04-03-2006, 11:20
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
תשובות
1. משפחת המיג-29 וסוחוי-27 אינם מטוסים חדשים או חדישים. מדובר בטכנולוגיה שהיא בבסיסה בת יותר מ 20 שנה.
2. סוחוי 47 הוא סה"כ מדגים טכנולוגי. לא נועד, לא מיועד ולעולם לא ייכנס לשירות.
3. יכולת מבצעית- מאיזו בחינה? מבצעיות זה יותר מסתם תמרונים. אין ספק שלמטוסים המערביים יש יתרונות בתחומים מסויימים (למשל מכ"מ ולאקטרוניקה), והם הוכיחו עליונות ביותר ממפגש אחד.
4. באופן כללי 2 משפחות המטוסים נולדו כמטוסי יירוט\קרב, כאשר המיג-29 הוא הקטן יותר (עם קיבולת דלק נמוכה יחסית), והסוחוי-27 הוא הגדול והכבד יותר, עם הטווח הארוך יותר.
כמטוסי יירוט שנועדו לשאת בעיקר טילי אוויר-אוויר יכולת נשיאת החימוש שלהם היא נמוכה משמעותית בהשוואה לאף-14-15--16-18 (מבחינת משקל, לא כמות).
עם השנים פותחו מספר תת-דגמים שהקנו להם יכולות נוספות, כמו נשיאת טילי אוויר-קרקע ואוויר-ים מונחים, אבל עדיין הם לא משתווים ביכולת התקיפה לאף-16 או אף-18 (לדעתי).
אחד הדגמים שמפותח בימים אלה הוא ה Su-32FN/34, המקביל ל"סטרייק איגל" אם תרצה, שבה לפתור בעיה זו.
5. דג עם מאג- לגביי הברקוט ראה סעיף 2. יש בהחלט מטוסים רוסיים מבצעיים עם ניהוג וקטורי Su-30MKI (בשירות הודו) הוא דוגמא מספיק טובה.
|