21-12-2004, 13:35
|
|
|
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
|
|
משרד הבריאות התלונן במשטרה על פרסומת לסיגריות (ו/או למין אוראלי)
פרסום ראשון: משרד הבריאות הגיש תלונה למשטרה נגד חברת למיט אחזקות, יבואנית ומשווקת סיגריות KISS, בגין הפרה של החוק בפרסומת מטעמה. כך נודע ל-ynet.
בימים האחרונים העלתה החברה מודעות בעיתונים היומיים לסיגריות KISS אותן החלה לשווק בישראל, באמצעות משרד הפרסום זרמון גולדמן.
במודעות נראות דמויות שנוצרו מגזיר של קופסת סיגריות - דבר שעל פי משרד הבריאות מהווה עבירה על החוק. על פי התיקון לחוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק, "לא יעשה אדם פרסומת למוצר טבק או פרסומת לשם מסחרי של מוצר טבק, באמצעות שימוש בשמם או בדמותם של בני אדם, של אבר מאבריהם, או של בעלי חיים, לרבות דמויות מצוירות או מונפשות".
משרד הבריאות פנה לחברה בבקשה להפסיק את הפרסום משום שיש בו משום הפרה של חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק ובמקביל הגיש תלונה למשטרה. מעבר לטענות משרד הבריאות מדובר בקמפיין פרובוקטיבי בו נראות "קופסאות הסיגריות" כשהן מבצעות מין אוראלי.
גם מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר ל-ynet כי "הפרסומת הזו היא עבירה על החוק לכל דבר ועניין, יש בה שימוש בדמויות גזורות מנייר אשר מעבירות מסר סמוי לגבי הצלחתם המינית והחברתית של המעשנים. לא צריך להיות מומחה לפרסום בשביל להבין שיש כאן מסר סמוי של - קנה היום סיגריות KISS ומחר - תזכה לחיי מין מוצלחים".
עורכי הדין של למיט אחזקות, שלחו מכתב תגובה למשרד הבריאות, בו ציינו בין היתר כי "החוק מונע פרסום דמותם של בני אדם. המודעה אינה כוללת דמותם של בני אדם, והדברים עולים מהמודעה עצמה. מדובר בקופסת סיגריות. דמות של אדם היא דמות של אדם. אין במודעה דמות של אדם. כמובן, שלפי כל פרשנות מרחיקת לכת שהיא המודעה אינה כוללת דמויות מצויירות ולא מונפשות. לא מדובר באנימציה או בדמויות אדם מצוירות".
אילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום זרמון גולדמן שאחראי למודעה מסר בתגובה, כי עורכי הדין של החברה מנהלים דיון מול משרד הבריאות. "למיטב הבנתי כוונת החוק היא שאסור לעשות שימוש בדמות של אדם מוכר או שאינו מוכר, בשמו או בפניו. מדובר פה בצילום של שתי אריזות שעבודת אומנות נעשתה בהן ואין כאן הנפשה".
לדברי זרמון, "במודעה ניסינו לייצר פתרון קריאטיבי בתוך המגבלות ובמסגרת החוק. הוכחנו שניתן לעשות את זה וזה הקפיץ את המתחרים ובלבל את דעתם של הפרשנים למה מותר ומה אסור. אין לי ספק שמודעה זו לא חרגה והינה במסגרת המגבלות".
|