לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #18  
ישן 02-09-2005, 06:18
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
הסיטואציה הייתה הפוכה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ספקטור"

[QUOTE=Flying-Wing]לא רק רץ לרפול. בתחילה ביקש ממפקד ח"א וכשזה לא אישר הלך ועקף אותו.

רפול ז"ל התעקש שהיה זה הוא שאמר לספקטור, שהיה מעורב בכל פרטי התכנון והאימון, שבהיותו מפקדם של הלוחמים עליו להיות עימם גם בגיחה. רק בעקבות זה פנה ספקטור לגורמים המאשרים.

טס חולה עם חום גבוה, נכנס ל"בלקאווט" דקה לפני ההפצצה (בגלל זה פיספס) וכמעט דפק את כל המבצע

רק חלק קטן מהתיאור שלך נכון אבל אני מצטער שאני לא מוכן להכנס לפרטים כדי להפריך אותו.
היה בתכנון המבצע מקדם בטחון גדול מאד כך שגם אם רביעייה הייתה מחטיאה, עדיין הכור היה מושמד.

ועוד בסוף הלך וחתם על עצומת סירוב וגרר איתו עוד מספר טייסים.

וזה שייך לענין תקיפת הכור....?

זו דוגמא לתת אלוף ועוד טייס?

כשהיה מדריך בראשוני, חניכים היו רבים לטוס איתו משום שהיה משוחרר מהאגו של סגנים צעירים שהיו צריכים להוכיח לחניכים שלהם כמה הם מצויינים ומפני ששיטת ההדרכה שלו, הסבלנות הרבה ושתי הידיים המצוינות פיסלו לחייל הרבה טייסים טובים מאד. השיטה בה עזר להקמת טייסת הנץ השלישית גרמה לכניסה מהירה למבצעיות וללא זעזועים שהיו טיפוסיים להקמת טייסות קודמות.

פעם הערצתי את דמותו אבל....

כדי שלא יהיה מקום לאי-הבנות. חלוץ צדק כשהוציא אותו ממערך הטיסה של ח"א.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 02-09-2005, 01:10
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
אל תהפכו את הפורום למזבלה!
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי scott שמתחילה ב "שנים שאני מחפש ברשת את הקטע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי scott
יפתח ספקטור בכלל לא היה אמור להשתתף בתקיפה אבל כשהוא שמע עליה הוא רץ לרפול וביקש ממנו שיכניס אותו למיבצע ,מיסתבר שידעו למה לא רצו אותו שם,הוא היחידי שלא פגע במטרה.


מי אלו "שידעו למה הם לא רצו אותו"? אתה בכלל יודע על מה אתה מדבר?
אני חושב שהוא הציל את כבודם של תתי האלופים בצה"ל. אם אסור להם לטוס משימות מבצעיות אז למה לבזבז עליהם כסף לשמירת כשרות טיסה?
הוא יכל היה לשבת במשרד במזגן ונלחם לצאת למשימה מסוכנת ואתה מטיל רפש כאילו אתה סיכנת את חייך עשרות פעמים למען המדינה. אתה בטח פגעת בכול המטרות תמיד נכון? זה אופיני למי שלא עושה...
אתה יכול לא להסכים עם אקט הסרבנות ומה שהתלווה אליו אך זה פשוט לא קשור לעניין.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 02-09-2005, 01:23
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
טעות בידך
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אל תהפכו את הפורום למזבלה!"

בו ואסביר לך מדוע הוא כן היה צריך לשבת במשרד.
במלחמת "של"ג" בשיא הקרבות קיבלתי זימון לקורס מסוים (במילואים) בבית הספר הטכני של ח"א.
הגענו לקורס כ-35 חברה מטייסות שונות.
אני מיד הקמתי שערוריה ומרד וטענתי שבשעה כזו אנו רוצים להיות או בטייסות שלנו או שישלחו אותנו להלחם בשטח (ירוקים) מפקד ביה"ס עצר את הקורס ליום ולמחרת הגיע אלינו קצין בכיר מח"א והנה הסברו ששכנע את כולנו.
"חברה אתם עילית בתחום שלכם, בטייסות יש לנו כרגע מספיק אנשים ועם כל הכבוד לירוקים יש לנו מלא מהם."
טייס עבורי הוא סופר מאן ובאותו היחס בדיוק מהם יש לנו "המון" אבל תתי אלופים מפקדי בסיסים מעט מאד.
ותחשבו על זה!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 02-09-2005, 01:39
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
הויכוח האם תת אלוף צריך לצאת לגיחה כזאת או לשמור בכלל על כשרות הוא לגיטימי
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "טעות בידך"

הסגנון שצוטטתי מוריד בעיני את ערך הפורום.
הטלת רפש באנשים שאתה מוגן אחרי כינוי ומקלדת לא מוסיף כבוד לאף אחד.
יתכן ואתה צודק והוא לא היה צריך לצאת לגיחה הזאת.
האם זוריק היה צריך לצאת לתעלה אחרי לילות של חוסר שינה?
האם בן שוהם היה צריך לעלות על טנק המח"ט ולצאת לציר הנפט במקום לרדת לעליקה לארגן את שרידי החטיבה.

צה"ל הוא יותר מצבא שכיר ולרעיון של "אחריי" קיים ערך רב. למפקדים הזכות והחובה לבחור את הקרבות בהם ישתתפו. ניתן לערוך רשימת עלות תועלת של חשיפת מפקד בדרגה כזאת לסיכון, נפילה בשבי, אובדן קצין יקר ערך, אובדן מוראלי מול התרומה המוראלית, היכולת של המפקד להשאר עם יד על הדופק לגבי המשימות והאנשים וכדומה.

ועוד פעם, כנודניק, תראה עד כמה הדברים שונים מהציטוט שהבאתי בהודעה הקודמת.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 02-09-2005, 13:24
  scott scott אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.08.05
הודעות: 37
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אל תהפכו את הפורום למזבלה!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
מי אלו "שידעו למה הם לא רצו אותו"? אתה בכלל יודע על מה אתה מדבר?
אני חושב שהוא הציל את כבודם של תתי האלופים בצה"ל. אם אסור להם לטוס משימות מבצעיות אז למה לבזבז עליהם כסף לשמירת כשרות טיסה?
הוא יכל היה לשבת במשרד במזגן ונלחם לצאת למשימה מסוכנת ואתה מטיל רפש כאילו אתה סיכנת את חייך עשרות פעמים למען המדינה. אתה בטח פגעת בכול המטרות תמיד נכון? זה אופיני למי שלא עושה...
אתה יכול לא להסכים עם אקט הסרבנות ומה שהתלווה אליו אך זה פשוט לא קשור לעניין.


אתה צודק ,קבל ביטול לגבי המישפט האחרון שלי ,פשוט בכל פעם שאני נזכר במכתב הסרבנות הפיוז קופץ .(למרות שעדיין איבדתי את כל הערכתי אליו)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 02-09-2005, 06:32
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
רעיון טוב איך למחוק חצי טייסת
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "שאלת מליון הדולר."

ושאלתי, מדוע לא בזים אשר היו בחיל האויר מ 1976 והיו בעליי הטווח המתאים?

לא לכולם אפשר היה להתקין "טווח מתאים". מסיבות שונות הייתה צריכה להיכנס לאזור המטרה הכמות הזאת של מטוסים. זה לא סוד שהמטוסים התגלו מיד עם חציית מפרץ עקבה. לו היה משתבש התכנון באופן רציני, היית מוחק חצי מסד"כ טייסת הבזים.
אחת הסיבות המכריעות להחלטה על ניצים כתוקפים ובזים כמלווים הייתה פוליטית ובהשפעה שלה על מקבלי ההחלטות בוושינגטון. קיים גם יום אחרי התקיפה ועימו המשך תוכניות בניית הכוח. החלפת התפקידים הייתה עלולה לגרום לנזקים גדולים.

הן הכור הופצץ בפצצות ברזל פשוטות שגם הבזים יכול לשאת.[/QUOTE]

ובאותה תקופה רמת המקלענות של טייסת הבז ב CCRP היתה טובה יותר משל טייסות הנץ במוד CCIP.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 02-09-2005, 14:36
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
כמובן שטעיתי :-)
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "טעות בידך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Flying-Wing
לשאלה
ושאלתי, מדוע לא בזים אשר היו בחיל האויר מ 1976 והיו בעליי הטווח המתאים?
ענית תשובה מוטעת לחלוטין.
והנה התשובה שתישמע לך מגוחכת אולי אבל היא האמיתית ומקורה (ז"א מי שאמר לי) אינו מוטל בספק.

"להעלות את מורל טייסי הנץ שהרגישו נחותים ביחס לטייסי הבז!"
זו היתה הסיבה מצד ח"א.

מבצע "אופרה" (והיה לו גם שם קודם) תוכנן משך זמן רב מאד. בתכנון היו צמתי החלטה רבים מאד ואחד מהם שחזר ונשנה היה המטוס המבצע. מדינה לא משחקת בגורלה והמבצע היה מתקיים גם לו לא היה נץ בח"א.
היו תכנונים ובוצעו מודלים שונים של ניווט והפצצה עם מטוסים אחרים שהיו בחיל. לכל מיתאר כזה היו נקודות יתרון ונקודות חולשה; טכניות, טקטיות ופוליטיות. מאות בני אדם היו שותפים לתכנון ואחת ההצלחות הגדולות ביותר שלו היא העובדה שהוא לא דלף בשום שלב וכל ההטעיות וההסחות שתוכננו - בוצעו בהצלחה.

המקור שנתן לך את ההסבר יכול להיות:
א. אחד מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות ולכן התשובה שנתן נשמעת מגוחכת;
ב. אחד ממקבלי ההחלטות ולכן התשובה שנתן לך "מרוחה" מספיק כדי שתרגיש שניתנה לך תשובה.

המקום היחיד בו טייסי הנץ הרגישו מצוין היה דווקא בעקב אכילס של מערך הבז: ק"א. הקרבות באותה תקופה עם הבזים היו החמים והפרועים ביותר ויתרונו של הבז הועמד לא פעם בספק. יש מספיק סרטי כוונת שמוכיחים זאת. מענ"ש הנץ טוב מזה של הבז של אותם ימים. הביצועים במהירויות הקטנות והבינוניות של הנץ היו טובים יותר וביחוד בקרב תותחים. הנץ היה נושא לקנאה לא מוסתרת בין "הנסיכים" (או "האבירים") שגרמה להפצת משפטים כמו: "נץ הוא הדרך המהירה ביותר להביא F-100 רזרבי לארץ (לטובת הבז כמובן)".

אתה בהחלט חופשי להאמין בסיבה שניתנה לך, ואפילו להפיץ אותה הלאה.

היה גם עניין פוליטי והוא מוסבר בהמון ספרים.


לא. הסיבה הפוליטית לבחירה בנץ במקום במטוס אחר לא הוסברה בשום מקום משום שהיא חסויה. היא לא היחידה אבל היא חשובה מאד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 02-09-2005, 15:11
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
הפסק להתחכם
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "כמובן שטעיתי :-)"

"להעלות את מורל טייסי הנץ שהרגישו נחותים ביחס לטייסי הבז!"

טוב אז ככה מותר לי לפרסם את המקור ובאישורו .
מפקד ח"א לשעבר האלוף במיל' איתן בן-אליהו.
בשיחת טלפון עימו בנושא אמר לי בפירוש שזו היתה אחת הסיבות החשובות והעיקריות מהיבט ח"א.

ובהבט הפוליטי רכוש את הספר המדהים והנפלא "הפשיטה על הכור" מאת רודג'ר ו. קלייר.
הוא בשפה העברית.

אנא מכם קראו מה כתוב בעוגן דרגת מומחה.

מלבד זאת בנוגע אלי אישית "אני מפרסם רק מה שמאושר לי ורצינות מחקרי, מקורותי וכו' אינן מוטלות בספק ועובדות אלו ידועות היטב לכל המכירים אותי, אם בפורום זה או מחוצה לו.

שבת שלום וכל טוב
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 02-09-2005, 21:50
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
האם אתה מתכוון לסימבוליזציה?
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מה קורה כאן שכולם קצת עצבניים??"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

1 - מספר הג'י הנוכחי (1.2)
2 - סקלת מהירות הטיסה. יכולה להראות מהירות אוויר "אמיתית" (True) ומכויילת (Calibirated).
ARM 3. מפסק החימוש של המטוס במצב פעיל.
4 - מספר המאך הנוכחי (0.83).
5 - מספר הג'י המקסימלי אליו הגיע המטוס בטיסה זו.
6 - "ציפור", Velocity Vector. מראה את כיוון טיסת המטוס (ישנו מפסק הבורר האם להתחשב ברוח צד או לא).
7 - ה"פיפר". כאשר המטרה נמצאת בתוך העיגול ניתן לשחרר את הפצצה.
8 - מראה לטייס את הכיוון לנ"צ הבא. כרגע הנ"צ מחוץ לשדה הראייה של התע"ל ולכן מסומן X על הסמן (כאשר הנ"צ בתוך שדה הראייה הסימון בצורת יהלום).
9 - סקלת גובה הטיסה.

CCIP - Continuously Computed Impact Point, מוד שיחרור הפצצות. במוד הזה מחשב המטוס מחשב באופן עקבי את מיקום פגיעת הפצצה בקרקע. הוא לוקח בחשבון את מהירות המטוס וכיוון טיסתו, ומציג את נקודת הפגיעה על התע"ל (תצוגה עילית). בשביל לפגוע במטרה, הטייס כמובן צריך לשחרר את הפצצה כאשר ה"פיפר" נמצאת בדיוק על המטרה.

הצלב שמעל ל"ציפור" זוהי כוונת התותח, והפסים האנכיים שמעלייה הם חלקה התחתון של סקלת כיוון הטיסה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 02-09-2005 בשעה 21:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:45

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר