לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 03-10-2005, 08:56
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
לא מדוייק...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי giottospot שמתחילה ב "בגדול כן אבל לא עושים את זה"

אתה כנראה מתכוון ל JATO - Jet Assisted Take Off. אלו הרקטות שבעזרתן ניתן לקצר את מרחק ההמראה של מטוסים מסויימים, והשימוש בהם הוא במטוסים צבאיים בלבד (כגון ההרקולס), וגם במקרים נדירים בלבד.

רוב מהפכי הדחף של מטוסי הסילון נועדים רק לסייע להאטת המטוס על המסלול לאחר הנחיתה, ורק מספר מועט מאוד של מטוסים מסוגלים להתחיל לנוע לאחור ממצב עצירה (כגון ה MD-82). בכל מקרה, גם מטוסים אלו כמעט ולא משתמשים ביכולת הזו שלהם כיום מאחר וזה "שוחט" את המנועים, וגורר מחירי תחזוקה גבוהים יותר, והחברות מעדיפות להמתין לרכב הגורר.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-10-2005, 08:59
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
מסוגלים: אולי, מבצעים: ממש לא
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "אם ראית פעם בטלוויזיה מפגן של יום ח"א,בד"כ ההרקולס"

הכוונה ב"שוחט את המנועים" זה שיש צורך ביותר אנרגיה בשביל להתחיל להסיע לאחור ממצב עצירה מוחלטת (powerback) מאשר בשביל רק להאיט את המטוס לאחר הנחיתה (וגם אז יש גם את הברקסים שעוזרים, ולא כל העבודה נמצאת "על כתפי" המנועים).

היעילות של מהפכי הדחף בעת תחילת הסעה לאחור היא כמעט אפסית, מאחר ורוב גזי הפליטה נפלטים לצדדים ולמעלה מאשר קדימה.

כמו שכתבתי, רק מספר מועט יחסית של מטוסים מסוגלים לעשות זאת, וגם אלו המסוגלים כמעט ולא עושים זאת יותר מהסיבות שכבר ציינתי בהודעה הקודמת. יותר מכך, חלק גדול מאלו המסוגלים לכך בתאוריה לא מבצעים זאת, בגלל הסכנה של FOD (בדר"כ רק מטוסים אשר מנועיהם תלויים בחלקו האחורי של הגוף, כגון סידרת ה DC-9/MD-80/82 וה 727 מבצעים זאת, אפילו שבתאוריה גם ה 757 מסוגל).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 04-10-2005 בשעה 10:39.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 04-10-2005, 22:07
  DannyU DannyU אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.05
הודעות: 28
נסיעה לאחור באמצעות המנועים
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "מסוגלים: אולי, מבצעים: ממש לא"

זה לא נכון שצריך יותר כח להסיע לאחור מאשר לבלום בנחיתה. צא וחשב כמה אנרגיה צריך להשקיע
כדי לעצור 300 טון הרצים על המסלול ב-200 קמ"ש. ברור שהברקסים עושים הרבה עבודה, אך הדחף ההפוך עוזר בצורה משמעותית (לא שבלי זה המטוס "יגמור" מסלול, אלא שכך מתאפשר להאיט/לעצור
מוקדם יותר ובכך לפנות את המסלול ביציאה קרובה יותר לנקודת הנחיתה וכך לאפשר מוקדם יותר למטוס נוסף לנחות על אותו מסלול). להשגת הכח העצום שצריך לצורך כך הטייס מגביר את סל"ד המנועים למצב מקסימלי בדיוק כמו בהמראה.

כל מטוס היכול להפוך דחף יכול להסיע לאחור ובהשקעה לא גדולה של כח, פשוט אין טעם לעשות זאת מטעמים שהוסברו כאן (מכוון, שטח מת (למטוס אין מראות)). מי שהיה באושקוש ב-2001 יכול היה לראות
C-17 נוחת, עוצר במרחק קצר יחסית ע"י היפוך כיוון הדחף ומרגע העצירה נוסע לאחור כמעט 200 מטר עד שנכנס לעמדת חנייה במקצועיות מדהימה. למי שלא מכיר זה מטוס בגודל של 747 לפחות עם 4 מנועי סילון תלויים על כנף עילית בדומה לקרנף (זהו בעצם ה"אח" הגדול של ההרקולס ונמצא בינו לבין הגלקסי העצום).

לסיכום זה ניתן ללא בעייה השאלה היא לשם מה.
חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-10-2005, 22:18
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
נכון, וכפי שכתבתי גם 757 יכול באופן תיאורטי לבצע powerback
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DannyU שמתחילה ב "נסיעה לאחור באמצעות המנועים"

אבל תיאוריה לחוד ומעשים לחוד.

לגבי האנרגיה הנצרכת, אני אנסה להסביר שוב את כוונתי.
כאשר מפעילים את מהפכי הדחף, גזי הפליטה נפלטים לצידי המנוע ו\או למעלה ולמטה, ולא קדימה (ברוב המקרים). כאשר הם מופעלים בריצת הנחיתה הם אכן מופעלים בסל"ד הקרוב לסל"ד בהמראה, אבל היעילות שלהם הרבה יותר קטנה (מאותה סיבה של כיוון פליטת הגזים).

שימוש נוסף של powerback (בערך) עשוי להיות כאשר טיסה מוסטת לשדה אשר לא מותאם לגמרי לקלוט את סוג המטוס המסויים, וכאשר המטוס חונה בעמדת החנייה הטייסים עשויים להפעיל (לדוגמא) את מנוע שמאל בסל"ד גבוה ולסובב את גלגל החרטום הכי ימינה שניתן. במקרה כזה סוג המטוס לא משנה, וכפי שכבר כתבתי גם 757 לדוגמא והאיירבאסים למינהם מסוגלים לבצע זאת.

ואני שוב חוזר שתיאוריה לחוד, ומעשים לחוד .

עוד למה ה powerback לא מבוצע לעיתים קרובות ניתן לקרוא כאן.

בנוסף, מתוך ספר הנהלים של ה DC-9:

ציטוט:
POWERBACK

OK to power back with no more than 1.3 EPR (>1.2 EPR limited to momentary power applications to initiate the power back).Both thrust reversers must operate. Do not use brakes while reversing. Do not power back with ice, snow, or slush on the ramp or in heavy rain. RVR must be more than 600. Reverse taxiing prohibited except for authorized powerbacks.

POWERBACK REQUIREMENTS

Minimum of two ground personnel.
Additional Wing walkers must be used for limited visibility and when a wide body borders either side of departure gate.

POWERBACK PROHIBITIONS

If a reverser or reverser indicating system is inoperative.
With ice, snow, or slush on ramp or in heavy rain.
When ground crewmembers not properly protected.
When safety hazards exist (reduced visibility, traffic, FOD, etc.).
If the captain feels that existing conditions would make a powerback unsafe.



http://www.google.com/url?sa=t&ct=r...0TfYdCdPMjflCKQ

שימו לב להגבלות הנוקשות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 04-10-2005 בשעה 22:35.
חזרה לפורום
  #10  
ישן 06-10-2005, 10:20
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
יש להבדיל בין מנוע הטורבופרופ של ההרקולס לבין מנוע סילון "אמיתי"
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי הקשב שמתחילה ב "בהרקולס, כמו שכתבו כאן"

במנועי טורבופרופ שינוי כיוון הדחף מבוצע ע"י שינויי זווית ההתקפה של הלהבים עצמם. במנועי סילון "אמיתיים" שינויי כיוון הדחף מבוצע ע"י "סגירת" צינור\פתח הפליטה בצורה חלקית והורדת פנלים בתוך המנוע על מנת להטות את כיוון גזי הפליטה. הליך זה גורם ל jetblast רציני בסביבת המטוס, ולכן קיימות הגבלות רבות כפי שציינתי מתוך ספר הנהלים של ה DC-9.

בנוסף, יש להבדיל בין סיבוב בקצה המסלול לבין ביצוע powerback ברחבת החנייה. ברחבת החנייה הסכנה של FOD ופגיעה בעצמים מסביב למטוס גבוהה הרבה יותר מהסכנה הקיימת על המסלול.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:41

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר