לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 27-03-2006, 15:15
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
אז ה"חלדן"?
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי סתם מבין שמתחילה ב "הראשון ביותר !"

מקור מודיעין מעופף
למעשה, הפנייה של חיל-האוויר לתעשייה האווירית בנושא פיתוח מזל"ט כחול-לבן המעביר מידע מודיעיני בזמן אמת, לא הייתה הפעם הראשונה בה התעניין החיל בכלי הטיס הזעיר. עוד בטרם פנה לתעשיות, נרכשה רביעיית מזל"טים אמריקאים שכונו "בז רן". נסיון זה הסתיים תוך שבועיים כאשר ארבעת המטוסים התרסקו. בשלב זה הגיע תורה של התעשייה האווירית.

הצורך במקור מודיעין בעל יכולת אספקת מידע בזמן אמת החל כאשר סוללות טילי האויב הפכו לניידות ואיסוף המודיעין שהתבסס על תצלומי אוויר הפך לפחות רלוונטי. "במלחמת יום כיפור טילי הקרקע-אוויר החלו להיות ניידים", מספר יאיר דובסטר, מנכ"ל חברת "מל"ט", שהחל דרכו בצוות הפיתוח של הזהבן. "רצו לדעת איפה נמצאות הסוללות בכל רגע ורגע. בתצלומים ראו אותן במקום אחד וכשבאו לתקוף אותן הן לא היו שם. היה צורך באיזה נודניק שילווה אותן".

בתעשייה האווירית קיבצו מספר מוחות צעירים, כל אחד בתחומו והחלו לבנות את פרויקט ה"חלדן" (כך נקרא הזהבן בשלביו המוקדמים).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 27-03-2006, 16:14
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
אתה מתכוון לזה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סתם מבין שמתחילה ב "יאללה חבר'ה חידה צבאית - מה שמו של המזל"ט הראשון של צה"ל"

The history of Ellis and the battlefield UAV tends to recall that of Reginald Denny and the target drone. Ellis liked to tinker with RC models, and after the Yom Kippur War he decided that a small drone with a TV camera might be an answer to some of Israeli's battlefield needs. He joined up with an IAI colleague named Yehuda Manor and the two put together a prototype in Manor's garage. They flew the prototype for a short time, but it crashed when one of its two engines failed. Ellis still felt the idea was good and pitched it to IAI management, but they turned him down. Undiscouraged, Ellis took the idea to Tadiran, the Israeli electronics conglomerate, and they funded a second prototype. The prototype flew in 1973. It was just a large hobbyist's RC airplane, similar in configuration to Reginald Denny's early Radioplane drones. The new prototype was successful and led to a demonstrator named the "Owl" that was fitted with a cheap TV camera. It was demonstrated to Tadiran and military brass in early 1974. Tadiran management was sold on the idea and gave Ellis a contract to develop an operational system named "Mastiff". The Mastiff had a different configuration from the early prototypes, featuring the pusher-propeller twin-boom configuration that would become common for combat surveillance UAVs. The Mastiff was introduced in 1975, but nobody seemed interested. Ellis did a stint back in the US in the late 1970s working on drone autopilots for American companies, while the Mastiff gathered dust. Only two were sold by 1979. The lack of activity was deceptive. The Israeli military was becoming increasingly interested in battlefield UAVs, and in response IAI management finally decided they were interested in the concept as well. Tadiran and IAI found themselves in bitter competition for military battlefield UAV contracts. The Israeli military began to buy more Mastiffs, while IAI came up with a competitor with the appropriate name of "Scout" and sold it to the military as well. The Scout, also known as "Zahavan (Oriole)", had a similar configuration to the Mastiff, with a pusher propeller and a twin-boom tail.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 10-04-2006, 05:22
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מורשת המזלט"ים - טעות בסיפורת הצהל"ית....
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי סתם מבין שמתחילה ב "אכן."

יסלחו לי כל שומרי הסף ומתנגדי חידוש אשכולות ישנים. יסלחו לי גם חדי החידות. בשבועות האחרונים הסתובבתי בתבל רחוק מחשב עימו אפשר היה לשוחח באינטימיות בעברית...

עלתה כאן השאלה בדבר המזל"ט הראשון בצה"ל וחובה עלי לנסות ולתקן את סיפור האגדה שמתשרשת במורשת הצה"לית.

ובכן (ובאחריות !!!) הסיפור הנכון לבריאת המזל"ט בצה"ל מובא כאן להלן. ואם ידוע למישהו על פרה-בראשית אנא יתקן אותי בעובדות מוצקות -

השנה שנת 1970, ליתר דיוק אוגוסט 70. חם בארץ, "חם מאד" בתעלה ובביקעה. המצרים מודיעים על נכונותם להפסקת אש. מלחמת ההתשה שהחלה במרץ 69 גבתה כ 250 הרוגים וכ-1000 פצועים נכנסה ל"פסק זמן". כולם ממהרים לנצל את ההפוגה לשיפורי ביצורים, ריענון כוחות לימוד האויב. המצרים מתחילים בבניית ראמפות לכל אורך התעלה. מחזקים ביצורים, מקדמים סוללות ארטילריה ומרגמות חדשות. צה"ל עוקב. תצפיות יבשה וסיורי אויר. מטוסי צילום של ח"א (בדרך כלל מיראזים) עורכים גיחות צילום פעם פעמיים ביום לאורך הקו. בכל בוקר יוצא מטוס "דרור" מרפידים לטיסת צילום ואיבחון מטרות ותנועת אויב לכל אורך התעלה. לפעמים פעמיים ביום. סקרנים לדעת מה מעשי האויב שממול. לא משכילים להבין ש...יום יבוא... יום הדין של 73....

לאחר כשבועיים שלושה מקדמים המצרים את סוללות טילי ה- SA-2 המשופרות לגזרת התעלה. החשש למארב טילים מצידם גובר והולך. טיסות ה"דרור" מוזזות ליתר ביטחון מזרחה ונמוך יותר, גיחות הצילום של חה"א נוקטות ביתר זהירות.

בצה"ל רוצים לקבל מידע על ההערכות המצרית בקו הראשון. עד 2 - 3 ק"מ מקו המים. יש צורך לקבל תמונה טובה על הביצורים, קוי התעלות, אשנבי הירי, ריכוזי הח"יר והלוגיסטיקה בצד שמנגד. מן המעוזים קשה לקבל תמונה טובה. אין עליונות טופוגראפית והמצרים מסווים את פעילותם באופן די יעיל.

צה"ל מזהה קבוצה נבחרת של 5 חיילים להם רקע טיסנאי שקדם לגיוסם לצבא. לשניים מהם רקע בבניית והטסת טיסני רדיו... כולם מדריכים לשעבר בקלוב התעופה לישראל. בחשאי גמור נשלפים אלה מיחידותיהם ומתיצבים בבסיס ("סודי" של אותם הימים) שמוקם אז בסביבת קולנוע "שביט" באזור יד אליהו. כל העסק מסווג מאד...

הצוות בפיקודו של רס"ן שלמה ברק (ברדשטיין), טייס קלה וותיק ואחד מבכירי קלוב התעופה של שנות ה-60, נרתם לבניית שני טיסנים נהוגי רדיו (מתוכניות נייר - לא מקיטים...), הנראים דומים להפליא למטוסי הססנה של חה"א של אז..... המנוע בעל נפח של 10cc מתוצרת OS-MAX מקבל משתיק קול. הכנפיים ניבנות מקל-קר. כל המבנה מבאלזה.

בתחתית הגוף, מעט מאחורי צמד הגלגלים האחורי מורכבת בתוך גוף, מרופדת ב...ספוגים, מצלמת פילם שעדשתה פונה כלפי מטה - אנכית. שתי מצלמות לבחירת הצוות - האחת Nikon יפנית חשמלית בעלת קסטה ובה תשליל בעל קיבולת של 250 תמונות. האחרת מצלמת Robot מתוצרת יפן. שוב תשליל המכיל 250 תמונות אולם מתיחת התשליל נעשית ידנית ועם שחרור "הניצרה" נמשך הסרט ע"י מנגנון קפיצי ומצלם תמונה אחת לשנייה.

המשדר - תוצרת KRAFT האמריקאית שהוסב לטווחי פעולה גדולים יותר. 5 ערוצים. ערוץ אחד להפעלת והפסקת פעולת המצלמה.

מוכנת משקפת 20X120 בעלת לוח שנתות מיוחד לצורך הזה.

הצוות מתאמן בש/ת סירקין במשך כחודש. טיסות יומיות רבות. בודקים מהירות, טווחים, הפעלה, נחיתות והמראות. נקבעים תפקידים. אחד עוקב אחרי הטיסן במשקפת, השני מודד זמן השלישי מטיס.

המתאר - מסלול כניסה בצורת האות ח, כשכל צלע כק"מ. גובה טיסה כ- 300 מטר.

בסירקין מתקבלות תוצאות מצוינות. פרטי הצילומים וכיסויי השטח המתקבלים מעוררים פליאה ומעודדים את האחראים במטכ"ל להמשך.

הצוות הצבאי (היו שם גם כמה אזרחים מה"יחידה" שסייעו רבות במהלך הכנות ב"ארץ" אולם לא ירדו לקו) מופנה ויורד בשני קומנדקארים לאזור איסמעליה שבגזרה המרכזית בתעלה. ליווי 3 - 4 ג'יפי סיור מאזור טסה. לפנות בוקר, אור ראשון, מכינים שטח המראה בסמוך לכביש המוביל למעוז שבקרבה. מנקים את השטח מאבנים במטאטאי מטבח ש"מושאלים" בלילה מבסיס טסה כ- 40 ק"מ מזרחית משם. בבוקר - עם עליית השמש ופיזור האובך ממריאים. הטיסן נכנס פנימה, מצלם, מנחיתים, "רצים" חזרה לארץ לפתח התשליל. לא יאומן - חיילם מצרים נראים מכוונים נשק אישי מתוך שוחות לכוון הטיסן שמעליהם. תמונות מצוינות של התעלות והבונקרים שבקרבת התעלה..... באחת הטיסות הטיסן נפגע מנק"ל מצרי. חור "נקי" בכנף שום השפעה על הביצוע.

הצוות יורד לאיזור דרום ים המלח. המשימה - צילום אזורי מחבלים מעבר לגבול בשטח הירדני. כאן מתרסק טיסן. כנראה כתוצאה מהפעלת SSB ע"י צוות נלווה של קציני מודיעין בזחל"ם קרוב.

עוד כמה טיסות בתעלה. המצרים מודיעים שישראל משתמשת במטוסים ללא טייס. האם התכוונו ל- "פיירבי..." או לטיסן דמוי הססנה....? - אינני יודע עד היום.

הצוות מוחזר ל"יחידה" בת"א. בונים שני טיסנים גדולים יותר בעלי שני מנועים כל אחד. תצורת כנף דלתא (משולש גדול) מטיסים בסירקין. אחד מתרסק. בעיות יציבות בשניהם. תמונות מטושטשות. במטכ"ל מחליטים להפסיק את הפרויקט. כל איש מהצוות חוזר לבסיסו ולתפקידו הקודם. מחכים לקריאה והחיאת המבצעים. "משיח לא בא.... הוא גם לא מצלצל...". מעטים יודעים את הסיפור. בצה"ל משתרשת סיפורת אחרת ל"בראשית" הרבה יותר מאוחרת. מתחילה אחרי מלחמת יוה"כ - ואין מתקן.

עד כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:33

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר