לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-10-2005, 09:48
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
כנפי טייס/נווט/מכונן- שאלה

שלום לכולם.
האם בוטלה ההפרדה וכיום כולם מקבלים כנפי טייס אחידות?
גם המכוננים?
אגב, לדעתי ביטול תפקיד המכונן הוא רק עניין של זמן. מה דעתכם?
(רק בראם צריך מכונן או שגם בקרנף?)
מקווה מאד שלא אגיע למצב בו אצטרך לבחור בין מכוננים להדחה מהקורס...
דילמה קשה...
ובאופן כללי- נושא המכוננים מעניין. מי יכול לשפוך קצת אור על תחום אפור ו"נחות" זה?
(שימו לב- נחות במרכאות. ברור שמי שעובר קורס טייס(גם אם במגמת מכוננים) הוא לא "נחות")
האם בוגר מגמת מכוננים יכול לבקש לחזור לקורס ולנסות שוב את מזלו?

ובאותו נושא-
נווט מסוקים=טייס משנה?=טייס?
נווט תובלה- יושב במושב מיוחד מאחורי הטייסים ולייד המכונן? מה תפקידו בעצם? (כיום עם אמצעי הניווט המתקדמים והפשוטים מאד לתפעול. לא ממש משתמשים בסרגל,סטופר ומפה באויר...)

תודה לעונים.
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 31-10-2005, 10:13
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
איחוד הכנפיים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "כנפי טייס/נווט/מכונן- שאלה"

התופעה התחילה לאחר שדוד עברי ביטל את כנפי הטייסת הקלה - כנפים עליהם צוינה האות "ק'" שגם זכו לכינוי "כנפי קלון".

בשנות ה-80 הוחלפו הרבה כנפי בד בכנפי מתכת, בכל המקצועות שנרכשו מחוץ לביס"ט ובהן: אלחוטאי אווירי\מפעיל מערכות ל"א, בקרים מוטסים, חובשים מוטסים, מכונאים מוטסים (?) פקחי העמסה וכו'

בשנות ה-90 אוחדו כנפי צוות האוויר לכנפי טייס רגילות עם מגן דוד באמצע - טייסים, מכוננים ונווטים.

לגבי מכוננים - בח"א נהוג לומר "טייס הוא מי שיש לו ידיים טובות, נווט הוא מי שיש לו ראש טוב, ומי שאין לו לא את זה ולא את זה - מכונן"... אישית יצא לי להכיר אחד כזה (מפקד שלי) שבהחלט הצדיק את זה...

לגבי מכוננים - הנ"ל קיימים בראם ובקרנף, אך כמו שנאמר - זה מקצוע נכחד.

לגבי התפקיד - מדובר במה שמכונה בשוק האזרחי "מהנדס טיסה" ולמעשה מי שמשלים את פעולת הצוות בתא של מטוסים שלא יכולים לחיות בלי אחד כזה. בין היתר, בהרקולס, אחראי המכונן על תפעול המצערות בהמראה.

ציטוט:
האם בוגר מגמת מכוננים יכול לבקש לחזור לקורס ולנסות שוב את מזלו?


כבר היו דברים מעולם.

ציטוט:
ובאותו נושא-
נווט מסוקים=טייס משנה?=טייס?
נווט תובלה- יושב במושב מיוחד מאחורי הטייסים ולייד המכונן? מה תפקידו בעצם? (כיום עם אמצעי הניווט המתקדמים והפשוטים מאד לתפעול. לא ממש משתמשים בסרגל,סטופר ומפה באויר...)


מאז אסון המסוקים, בוטל תפקיד הנווט, ואת התא מאיישים שני טייסים - קברניט וטייס משנה, החולקים את גזרות ההטסה של המסוק עפ"י המשימה והשטח.

ככל הידוע לי, כבר אין נווטי תובלה ובכלל נווטי קרב, גם כבר אינם עוסקים בניווט כמשימה עיקרית אלא בעיקר בתחום תפעול חימוש ומערכות מתקדמות, בעיקר במטוסים בהן נדרש עוד זוג ידיים לתפעול המטוס.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 31-10-2005, 11:00
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אין מילים בפי...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מי שביטל את כנפי הקלוק הוא בני פלד, לא דוד עברי"

כנפי הקלון?
כדי לתאר את מקומו של הפייפר בחיל-האוויר, צריך לחזור גם לסיפור שגרם לעשרות טייסי פייפר תיסכול עמוק לאורך שנות שירותם בחיל-האוויר. כשסיימו הטייסים את קורס-הטיס, הם נחשבו לטייסי קישור ולכן הוענקו להם כנפי טיסה מיוחדות כשבמרכזן האות "ק", במקום המגן דוד הכחול על הכנפיים של ימינו. עבור רובם המכריע של הטייסים לא סימלו כנפי הטיסה תחושת גאווה על היותם טייסים בחיל-האוויר, אלא תחושה קשה שאפשר לסכם במילה אחת: קלון.
"ביצענו הרבה משימות מסוכנות מאחורי קווי האויב ובמבצע קדש אפילו זכינו בחמישה צל"שים על אומץ לב מיוחד", אומר סא"ל (מיל') אלי אייל (פיינגרש), שהיה בעבר מפקד הטייסת הקלה. "למרות זאת, קיבלנו בחיל-האוויר לאורך שנים יחס משפיל. פניתי לעזר וייצמן, מפקד חיל-האוויר דאז, כתבתי מסמך וביקשתי להסיר את החרפה הזאת, האפליה בין כנפיים לכנפיים. לאחר-מכן נערך דיון מטה בנושא.
"בדיון עצמו ישבו יחד כל מפקדי הבסיסים ובסוף התקבלה החלטה - אין שינוי", הוא נזכר. "יצאתי מהדיון בהלם עמוק. הנימוק להחלטה היה כי הכשרת טייס קרב עולה הרבה יותר מהכשרת טייס קישור. את זה לא ציפיתי לשמוע מווייצמן".
לאורך שנים רבות, בשל מחסור בתקנים לדרגות קצונה בטייסת הקלה, היו טייסי הפייפר חוגרים, חיילים לכל דבר. "שמעת על טייס שהוא גם סמל?", שואל סרן (מיל') משה בוקעי. "אני הייתי כזה. בטייסת שלנו היו תקנים לארבעה קצינים בלבד ולכן אחרי שסיימנו את קורס-הטיס והגענו לטייסת הוענקו לנו דרגות של חיילים פשוטים: סמל או סמל-ראשון".
בתחילת שנות ה-70 נשלח דן חמיצר לשוחח בעניין עם בני פלד, שהיה אז סגן מפקד חיל-האוויר. "פלד הבטיח שאם יהיה מפקד חיל-האוויר יסיר את חרפת כנפי הקישור", אומר סא"ל (מיל') אייל. ואכן, בשנת 1975, לאחר שהתמנה פלד למפקד חיל-האוויר, שונתה ההחלטה.

מתוך אתר ח"א


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הכנפיים היו עשויות בד, ולא מתכת, אבל זו היתה צורתן.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 31-10-2005, 11:11
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "במו עיני ראיתי :-)"

עדיין נשמע לי מאד מאד מוזר ולא הגיוני.

זה בערך כמו לתת לנוסע במושב האחורי באוטו לשלוט לך על דוושת הדלק עם איזה מוט מאריך...
ממש לא הגיוני.
אנסה לבדוק את זה עם מקורותיי...

אולי המכונן שולט במטפי כיבוי המנוע או במתגי ניתוק זרימת הדלק למנוע בהמראה או משהו כזה?

אם המכונן שולט במצערות (שוב- ממש לא נראה לי סביר) מה עושה טייס המשנה? מקריא מהירויות?
אם כבר אז המכונן (אופס..כמעט יצא לי "המXונן...) מקריא מהירויות ו"מנקה" את המסלול וטייס המשנה על המצערות. ככה נראה לי יותר הגיוני.

ואם בעניני מצערות:

הבנתי שבערבה המצערות ממוקמות בחלקו העליון של הקוקפיט. ("בתקרה")
מה ההגיון? איפה נוחות התפעול? הטייס יושב עם יד ימין באויר כל הטיסה??
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:28

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר