לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-12-2005, 02:01
צלמית המשתמש של RP.
  משתמש זכר RP. RP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 6,986
ה- F-22A Raptor הופך מבצעי

ציטוט:


F-22A Raptor goes operational

12/15/2005 - LANGLEY AIR FORCE BASE, Va. (AFPN) -- The F-22A Raptor -- Air Force’s most advanced weapon system -- is ready for combat, Air Force officials announced here today.

In reaching initial operational capability, the Raptor is certified ready for operational use.

The first combat-ready Raptors are flying with the 27th Fighter Squadron of the 1st Fighter Wing here. The squadron’s deployment capability is a 12-ship package designed to execute air-to-air and air-to-ground missions.

“If we go to war tomorrow, the Raptor will go with us,” said Gen. Ronald E. Keys, commander of Air Combat Command.

Declaring the transformational stealth fighter “IOC” means the Raptor’s proven capabilities are available for combat and supported by a properly trained and equipped force.

It also means the aircraft is qualified to fly homeland defense missions.

“F-22A IOC means our warfighters now have an unprecedented lethal mix of air-to-air and air-to-ground capabilities at their disposal,” General Keys said. “The Raptor’s cutting edge technology brings us continued joint air dominance despite advancing enemy threats.”

Reaching the IOC milestone culminates a collaborative 25-year effort between various Air Force organizations and industry partners. The road to the IOC included was a step-by-step process. The F-22A System Program Office first turned Air Force requirements into a successful acquisition program. Then there was developmental flight test and evaluation, simulation and ground testing at Edwards Air Force Base, Calif., and Eglin AFB, Fla. There was engine testing at Arnold AFB, Tenn., and missile testing at Holloman AFB, N.M., and over the Pacific Test Range. Also, there was tactics development at Nellis AFB, Nev., pilot and maintenance training at Tyndall AFB, Fla., and deployability here.

“The F-22A fulfills a long quest to bring fifth-generation capabilities of stealth, supercruise and precision to the warfighter today and 30 years from today,” General Keys said. “Now that we have met our first promised milestone of a fully capable, multi-mission platform ready for combat, we are already focused on furthering our integrated tactics development, refining our deployabilty, growing and training our force.”

The general said, “To add to what we learned on our successful first operational deployment to the Utah Test and Training Range to drop JDAMs (joint direct attack munition), fly against double-digit SAMs (surface-to-air missiles) at Nellis and work (close air support) with F-16 FAC-As, we will conduct our first routine peacetime exercise deployment by taking 12 Raptors to Alaska in June for Northern Edge.”

Designed to ensure America’s air dominance for years to come, the F-22A will ensure U.S. joint forces’ freedom from attack and freedom to attack, even as adversaries continue to advance their weapons and technologies, officials said.

“As I told (Air Force Chief of Staff) Gen. (T. Michael) Moseley, he and I have spent our lifetime executing, instructing and providing air dominance for the joint force. Lamentably, we have never been privileged to hold a weapon like this in our hands.

“After reviewing our test results -- seeing our operational deployment performance and talking to the pilots that will go to war with it -- I am confident the F-22A joins the combat force at a far more mature and capable level than any of our previous great aircraft, and will take its rightful place in a long line of U.S. Air Force legends of the air,” General Keys said.





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 16-12-2005, 07:56
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
יש הסבר מפורט
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "מעניין..."

יש הסבר מפורט מדוע הורידו את ה-A באתר f-16.net
האמת היא שזה פוליטיקה פנימית של ה AIRFORCE שלא רוצה שיקצצו לו מהf-22 כי הוא כמובן אוהב את הצעצועים החדשים שלו...
אבל ברור לכל בר דעת שמטוס זה הוא בזבוז נוראי לאור קיומו שלה f-35, נכון שה-f-35 לא מקביל בדיוק לf-22 בכל התחומים ונכון שהוא יהיה מוכן רק בעוד כ 7-9 שנים, אבל הוא יחד עם הצי הנוכחי של המטוסים (f-16 ו f-15) מספקים מענה , הרבה מעבר לנדרש.
ה f-35 יהיה זול בהרבה ומתקדם בהרבה מובנים (לא בכולם, למשל יכולת נשיאת חימוש האויר אויר שלו יותר קטנה) מה f-22.
ובכן- מדובר בבזבוז כסף של האמריקאים, וטוב יעשה הקונגרס עם יממש את איומיו לקצץ בכמויות המוזמנות.
הדבר דומה בקצת לכל סיפור ה f-15 מול ה f-16 של לפני 25 שנה. האמריקאים , שלא רצו לאבד את ה 15 השקיעו בו בצורה לא פרופורציונית מול ה16, ובכל זאת הצליח ה16 (הקטן הזול והקל) לעקוף את ה15 כמעט בכל תחום (פרט לכמות נשיאת חימוש אויר אויר- נושא שהוא כמעט לא רלוונטי).
לא סתם כל חיל האויר האמריקאי היום הוא בפועל f-16 עם כמות טייסות f-15 שקטנה בהרבה (בערך 20 אחוז 15 מול 80 -16 או משהו כזה)
ובאותו עניין- לא סתם הכריז חיל האויר שאין לו שום כוונה להתעסק עם ה- f-22 אלא רק עם ה-f-35, אכן יש פה עניין כלכלי שנובע ממחירו האדיר של הf-22 אבל זה לא הכל, פשוט ברור לכל שהf-35 יכול לעשות כל מה שצריך ואפילו יותר, ושהוא עדיף בהרבה במדד העלות מול תועלת.
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-12-2005, 09:30
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
כן... ולא
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "יש הסבר מפורט"

אני נוטה להסכים עם המסקנה (= בסופו של דבר הכל שיקולי עלות תועלת) אני ממש לא מסכים עם ההסברים שסיפקת. יש הבדלים גדולים וחשובים בין הF22 לF35. ל-F22 יכולות רבות שאין ל-F35 מבחינת תמרון (ל-F22 ניהוג ווקטורי מלא ל-F35 לא), חמקנות (ה-F22 הוא חמקן "לחלוטין" ה-F35 רק בצורה חלקית), שיוט (ל-F22 יכולת שיוט על קולי למשך זמן רב (מכונה super-cruise אם אני לא טועה) הישג שלא משתווה על ידי אף מטוס קיים למייטב ידיעתי. יש הבדלים נוספים אני מניח שאני לא מודע להם.

בכל מקרה ה-F22 הוא מטוס מרשים מאד והF35 שעדיין קיים בעיקר על הנייר (ובכמה אבות טיפוס) יהיה בעל יכולות שונות למדי ובתחומים שציינתי נחותות בהרבה. גם ל-F35 כמובן יתרונות משלו - המחיר צפוי להיות אחד הגדולים שבהם, הוא יהיה גם מתקדם יותר טכנולוגית פשוט בשל העובדה שהוא ייכנס לשרות עשור שלם מאוחר יותר.

בנוגע לעניין הA אני קורא כבר זמן מה ויכוחים ודיונים פנימיים שונים בנושא ויש בהחלט מצב שהמטוס יהפוך לכלי בעל יכולות תקיפה משניות (לא ממש מולטי רול במובן המלא אבל בכל זאת ראוי להצדיק את המליונים שהוא עולה למשלם המיסים). אני חושב שזה בהחלט ראוי ובמתארים של מתקפת פתע (אהמ.. אירן) יהיו לו יכולות לשמש בגל הראשון כחיפוי וכתוספת כוח למטוסי הפצצה כמו ה-F117 וה-B2.

אגב ה-F22 שיגר לאחרונה סדרה של פצצות מונחות לייזר והוא צפוי בשנה הקרובה לניסויים בחימוש GPS חדש (GBU-39 Small Diameter כפי שהוא מכונה).

עידו
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-12-2005, 16:05
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "כן... ולא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
אני נוטה להסכים עם המסקנה (= בסופו של דבר הכל שיקולי עלות תועלת) אני ממש לא מסכים עם ההסברים שסיפקת. יש הבדלים גדולים וחשובים בין הF22 לF35. ל-F22 יכולות רבות שאין ל-F35 מבחינת תמרון (ל-F22 ניהוג ווקטורי מלא ל-F35 לא), חמקנות (ה-F22 הוא חמקן "לחלוטין" ה-F35 רק בצורה חלקית), שיוט (ל-F22 יכולת שיוט על קולי למשך זמן רב (מכונה super-cruise אם אני לא טועה) הישג שלא משתווה על ידי אף מטוס קיים למייטב ידיעתי. יש הבדלים נוספים אני מניח שאני לא מודע להם.

עידו

בוא נעשה סדר- יש הבדלים בין המטוסים אבל הם ממש לא משמעותיים נכון להיום.
לגבי תמרון- אכן ה22 מתמרן טוב יותר מה 35 אבל זה לא ממש רלוונטי, אכן תמרון הוא חשוב אבל כיום הטילים והקסדות הם שעושים את התמרון, מה גם שה 35 מתמרן יפה מאוד בסך הכל.
חמקנות- שניהם לא חמקנים לחלוטין, נכון שהשח"ם של ה22 קטן יותר משל ה35 אבל רק על מנת לסבר את האוזן, השח"ם של ה35 קטן בחצי מזה של הf-177 שנחשב בזמנו (וגם כיום) למטוס חמקן בכל קנה מידה.
super cruise- זהו מושג של יחסי ציבור, לא של מטוסים. למה הכוונה- מטוסים כמו f-16I ו F-15I יכולים לשייט בצורה דומה (בתצורות מסוימות) במהירות 0.95-0.98 מאך (f-16I יכול לדעתי לשייט ביבש ממש על המאך במידה והוא פתח מבער קודם והגיע למהירות 1.1 מאך, צריך לבדוק את זה).
ואילו מטוס super cruise עושה זאת בקצת מעל המאך (נגיד 30 קשר יותר מהר) אז מה ההבדל? רק 30 קשר... אז מה העניין, ש 1מאך זה מספר עגול ולכן זה טוב ליחסי הציבור. אבל לטייס זה רק 30 קשר...
שורה תחתונה יכולת super cruise כשלעצמה איננה קפיצת מדרגה. זה נכון שאם ה22 יכול לשייט ב 1.5 מאך ביבש ובצורה חסכונית בדלק אזי זה דבר מעולה ונותן לו יתרון יפה על מטוסים אחרים. אבל חיל האויר האמריקאי ממש לא פירסם את נתוני ה super cruise של המטוס ולכן אני חושד (גם בגלל המנועים של המטוס) שלא מדובר ביותר מ 1.1- 1.2 מאך- בקיצור, לא סיפור גדול בכלל.
לסיכום- חכו ותראו, ה35 יהיה שווה או טוב יותר מה 22 כמעט בכל תחום רלוונטי (לא בכל תחום, אבל כן בכל תחום רלוונטי.)
וזה בלי לדבר על המחיר...
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-12-2005, 16:58
  fezy fezy אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 09.12.05
הודעות: 115
מעניין
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "הוא דווקא כן..."

לא הכרתי את הכתבה הנ"ל, בהחלט מרשים.
עדיין לא נותן לנו תמונה כוללת הנושא המדובר מכמה סיבות:
1. לא מפרסמים את תצרוכת הדלק של המטוס במצבי מנוע אלה, ברור שזה פחות ממצב מבער יחסית למטוס עצמו, אבל לא בטוח שזה פחות ממצבי מבער של מטוסים אחרים, למה אני מתכוון- יכול להיות שהf-22 ביבש מבזבז כמעט את אותה כמות הדלק שה f-16 מבזבז במבער... ולאור ההיסטוריה של מנועי מטוסי הקרב ב 20 שנה האחרונות זה אפילו די הגיוני (כל כמה שנים יותא מנוע יותר חזק ויחד עם זאת הרבה יותר בזבזן בדלק..)
2. חזרה לענין: לא מוזכרת השוואה כמובן ל35, בהנחה שה35 מיוצר 10 שנים אחרי ה22 ע"י אותה החברה, עם מנוע חזק ב 5000 ליב' (די הרבה) מהמנוע של ה22 (זה נכון של 22 יש שניים אבל עדיין..)
אז אני יכול להעריך שגם הביצועים של ה35 בתחום זה יהיו לא רחוקים משל ה22.
שוב לסיכום: הנתונים שהציג DEEPSPACE מענינים, אבל הם לא משנים את השורה התחתונה- ה35 יהיה טוב יותר או שווה ל22 כמעט בכל תחום רלוונטי (זוהי הערכה שלי).
פז.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-12-2005, 18:57
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "מעניין"

דיון מעניין.

נתון חשוב שלא הזכרנו פה היא העובדה של-F22 שני מנועים מה שמגדיל במידה מסוימת את השרידות שלו.

בעניין השח"ם לא הייתי מודע לנתון שאומר שה-F35 יהיה בעל חתך מכמ"י קטן בחצי מזה של ה-F117 - זה מפתיע ואם נכון מעניין מאד. מה שכן, צריך לזכור כמה דברים: ראשית גם אמצעי הנגד השתפרו מאד מאז סוף שנות השמונים וכניסת ה-F117 לשימוש (סה"כ אחד גם הופל בזמנו מעל יוגוסלביה). ושנית, למרות שפחות חשוב לעצם העניין, צפויות להיות גרסאות שונות כאשר רק הגרסה האמריקאית תהיה בעלת חמקנות במושגים אותם ציינת אתה וגרסאות היצוא יהיו בעלות חמקנות מופחתת.

ועוד משהו - אנחנו מדברים הרבה על הF35 הבעיה היא שהאמריקנים צריכים מטוסים עכשיו שיחליפו / ישדרגו את היכולת הנוכחית שלהם. הF35 רחוק מאד מכניסה לשימוש מבצעי מה גם שכמו שאתה יודע אנחנו מדברים על מספר תצורות כאשר אחת מהן מורכבת מאד (VTOL) ועשויה לעכב את הפרויקט (כולו או חלקים ממנו) בשנים רבות. וכמובן שהמחיר ליחידה - כמו שקורה במקרים רבים - עוד יעלה עד הכניסה לשירות מבצעי בעוד כעשור.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 16-12-2005, 20:33
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "תשובות"

גם אני חשבתי על הF15 וה-16 בהקשר זה ולדעתי ההשוואה לא מדוייקת מכיוון שכאן מדובר מראש על מטוסים חמקנים - מצד שני זה עניין שולי ולכן אני נוטה להסכים איתך.

בנוגע לעניין השמישות של הצי הנוכחי - פה אני כבר פחות מסכים והנקודה שלי היא שונה - זה נכון שהF16 (והF15) ימשיכו ככל הנראה לשרת עוד שנים רבות. העניין הוא שהם אינם מסוגלים עוד לבצע חלק מן המשימות בפניהם עומד או יעמוד הצבא האמריקני. בפרט מדובר על תקיפה בגל הראשון לפני השמדת כל מערכי ההגנה האווירית (לדוגמא באירן). F22 יהיה חשוף הרבה פחות מF16 או F15 לאיומי נ"מ מודרניים שעשויים להימצא בזירה ואפילו כמות קטנה יחסית של מטוסים (מדובר על עשרות-מאות בודדות שצפויים להירכש בסופו של דבר) יכולים לעשות הבדל משמעותי בקרב. ראוי רק לזכור שכיום פעילים פחות מ-50 מטוסי F117 ופחות מחצי מכך B2. אז נכון שהF22 אינו מכיל את אותה כמות חימוש אויר קרקע אבל הוא בהחלט יוכל לשמש מכפיל כוח משמעותי בכל גל ראשון של תקיפה וכמובן יש לזכור שהוא מסוגל להגן על עצמו ועל מטוסי התקיפה האחרים טוב יותר מכל מטוס אחר שקיים כיום תוך סיכון עצמי מינימאלי.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 16-12-2005, 20:45
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "הכל טוב ויפה, אבל אפילו האמריקאים הבינו כבר שכמות החימוש של ה F-22 לא מספיקה"

כן אני מכיר את הבעיה בכל זאת כדאי שנזכור שגם לF117 יכולת לשאת 2 פצצות בלבד ובכל זאת הוא מילא את מרבית משימותיו בצורה טובה ביותר. F22 כבר כיום מצויים למיטב הבנתי בכמות גדולה יותר מהF117 ובקרוב יוכלו לעשות שימוש בפצצות החדשות אותן הזכרתי קודם.


לדעתי אפילו F22 הנושא פצצה אחת או שתיים הוא מכפיל כוח בשלב ההתקפה הראשונית שם החשיבות המרכזית היא בהשמדת יכולות הנ"מ, הפיקוד והשליטה של האויב. מדובר לרוב על מספר מטרות מצומצם יחסית אך בעלות אופי המקשה על הפגיעה בהן - במקרה זה נראה לי שהF22 יכול להיות, כפי שכבר ציינתי - מכפיל כוח משמעותי.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 16-12-2005, 20:53
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "כן אני מכיר את הבעיה בכל זאת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט


לדעתי אפילו F22 הנושא פצצה אחת או שתיים הוא מכפיל כוח בשלב ההתקפה הראשונית שם החשיבות המרכזית היא בהשמדת יכולות הנ"מ, הפיקוד והשליטה של האויב. מדובר לרוב על מספר מטרות מצומצם יחסית אך בעלות אופי המקשה על הפגיעה בהן - במקרה זה נראה לי שהF22 יכול להיות, כפי שכבר ציינתי - מכפיל כוח משמעותי.


את זה כבר עדיף לעשות מ 150 ק"מ עם ה AGM-88, יתרון ששוב עומד לצידם של ה F-16 ו ה 15. ההארם אינו זמין ל F-22 עדיין, ולפי הציטוט הנ"ל לעולם לא יהיה שכן האמריקאים מעדיפים לפתח טיל חדש לגמרי בשבילו, מה ששוב מעלה בספק את נחיצותו.


ציטוט:
A more advanced HARM update program is known as AGM-88E AARGM (Advanced Anti-Radiation Guided Missile). The AARGM is a further improved Block VI missile, which uses not only the AGM-88D's GPS but also an MMV (Millimeter Wave) active radar seeker for terminal homing in its new WGU-48/B guidance section. The MMW seeker will employ active target recognition algorithms, and therefore be able to strike not only the radar emitter, but also e.g. the control vehicle of the site. The program started at the NWC (Naval Weapons Center) China Lake in 1998, and in March 2000, the first test firing of the MMW seeker in a modified HARM was successful. AARGM development continues with modified AGM-88 missiles, and an SD&D (System Development & Design) contract for the production AARGM was awarded to ATK (Alliant Techsystems Inc.) in June 2003. Developmental testing of the AGM-88E is scheduled for 2005, with a planned Initial Operational Capability in 2008. The CATM-88E will be the captive-carry training variant. A long term goal of the AARGM program is the development of an entirely new stealthy airframe, compatible with the internal weapon bays of the F-22 and Joint Strike Fighter.


http://www.designation-systems.net/dusrm/m-88.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 16-12-2005 בשעה 20:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 16-12-2005, 21:04
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=עידו..."

מ... כן גם אני תוהה לפעמים על נחיצותה של חמקנות בעידן הנשק מנגד. אני מניח שאתה מסוגל לספק אי אלו תשובות לתהיה זו שלי (אולי למשל משום שמטוס מאוייש מסוגל במהלך טיסתו לאתר מטרה ניידת שקשה לאתר מטווחים רחוקים?).


בנוגע לHARM ומחליפו, טוב לדעת גם אם מפתיע משהו - מצד שני אם יצוץ צורך מבצעי קריטי אני מניח שניתן יהיה לעשות את ההתאמות הדרושות מהר יחסית (אלא אם מדובר בטיל שגודלו הפיזי אינו מאפשר לו התאמה לתא הפצצות של הF22).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 19-12-2005, 18:37
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
הערכה "קצת" משוחדת.
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "סימולציה שערך חיל האוויר"

העידן של מטוס נפרד לכל מטרה כבר עבר.
כנ"ל לגבי שיטת הפעולה ה"טורית"- קודם להתמודד עם (למשל) הגנה אווירית, אח"כ (למשל) עם מטוסי קרב, ורק בסוף עם המטרה עצמה, והפכה היום להיות "מקבילה".
כלומר כיום מטוסים כגון אף-16, אף-15, ואף-18 יכולים גם לשאת חימוש מתאים נגד מטוסי קרב, גם נגד הגנות אוויריות, וגם נגד המטרה הסופית עצמה.
4 פצצות (ולא משנה אם הן מונחות לייזר, GPS, או אחרות) יכול לשאת מטוס אף-16 בודד.
לכן, במקום את כל המטוסים המוזכרים בתרשים, סביר יותר להניח שיישלחו כ- 16 מטוסי אף-16 בלבד- 4 נגד הגנות אוויריות, 4 בחיפוי אווירי, ו 4 נגד המטרה עצמה.
נכון, הכל תלוי בתנאים הספציפיים, אבל יש לזכור שגם לא בכל מצב יוכלו להתמודד עם המטרה לבדם (מה גם שהם לא מציעים את הטווח או כמות החימוש שה B-1 [במקרה הזה] מציע).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 25-08-2007, 17:57
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
בדקת עם חיל האוויר?
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי fezy שמתחילה ב "תשובות"

לגבי הf-22 אין לחיל האויר כוונה לקנות אותו.

בדקת עם חיל האוויר? אם לאו, עדכן בבקשה את מאגר המודיעין שלך. חיל האוויר מתעניין מאד ב- F-22 ומתכוון לרכוש אותו כשיוכל. האמריקנים מצידם לא מסתירים מחיל האוויר את תכונותיו האמיתיות של המטוס והוא מצדיק כל דולר ממחירו.

לגבי ההנחה שהf-22 יהיה בעל שרידות גדולה יותר מהf-35 בגלל שלראשון יש 2 מנועים. זוהי הנחה שגויה מכיוון שכמעט תמיד, שני מנועים משמעותם גם גודל רב הרבה יותר ולכן שרידות יותר קטנה (הכוונה לשרידות בקרב ולא ביום יום)

אני ממליץ לך בחום לקרוא את הספר The fundamentals of aircraft combat survivability analysis and design מאת Robert Ball (הוצאת AIAA). יתכן ומושגי היסוד שלך ישתנו מעט.

הדוגמה הקלאסית היא כמובן ה f-15 וה f-16 לראשון יש 2 מנועים אבל השרידות של ה f-16 יותר גבוהה.

האם אתה מוכן לגבות הצהרה זו בנתונים כלשהם מתאונות, נניח בחא"א?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-08-2007, 19:17
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "בדקת עם חיל האוויר?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי knight1


בדקת עם חיל האוויר? אם לאו, עדכן בבקשה את מאגר המודיעין שלך. חיל האוויר מתעניין מאד ב- F-22 ומתכוון לרכוש אותו כשיוכל. האמריקנים מצידם לא מסתירים מחיל האוויר את תכונותיו האמיתיות של המטוס והוא מצדיק כל דולר ממחירו.



בדקת עם לוקהיד מרטין?

לאחרונה ביקר בישראל נציג בכיר מאוד (מאוד מאוד אפילו) של LM. כמות המידע שהיה מוכן להעמיד לרשות גורמים ישראליים בנושא ה - F-22 הייתה נמוכה יותר ממה שניתן לקרוא באינטרנט, וניתן היה להבין שאין לארה"ב כל כוונה למכור את המטוס למדינות נוספות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 25-08-2007, 20:29
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
לקהיד
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
בדקת עם לוקהיד מרטין?

לאחרונה ביקר בישראל נציג בכיר מאוד (מאוד מאוד אפילו) של LM. כמות המידע שהיה מוכן להעמיד לרשות גורמים ישראליים בנושא ה - F-22 הייתה נמוכה יותר ממה שניתן לקרוא באינטרנט, וניתן היה להבין שאין לארה"ב כל כוונה למכור את המטוס למדינות נוספות.


לקהיד , כיצרן , נמצאת מחוץ ללופ. במידה והממשל יאשר מכירת המטוס לבעלות ברית כדוגמת ישראל - היצרן ייצר (בשמחה רבה , יש להניח)

ובנוגע לביקור הבכיר - יש להניח קיומם של ערוצי תקשורת ענפים בין לקהיד לח"א , לא דווקא דרך ביקור או הרצאה בכנס / מכון פישר . סביר להניח שח"א מכיר את יכולות הפלטפורמה , מעט יותר מרמת הפירוט באינטרנט (כדברייך)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 25-08-2007, 20:48
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,676
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "לקהיד"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחר אדום
לקהיד , כיצרן , נמצאת מחוץ ללופ. במידה והממשל יאשר מכירת המטוס לבעלות ברית כדוגמת ישראל - היצרן ייצר (בשמחה רבה , יש להניח)

ובנוגע לביקור הבכיר - יש להניח קיומם של ערוצי תקשורת ענפים בין לקהיד לח"א , לא דווקא דרך ביקור או הרצאה בכנס / מכון פישר . סביר להניח שח"א מכיר את יכולות הפלטפורמה , מעט יותר מרמת הפירוט באינטרנט (כדברייך)


לוקהיד מרטין, כיצרן, נמצא עמוק מאוד בלופ. מובן שההחלטה אם למכור או לא למכור את המטוס, לשתף או לא לשתף בידע אודותיו היא החלטה מדינית אמריקנית.

ובנוגע לביקור הבכיר, ולערוצי התקשורת מול חיל האוויר - מכיוון שאינך יודע עם מי נפגש ובאיזה מסגרת, אוכל לציין שהנחותיך בעניין אינן רלבנטיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 16-12-2005, 21:50
  oferz oferz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.07.05
הודעות: 134
הכי חשוב לזכור כי הרפטור תוכנן להלחם את המלחמה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי RP. שמתחילה ב "ה- F-22A Raptor הופך מבצעי"

הקודמת. שורשיו נעוצים בתקופת המלחמה הקרה כאשר האמריקנים חשבו שהסובייטים מפתחים כל מיני מטוסי קרב בעלי יכולות מדהימות. תוך כדי הפיתוח של הראפטור השתנה היריב, כל פיתוחיו המופלאים (מיג 1.44 סוחוי ברקוט ועוד דומים) נשארו על הנייר ולאמריקנים נשאר מטוס שעולה 200 מליון דולר בלי יריבים ראויים. ה- F-35 לעומת זאת מפותח בראייה כלכלית ולא בראיית מענה לאיום שנעלם. הרעיון הוא לפתח מטוס אחד שישמש את כל הזרועות ולכל התפקידים ובצורה כזו להוזיל את עלות הפיתוח (פר מטוס), עלות התחזוקה, עלות האימונים, וכל היתרונות האחרים של פלטפורמה אחידה.

לכן נראה לי מופרך הנסיון להשוות בין המטוסים ולהראות מי מיותר ומי לא.

ת'כלס - ה-F-22 ללא ספק מיותר ואין סיכוי שיגיע לח"א הישראלי. ה-F-35 יחליף את ה-F-16 בכל העולם ואני מניח שגם אצלינו. האמריקנים ימשיכו לייצר ולהשתמש בראפטור כי למרות שמתארי הלוחמה השתנו והאיומים האסטרטגיים השתנו, לא זורקים לפח פיתוח של 20 שנה ואלהים יודע כמה מיליארדים של דולרים, אלא מנסים להתאים אותו לסיטואציה החדשה.

עפר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:35

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר