13-10-2005, 20:16
|
|
|
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
|
|
חיל האוויר האמריקאי שוקל להפוך את מטוסי ה-B-52 שלו למטוסי ל"א
חיל האוויר האמריקאי מתכנן להחזיר לעצמו את יכולת הל"א, אשר אבדה לו כאשר ב-1998 אחרוני מטוסי ה-EF-111 Raven שלו פרשו משירות פעיל. יכולת הל"א האמריקאית מתבססת כיום בעיקר על מטוסי ה-EA-6B Prowler של הצי והלנחתים.
החודש, חיל האוויר יבחר חברה שתוביל את התקנת מערכות הל"א במפציצים האסטרטגיים שלו מדגם B-52H, מה שיוסיף רבות ליכולות של המפציץ הוותיק.
המטוס הראשון, שעליו מתכוונים האמריקאים לבצע את התקנתה המערכות כניסוי, נכנס לשירות מבצעי ב-1962, יצוייד ב-2 פודים שייתלו על כנפי המפציץ יחד עם ציוד ל"א אשר מיועד לשבש את מכ"מי האויב.
החברה שתזכה בחוזה מטעם חיל האוויר תקבל צ'ק שמן על סך 236 מיליון דולר. התוכנית תימשך 25 חודשים, ובמסגרתה תתחיל תוכנית הפיתוח והדגמת היכולות של המערכת. 2 הטוענות לכתר העיקריות הם נורת'רופ גרומן וקבוצה משותפת של בואינג ו-BAE הבריטית.
חיל האוויר מתכנן בצורה ראשונית להתאים 16 מפציצי B-52H לשאת 12 two-pod sets(מישהו יכול לתרגם את זה?), אשר ישיגו יכולת מבצעית ראשונה ב-2012, כך אומר דייב קראץ, ראש התוכנית בנורת'ופ גרומן. 16 מטוסי ה-B-52H ו-60 מטוסים נוספים אמורים את ציוד הל"א החדש שיאפשר להם לגלות מכ"מי אויב ולשבש את פעולתם. חשוב לציין שהתקנת ציוד הל"א ב-60 המטוסים הנוספים נמצאת בסימן שאלה, וחיל האוויר האמריקאי יצטרך לראות האם תקציבו יאפשר זאת. נקודה נוספת שחשוב להדגיש: מטוסי ה-B-52H של חיל האוויר האמריקאי שיותקנו בהם מערכות ל"א עדיין יוכלו כבעבר לשמש כמטוסי הפצצה אסטרטגיים.
מטוסי ה-B-52 שבהם יותקנו מערכות הל"א יסומנו B-52 SOJ, ראשי תיבות של Stand-Off Jammer. הם יהיו חלק ממשפחה חדשה של מערכות ל"א מוטסות חדשות, שתוכננו במשותף על ידי הצי וחיל האוויר, ויכנסו לשירות בסביבות 2015 כדי לענות על הצרכים החדשים של החילות.
חיל האוויר עם מטוסי ה-B-52 SOJ שלו יוביל את תחום ה-SOJ. 14 מטוסי ה-EC-130H Compass Call (אלו מטוסי הרקולס שבהם הותקנו מערכות ל"א מתקדמות, נכנסו לשירות ב-1974) שלו יושבחו כדי שיוכלו לשאת מערכות שיבוש מכ"מים מטווחי standoff, אבל הם ימשיכו להתעסק בעיקר בשיבוש תקשורת נתונים ותקשורת קולית של האויב.
מטוסי ה-EA-6B Prowler של הצי ימשיכו לבצע משימות ליווי שבהם תפקידם הוא ל"א, עד פרישתם הסופית ב-2014. הם יוחלפו על ידי 90 מטוסי ל"א מסוג F/A-18G Growler, מטוסי F/A-18 Super Hornet שהותקנה בהם חליפת ל"א מקיפה ומשוכללת.
משפחת מטוסי הל"א החדשים תכלול 2 מטוסים אשר יטפלו בשיבוש stand in – ל"א בטווחים קרובים להגנת הנ"מ של האויב.
הראשון הוא ה-AMD-160 MALD, טיל פיתיון אשר פותח על ידי רייתאון. כאשר הטיל משוגר, הוא נראה על מכ"מי האויב כמטוס אמיתי. זאת הודות לחיישנים המותקנים בו המאפשרים לו להראות בעיני האויב כמטוס אמיתי, החל ממטוס B-52 ועד F-117. לטיל יש טווח של 460 ק"מ, וניתן לשגרו ממפציצי B-52H או ממטוסי קרב. הפלטפורמה ההשנייה היא מזל"ט חמקן שיצוייד במשבש מכ"ם בנוסף לחימוש.
B-52H
מקורות:
http://www.isrjournal.com/story.php?F=1166029
|