05-04-2006, 08:29
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
....
ציטוט:
א , לא חושב שיש כאן עניין של רעש \ רטט בידי צוות המוסק גם ההכשרה וגם המיכשור לטפל בכול מצב .. בזמן הטיסה הפצוע מקובע באופן חזק מאוד בבטן המסוק והחברה שם בפנים נעזרים באיזה שהם אוזניות שאין לי מושג בדיוק מה תפקידם ..אני מניח שתפקידם גם להפחית טיפה את הרעש
השיח בין הצוות החובר { הבכיר שבניהם } לאחר הנחיתה על הקרקע לבין להצוות המוטס משמע הרופא { הבכיר שבניהם}
הוא בגדול .. מצב הנפגע ,אופי הפגיעות , איך בדיוק טופל { מבחינת תרופות , פעולות פולשניות אחרות} , מתבצעת במקום הערכת מצב מהירה חוזרת ואז מחליטים , ההליך הזה שציינתי לפניך אמור לקחת דקות ספורות ..וזה בהנחה שאנחנו מדברים על נפגע אחד בלבד
|
שכחת דבר אחד - מה משמעות הרעידות שיוצר המסוק על מצבו של הפצוע. כאשר יש רטט - הפגיעה עשויה אף להחמיר.
כבר יצא לי לשוחח בנושא עם פרמדיק ממד"א שסיפר כיצד פינו נפגע דקירה שהסכין עודה נעוצה בו מארמון הנציב אל הדסה עין כרם במשך כ....שעה! רק כדי שלא יגרם נזק כתוצאה מנסיעה מהירה מעט יותר (בד"כ פינוי כזה אמור להימשך כ-10 דקות בלבד).
ציטוט:
ב , בוודאות לא , היו מקרים שהועמסו נפגעים קשים מאוד על מסוקים קטנים יותר מיסעור.. גודלו של המסוק על צוותו נקבע בהתאם לצפי הנפגעים שהוא יצטרך או יהיה אמור לפנות
|
בוודאות כן! (אולי מאז הגעת הינשופים הנהלים שונו - אבל יצא לי לסקר לא מעט פינויים כאלה בימים שעוד עבדתי כצלם עיתונות, ויותר מזה - אחד הצלמים שלנו היה איש 669 שעידכן אותנו בנהלי הפינוי המוסק. נכון - אנחנו מדברים על שנות ה-90, אבל מלבד קליטת הינשופים - הרבה לא השתנה) יש להבדיל בין הנסיבות שנוצרות בשטח לבין ידיעה מוקדמת. כאשר ידוע מראש על פצוע קשה - יפנו ביסעור - פשוט כי אפשר לטפל בו טוב יותר.
שיקול נוסף - תנאי החילוץ. יסעור מרחף יציב יותר בגלל משקלו.
ציטוט:
ה, על זה אפשר לענות ..הצוות מקבל כשהוא עדיין באוויר עידכון שוטף בנוגע למס נפגעים ומצבם ועל כול שינוי שמתרחש במהלך האירוע עד הגעתם .. שום איש צוות שנמצא על הקרקע אינו יכול לנקוב בזמן מדוייק ביחס לכמה זמן הם הולכים להשאר על הקרקע . הם פשוט נוחתים חוברים לצוותי קרקע שנמצאים במקום ומתחילים לעבוד איתם { ברוב המקרים הם מקבלים את הנפגעים שמוגדרים יציבים מוכנים להיטס} ומזה בעצם נבעה שאלתי לאמיל אחרי הנחיתה שהם כבר על הקרקע ולא קיימת סכנה לשום גורם ..וכאשר כול הציוד הרלוונטי לטיפול בקרקע נמצא . מה הסיבה שהטייס עומד דקות ארוכות עם מנועים עובדים וגומר לנו על הבריאות { שלא נדבר על זה שזה מאוד מפריע לעבוד ולעיתים בדקות קריטיות מאוד} ?
ישנם מקרים שבהם "מכדרים" את הצוותים המוסקים {מכמה וכמה שיקולי שטח רלוונטים }
במקרים כגון פיגועים ואירועים קשים אחרים ..לעיתים מווסתים אותם למנחת של מרכז רפואי קרוב ולא לנקודת האירוע , צוותי הקרקע מפנים ראשית לאותו מרכז רפואי קרוב את הנפגע שבו נוחת המסוק בכדי לייצבו בזמן זה המסוק ממתין במנחת בי"ח ולאחר מכן עולה הנפגע על המסוק כדי להביאו למרכז טראומה גדול יותר
|
אם המסוק מדיע ומתוכנן להמראה מיידית - הרי שהשארת המסוק מונע - היא חשובה.
לפי המצב שאתה מתאר - מדוע הפצוע אינ מוכן להעברה כאשר המסוק נמצא בשטח...
ואם המצב דינאמי - הרי שוב אנחנו חוזרים אל השאלה - מדוע המסוק צריך לדומם מנוע?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|