לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-04-2006, 14:30
  TheWave1110 TheWave1110 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.05
הודעות: 1,342
שלח הודעה דרך ICQ אל TheWave1110 שלח הודעה דרך AIM אל TheWave1110
עזרה בזיהוי חלקים של מטוס

קודם כל, סליחה על הבורות, אבל אני ממש לא מבין במטוסים מבחינת כל החלקים, והשמות של החלקים. אז אני אשמח אם תוכלו לעזור לי כמה שיותר.
בינתיים, הנה כמה חלקים שהייתי רוצה לדעת מהם, איך הם נראים ואיפה בדיוק הם נמצאים, ואם זה שונה בכל מטוס אז אני אשמח לקבל תשובות בקשר לסנונית ספציפית, אבל אם אתם לא מכירים את הסנונית אז לפחות תיאור כללי:

זנב:
נועל הגה (על הזנב והכנפיים)
הגה גובה
לוחון קיזוז (על הזנב והכנפיים)
ARI
משקולות איזון
פורקי חשמל (על הזנב והכנפיים)

כנפיים:
מאזנת
סדים
פיטו
מדיד טמפ'
נשם דלק - ומה זה "נקז"?
כני נסע ובלמים

יש עוד אבל אני לא ישר אפציץ אם רשימה של מאתיים דברים... אני גם הייתי רוצה לדעת מה זה שמן הידראולי ואיפה בודקים את זה (אני יודע שזה אמור להיות בגוף ימין, אבל איפה בדיוק?) וגם איך נראה ואיפה נמצא מד הדלק על הכנף השמאלית? ומה זה פתח מתח חיצוני שאמור להיות בגוף שמאל?

תודה רבה מראש,
גל
_____________________________________
"I used to think, as birds take wing they sing through life, so why can't we?" R.E.M.
"החיים הם כמו אופניים, כשקל סימן שאתה בירידה"


נערך לאחרונה ע"י TheWave1110 בתאריך 15-04-2006 בשעה 14:50.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 16-04-2006, 17:32
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אז ככה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TheWave1110 שמתחילה ב "עזרה בזיהוי חלקים של מטוס"

הגה גובה:
החלק השולט על תנועת העילרוד של המטוס. נמצא בשפת הזרימה של מייצב הגובה (המשטח האופקי של הזנב).

לוחות קיזוז:
לוחות קטנים הנמצאים על כל משטחי הניהוג (הגה גובה, הגה כיוון ומאזנות). ביכולת הטייס לקבוע את מיקומם וע"י כך לגרום לתנועה קבועה באותו המישור על מנת לקזז תנועות לא רצוניות של המטוס (לדוגמא ברוח צד ניתן לקזז את הגה הכיוון לכיוון הנגדי על מנת לחסוך מהטייס ללחוץ על הדוושות כל הזמן). קצת קשה לי להסביר את זה, אם זה לא היה ברור תשאל שוב ואני אנסה להסביר יותר טוב.

פורקי חשמל:
כשמם כן הם, תפקידם לפרוק את החשמל הסטטי המצטבר על גוף המטוס במהלך הטיסה.

בתמונה בקצה כנף של בואינג 737.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.b737.org.uk/wingtip1.jpg]


מאזנת:
נמצאת בשפת הזרימה של הכנף (בדר"כ קרוב לקצה שלה). תפקידה לשלוט בתנועת המטוס על ציר הגילגול.

סדים:
אין קשר לכנפיים. סדים אלו הדברים שצוות הקרקע שם מתחת לכני הנסע של המטוס בשביל למנוע תזוזה שלו על הקרקע.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.commander-aero.com/image/chocks2.jpg]


פיטו:
לפעמים נקרא "צינור פיטו". נמצא בחרטום המטוס (או במקרים מסויימים בחלקה התחתון של הכנף) ואחראי על מדידת מהירות המטוס ולפעמים על מספר נוסף של דברים.

כני נסע:
גלגלי המטוס.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 16-04-2006 בשעה 21:21.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:56

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר