לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 15-03-2006, 19:40
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "היגוי כלי שיט. שאלה"

אני מבין קטן מאוד בהידרודינמיקה, אבל אין להמשיל מדיום בלתי דחיס ולמדיום דחיס, במיוחד שהקשיים שמולם מתמודד מטוס (עילוי ולא רק דחף), הם שונים מאלו של הספינה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 16-03-2006, 14:12
צלמית המשתמש של מיצו
  משתמש זכר מיצו מיצו אינו מחובר  
מומחה בתחומי התעופה הצבאית והלוט"ר, ונגיעה אישית לנושא בניית דגמי מטוסים
 
חבר מתאריך: 10.11.02
הודעות: 1,878
אני יכול רק להניח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "היגוי כלי שיט. שאלה"

שמיקום הגה הכיוון נובע מכך שבעצם הוא לא פועל באותה צורה כמו הגה כיוון במטוסים.

במטוס, הגה הכיוון (אנכי, אופקי, תלוי בדגם ובתצורה) אמור בד"כ לייצר עילוי נוסף או להפחית עילוי על מנת להביא לשינוי כיוון הטיסה. גם הגה כיוון אנכי בעצם הסטת הפאנל הזז שבו גורם ליצירת עילוי בכיוון שנגד כיוון ההזזה. במטוס בעל תצורת כנפיים אופיינית (לא דלתא וקנארד) הגאי הגובה פועלים בכיוון הפוך, כלומר מפחיתים עילוי על החלק האחורי של המטוס על מנת לגרום לו להנמיך, מה שגורם למטוס להרים את האף ועקב כך משתנה זווית ההתקפה של הכנף העיקרית מה שמעלה את העילוי הכללי.

לעומת זאת, כפי שאני מבין את זה, בספינה ההיגוי לא מתבצע על פי אותם עקרונות, כלומר לא מדובר פה ביצירת "עילוי" מימי לכיוון זה או אחר, אלא פשוט הסטת זרם המדחף (בדומה לניהוג וקטורי במטוסים מסויימים) לצד זה או אחר. הסטת הזרם ימינה יגרום לחרטום הספינה לפנות ימינה, ולהיפך.

כל האמור לעיל מבוסס על הנחות תיאורטיות שלי בנוגע לענייני ספנות, אני ממש לא מומחה בעניין.
_____________________________________
---------------------
מיצו
---------------------

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-03-2006, 22:59
צלמית המשתמש של מיצו
  משתמש זכר מיצו מיצו אינו מחובר  
מומחה בתחומי התעופה הצבאית והלוט"ר, ונגיעה אישית לנושא בניית דגמי מטוסים
 
חבר מתאריך: 10.11.02
הודעות: 1,878
אם כך
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי major_tom שמתחילה ב "זה ממש, אבל ממש אותו הדבר כמו במטוס"

אולי תוכל להסביר שאלה שתלוייה אצלי מזמן: מדוע עד היום לא יוצרו כלי שיט תת-מימיים העושים במים מדיום לטיסה דרכם ולא לשיט תת-מימי רגיל כמו שאנחנו מכירים מצוללות עדכניות?

עד כמה שאני מבין, צוללות משתמשות במנגנון ציפה/שקיעה הבנוי ממיכלי ציפה (או איך שלא קוראים לזה, המונח המקצועי רחוק ממני). כשהצוללת רוצה לשקוע היא מציפה את המיכלים הקידמיים והחרטום יורד, יחד עם כיוון התנועה שלה והמשך הצפה של מיכלים אחרים עד לאיזון מסויים בהתאם לעומק שאליו רוצים להגיע. לא? כדי לעלות הצוללת מוציאה מים מן המיכלים הקידמיים, מה שגורם לעליית החרטום וכן הלאה. מן הסתם תיקונים קלים מבוצעים ע"י היגוי רגיל, אבל עצם הציפה, השקיעה והאיזון נעשים באמצעות מיכלי מים.

אבל הגיוני יותר (להדיוט כמוני) שכלי שיט תת-מימי שעושה שימוש במים כמדיום לטוס דרכו, בדיוק כמו מטוס באוויר, יוכל לתמרן בצורה הרבה יותר טובה, ויהיה הרבה יותר פשוט לבניה מאשר צוללת רגילה. לא?

אני מכיר מספר פיתוחים כאלה של כלי שיט תת-מימיים שמתנהגים כמטוס בתוך מים, דוגמאות נחמדות לכאלה כלים לשימוש מחקרי אפשר למצוא באתר של DEEP FLIGHT:

http://www.deepflight.com/subs/index.htm

אבל עד כמה שאני יודע (ושוב, זה ממש לא התחום שלי) אין כאלה כלים בשימוש מבצעי או בפיתוח לקראת שימוש מבצעי.

מישהו יכול לשפוך אור על הנושא?
_____________________________________
---------------------
מיצו
---------------------

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 17-03-2006, 11:52
צלמית המשתמש של מיצו
  משתמש זכר מיצו מיצו אינו מחובר  
מומחה בתחומי התעופה הצבאית והלוט"ר, ונגיעה אישית לנושא בניית דגמי מטוסים
 
חבר מתאריך: 10.11.02
הודעות: 1,878
הקונספט מאחורי צוללת רגילה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי didiforsher שמתחילה ב "אבל צוללות כן משתמשות בהגאים לתימרון כמו מטוס."

עד כמה שאני מבין אותו מבוסס על שינוי זווית התנועה של הצוללת באמצעות הכנסת/הוצאת מים/אויר מתוך מיכלי ציפה, בסיוע המדחף, בסיוע הגאים.

הקונספט מאחורי DEEP FLIGHT (ראה לינק בהודעתי הקודמת) ומאחורי מגוון פיתוחים תיאורטיים שאני זוכר שקראתי עליהם בשנות השישים/שבעים הוא העובדה שהצוללת בעלת נטייה טבעית לצוף, אבל שימוש בכנפיים של ממש כמו במטוס מייצרים עילוי שלילי (בניגוד למטוס), ובעת שימוש בהגאים על אותן כנפיים, הצוללת בעצם יורדת או עולה בגלל אותו עילוי שלילי שדוחף את הצוללת כלפי מטה. ללא שימוש בכנפיים הצוללת מאוזנת.

איך בדיוק זה עובד אני לא יודע (למרות שאני יכול לחקור את העניין), אבל השאלה שלי היתה למה, למרות היתרונות המגולמים בשיטה, אף אחד לא עושה בה שימוש מבצעי.
_____________________________________
---------------------
מיצו
---------------------

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:41

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר