכל לבחור פגז מתאים יותר, ח"ש, ולהמשיך ירי יעיל יותר) עובדתית ירי עם טען הוא מהיר יותר, אולי לא כשיורים חמישים פגזים ברצף אבל זו לא המציאות בד"כ גם לא בכח צביקה.
  2. יכולת בלימה הדיראולית Vs מכנית - אני לא מכיר דרך של מוטות פיתול לבלימה, מע' בלימה תמיד מכילה בתוכה מנרכיב של מוטות העברת תנועה (שטנגות) והגברת כח הידראולית או חשמלית. ייתכן שכוונת הכותב היא למע' שיכוח זעזועים במזקו"ם.
  3. מע' שיכוח זעזועים הדיראולית Vs מכנית - מוטות פיתול הם טכנולוגיה ישנה ופחות יעילה שננטשת בעקביות גם בתחום הרכב, הרכב הכבד (משאיות) ורכבי השטח. מע' השיכוח במרכבות מכילה בעיקר קפיצים ומעט מערכות הידרואליות ממספר סוגים, לדוגמא: מרסנים (הידרו), קפיצים (מכניים), פגושים (חלקם הידרו' חלקם מכניים) ועוד. אני ממש לא מקנא במי שצריך לטפל במזקו"ם שמבוסס על מוטות פיתול, את המוטות צריך למתוח ביד למצב קפיצי, לא ממש נעים אם חושבים שהם עשויים מפלדה...
  4. יכולות אמפיביות של מרכבה - לא נוכל להתייחס לנושא כאן. אני יכול לשער שישנן יכולות כאלו...
  5. מיכאל - בבקשה תשתף בדיון. "לא הביישן למד" אבל גם: "לא הקפדן מלמד"
  6. ודבר אחרון LEVRAN תקרא, אל תכתוב, אתה כותב שטויות!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 15-04-2006, 15:52
צלמית המשתמש של ריבולבר
  ריבולבר ריבולבר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.05
הודעות: 726
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "תגובה כללית"

יוסי תיקון קטן.... מוטות הפיתול מקבלים את הפיתול שלהם מהבוגי עצמו ואין צורך לפתל אותם ידנית. ללא בוגי הזרוע (שאליה מחובר מוט הפיתול) כמעט ונוגע בזחל התחתון. לאחר שהוחלף מוט שבור (וזה קורה המוןןןןן במג"ח - אני אישית החלפתי 11 מוטות במשך כחצי שנה- בגלל המשקל העודף שכל המיגון המשודרג נותן, משקל שלא תוכנן בM60 המקורי.) מרמים את הזורע על ג'ק "ערבי", פועלה שנותנת את הפיתול בעצם, ומרכיבים את הבוגי.
לילות רבים קיללתי את המוטות האלה. הם היו כל כך רגישים שמספיק בוגי אחד עומד על תלולית חול של 10 ס"מ במשך כמה שעות והצליל הערב "דונננננגגגג!" היה אומר לך שיש המון שעות עבודה במשטח אחרי שהמארב יגמר...
במג"ח6 בט"ש היו משתמשים במוטות של טג"ש שהיו טיפה חזקים יותר ובעלי פיתול גדול יותר...לא עזר כל כך... הפתרון היחידי היה להימנע מאבני שפה בשטח בנוי או "לגהץ" את העמדה6-7 פעמים כדי לישר את החול בדיונות של עזה. במקומות שהיה אפשרי הייתי יורד מהטנק כדי לבדוק שהבוגים ישרים...
אני מניח שבטנקים כמו האברמס מוטות הפיטול מותאמים למשקל הטנק ולא נשברים כל כך בקלות.

ולסיום חידה: כמה מוטות פיתול יש במג"ח?
_____________________________________
"למדנו מההיסטוריה, אדוני הנשיא, כי המלחמה היא נמנעת. השלום הוא בלתי נמנע".

מנחם בגין, נוב' 1977.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 09-12-2004, 22:33
  zivt zivt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.12.04
הודעות: 6
מספר דברים
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי הגנן שמתחילה ב "מערכת טעינה אוטומטית היא..."

שלום, אני חדש פה בפורום, פשוט ראיתי את התגובות שלכם ורציתי להוסיף ולתקן כמה מהתגובות. אני משרת כרגע כמט"ק ביחדית הניסויים ויצא לי לפקד על T72,, עד כמה שידוע לי, אין יותר מדי ההבדלים בין מערכות התובה, והטעינה בין שני הטנקים (T72 וT92). חוץ מזה אני עובד בעיקר על מרכבה 4 ו4ב.
1. הבעיתיות הידועה של מערכת הטעינה האוטמטית בטנקי הT היא הצורך להגביהה קנה לשם טעינת פגז, דבר שחושף את המקום הרגיש ביותר בטנק לפגיעה (חסרון זה נוצל במלחמת של"ג ע"י השיריון הישראלי).
2. מערכת בלימת זעזועים המורכבת ממוטות פיתול היא באמת מיושנת ויוצאת לגמרי משימוש. מוטות הפיטול נוטים להישבר (בייחוד בתנאים המצויים בארץ), הרבה יותר ממערכות בלימת זעזועים המצוייה בטנקי המרכבות.
3. המיגון המצוי בטנקי הT החדשים מסתמך בעיקר על מיגון ראקטיבי (כמו במג"ח 6ב, או יותר נכון העתקה של מיגון זה), שהוא אפקטיבי נגד מטענים חלולים פשוטים, אך מטענים מתקדמים יותר (כמו רש"ק טאנדם בעל זוג מטענים חלולים) יכולים להכניעו בקלות. השמועות אומרות שבT החדשים עובדים על מיגון אקטיבי (מיגון היורה קליע לעבר הכדור/טיל ומשמיד אותו לפני הפגיעה בטנק, אך שמועות אלו נראות לי מופרחות. לעומת זאת המיגון במרכבה 4 משלב את כל סוגי המיגון הקיימים (חוץ מאקטיבי), ומשתמש בעיקרון מיגון מודולרי המאפשר החלפה מהירה בשטח של מיגון פגוע, מה שהופך את הטנק לרב פעמי.
4. לטנק המרכבה מערכות תצפית, ובקרת אש מתקדמות הרבה יותר מאשר לT.
5. המנוע במרכבה 4 ממוקם בקידמת הטנק, דבר המקנה תוספת מיגון קדמי ומאפשר את קיומה של דלת אחורית בטנק המהווה כניסה/יציאת חירום ומאפשרת הסעת לוחמים בחלקו האחורי של הטנק.
6. בעיתיות גדולה בT היא שכדי לחליף מנוע יש לפרק את הצריח, כלומר, לא ניתן לבצע החלפת מנוע בשטח לעומת יכולת זו בטנקי המרכבה.
7.לT יתרונות משלו - צללית נמוכה, מהירות, יכולות אמפיביות. אך כל אלה בהתאם לתורת הלחימה המזרחית.
8. למרכבה יתרונות נוספים רבים שאני מנוע מלפרט עליהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 09-12-2004, 22:43
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
אהמ ... שלום
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי zivt שמתחילה ב "מספר דברים"

דבר ראשון- אני עדיין עומד בדעותי ש T-92 זה פרי דמיון של מישהו ....

ציטוט:
. המיגון המצוי בטנקי הT החדשים מסתמך בעיקר על מיגון ראקטיבי (כמו במג"ח 6ב, או יותר נכון העתקה של מיגון זה), שהוא אפקטיבי נגד מטענים חלולים פשוטים, אך מטענים מתקדמים יותר (כמו רש"ק טאנדם בעל זוג מטענים חלולים) יכולים להכניעו בקלות. השמועות אומרות שבT החדשים עובדים על מיגון אקטיבי (מיגון היורה קליע לעבר הכדור/טיל ומשמיד אותו לפני הפגיעה בטנק, אך שמועות אלו נראות לי מופרחות. לעומת זאת המיגון במרכבה 4 משלב את כל סוגי המיגון הקיימים (חוץ מאקטיבי), ומשתמש בעיקרון מיגון מודולרי המאפשר החלפה מהירה בשטח של מיגון פגוע, מה שהופך את הטנק לרב פעמי.


זה כבר מזמן מזמן יצא מגדר שמועות .
ארנה
http://armor.kiev.ua/fofanov/Tanks/EQP/arena.html

דרוזד
http://armor.kiev.ua/fofanov/Tanks/EQP/drozd.html

וישנו גם דרוזד- 2 , ארנה - E , וכל החרתא ברתא למיניהם ...

אשכול בנושא מיגון אקטיבי (APS ) :
http://www.fresh.co.il/dcforum/Army/11617.html

נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 09-12-2004 בשעה 22:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 14-04-2006, 22:03
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
מסתבר שהרמה של השיריונרים בחטיבה 7 באמת בירידה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

אמר כבר בן גוריון שלא הטנק והמטוס ינצחו במלחמה אלא הטנקיסט והטייס. מסכים שאפשר לדבר על יתרונות וחסרונות (גישה בריאה וכללית) ולא על "מי יותר טוב" (או אולי- "למי יש יותר גדול").

נדמה לי שזה נורא פשוט:
1. הטנקים הרוסיים הם לעולם כאלה עם הנדסת אנוש חXX, אבל ממוגנים לא רע בכלל, ובעלי עבירות אכזרית (מי שראה סרטונים של T90 מרחף מעל רמפות בתצוגות כשהוא נוסע במעגלים מבין על מה אני מדבר. הצוות בטח מת, אבל הטנק שורד. אני חושב שראיתי פעם גם סרטון על BMP3 מקפצץ).
2. הטנקים האמריקאיים הם הנוחים ביותר לצוות- הנדסת האנוש מעולה מתוך הקונספט הרואה בלוחם אדם שתפקידו להלחם, להיות מקצועי וכדי לעשות זאת יש לספק לו התנאים הטובים והנוחים ביותר, מבחינת מבנה הכלי, אמצעים לצוות, צוותי טיפולים ועוד.
3. המרכבה היא הטנק הישראלי ביותר- ללא ספק. היא מוכנה היטב למלחמת יום כיפור, ואולי אפילו של"ג. היא מפרנסת אלפי משפחות ותעשיה שחשובה למשהב"ט- היא הרבה אתוס מושקע היטב ומעט לוגוס מבצעי. היא מוכנה למלחמה שלא תבוא- לא בטוח שכדי ליסוע בתוך כפרים פלשתינאים יש צורך בטנק של 80 טון.

בקיצור- בטוח שהמרכבה היא הטנק הטוב ביותר בישראל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 15-04-2006, 08:35
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גונס שמתחילה ב "טנק T92"

כבר נאמר כאן איפה שהוא בשרשור אבל התעצלתי קצת לחפש אבל, מה זה "הכי טוב בעולם"?
הכי טוב מאיזו בחינה?
לעולם מערכות נשק מפותחות על פי הנתונים המקדמיים של המדינה המפתחת החל מדברים ערטילאיים
כמו תרבות מקומית, ניסיון היסטורי, תפיסת בטחון, דוקטרינה צבאית הנובעת מהנ"ל ועבור לניסיון מעשי
בשדההקרב, דרישה מקומית/חיצונית ועוד ועוד.

כך שלא כל כך מבין למה הכוונה ב"הכי טוב בעולם".
רמת מיגון טובה היא דבר נכון לנקודת זמן מסויימת עד להופעת אמל"ח יריב שיעלה עליה. נכון למועד פיתוח
המרכבה 4 היא היתה בעלת מיגון מתקדם. כמה מתקדם אפשר יהיה לדעת רק בעת עימות אמת. מרגע
שנחשפה, המרכבה 4 הופכת חשופה לפיתוח אמצעי נגד.
מעגל שחוזר על עצמו...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:52

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר