לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-06-2013, 18:17
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מחקרים נוספים מבית היוצר של ISW בהקשר של מלחמת האזרחים בסוריה

השתלטות המורדים על מעברי הגבול עם עירק וירדן במזרח המדינה. שימו לב שמעברי הגבול עם טורקיה באזורים הכורדים החצי אוטונומיים נמצאים עדיין בשליטת כוחות אסד, שמסיבות לא ברורות ממשיכים להאחז דווקא בקמשילי בפינה הצפונית מזרחית המרוחקת של המדינה, הרבה אחרי שנסוגו מיתר העיירות הגדולות באזור, או בשליטת הכורדים עצמם. המורדים מטרידים את המאחזים הצבאיים בקמשילי כמו גם את עמדות הכורדים מדי פעם אך אין להם די כוחות או אמצעים כדי לכבוש את העיר הגדולה, שבה מתגוררים כ 200K רובם כורדים ונוצרים, שאין להם באמת עניין במלחמת האזרחים ושחוששים לגורלם תחת הקיצוניות הסונית (על בסיס התקדים העירקי והקופטי במצרים). לכורדים הסורים נוכחות חזקה גם בפינה הצפונית מערבית של המדינה וגם שם הם עושים צרות למורדים, כפי שנראה במסמך אחר.

Iraq-Syria Overland Supply Routes
http://www.understandingwar.org/bac...d-supply-routes

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הכורדים הסורים מצויים בצומת דרכים - אסד דיכא אותם ורצח בהם לא מעט (כולל פרוגרום רציני בקמשילי לפני עשור) אך הם עוינים את טורקיה עוד יותר ועל כן זקוקים לסוריה כבסיס אם, הם חפצים באוטונומיה ואולי אפילו חבירה לכורדים העצמאים בעירק אך הם מפולגים בינם ובין עצמם בעניין זה, אין להם עניין להתערב במלחמת האזרחים והם חוששים מהקיצונים הסונים לא פחות מאשר מצבא סוריה, בניגוד לאחיהם בעירק, באירן ובטורקיה, לכורדים הסורים אין לא רציפות טריטוריאלית ואפילו לא דומיננטיות באוכלוסיה, וזאת עקב הגירת ערבים סורים בעידוד ממשלתי אל תוך שטחיהם בעשורים האחרונים. יש להם מובלעות לאורך עמק נהר הפרת ומצפון לחאלב וגם בדמשק יש להם שכונות משלהם. בחצי השנה האחרונה מוצאים את עצמם הכורדים הסורים בעימותים חוזרים ונישנים עם המורדים, שחושדים בהם ומאשימים אותם בשיתוף פעולה פסיבי ו/או אקטיבי עם המשטר בעיקר עקב ישיבתם של הכורדים על צירי האספקה העיקרים מחאלב צפונה לגבול הטורקי וחוסר המעש שלהם בדמשק ובקמשילי.

Syrian KurdS and the democratic union Party (Pyd)
http://www.understandingwar.org/sit...SyrianKurds.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ההישג הסורי הגדול באל-קוסייר התאפשר בראש ובראשונה עקב הישג מוקדם יותר באפריל 2013 - שבירת המצור על המתחם הצבאי הגדול בואדי אל דיף וכיבושן מחדשה של הערים חמידיה ומרת אל נומן, צומת דרכים חשובה על אם הדרך בין חאלב וחמה, מהלך שאבטח את האגף המזרח של המובלעת העלאווית ואפשר הסטת כוחות דרומה לחומס ואל-קוסייר.

Syria Update: Regime Breaks Siege of Wadi al-Deif
http://www.understandingwar.org/bac...ge-wadi-al-deif

במקביל לקרבות הקונבציונלים במרת, חומס ואל-קוסייר, העלאווים מבצעים בחודשים האחרונים טיהור אתני הדרגתי של מדינתם העתידית ברצועת החוף מאוכלוסיה סונית ובראש ובראשונה העיירות בניאס (הזכורה ממלחמת יוה"כ) וביאדה, על אם כביש החוף בין לטקיה לטרטוס.

Syria Update: Assad Targets Sunni along Syria’s Coast
http://www.understandingwar.org/bac...d-targets-sunni

ניתוח מצוין של ההישג הסורי-חיזבאלוני באל-קוסייר כולל ההכנות המדוקדקות, ריכוז המאמץ והאמצעים, הריכוך הארטילרי והאווירי והשתבללות אל תוך העיר ממספר כיוונים בסיוע שריון והנדסה. את נסיגת המורדים דרך מסדרון יבשתי צר כלפי מזרח ניתן לראות באחד הסרטונים שהבאתי. קוסייר הייתה בסיס מקומי חשוב לצבירת כוחות והתקפות נגד כלפי חומס וערוץ אספקה חשוב של המורדים כלפי לבנון ולמרות התגבורות שזרמו אל העיר מכל רחבי סוריה (כולל מהמזרח הרחוק) עדיין לא יכלו המורדים לחיילי חיזבאללה המיומנים בלחימת גרילה ולש"ב תחת הסיוע הכבד של צבא סוריה בטנקים ארטילריה ומטוסים.

The fall of al-Qusayr
http://www.understandingwar.org/sit...usayrUpdate.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בזכות הממומנטום בקוסייר והמחויבות הפומבית של חיזבאללה ואירן למשטר הסורים מעוניינים לרשום הישג דומה גם בחאלב. הם משעתקים את אותה האסט', קרי תחילה לבודד את העיר מכל עבריה ובראש ובראשונה כלפי צפון ולנתק בכך את המורדים מקווי האספקה שלהם שבגבול הטורקי בין היתר על ידי הסרת המצור מבסיס מינקה הגדול, אבטחת את העיירות השיעיות נבול, אזז ואל-זהרה ומינוף העימותים בין המורדים והכורדים הסורים במרחב.

The Battle for Aleppo
http://www.understandingwar.org/bac...r/battle-aleppo

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נלך חודשיים אחורה ונתמקד דווקא בדרום המדינה והקרבות שמתחוללים שם. למעשה אין קשר אמיתי בין הנעשה ב 5 החזיתות העיקריות - מזרח המדינה, דרומה, דמשק, מרחב הכביש בין דמשק וחאלב ומרחב חאלב - אידליב. חלק ניכר מצבא סוריה יושב בדרום המדינה בגלל הסמיכות לגבול עם ישראל ועל כן למורדים אין באמת סיכוי להשתלט עליו כמכלול וכל שנותר להם הוא לפשוט ולזנב פה ושם בעמדות מרוחקות או מבודדות של הצבא - מעברי גבול, מחסומים, סוללות נ"מ וארטילריה, סדנאות, בסיסונים כמותם פזורים מאות במרחב רמת הגולן הסורית בואכה דמשק ועל כן שפע הסרטונים ברוח זו. את הערים הגדולות דוגמת כונכר, קוניטרה ודרעא עצמה המורדים אינם יכולים באמת לכבוש ובוודאי שלא להחזיק לאורך זמן אל מול עוצמתו הקונבציונלית של הצבא. אולם בהתקפותיהם השונות המורדים מרתקים כוחות גדולים למרחב הדרום, מהווים איום מתמיד כלפי דמשק, מקיזים את דמו של הצבא הסורי ומונעים בכך חיזוק החזיתות האחרות.

Syria Update: The Southern Battlefronts
http://www.understandingwar.org/bac...rn-battlefronts

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 20-06-2013 בשעה 18:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 20-06-2013, 21:47
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,206
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מחקרים נוספים מבית היוצר של ISW בהקשר של מלחמת האזרחים בסוריה"

מעניין מאוד, תודה!

לפי הספר, המורדים צריכים לסגת מהשלב השלישי של הגרילה (לחימה סדירה לכיבוש שטח מידי המשטר) לשלב השני (התבססות ב-"אזור בטוח" ופשיטות החוצה), ולהתמקד בדיפלומטיה והסברה -בלבבות והמוחות של תושבי סוריה והעולם (לגבש חזית רחבה ומתונה יחסית, שתגדיל את מספר הסונים, השיעים, הנוצרים והכורדים שיערקו מצבא סוריה, תגביל את התמיכה הבינ"ל באסד ותגדיל את התמיכה במורדים).

השאלה היא, האם זה לא יתן רוח גבית לאסד במידה שתאפשר לו לגמור את המרד לגמרי; האם האזרח הפשוט בסוריה (כאילו שיש כזה) יותר שונא את אסד או יותר מפחד משלטון המורדים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:17

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר