לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #34  
ישן 25-01-2006, 11:32
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה הערות (אחרי שמה שכתבתי אתמול נפל לפני שליחה)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוקד שמתחילה ב ""אולר חד", מאטרה דורנדל וחימוש נגד מסלולים"

א. זנב SNAKE EYE ניתן להרכבה על מגוון פצצות. זנב זה אינו מאפיין פצצות לחדירת מסלולים אלא פצצות שמשליכים אותן בגובה נמוך.
הרעיון הוא ליצור מעצור אוויר לפצצה, הנפרש ע"י קפיץ מיד לאחר השחרור. המעצור בולם את הפצצה וגורם לה לפגר מאחורי המטוס (באנגלית "פצצה מפגרת") כך שבעת השלכה בגובה נמוך - המטוס לא ינזק מרסס או הדף הפיצוץ. אפקט דומה מושג גם ע"י מצנחונים ייעודיים בפצצות אחרות, בלי כל קשר ל"אולר חד"

ב. פצצת אולר חד נועדה לחדור מסלולים, כפי שהוסבר קודם, ע"י שיפוע הפצצה יחסית לקרקע ע"י מצנח, ניתוק המצנח והצתת רקטה הנועצת את הפצצה תחת המסלול. בעת הפיצוץ נוצר מכתש גדול משמעותית מפצצה שמתפוצצת מעל המסלול ובכך:
1) נוצר בור גדול שמקשה על מילוי מחדש
2) נוצרים רסיסים שעשויים לפנצ'ר את צמיגי המטוסים
3) הרסס מסכן את מנועי המטוסים ודורש ניקוי המסלול לפני הכשרתו מחדש.

שימוש מיטבי יהיה פגיעה בנקודות בחיבור של המסלולים (כשהמסלולים חוצים זה את זה - "שיטה בריטית") או בנקודות החיבור בין המחבר שבין מסלול ההסעה למסלול ההמראה.

פתרונות להפצצה מסוג זה:
1) בניית מסלולים מקבילים (שיטה אמריקאית)
2) בניית מסלולים ארוכים משמעותית (מה שדורש הפצה מסיבית של המסלול לשם השבתתו)
3) ריבוי מחברים
4) הכשרת מסלול ההסעה להמראה ונחיתה
5) שימוש במטוסים בעלי קושר המראה ממסלול קצר

העקרונות הנ"ל יושמו בבסיסי ח"א החדשים (רמון, נבטים ועובדה) ובמידה מסוימת בבסיסים הישנים יותר.
בסיס עובדה כדוגמא:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 25-01-2006, 14:50
צלמית המשתמש של מוקד
  מוקד מוקד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.07.04
הודעות: 3,670
אוקיי...הבנתי מה הבעיה..אני לא קראתי משהו נכון...
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אוקיי, אבל אתה מתכוון לחימוש מצרר רגיל, לא?"

אני קראתי רק חלק מהמשפט שסולו כתב לגבי איך ניתן להתמודד עם הבעיה..
אני קראתי הכשרת מסלול מחדש להמראה ונחיתה.
במקום
הכשרת מסלול ההסעה להמראה ונחיתה.

אני התכוונתי שלפי מה שידוע לי בששת הימים במהלך מבצע מוקד, כדי למנוע מצוותי תחזוקה מצריים למלא את הבורות שנפערו במסלולים בעקבות ההפצצה, הפילו גם פצצות השהייה שגרמו לכך שבזמן התיקון הם התפוצצו ופגעו בצוותים המצריים על הקרקע.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 25-01-2006, 14:55
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
נקודות תורפה בשדה בריטי טיפוסי
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה הערות (אחרי שמה שכתבתי אתמול נפל לפני שליחה)"

שרטוט זה של המסלולים בנתב"ג מראים כי בעת פגיעה במקומות המסומנים ניתן להוציא מכלל שימוש שניים מתוך שלושת המסלולים של השדה.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מאחר שכבר ברור שהשיטה האמריקאית עדיפה על השיטה הבריטית - עולה השאלה המתבקשת - למה בנו כך שדות תעופה?

התשובה לשאלה נובעת מן העיתוי שבהקמת הבסיסים. בימים שהם שלטו הבריטים בארץ - המטוסים לא היו חזקים ומהירים, והמראה ברוח צד היתה בעייה קריטית בתפעול המטוסים.
מסיבה זו (ואחרות) שמו דגש על הענקת יכולת המראה מול הרוח, ומאחר שכיוון הרוח עשוי להשתנות - דאגו שיהיו מספר אופציות....

כיום המטוסים חזקים הרבה יותר, וניתן לפתור בקלות יחסית בעיות של ניהוג גם במז"א שאינו אידאלי, ולכן כיוון המסלול הפך לפחות קריטי. עם זאת - עדיין נהוג להמריא מול הרוח - בעיקר משיקולים של מרחק המראה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 26-01-2006 בשעה 09:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 25-01-2006, 20:22
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,798
ובשביל זה המציאו את HB-876
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כמה הערות (אחרי שמה שכתבתי אתמול נפל לפני שליחה)"

פצצונת מצרר HB-876 מיועדת ספציפית לתקיפת שדות תעופה ובסיסי אויר, והיא נכללת במארז המצרר JP-233 הבריטי (גם בMW-1 הגרמני). מארז זה ייעודי לתקיפת מסלולים ומכיל שני סוגי תחמושת:
SG-357 - תחמושת ביקוע מסלולים דו-שלבית, הכוללת מטען ביקוע ראשוני ומטען-המשך המתפוצץ בתוך הבור שפער הפיצוץ הראשון. כאשר משחררים כמות גדולה של פצצונות, ישנן פגיעות לכל אורך המסלול.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

HB-876 - תחמושת משלימה לSG-357, ומיועדת למניעת טיפול במסלולים הפגועים. לפצצונת זו כל המרכיבים הדרושים לביצוע המשימה: צלעות קפיציות ("נחום תקום") מעמידות את הפצצונת בזוית הנכונה, מטען חלול ראשי המאפשר נטרול ואף השמדת כלים הנדסיים העוסקים בתיקון הנזקים, ורסס היקפי לפגיעה מקסימלית בצוותי התיקון.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 28-01-2006, 13:25
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
ליינר שמגיב עם אויר
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "מה הכוונה ב"ליינר המגיב עם אויר" ?..."

בכללי ( לא שייך לניסוי שלי ) מטען חלול רגיל רק עושה חור בטנק
ועבור טנק מודרני מדובר לרוב בנזק קל כי אין רסיסים או שמן/ תחמושת בוערים.
אם הג'ט היה נדלק עם האויר בתוך הטנק הנזק היה גדול בהרבה.
הרעיון נשמע הגיוני אבל הכימיה מכתיבה שליינר דליק יהיה בעל כושר חדירה נמוך.
התוצאה היא שליינרים דליקים קיימים רק במקרים שקוטר המטען הוא לא קריטי. מה
שפוסל את רוב סוגי הטילים, אבל עדיין קיימים מספר רש"קים עם ליינר מאלומניום
שזה התפקיד שלהם.
התמונה שייכת לניסוי שאומר שלמטרות מסויימות לא רק עומק החדירה הוא הקובע אלה
גם קוטר החור ( אני יודע שזה ממש לא נשמע טוב אבל ניתן לנחש מי המציא את התאוריה הזו )
כשבסוף הניסויים נשאר לנו מטען ספר וממנו לקוחה התמונה.

למען הסר ספק המחקר שהתמונה שייכת אליו לא נערך בארץ והקשר שלי אליו הוא פרטי
כך שאין סיבה לקפוץ .

לבני היה נדמה לי שפעם דיברו על זה בפרטי .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 29-01-2006, 08:11
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,798
הבעייתיות במארזי חימוש
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "RAM תוצרת התעש לתקיפת מסלולי המראה"

התעלמותו של קורנבלום מהבעיתיות העיקרית של השימוש במארזים דוגמת JP233 ו-MW1 פוגמת במשהו, ומן הראוי להתמקד בנקודה זו: שימוש במארזים מסוג זה - בניגוד לחימוש-מנגד (Stand-off) כמו RAM, MSOV, JSOW ודומיהם - מעמיד את המטוס בסיכון גבוה ביותר והוביל בהכרח לאחוז פגיעות גבוה במטוסים התוקפים ע"י שימוש במארזים במלחמת המפרץ 91. תקיפה של בסיס צבאי מוגן טק"א ונ"מ קני במתווה שכזה - טיסה בקו ישר ובגובה 100 רגל בלבד - מהווה מבחינה מעשית משהו קרוב למשימת התאבדות, וגם אם אותו בסיס עבר ריכוך עדיין מספיקים טיל נייד כמו SA-7 או סטינגר וקצת מזל כדי להפיל את המטוס או אף להסיטו מהטלת החימוש על המטרה שמימדיה קשים מלכתחילה לתקיפה.
ברור וידוע שבאותה תקופה חלק מהפיתוחים שקיימים כיום לא היו נגישים ומעשיים, ועדיין זהו נתון מפתח לעצם השימוש או אי-שימוש בנשק זה לטובת אותה גיחה מסויימת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 21-10-2007, 23:57
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,798
תוספת מאוחרת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מוקד שמתחילה ב ""אולר חד", מאטרה דורנדל וחימוש נגד מסלולים"

אתנצל מראש על ההקפצה המאוחרת, אך במקרה זה מדובר בהחזר חוב ישן למספר גולשים.

פצצת מצרר צרפתית BLG-66 בלוגה, מוטלת ריקה מול האנגר בבסיס ח"א העירקי. צולם במלחמת המפרץ 1991. לחצו על התמונה להגדלה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מערכת JP233 בניסויים. התמונה הראשונה היא הגירסה המלאה של תמונה המופיעה כבר באשכול, אבל התמונה השניה מעניינת בהרבה - מדובר בניסוי הטלה של שתי התחמושות במקביל: ה"בקבוקים" השחורים עם המצנח הם תחמושות SG357 הכבדות והנקודות הקטנות הם מוקשי HB876. הטלה זו זהה לשימוש המבצעי במלחמת המפרץ. לחצו על התמונות להגדלה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מארז MW1 הגרמני, מקבילו (חלקית) של JP233 שבניגוד לו מעולם לא זכה לשימוש מבצעי. מארז זה הכיל ארבעה מודולים נפרדים, כאשר כל אחד היה יכול להכיל סוג תחמושת נפרד- ובסך הכל 4.66 טון חימוש. MW-1 ניתן לחימוש במספר סוגי תחמושות:
KB44 - חימוש נגד רכב רך ומטוסים על הקרקע
MIFF - מוקש מתוחכם בעל מספר מרעומים (מגע, טלטול, מגנטי, אקוסטי ועוד), דרושה הפעלת שניים לפחות ליזימת המוקש
MUSPA - חימוש נפיץ/רסס עם או בלי השהייה, דומה במאפייניו ל-HB876
MUSA - גירסה מוגבלת וזולה של MUSPA
STABO - המקביל הגרמני ל-SG357
ASW - חימוש נגד דת"קים
מארז MW-1 סבל מבעיה אחת עיקרית: גודלו העצום גרם לגרר רציני שפגע בביצועי המטוס הנושא. משקלו של המארז הפך אותו לנשק הכבד ביותר שנישא ע"י מטוס תקיפה מודרני.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:23

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר