27-12-2005, 08:48
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אודות הביקורת
הבה ניתן דוגמאות:
ציטוט:
המבחן הוא כיצד והאם משמרים את המטוסים במוזאון, ולדעתי השימור שם (שנעשה באמצעים מוגבלים) הוא בהחלט מכובד.
|
אולי תיתן דוגמאות? אתה מתייחס לבואינג של סרטי המורשת שיש לו תמיכות תחת הכנפיים כי הוא הוגדר מסוכן ובסכנת קריסה? אולי לזה שמטוס המיג 21 משומר היטב במצב חלוד וקורוזיה מתקדמת - כי עדיין לא הבשילה המסקנה את מי צריך להזיז - את המטוס או הממטרה? אולי כדאי שבפעם הבאה שאתה מציץ בסטרטו עם התערוכה - גם תביט באחוריו ותראה את שני החורים שנוצרו תחת הזנב וגם תשאל את עצמך כמה זמן צריך כדי להחליף נורה ששרופה 5 שנים?
לפני שאתה כותב את התשובה - כנס אל הביתן שבכניסה - תגיד לי כמה אבק יש על המדף בספריה ומי שומר שם על חיי העכבישים? אולי אותו אדם שהיה אמור לוודא שבסירת ההצלה יש אוויר ושהפנס מאיר היטב על מראת האיתות?
המצב במוזיאון מביש....
ציטוט:
לבני- זכותך לדבר על אומנות שאתה לא מכיר, אבל זה חבל במקרה הזה,לידיעתך- אין כמעט שוני בין מטוסי שנות ה 50 לבין המטוסים היום (במובן הרחב של העניין), וההבדלים בין הסקיהוק לבין ה f-15 הם מינוריים במדדי "מטוס שהוא מטוס..".
להגיד שכיום מטוס הוא לא מטוס בגלל שיש לו איזה מחשב, זה כמו שמישהו יגיד לפני 30 שנה על הסקיהוק שזה לא באמת מטוס כי יש לו הידראוליקה....
|
א. יש מי שטוען שמטוס עם הידראוליקה הוא לא מטוס וגם יביט בערגה במטוס ספיטפייר ויגיד - אך, כשמטוס היה מטוס"....
ב. ההבדלים בין מטוסי העבר למטוסים של היום הם הרבה יותר רחבים ממה שאתה מתאר. למשל עקרונות הניהוג, תחומי מהירויות, כושר נשיאת חימוש, זיווד אלקטרוני, עקרונות תיכנון ועוד כמה....
אם אתה מתייחס לכך שלכל מטוס יש גוף וכנפיים - אז בוודאי שאתה צודק - מה ההבדל בין הציפור השחורה והפלאייר של רייט? שלושה פלוס מאך?!? הבדל פעוט ברום הטיסה? מערכת הדחוס? קטן עלינו.
אבל אומנות, כמו באומנות....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|