23-10-2005, 20:53
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
בזמן הטסת מטוס קרב
במיוחד בקרב אוויר- ישנה כמות עצומה של מידע שהטייס צריך לקבל, לעכל, ולפעול לפיה.
לכן, התבוננות ארוכה במטוס האויב היא מותרות שלעיתים נדירות יש לטייסים, ובמקום זה צריכים להסתפק במבטים חטופים ביותר.
סכימות כאלה (וגם למשל החופה המזוייפת) יכולים מאוד להטעות את העין כשאר מסתכלים עליהם במבט חטוף בלבד, תוך שגם אתה וגם מטוס האוייב טסים במהירויות של כמה מאות קמ"ש.
אם טייס אוייב מסתכל עלייך שבריר שנייה ומחליט שאתה טס לכיוון הפוך מהכיוון האמיתי שלך- הרי שיהיו לזה תוצאות קריטיות בקרב.
גם אם הטייס "תפס" את ההטעייה- עדיין ייקח לו כמה שניות כדי לבסס את הכיוון והזווית האמתיים, אובדן חשוב לא פחות.
היום שמים דגש רב יותר על הקטנת סיכוי הזיהוי ממרחק (כלומר סכימות צביעה שנבלעות ברקע שבו טס המטוס), ולכן נדיר יותר לראות סכימות אשר מטעות בנוגע לכיוון וזווית הטיסה.
דוגמא טובה למטוס כזה הוא הארייר שראיתי לפני כמה חודשים- המטוס צבוע בצבע אפור באופן כללי, אבל על הגב של צבועה צורה כללית של מטוס בצבע שחור. במבט ראשון זה יכול להיות מאוד מבלבל, במיוחד בשמים.
נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 23-10-2005 בשעה 20:58.
|