לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 12-05-2006, 08:22
  בז משופר בז משופר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.05
הודעות: 104
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "חידה אוירית הסטורית"

אני לא מומחה גדול אך לדעתי זהו מטוס ה ME-262 סדרה V שפירושה Versuchs/Experimental
כלומר דגם ניסיוני,אגב ה ME-262 V1 היה האב טיפוס הראשון אשר צוייד במנוע בוכנה יחיד Jumo-210G
בעל הספק של 710 כ"ס ושני מנועי פרופלור אשר נועדו לטיסות הראשונות.
הטיסה הראשונה של דגם זה התקיימה בתאריך 18 לאפריל 1941.

במהלך הניסויים דגם V2 צוייד בשני מנועי BMW-003 טורבו ג'ט בעלי דחף של 1200 ליבראות.
כמו כן בדגם הנ"ל השאירו גם את מנוע ה Jumo-210G מאחר ומנועי ה BMW סבלו מבעיות אמינות.
ב 25 למרץ 1942 טייס ניסוי של מסרשמיט בשם פריץ וונדל סבל מכשל חמור בשני המנועים מייד לאחר
ההמראה,הוא הצליח להקיף את המסלול ולנחות הודות למנוע ה Jumo הנוסף,הטייס יצא ללא פגע אך
המטוס נפגע באופן משמעותי.

פיתוח מנועי ה BMW-003 התקדמה באיטיות רבה כאשר מנועי Junker Jumo-004 נראה מבטיח יותר.
בדגם ה ME-262 V3 התקינו שני מנועי Jumo-004A בעלי דחף של 1850 ליבראות כל אחד.
בתאריך 18 ליולי 1942 וונדל המריא בגרסה זו והתרשם מאוד מביצועי המטוס.
אבטיפוס ה V3 התרסק בטיסת הניסוי השניה שלו שלושה שבועות מאוחר יותר.

בהמשך הותקנו בדגם ה ME-262 V2 שני מנועי Jumo-004A אך הדגם לא נמסר עד 2 לאוקטובר 1942.
למרות הקשיים והבעיות ה RLM (שירות אזרחי גרמני שתפקידו שהיה פיתוח וייצור מטוסים בעיקר לחיל
האויר הגרמני Luftwaffe) כבר במהלך מאי 1942 15 יחידות מדגם זה והוסיפו עוד 30 יחידות
באוקטובר 1942.
מטוס ה HE-280 היה נחות בביצועיו והיה ברור שה ME-262 מהווה את האפשרות העדיפה,אך עדיין
לא היתה שום הבטחה שהמטוס יגיע לפס הייצור.
ה RLM התלבט בין ייצור ה ME-262 ל" ME-209",דגם משופר של מטוס המסרשמידט BF-109.
יושב ראש ה RLM ארהארד מילך היה קונסרבטיבי והעדיף את ה ME-209 לעומת ה ME-262 הקיצוני.
לעומת זאת באביב 1943 מטוס ה ME-262 קיבל עדיפות עליונה וזאת לאור העובדה שמפקד בכיר מאוד
בחיל האויר הגרמני בשם אדולף גאלאנד הטיס את אבטיפוס גרסה V4 החדשה במאי 22 1943 והתלהב כל כך שהמליץ על ביטול פרוייקט ההשבחה ME-209.ימים ספורים לאחר מכן ה RLM הזמינו 100 מטוסי ME-262.אך עדיין עתידו של ה ME262 לא היה ברור,היטלר היה מודאג מאוד לאור הצלחות בעלות הברית בנחיתות אמפיביות בחופי אפריקה ואיטליה והיה מעוניין במפציץ סילון מהיר כדי לעקב את בעלות הברית בהתקדמותן עד שהתגבורת תגיע ותבריח אותם לים.

ב-2 לנובמבר 1943 רייכמארשל הרמן גרינג מפקד חיל האויר יחד עם יושב ראש ה RLM מילך ביקרו
במפעל מסרשמידט באוגסבורג,גרינג שאל את ווילי מסרשמידט האם מטוסי הסילון החדשים יוכלו לשאת
פצצות.מסרשמידט ענה ללא היסוס שמטוס הME-262 אשר תוכנן מלכתחילה לשאת מטען פצצות של 500 ק"ג,יוכל בקלות לשאת מטען כפול וניתן יהיה בקלות להמיר את המטוס למפציץ סילון מהיר.

ב-26 לנובמבר 1943 היטלר בחן את המטוס באינסטרבורג ושאל את אותה שאלה:האם המטוס יוכל לשאת
פצצות?מסרשמידט ענה את אותה התשובה שניתנה לגרינג לפני כשלושה שבועות.תפילותיו של היטלר
נענו.היטלר הורה שמטוס ה ME-262 יהיה מפציץ סילון,ומאז היטלר אפיין באופן בולט את מפציץ
ה ME-262 בתכנון מערך הלחימה שלו,אין הרבה הוכחות לכך שמישהו עירער על החלטתו,אך המציאות
היתה שמסרשמידט התעלם כליל מרצונו של הפיהרר והמשיך במלוא המרץ להביא את המטוס לייצור
סדרתי כמטוס קרב סילוני.

עם כל הסערה הפוליטית סביב המטוס הבעיה העיקרית היתה שהמטוס היה רחוק מאוד מייצור סדרתי,
באותו זמן היה רק אבטיפוס אחד פעיל מדגם V4,שלושת המטוסים האחרים התרסקו בדרך זו או אחרת,
דגם הME-262 V5 החל לקרום עור וגידים ותוכנן עם שלושה כני נסע,בהמלצתו של גאלאנד.
שינוי זה בא בעקבות שדה ראייה נמוך בעת הסעת המטוס על המסלול ובעת המראתו אשר נבע
מקונפיגורצית גלגל הזנב,שינוי אשר חייב את הארכת אף המטוס.
דגם ה V5 קיבל את כן הנסע הקדמי אך הוכר לבסוף כדגם ה ME-262 V6 באוקטובר 1943 אשר נהנה
מכני נסע מתקפלים והיה קרוב מאוד לנתוני מטוס הייצור הסדרתי,ולבסוף אבטיפוס ME-262 V7.

עד אפריל 1943 הושלמה בנייתם של 13 מטוסי קדם ייצור מדגם ME-262A-0 מתוך 23 מטוסים.
מטוסים אלו היו הכי קרובים לנתוני הייצור סדרתי אך שימשו בעיקר כמטוסי ניסוי,בין היתר דגם V12
שנועד לניסוי טיסה מהירה אשר תוכנן עם חופה קטנה יותר ועוד כמה שינויים,הדגם הזה רשם לזכותו
מהירות שיא של 624 מייל\1005 קמ"ש,למעשה מהיר יותר מכל מטוס ME-262 סדרתי.

אז זוהי תשובתי ה"קצרה".זהו אחד מדגמי האבטיפוס V.
מעט תמונות להמחשה:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me209_2portfrt.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me209_3starrear.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me209_6port2.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me209_9portrear.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me209_10header.jpg]

מטוס ה ME-209


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/V1.jpg]

מטוס ה ME-262V1


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/Me262-V3-16.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/Me262-9.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/V3.jpg]

מטוס ה ME-262V3


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/Me262B.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/Me262-2.jpg]

מטוס ה ME-262B אימונים


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/me262v9.jpg]

מטוס ה ME262V12


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/Me262-1.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/untitled.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i25.photobucket.com/albums/c65/Getsno/F-15%20album/untitled1.jpg]

המטוס הסדרתי ME-262A
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר