12-12-2004, 10:42
|
|
|
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
|
|
2 מיליון ישראלים קוראים מידי יום חדשות באינטרנט
זינוק מדהים חל בחודשים האחרונים במספר גולשי האינטרנט בישראל. כמעט כל בית אב מחובר, והרוב המכריע כבר גולש באינטרנט מהיר. ההחדרה היא חסרת תקדים בהיקיפה ככל שמדובר בכלי תקשורת. לראשונה, מספר קוראי החדשות באינטרנט בעברית עובר את מספר מקבלי המידע מהעיתונים.
האינטרנט המהיר הפך במהירות מסחררת בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהבית והחיים של כל תושבי ישראל. הסקר של טלסקר, הוא המקצועי הרציני ביותר והוא מתפרסם בראשית השבוע.
לפי הסקר, בישראל יש כיום כ-3.2 מיליון משתמשי אינטרנט גילאי 13 ומעלה, לעומת כ-2.5 מיליון בנובמבר 2003). 82% משתמשים באינטרנט בתדירות יומיומית, לעומת כ-74% בנובמבר 2003. למעלה ממיליון משקי בית מקרב האוכלוסייה היהודית, מחוברים כיום לאינטרנט, מתוכם כ-88% (מעל 900 אלף בתי אב) לאינטרנט המהיר.
כלל משתמשי אינטרנט (גילאי 13+), מהווים כ-47% מכלל אוכלוסיית ישראל (3.2 מיליון מכ-6.8 מיליון נפש), או כ-63% מכלל גילאי 13 ומעלה (זאת לעומת כ-36% ו-48% בהתאמה בנובמבר 2003). 82% מכלל משתמשי האינטרנט עושים שימוש כלשהו באינטרנט בתדירות יומיומית (כל יום או כמעט כל יום).
אומדן זה משמעו שמדי יום נמצאים באינטרנט כ-2.6 מיליון ישראלים (גילאי 13+). שימושי האינטרנט השכיחים ביותר כיום הינם: 93% - חיפוש מידע ונתונים (כללי), 84% - דואר אלקטרוני, 74% - קריאת עיתונים/חדשות, 65% - הורדת תוכנות/קבצים, 48% - ביצוע פעולות בנקאיות/פיננסיות, 46% - משחקים, 43% - צ’טים, 42% - קנייה/הזמנת מוצר או שירות, 28% - האזנה לתחנות רדיו, 25% - השתתפות בפורומים/קבוצות דיון, 10% - הכרויות.
בסקר הנוכחי מוצאים בהשוואה לשנה הקודמת עלייה מובהקת בשימוש באינטרנט לצורך קבלת/שליחת דואר אלקטרוני, קריאת עיתונים/חדשות וביצוע פעולות בנקאיות/פיננסיות.
עם זאת, חיפוש מידע ונתונים באינטרנט בתחומים שונים הינו עדיין השימוש הרחב ביותר ומקיף כיום כ-93% מכלל משתמשי האינטרנט. נושאים עיקריים בהם מחפשים מידע באינטרנט הם : להרחבת ידע כללי / מידע כללי (78%) ונתונים למטרות טיולים ונסיעות (59%).
בסקר הנוכחי מדווחים כ-42% מכלל משתמשי אינטרנט (או כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל), על ביצוע קניות ו/או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע. כ-45% מכלל הגולשים מדווחים על קנייה/הזמנה כלשהי במהלך השנה האחרונה (12 חודשים שקדמו לסקר), וכ-16% על קנייה במהלך החודש האחרון (שקדם לסקר), זאת לעומת 38% ו-13% הנתונים המקבילים מנובמבר 2003.
ממצאי המסחר האלקטרוני משקפים גידול מובהק בשימוש אינטרנטי זה שהתרחש בשנה האחרונה. TIMtm סקר האינטרנט של TNS/טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג, של פרטים משתמשי אינטרנט גילאי 13 ומעלה.
הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 849 משתמשי אינטרנט (גילאי 13 +) מפיזור ארצי ומייצג של ישובים יהודיים בישראל. הסקר נערך באמצעות ראיונות טלפוניים ממרכז הראיונות של TNS/טלסקר בגוש דן תוך בקרה מלאה על תהליך הדגימה והריאיון.
http://www.news-israel.net/news.asp?id=10755
|