לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-10-2013, 21:09
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אוקטובר 2013 - הישגים נוספים לצבא סוריה במלחמה

צבא סוריה ניצל בקיץ את מומנטום אל-קוסייר, מיקד את מאמציו בחומס הסמוכה וטיהר את מעוזי המורדים בעיר. לאחר מכן התמקד בדמשק (כולל סיפור הנשק הכימי) אך עם איום התקיפה האמריקנית נכנס ל "כוננות ספיגה" וחדל ביוזמות התקפיות. המורדים ניצלו את הואקום כדי לרשום הישגים נקודתיים פה ושם בלטקיה ומדרום לחלב ואף הצליחו לנתק את חלב משני כבישי הגישה העיקריים המחברים את העיר אל חמה ומרכז המדינה, תוך הטלת מצור על הקומפלס הצבאי הגדול בא-ספירה ושד"ת של חלב בדרום מזרח העיר.

עם שוך הסכסוך הבינלאומי, יצא צבא סוריה למבצע צבאי רחב היקף לטיהור הצירים המקשרים בין חמה לחלב והסרת המצור על א-ספירה ושד"ת חלב. כוח אחד יצא צפונה וטיהר את הכביש הראשי. צק"ג אחד התקדם צפונה ממערת' א-נומן ישירות לחלב תוך שהוא מסיר חסימות, מטענים ומארבים שמנעו תנועה אזרחית מזה כחודשיים. צק"ג שני יצא מזרחה בדרך ההררית העוקפת, תוך שהוא מטהר 40 כפרים שונים, ובהם העיירה הגדולה קנסר שמדרום מזרח לא-ספירה, מסיר חסימות ומפרק מטעני צד רבים. הצק"ג הזה חבר בהצלחה למגיני א-ספירה ולאחר מכן למגיני שד"ת חלב. פעולה מוצלחת זו היא הוכחה נוספת לכך שנוסרה ויתר הקבוצות אמנם יכולות להשמיד פה טנק ושם עמדה אבל בגדול אינן מסוגלות באמת להתמודד עם עוצמה צבאית קונבציונלית מחוץ למבטחי המרחב העירוני הצפוף של חלב, חומס או דמשק.

פתיחת הצירים הלוגיסטיים אל חלב צפויה לחזק בהדרגה את מצבו של צבא סוריה והמיליציות הנאמנות לו בעיר הצפונית ולפגוע במאמצי המורדים, שנראה שבזמן האחרון הם עסוקים בעיקר בעימותים פנימיים בינם ובין עצמם (ועם הכורדים) יותר מאשר בלחימה בצבא אסד. סביר להניח כי הסרת איום התקיפה הבינ"ל על סוריה היוותה אף הוא מכה מורלית למורדים אחרי כמעט 3 שנים של לחימה בלתי פוסקת ללא עזרה משמעותית מבחוץ (עם כל הכבוד לצ'צ'ני הג'ינג'י ומחסנית הקלץ' הלא נגמרת שלו). אגב עצם תמיכתם של מנהיגי המורדים החילוניים באפשרות תקיפה של ארה"ב, העמיקה את הקרע בינם ובין האיסלמיסטיים הרואים בכל מגע עם המערב בכלל והאמריקנים בפרט (ללא קשר לתבונת ותוצאת המהלך) כפירה ובגידה.

ללא קשר לתבוסה במרחב חלב באוקטובר 2013, נוסרה (ובמידה מסויימת גם מקבילתה/יריבתה ה ISIL) היא תופעה צבאית טקטית ייחודית בשדה הקרב המודרני. למרות שמדובר בארגון קטן יחסית המונה ככל הנראה פחות מריבוא נפשות בכל רחבי המדינה הענקית, לחימתו האגרסיבית והטוטלית בשדה הקרב (כולל שימוש תדיר במתאבדים רגליים ורוכבים כ "ארטילריה אנושית", קטל אזרחים, רצח שבויים ופגיעה בתשתיות/אדמה חרוכה) מביא לכך שכמעט כל התקלות של צבא סוריה, קטנה כגדולה, מדווחת מידית כ "קרב עם הנוסרה", כאילו היה מדובר ב "אימת הטייגר" של בעלות הברית בצפון אפריקה ובנורמנדי.

הדבר משרת את שני הצדדים. מחד הנוסרה מקבלת קרדיט אדיר על פעולות בהן כלל לא נטלה וצוברת בכך יוקרה ומובילות בקרב המורדים, בעיקר על חשבון הארגונים החילוניים. אגב גם בזכות התמיכה שהוא נותן לאוכלוסיה האזרחית באזורים המשוחררים, בעוד שמנהיגי החילוניים עסוקים בויכוחי סרק פוליטים ודיפלומטיה חסרת ערך (ראה הכשלון סביב הנשק הכימי). מאידך נראה שהמשטר מצליח אט אט בסיסטמתיות להפוך את מלחמת האזרחים הלא-לגטימית של 2011-2012 למאבק צבאי לגיטימי נגד פולש זר בעל אידיאולוגיה דתית קיצונית והמוגדר כארגון טרור בינ"ל. העובדה שנוסרה רווי מתנדבים ומפקדים זרים מקל מבחינתם על מלחמת ההסברה (ונוסיף שמבחינתנו כן ירבו זרם הפסיכים, שחלומם הרטוב הוא לקח איתם ל "גן עדן" איזה בוטקה סורית באמצע השומקום)

1. מחקר חדש ומצוין של מרכז מאיר עמית על אל-קעידה בסוריה

http://www.terrorism-info.org.il/Da..._1861409435.pdf

2. Army opens Hama-Aleppo road, retakes 40 villages

שימו לב לנפוליאונצ'יק של א-נסורה! איך זה שבכל מלחמת אזרחים טובה חייב להיות תותח קדוש ובמקרה זה תרתי משמע

http://www.presstv.com/detail/2013/...es-40-villages/

3. והתוצאה (לפחות לבינתיים, עד התקפת הפסיכים המשובטים הבאה)...

Commuting on key Syria road back to normal

http://www.presstv.com/detail/2013/...back-to-normal/

4. בקיץ היה למורדים פנאי לעסוק בעניינים חשובים באמת - קרבות עם הכורדים הסורים - מהלך מבריק שהביא עליהם את זעמם של הכורדים העירקים, שבין כה וכה רואים בהם עושי דברם של הטורקים... גוג ומגוג כבר אמרנו?

Iraqi Kurd leader vows to defend Syria Kurds. Massoud Barzani says he will defend the large Kurdish population in neighbouring Syria from al-Qaeda-linked fighters.

http://www.aljazeera.com/news/middl...2811431562.html

5. The end of the rebel alliance? Tensions escalate in Syria, as self-declared jihadists say Western-backed moderates may be used against them.

http://www.aljazeera.com/news/middl...7428835847.html

6. וכמובן מי אלו שתמיד נדפקים בסוף מכל סיפור במזרח התיכון? נכון, הפלסטינאים. הלחימה בפרברי דמשק הביאה רבים מהם ל "גלות שנייה", הפעם מסוריה ללבנון... ולטענתם אפילו חטפו נשק כימי בהתקפה המפורסמת לפני חודשיים! נפתולי הגורל, אל קעידה והסורים נלחמים זה בזה עד אחרון הפלסטינאים וג'ורג' חבש מתגלגל בקברו...

Cruel exile for Syrian Palestinians.. Life in overcrowded refugee camps of Lebanon is proving difficult for Palestinians fleeing Syria.

http://www.aljazeera.com/indepth/fe...1310994865.html

7. אל-ג'זירה ממפה את העריקים

http://www.aljazeera.com/indepth/in...yriadefections/

ואת המורדים

http://www.aljazeera.com/indepth/in...8552345899.html

ואפילו מצ'פרת אותנו בעוצמה צבאית של מיני מעצמה (מזל שלא שמעו על בועז הרפז, היו מקטינים קצת את העיגול)

http://www.aljazeera.com/indepth/in...1193558894.html

8. למרבה התדהמה, ארגון HUMAN RIGHTS WATCH הצליח להתפנות לדקה וחצי מהעיסוק האובססיבי בישראל ולהתמקד במעשי הטבח של נוסרה וחבר מרעיו במרחב הכפרי העלווי בלטקיה... דו"ח חדש לגמרי שהתפרסם לפני שבועיים...

“You Can Still See Their Blood” Executions, Indiscriminate Shootings, and Hostage Taking by Opposition Forces in Latakia Countryside

http://www.hrw.org/reports/2013/10/...see-their-blood

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:59

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר